Prvo izdanje FIFA Street serijala sada već davne 2005. godine, dok je Ronaldinho još bio popularan, predstavilo je jedan drugačiji koncept igranja nogometa na konzolama prošle generacije. Unatoč relativno svježem konceptu izvedba je bila aljkava u nekim segmentima pa se FIFA Street nije proslavila u ocjenama recenzenata, ali je dosta dobra prodaja osigurala izradu nastavka. FIFA Street 2 je baš poput prethodnika zaradila tek osrednje ocjene, ali nama je ostala u sjećanju kao odlična popodnevna zabava s ekipom pred televizorom. Ipak se radi o najbitnijoj sporednoj stvari na svijetu, a odmak od klasičnih simulacija nogometa tada nam je dobro došao.

Dvije godine nakon dvojke na tržište je stigao i treći nastavak kojim je pokušana postići drastična promjena koju su developeri smatrali da serijal treba. To se nažalost očitovalo u čudnom novom grafičkom stilu koji je nakon loših kritika zaustavio daljnju proizvodnju nastavaka ionako osrednjeg serijala. Tek se četiri godine kasnije Electronic Arts odvažio „vratiti na ulice“ novim nastavkom FIFA-e Street, igrom koju danas recenziramo. Obećali su nam izvrstan i ispoliran engine iz iznimno dobro prihvaćene FIFA-e 12, mnogo licenci, puno terena i opreme, a najvažnije, mnoštvo trikova i nov način kontrole. Je li to dovoljno dobro izvedeno da ovaj reboot serijala uspije odlijepiti s čela cijele franšize etiketu osrednjosti? Pogled na ocjenu daje vam već do znanja da je, no dopustite da objasnimo…

Otvorivši glavni izbornik nove FIFE Street, vidjeli smo raznorazne modove za igru no nas je u samom početku zanimao samo jedan. Izabravši „Hit the streets“ mod na brzinu smo proletjeli kroz ponuđene lige i klubove te vrlo brzo zaključili da smo dobili upravo ono što smo tražili. Uključene su kompletne lige petice, a uz njih i američka MLS liga te izabrane najjače svjetske nogometne reprezentacije. Isprobavši nekoliko klubova raznih ligaških statusa došli smo do zaključka da su u svakom klubu ravnomjerno obuhvaćeni najvažniji igrači iz svih područja terena i da nam zapravo nitko ne nedostaje – dobro, osim što moramo primjetiti da naša reprezentacija kao niti igrači nisu zastupljeni.

Pod „Hit the streets“ krije se pet načina igranja. Prvi ponuđeni je 5-A-Side što je ustvari normalna igra pet protiv pet igrača s poluvremenima po tri minute. U „Panna rules“ modu skupljate bodove driblajući protivnike, a onda te bodove osiguravate zabijajući im gol. Novost koja nam se svidjela i koja je u zadnje vrijeme u Hrvatskoj prilično aktualna je „Futsal“. To je službeno priznati dvoranski nogomet s pet igrača. Nema zidova nego je igralište ograničeno, a uključeni su i prekršaji. U „Last man standing“ modu igrač koji je zabio gol napušta igralište te vaša ekipa ostaje bez njega. Cilj je što prije izgubiti na taj način sve igrače. Zadnja ponuđena mogućnost je „Custom match“. Pravila koja odredite u tom modu možete si sačuvati kako ih kasnije ne biste morali ponovno kreirati, već ih samo pokrenete kao svoj poseban game mode.

U igru je sada implementiran Impact Engine te je izbačeno manijakalno mahanje analogom…

U vidu gameplaya prva promjena koja se ističe je drastično drugačiji način kontroliranja lopte i igrača. Osim što je u igru sada implementiran EA-ov Impact Engine, izbačeno je manijakalno mahanje analog palicom kako bi se izvodile razne atrakcije s loptom. Sustav trikova ovogodišnjeg FIFA Streeta je prilično opsežan, ali isto tako i vrlo precizan te delikatan. Trebat će vam neko vrijeme da naučite koje trikove u kojoj situaciji treba izvoditi te koliko će stvarnog utjecaja imati na igru, a koliko su tu samo radi atrakcije.

Možda i najveća promjena u igri je novi sustav građenja lopte i driblanja jedan na jedan. Naime, pritiskom na lijevi trigger vaš će se igrač okrenuti bočno suparniku te će držati loptu dalje od njega. Pomicanjem desnog analoga mičete loptu i tako pokušavate navući protivnika da vam je pokuša oduzeti. Kada pročitate njegovu namjeru oduzimanja lopte, trebate naglo promijeniti smjer i gurnuti loptu kraj njega ili za potpuno sramoćenje kroz njegove noge. Sustav je to koji zahtjeva zdravu dozu navikavanja i u početku se izvodi malo nesigurno, ali kada ovo savladate zaraznost gameplaya vrtoglavo poraste.

Osim gore navedenih modova igre, neizostavna je i vaša karijera nazvana „World Tour“. Nakon kreacije vašeg nogometaša u iskreno malo preuskom kreatoru, morat ćete izabrati svoj tim uličnih igrača s kojima ćete kreirati vlastiti malonogometni klub. Počinjete s igrom na lokalnim uličnim terenima vašeg grada, a cilj vam je preko raznih turnira stići do najvećeg svjetskog natjecanja u Brazilu. Prije svake utakmice birate težinu na kojoj ćete igrati, a shodno tome, na većim težinama dobivate i veće nagrade poput novih dresova i opreme te više Experience bodova. XP vam služi u svrhu poboljšavanja atletskih mogućnosti igrača. No osim na taj način, XP bodove možete trošiti za otključavanje ključnih trikova i poteza. To je zanimljiv i zabavan koncept napredovanja, ali može biti pomalo frustrirajuć jer počinjete bez apsolutno ikakvog predznanja o nogometu, što u početku igre malo i smeta, a pred kraj se osjećate premoćno.

Komponenta za više igrača postoji i omogućava online kao i lokalne okršaje kroz većinu modova prisutnih u SP dijelu. No postoji mala kvaka – da biste se uopće mogli nadmetati s drugim igračima potreban je omraženi online pass, koji je postao standardna iako kupcima nepoželjna pojava kod EA naslova. Za neupoznate, taj poseban kod za multiplayer igru dobivate s kupljenim primjerkom igre tako da za vas kao prvog vlasnika ovo neće biti problem. No što ako kupite rabljenu igru? Onda pored same igre pronađene u oglasniku za neku povoljnu cijenu – morate kupiti još i online pass.

Street Season glavni je MP mod, a zasniva se na igranju kroz divizije. Trenutno ima petnaest divizija, a na početku startate u desetoj. Kroz desetak utakmica cilj vam je zauzeti jednu od tri vodeće pozicije kako bi napredovali u sljedeću, višu diviziju, no isto tako, posljednja tri mjesta bacaju vas u niži rang. Natjecati se prema želji možete kroz 5-A-Side, 6-A-Side i Futsal utkamice, a broje se i pobjede/porazi u slučaju online igranja finalnih kupova iz World Tour SP moda. Svaki vikend, odnosno od petka do nedjelje, održava se jedan od ukupno devet različitih online kupova. Da biste ga osvojili, potrebne su vam četiri uzastopne pobjede, što traži podosta “skilla”. Srećom, ako izgubite uvijek možete krenuti ponovno, jer ipak pred vama je cijeli vikend, a vani vjerojatno pada kiša.

matchmaking je izveden briljantno i gotovo instantno nalazi nasumične protivnike…

Online Team Play mod podsjeća na manju verziju onog iz “velike Fife”, a omogućava igranje 4 vs. 4 utakmica s kreiranim igračima. Ti ogledi uvijek su zanimljivi, pogotovo kad se skupi prava ekipa. Budući da je matchmaking izveden briljantno i gotovo instantno nalazi nasumične protivnike, vrlo teško ćete igrati protiv koga biste zapravo htjeli, a još teže sakupiti vlastitu ekipu u istoj igri. No postoji lijek i za to. Play With Friends mod omogućava upravo ono što mu ime govori – igranje s prijateljima kroz sve navedene modove. Ti mečevi nisu rangirani iz logičnih razloga, no iskreno – kome je uopće i stalo do bodova kad se skupi stara ekipa na virtualnom igralištu?

Jedna zanimljiva specifičnost MP moda je da u njemu možete koristiti, a samim time i natjecati se isključivo protiv kreiranih klubova. Nekima je to minus, a nekima se beskrajno sviđa. Moramo priznati da se svidjelo i nama; sjetite se samo (opet) velike Fife i protivnika koji gotovo uvijek biraju Barcu, Real ili Man. Utd. Toga ovdje nema i svejedno vrlo dobro funkcionira. Uz impresivno brz matchmaking i učitavanja, stabilnost za vrijeme igranja i samu ponudu sadržaja, multiplayer ove igre može se komotno proglasiti najboljim iz FIFA Street serijala do sada.

Nakon svojevrsnih karikatura stvarnih igrača iz prošlih nastavaka, ovo je napokon FIFA Street koja teži realističnoj prezentaciji. Igru pokreće isti engine na kojem se vrti i FIFA 12, ali ulična inačica iste ipak izgleda nijansu nedorađenije. Efekti osvjetljenja i odsjaja pohvalno su odrađeni, dok su animacije igrača prirodne i brojne što doprinosi živom i često vrlo realističnom prikazu. No unatoč tome imamo konstantan osjećaj da se na nekim detaljima, poput tekstura okoliša, moglo još poraditi. Osim tih manjih grafičkih nedovršenosti igra pati i od ponešto većih propusta. Primjerice dok igrate futsal utakmicu uključeni su prekršaji i možete čuti zvižduk sudca, ali sudac nije uključen u igru tj. nema ga na terenu, a bome niti uz teren. Fantomski sudac? Možda, možda

Svidjela nam se raznolikost terena kojih ima sveukupno 35 – tako ćete zaigrati na raznim površinama od gradskih trgova i asfalta do umjetne trave i parketa, a postoje i tereni drugačijih dimenzija za različite načine igre. Glazbena podloga ima nekolicinu prikladnih skladbi koje imaju potencijal da uđu u uho, ali njihov je broj i izbor malo razočaravajuć i na neki način ispod Fifinog standarda. Logično, tijekom igre nema komentatora pa je sve što čujete pored zvukova same igre tiho pozadinsko navijanje publike ili buka s ulice pomiješana s uzvicima igrača. Atmosfera pri igranju je stoga dosta realna, ali u ovom slučaju realno znači pomalo dosadno, ponavljajuće i neatraktivno.

Ovogodišnja FIFA Street ustvari nema nikakve konkurencije u svom podžanru tako da je bez premca najbolja ovakva sportska igra na tržištu. No, i kao takva ima svoje mušice. EA je odlučio ostvariti veću dozu realnosti ovaj put, što im je i pošlo za rukom, ali je time serijal otišao u potpuno drugom smjeru izgubivši pritom i dio onoga što je u prijašnjim igrama nekim igračima zapravo bilo dobro. Radi potpuno novog sustava kontrola i enginea koji pokreće igru sve je kompleksnije izvedeno i ne svodi se više na koliko-toliko bezbrižno lupanje po tipkama i suludo okretanje analog palica. Promjena je to koja se možda neće svidjeti vikend-igračima, ali oni koji su spremni uložiti malo više vremena u novu FIFA-u Street zauzvrat će dobiti dobru zabavu.

Jeste ju zaigrali? Planirate li nakon ove recenzije? Ostavite nam svoje ocjene i javite se u komentarima.

Igrajući novu uličnu Fifu shvatili smo da nas pomalo nezasitni momci i djevojke iz EA-a nisu samo predriblali već su zaista stvorili sasvim novu igru koja nam već sada izgleda kao izvrsna podloga za daljne nastavke.

84 Naša ocjena
  • Multiplayer
  • novi način kontrole