Sudbina Halo serijala od ovog je nastavka u rukama jedne od ekipa iz Microsoftova pogona pod imenom 343 Industries. Vijest da Bungie, developer koji je proslavio serijal, neće raditi na novoj Halo igri pomalo je šokirala gaming svijet, a u istom su se trenutku pobudile i prve sumnje i strahovi u izvedbu novog studija. No znalci koji stoje iza naziva 343 Industries itekako su dobro upoznati s Halo univerzumom kroz svoje stripove, romane, kratke filmove, mape i srodne projekte na kojima su radili, a s Halo 4 dokazali su da uz to sve imaju izvrstan osjećaj za dizajn igara. Ovom igrom započeli su novu trilogiju u popularnoj franšizi, a mi od prve in-game minute u pozitivnom nedostatku riječi sipamo same hvale.

Halo 4 se djelomično veže na događaje iz „trojke“. Kad kažem djelomično mislim na to da nastavlja priču kako bi i trebao, ali to ne čini dovoljno direktno pa bi se nekim igračima koji i nisu toliko upućeni u zbivanja u Halo svijetu moglo činiti kako kreću sa sasvim novom pričom in medias res. No, istina je da se radnja ove igre zbiva četiri godine nakon završetka priče Haloa 3. Master Chief je u kriogenskom stanju, zamrznut u svojoj komori u svemirskom brodu koji pod vodstvom Cortane klizi beskrajnim prostranstvima svemira. Sve zvuči kao jedna sci-fi idilia, no iz idiličnog scenarija nikada ne bismo imali dobru pucačinu pa su se za razbijanje te idile pobrinule Convenatske trupe napadajući Chiefov brod. Cortana vas budi iz „zimskog sna“, ali nakon neuspješnog pokušaja obrane broda bivate povučeni u svemir. Budite se na slabo istraženom planetu imena Requiem među gorućim olupinama vašeg broda, ali ubrzo doznajete i da na planetu niste sami. Convenanti su se već spustili na površinu te vam još jednom zadaju glavobolju, ali kontaktirate i s novim oblicima života.

Osim očite motivacije – nagona za preživljavanje, Master Chief ovoga puta pronalazi razloge za borbu i u činjenici da Cortana programski odumire. Njeno čudno ponašanje primjećujete još na brodu, ali ona vam tek po prislinom slijetanju priznaje kako je njen vremenski rok istekao te kako je u fazi u kojoj postepeno počinje raditi pogreške i gubiti na funkcoinalnosti. Inače, ako je vjerovati Cortani na riječ, popravka za takvo što nema, no kako je ona izrađena po uzoru na svoju stvoriteljicu, postoji mogućnost da bi ju ona mogla ažurirati i renovirati.

Priča, odnosno njena prezentacija ima izvrsno pogođen ritam otkrivanja i razrade.

Problemi kroz koje Cortana prolazi pogađaju direktno i našeg protagonista, koji se u trenutcima kada bi se trebao osloniti na umjetnu inteligenciju mora snaći na osnovu svoje intuicije, jer tehnologija zakazuje. To i ne zvuči kao toliko inovativna i zadivljujuća ideja koliko je to dobro izveden koncept koji vrijedi iskušati i proživjeti u čizmama super-vojnika. Priča, odnosno njena prezentacija ima izvrsno pogođen ritam otkrivanja i razrade, ali opet nikada nema nekih točaka zastajanja već stalno klizi u naprijed i na bolje. Prijateljski odnos između čovjeka i umjetne inteligencije je vrlo netipičan i teško pojmljiv, ali nevjerojatno dobro odrađen temelj i okosnica igre. Čitavo vrijeme je jasno da je Cortana samo AI tvorevina, ali njene greške prouzrokuju neočekivano i neželjeno ponašanje, koje gotovo upućuje na prikazivanje želja i emocija te tome sličnih ljudskih osobina. Cortana nam je lik poznat već odavno, ali tek je sada postala lik koji će se pamtiti vrlo dugo u gaming svijetu.

Osim po povezanosti s Cortanom, ova je igra nešto posebnija od ostalih u žanru i po osnovama svog gameplaya, ali svakako i po atmosferi. Naime, gotovo kroz cijelu igru prolazite isključivo sami. Iako tijekom iskustva susrećete ljudske likove i surađujete s njima, nije sve odigrano u svrhu masivnih borbi i spasenja čovječanstva, već je okrenuto ka spasenju sebe samoga i otkrivanju misterija neistraženog planeta. Planet je u suštini pust, ali je pun raznovrsnih i misterioznih građevina te tunela i tehnologije koji nagovještaju nečiju prisutnost. Kada igra postigne da gameplay i priča idu tako prirodno korak uz korak, uistinu je teško ispustiti kontroler iz ruku.

U svojoj jezgri gameplay je doživio vidna poboljšanja. Ispočetka ćete se boriti protiv uobičajenih i poznatih Convenant trupa, ali s vremenom otkrivate prisutnost Promethean rase čiji su pripadnici raznovrsniji, opasniji, čvršći i znatno pametniji. Umjetna inteligencija je toliko dobro odrađena u određenim situacijama da vas uistinu zna prevariti i iznenaditi. Neprijatelji djeluju kao da su svjesni svojih prednosti i mana te vrlo dobro koriste svoje mogućnosti u skladu s okolišem i udaljenosti na kojoj se borite. Borbe se često odvijaju na nešto manjim prostorima od onih na koje ste navikli u serijalu, ali broj neprijatelja je velik pa to čini vrlo napete dionice napucavanja i samim time rezultira većim izazovom.

Borbe se često odvijaju na nešto manjim prostorima od onih na koje ste navikli u serijalu.

No ono što zapravo borbu kroz cijelu igru konstantno čini sve zabavnijom su oružja. Broj raspoloživih oružja je neočekivano velik, a svako od njih je posebno dizajnirano do sitnih detalja te ima sebi specifične dobre i loše strane. Dapače, arsenal je toliko velik da ćete njegov puni potencijal zapravo osjetiti tek u multiplayeru. Osim borbe na nogama, igra vas nerijetko stavlja i za volan vozila koja su nam već svima poznata iz prijašnjih nastavaka, ali ovoga puta i većih letjelica i brodova u zračnim borbama. Nešto slično vidjeli smo i u Halo: Reach, no ovoga puta je to još bolje zamiješano u gameplay te u određenim dionicama pomaže održati osjećaj akcije na vrhuncu. Nešto novo u Halo serijalu, ali već odavno klišejizirano u gaming svijetu su Quick time eventovi. Istini za volju, u Halo 4 uistinu su nenapadni jer su rijetki, ali nekako nam se čini da bi nam draže bilo te trenutke proživjeti s punom kontrolom nad Master Chiefom, nego refleksno pritiskajući tipke koje iskaču po ekranu

Multiplayer je oduvijek svijetla točka Halo serijala – mod koji ima potencijal da još godinama drži vlasnike Xboxa uz svoje konzole nakon što završe igrinu kampanju. Ovoga nam je puta na raspolaganju deset mapa, vrlo dobro izbalansiranih za manje i veće borbe, kao i velik vozni park vozila već svima poznatih osobina i karakteristika te puni arsenal oružja kakav se da okusiti i u kampanji. Customizacija lika izvedena je kroz preinake na oklopu koje su izvedene po šabloni iz Halo: Reacha, ali su nam dostupne i specijalizacije koje čini deset posebnih pojačanja koja donose određene mogućnosti na bojnom polju. Ne mijenjaju igru na velikoj skali, ali dovoljno su karakteristični i bitni elementi da smo doživjeli da su u nekoliko situacija prevagnuli između života i smrti. Zadovoljavajuć novitet Halo serijalu su odredivi loadoutovi. Prije svakog meča možete namjestiti svoje loadoutove oružja i mogućnosti koje ćete koristiti i onda ih je puno dinamičnije i jednostavnije mijenjati.

Moguće je igrati online kroz devet kompetitivnih modova ne brojeći dodatne Forge i Spartan Ops komponente. Ta osnovna devetka je sitna varijacija na svima poznate i učestale multiplayer modove, no Spartan Ops je posebno zanimljiv dodatak koji ima svoju priču, a koja se odvija šest mjeseci nakon završetka kampanje. To je u svojoj srži co-op mod za do četiri igrača igriv putem Xbox Livea, a ideja developera je izdati jednu novu Spartan Ops misiju tjedno. Za sada je već isplanirana prva sezona koja se sastoji od deset epizoda, odnosno misija čija se priča razrađuje kroz pet poglavlja. Mi smo odigrali prve dvije misije koje su bile dostupne u vrijeme pisanja ove recenzije, a u iščekivanju smo treće koja je najavljena trailerom. Dosadašnjim misijama posvećeno je dovoljno pažnje, pričom su dosta zanimljive, a napucavati se kroz njih s još troje prijatelja na istoj strani je iznimno zabavno. Ne susreće se često multiplayer komponenta s dobro razrađenom pričom koja je ovako dobro organizirana te koja obećava konstantno unošenje svježine u online igru, stoga Spartan Ops nikako ne smijete previdjeti.

Bit ću direktan i iskren – Halo 4 je najljepša Halo igra do sada, a vrlo lako moguće i najljepša igra na Xboxu ikada. Prve scene borbe u brodu su me zadivile svojom dinamičnošću i uzbudljivom vizualnom i auditivnom izvedbom, no tek kada sam se spustio na planet sam shvatio da još nisam ništa vidio. Panoramski pogled na prostranstva Requiema oduzima dah, ali isti efekt ostavljaju i ostali prostori kojima ćete prolaziti. Doslovce razine odaju dojam da se mislilo na svaki centimetar kvadratni i da svaki objekt na ekranu igra svoju ulogu. Prolazit ćete ogromnim eksterijerima na kojima će se nalaziti još glomaznije građevine koje odaju dojam da njihovom protezanju nema kraja. Jednaku snagu da zadive imaju i prostori interijera – bilo da se nalazite u unutrašnjosti građevina ili u kojekavkim tunelima i pećinama, pažnju dizajnera za detalje nije teško primjetiti. Ako mene pitate, Requiem je zasigurno najbolje dizajniran planet u povijesti video igara. No Master Chief nije turist koji je došao gledati prirodna prostranstva i arhitekturu. Vi po dolasku razbijate lubanje i lijete plavu krv već nam vizualno poznatih Convenanta, ali susrećete i novu vrstu protivnika koji su puno pametniji i napredniji, ali i maštovitiji dizajnom. Izgledaju puno mračnije i opasnije, te crpe inspiraciju iz više raznih izvora.

Da nije bilo štednje ni na zvučnim komponentama pri izradi igre dokazuje nam činjenica da su apsolutno svi zvukovi snimljeni nanovo. Doslovce je cijela zvučna baza igre izmijenjena i poboljšana, od glasova do zvukova oružja. Oružja sada ima puno više pa tako i zvučnih efekata, ali i ona koja već poznajemo zvuče ozbiljnije i snažnije. No posebna pohvala upućena je glumcima koji su dali glas Master Chiefu i Cortani. Njihov je odnos većinski prikazan kroz međusobni razgovor i suradnju, a samo auditivno bez zamjerke uspijeva nositi ovako golemu igru na svojim ramenima.

Nismo nikada posumnjali da će Microsoft dozvoliti izdanje loše Halo igre, ali niti u snovima nismo očekivali ovako dobar nastavak. Apsolutno je sve sjelo na svoje mjesto i izvedeno baš onako kako je trebalo biti. Igra je ostala Bungiev Halo u srži i duši, ali su noviteti i promjene itekako dobrodošle te nam se sviđa lagana devijacija smjera u kojem serijal ovim nastavkom kreće. Ne sumnjamo da svi Halo fanovi već imaju svoj primjerak igre, ali odigrali vi prijašnje naslove ili ne, preporučamo vam da u svakom slučaju date priliku Halou 4.

Pod palicom novog razvojnog tima stigao nam je zreliji i emotivniji izdanak Halo franšize – naslov drugačiji nego što smo navikli i kvalitetniji no što smo očekivali. Vlasnici Xboxa, ovo se ne propušta!

94 Naša ocjena
  • sadržajnost
  • QTE