Little Big Planet 2 [PS3]

Petar Karabatić

U svijetu bijesnih i brojnih 18+ igara koje se za dobru prodaju oslanjaju na scene pune krvi i brutalan gameplay, veliki je užitak odigrati jednu toplu platformsku avanturu koja vraća u djetinjstvo i potiče na kreativnost. Takvu su nam priliku pružili Sony te momci i cure iz Media Moleculea, koji su nas ne tako daleke 2008. godine upoznali sa preslatkim Sackboyem i njegovim Little Big Planetom, platformerom čiji je lajtmotiv bila formula “create, share, play” odnosno stvori, dijeli i igraj.

U novom se nastaku ponovno susrećemo sa istom formulom, samo dodatno razrađenom i poboljšanom, zbog čega je iskustvo novog Little Big Planeta gotovo dvostruko bolje od prvog.

Na samom će vas početku dočekati simpatični uvod u kojem saznajemo kako novi LBP ima priču. Sackboyev svijet terorizira Negativotron koji izjeda građevne materijale svijeta i kvari sve dobro. Sackboy ne znajući što se događa upada u žižu događaja i postaje dio Saveza čiji je cilj uništiti Negativotrona uz pomoć karizmatičnih individualaca koji trebaju prevazići svoje različitosti i naučiti kako međusobno surađivati. Tako na samom početku upoznajemo Larryja Da Vincija, izumitelja, koji će vas uvesti u Savez, zatim njegovu neostvarenu ljubav, viktorijansku groficu Victoriju, kao i druge zanimljive likove pomoću kojih trebate spasiti svijet od zlotvora.

Svaki svijet ima po sedam glavnih levela i po tri ili četiri dodatna, bonus levela koja otključavate skupljanjem ključeva kroz regularne nivoe. Ne trebam vam ni govoriti koliko su leveli zabavni i kako svaki ima specifičan oblik gameplaya koji će vas iznenađivati iz trenutka u trenutak. Little Big Planet 2 je igra u kojoj ćete odigrati barem pet drugih igara unutar nje; od 8-bit platformera, do retro shootera i RPG-ova, pa sve do Ponga, Space Invadersa i Super Maria. Time je jako dobro prikazana genijalna fleksibilnost create, share play motiva i kako igre ne moraju biti samo pravocrtna iskustva bez mogućnosti utjecaja samog igrača. Naravno zadnji leveli u svijetu donose neizostavnu borbu sa bossom za koje, u tipičnoj platformerskoj maniri, trebate pronaći uzorak ponašanja koji će vam donijeti pobjedu.

Spomenuo sam bonus levele, koji su novost u odnosu na prvi dio. Naime, sada postoje versus i survival bonus leveli čijim prolaskom ili ostvarivanjem određenog highscorea dobivate materijale za izradu svojih nivoa. Za versus je potrebno imati najmanje jednog aktivnog igrača ukoliko ih želite odigrati, a za survival ste dovoljni vi sami i jedini vam je cilj ostvarivanje što većeg highscorea. Bonus leveli ukazuju na multiplayer orijentaciju novog nastavka čime se dodatno naglašava ovaj share aspekt u samoj paradigmi serijala. Također unutar samih single-player nivoa postoje dijelovi do kojih ne možete doći osim ako nemate trećeg ili četvrtog igrača, pa se stalna internet konekcija toplo preporuča za potpuni doživljaj igre.

No, prava zabava i pravo LBP2 iskustvo dolazi prelaskom story modea koji traje petnaestak sati. Nakon što ste savjesno i marljivo prikupili stickere, odjeću, likove i drugi gradivni materijal unutar regularnih levela, odlaskom u Me mode samo nebo vam je granica. U Little Big Planetu 2 možete izbaciti svu kreativnu energiju i napokon postati pravi mali game developer. Gotovo je nebitno što vam sine na um, jer dobre su šanse da ćete to u LTB2 moći napraviti. K vragu, postoje čak i operativni sustavi poput Windowsa XP napravljeni na temelju LBP2 alata (dobro, samo za šalu, ali stvar izgleda vrlo atraktivno)! Postoji preko tri milijuna nivoa koje su napravili igrači diljem svijeta i koje jednim klikom jednostavno preuzimate na hard disk Crnog Monolita tj. Playstationa i voila!

Da, tri milijuna… Jer svi nivoi napravljeni u LBP1 su igrivi i na raspolaganju u drugom nastavku. Čak sam odigrao Super Mario Bros 1-1 nivo napravljen u prvom LPB, što vam ponovno pokazuje kreativnu snagu ovog serijala. Kako ne bi bili samo hvalospjevi, kao praktički jedini značajniji nedostatak bi naveo relativnu kompliciranost tog Create modea i korištenja alata. Potrebno je dosta proučavanja kako bi ste shvatili kako što funkcionira i počeli besprijekorno koristiti date alate.

Sa svime ovime na umu, može se reći da je replay value ove igre praktički neograničen. Osobno sam stvarao jedan level cijelo popodne, a da nisam ni osjetio tijek vremena, i tako nekoliko dana za redom, zbog čega sam gotovo zaboravio na druge obveze uključujući recenziranje igre (što je moglo izazvati urednikov bijes). Zbog toga sam pobornik ideje da uz ovu igru ide upozorenje o lako mogućoj zaraznosti, koja bi vas mogla koštati radnog mjesta ili gubitka studentskih prava, a sasvim sigurno i loših ocjena u školi.

Bilo bi suludo preispitivati grafičku stranu igre s obzirom da je Little Big Planet 2 punokrvni, veliki, first party naslov u kojeg je uloženo jako puno novca i vremena. Igra je grafički gotovo besprijekorna te se već vidi kako je ovo jedna od igara koje stare sa stilom. Little Big Planet svijet je napravljen od ljudskih materijala poput krpe, kompjuterskih čipova, prašine, biljaka i tome sličnog, a sve je prikazano kao da se događa na nekakvoj mikrorazini u našoj okolini, a da toga nismo ni svjesni. Nešto poput Nintendovog Pikmina. Zbog velike detaljnosti točno možete raspoznati koji je materijal u pitanju što svakako pridonosi cjelokupnom šarmu same igre.

Definitivno treba pohvaliti glazbenu produkciju. Odabir glazbe i zvučnih efekata je pun pogodak. Soundtrack nije skladan specifično za igru već je Media Molecule probrao svakodnevnu glazbu koju možete čuti na radiju i televiziji te je komponirao u levele gdje takva glazba najbolje pristaje. Ne postoji osjećaj da je ona tu samo da bude tu. Za primjer mogu uzeti level koji se odvija u mozgu ludog znanstvenika gdje trebate ubiti bakterije; Media Molecule je iskoristio pjesmu Royksoppa koja je uz moje oduševljenje bila pun pogodak, za atmosferu tog nivoa. Naravno, ukoliko ste bili vrijedni, sve te zvučne efekte i glazbu možete iskoristiti u svojim nivoima ako ste ih uspjeli skupiti.

Vjerojatno ste do sada već osjetili ogromno oduševljenje igrom vašeg recenzeta što dovoljno govori kakav je naslov u pitanju. Prvi nastavak nam je pokazao što Sony misli pod motivom create, share, play. Igrači su bili oduševljeni i pokazali svoju kreativnu energiju sa milijunima levela koje su stvorili, čemu uostalom svjedoče i YouTube videi za one koje nemaju PlayStation ili samu igru. Little Big Planet 2 tu formulu usavršava i daje igračima još više alata iako smo mislili da je prvi nastavak bio maksimum ostvarivog.

Uz to, nastavak je dobio simpatičnu priču, uveo nove likove i afirmirao Sackboya kao Sonyjevu maskotu koja može s lakoćom parirati Mariju ili Master Chiefu. Kronično vam fali platformera na Playstationu 3? Evo pravog! Niste igrali prvi Little Big Planet? Sramite se i ispravite grešku kupnjom drugog! A za sve ostale koji Playstation 3 nemaju, evo vam igre zbog koje ga se isplati kupiti. Barem ako ste kreativna duša.

Sonyju je 2011. počela odlično, a kako izgleda odličan će biti i ostatak godine za nas igrače, jer ćemo ga provesti u ostvarivanju naših maštarija u ovoj predivnoj i simpatičnoj igri/alatu.
Imate komentar? Možda ste već odigrali LBT2? Vaše komentare ostavite ispod.

Mješavina developerske kreativnosti i kreativnosti samih igrača zasjala je u punom sjaju u novom Little Big Planetu. Još jedna igra zbog koje se isplati kupiti PS3 konzolu? Apsolutno!