LittleBigPlanet PS Vita

LittleBigPlanet nedvojbeno je jedan od najmaštovitijih i najšarmantnijih serijala u ovoj generaciji igara. Razvojni tim Media Molecule stvorio je nadasve simpatičan svijet u kojemu je Sackboyeva avantura iz šarenog platformera izrasla u pravu malu tvornicu interaktivnog sadržaja. LittleBigPlanet bio je svojevrsni eksperiment (i to vrlo uspješan) s kojim je razvijen alat za kreiranje razina, a kasnije i besplatnih mini-igara unutar iste igre. Serijal smo vidjeli dvaput na PS3 konzoli, jednom na PSP-u, a sada je došao red i na PlayStation Vitu čijim je hardverskim specifičnostima LBP ostvario svoj puni potencijal, postavši tako trenutno najbolja igra te platforme.

Premda je glavni fokus LBP-a na Viti mrežna zajednica u kojoj se razmjenjuju leveli, u igru se ulazi kao u bilo koji drugi platformer. Story mod služi kao tutorial, odnosno uvod kroz koji vas vodi milozvučni glas britanskog glumca i komičara Stephena Frya. Kroz ukupno pet tematski različitih svjetova igrač traži tzv. Puppeteera koji je stvorio vojsku zloćudnih lutaka i bacio svijet Carnivaliu u pomalo depresivno stanje bez ikakvog veselja. Dakako, simpatični Sackboy je tu da uz pomoć odbačenih lutaka vrati radost Carnevaliji. Starije igrače ovakav zaplet neće naročito interesirati, no kvaliteta priče je ipak prisutna. Naime, radnja je prikazana šaljivim tonom, luckastim likovima i priča zaista djeluje kao cjelina s glavom i repom, bez obzira što Story mod služi samo kao uvertira u kreativni dio igre. Drugačije rečeno, mlađim će uzrastima gamera ova pričica savršeno sjesti (a nosi i optimističnu poruku), dok starijima neće smetati – a to je nešto što je uistinu teško postići u ovakvim igrama.

Dakle, Story mod uvest će vas u igru, ali pritom će vam ponuditi i sasvim dovoljno sadržaja za otprilike desetak sati igranja. Svaki svijet broji 4-6 razina u trajnosti od petnaest minuta, a tu su još i mini-igre za jednog i više igrača koje se otključavaju skupljanjem ključeva na većini razina. Nadalje, postoji i šesti svijet s pet arkadnih igara koje pak sadrže niz razina, a u pojedinim su slučajevima sadržajnije nego neke aplikacije koje možete pronaći na PSN-u! Na svakoj se razini skupljaju i otključavaju naljepnice, kostimi i predmeti za level editor, a kako ih ne možete skupiti sve u prvom prelasku, vjerojatnost je da ćete se svakom levelu vraćati po nekoliko puta. Tu su još i specifični dijelovi razina rezervirani za kooperativno igranje, pa se s pravom može reći da sadržaja u LBP-u definitivno ne manjka.

Story mod uvest će vas u igru, a pritom vam ponuditi i desetak sati igranja.

Dobra je vijest što taj sadržaj prati kvalitetna (gameplay) izvedba. Princip igranja je isti kao u dosadašnjim LBP naslovima, ali je dodatno obogaćen Vitinim touchscreen i tilt mogućnostima. To obično nije neki povod za veselje jer do sada nismo vidjeli Vita igru u kojoj se takve funkcije koriste intuitivno i prirodno. Međutim, LBP je takva igra. Kontrole dodirom nisu nametljive te otprilike čine jednu četvrtinu gameplaya. Pametno su ukomponirane pa odmah kada vidite interaktivni objekt, znate što s njime možete uraditi i kako to učiniti. A ima tu stvarno zabavnih stvari pa ćete tako zaustavljati ventilatore ili skenirati otisak prsta (posebno je urnebesna mini-igra u kojoj prstima udarate Sackboye koji iskaču iz rupa). Primjer prirodnosti korištenja touch kontrola je taj da ćete vidjeti objekte koji nisu naznačeni kao interaktivni, ali ćete ih svejedno dodirnuti jer vam izgledaju kao da s njima možete nešto učiniti (npr. mikseta) – što će rezultirati otkrivanjem bonusa i trofeja. Čak je i stražnji dodirnik, koji je najčešće gnjavaža, postao funkcionalniji uvođenjem jednostavnog indikatora na ekranu koji pokazuje gdje vam prst stoji na poleđini ekrana.

LittleBigPlanet za PS Vitu toliko je raznovrstan u gameplayu da bismo se gotovo mogli pobuniti što je tako. Naime, na svakoj ćete razini raditi nešto drugo i to obično nećete više ponavljati. Primjerice, na jednom ćete levelu imati mogućnost pucanja, na drugom ćete se kotrljati u kuglici, na trećem letjeti, na četvrtom voziti trokutasti autić itd. A i sami leveli su tematski kontrastni – posjetit ćete cirkus, kockarski grad, laboratorij, smetlište itd. i na njima ćete uvijek vidjeti nešto novo. Štoviše, neki su toliko maštoviti i zanimljivo složeni (poput levela u kojemu putujete držeći se za vlak koji doslovno leti naokolo) da ćete se za vrijeme igranja diviti domišljatosti developera.

Na svakoj ćete razini raditi nešto sasvim drugo i to obično više nećete ponavljati.

Divljenje dizajnu nije toliko često u slučaju korisničkih kreacija, no i ondje se pod sekcijom izabranih levela nađe itekako zanimljivih stvari – od prerade klasičnih igara do nekih sasvim ludih novih ideja. Sustav je već otprije poznat – sadržaje možete pretraživati uz filtriranje različitim atributima, možete ih podržati ili prijaviti, a najvažnije – možete ih preuzeti pa igrati u pokretu, bez potrebe za internetskom konekcijom. Što se uređivanja vlastitih sadržaja tiče, ono jest intuitivno i razumno odrađeno. Međutim, da biste uopće nešto i napravili, za to treba izdvojiti dosta vremena i proći kroz šezdesetak tutorial segmenata. Ako vremena nemate, kreiranje sadržaja bit će vam komplicirano.

LittleBigPlanet na PS Viti vizualno izgleda gotovo identično kao i njegova „braća“ na PS3 konzoli. S tehničke strane nije to nekakav poseban spektakl, no sveopći dizajn nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Sackboy se doslovno može prilagoditi svakom tematskom okviru bez da odskače od očekivanoga. Drugim riječima – dosta stvari u ovoj igri dolazi neočekivano, ali savršeno pristaje šaljivom tonu. Glazba je izvrsna, voice acting također, pa u prezentacijsko-tehničkom dijelu imamo samo jednu zamjerku. Naime, loading između levela prilično je dugotrajan. Primjerice, od trenutka kad pokrenete igru (u što je uračunato spajanje na PSN i spajanje na LBP mrežu) do trenutka kad počinjete s igranjem (loading levela) proći će i do dvije i pol minute. Nije to sad toliko strašno, ali treba imati na umu da je ovo igra za handheld uređaj čija baterija traje maksimalno tri do četiri sata. A kad se baterija troši, želite više igrati a manje gledati loading ekrane.

Sa zaključkom neću mnogo pametovati. LittleBigPlanet trenutno je najisplativija igra za PS Vita konzolu i najbolji novi naslov koji možete zaigrati na toj platformi. Ako se sa Sackboyem susrećete po prvi put, oduševit će vas šarm i maštovitost njegove avanture. Ako pak mislite da ste od LBP-a vidjeli sve što se ima za vidjeti, razmislite još jednom – Vitine specifične hardverske mogućnosti proširile su gameplay na kvalitetan način tako da u njemu možete uživati sami, ali i u društvu. Vjerna zajednica igrača već sada osigurava da vam uz besplatne korisničke sadržaje neće biti dosadno ni u narednim mjesecima, čime se ne može pohvaliti mnogo igara. Bolje preporuke od toga ne treba tražiti.

Vraćanjem radosti u karnevalski svijet novog LittleBigPlaneta ujedno ćete vratiti i veselje koje je nedostajalo PlayStation Vita konzoli zadnjih šest mjeseci.

• raznovrstan gameplay
  • šarmantna prezentacija