Lollipop Chainsaw

Vedran Geček

Lizalice svih okusa i mirisa, motorna pila s pogonom “na sva četiri” i glavna junakinja koja se fura na Britney i japanske majstore kojekakvih vještina raznoliki su spoj koji čini savršenu mašinu za čišćenje jedne škole od zombija. Grasshopper Manufacture, razvojni studio kojim dirigira Goichi “Suda51”, zaslužan je između ostalog za No More Heroes, prvotno Wii ekskluzivu koja je kasnije u redizajniranom izdanju izašla i na PS3 te X360 platforme. Čudan je to naslov, složit će se oni koji su ga igrali, a spominjemo ga jer je i neka vrsta prethodnika igre kojom se bavi ovaj tekst. Vrckasti je taj Suda vjerujte, čovjek obiluje idejama o kojima mi možemo samo sanjati – ili ih eventualno doživjeti igrajući ovu igru.

Juliet Starling atraktivna je vodeća navijačica (cheerleader) iz San Romero srednje škole. Napokon je postala punoljetna i tom prilikom želi obitelji predstaviti svog dečka Nicka. No susret koji je trebao biti čista rutina prekinuli su zločesti zombiji! Sram ih bilo, a postavlja se i pitanje otkud baš oni u školi koja nosi ime po čovjeku koji ih je proslavio (George A. Romero). Mladi par ipak se nalazi, no siroti Nick u želji da spasi svoju Đuli biva ugrizen, a kako to obično završava znamo i sami. Doduše, ne i ovaj put, ne u ovoj igri. Naime, u želji da ga barem donekle spasi od zombifikacije, Juliet demonstrira svoje kirurško umijeće i u maniri najvećih genijalca radi pravo malo medicinsko čudo; umjesto za glavu, Nick ostaje kratak “samo” za tijelo. Da da, on živi, točnije njegova glava i to ne bilo gdje, već kao privjesak na privilegiranom mjestu remena svoje drage.

Morikawa, sensei i mentor naše Juliet, objašnjava situaciju i otkriva kako iza najezde demona stoji njen školski kolega Swan, koji je očito proučavao neke druge, tamnije knjige. Upoznata sa situacijom u kojoj pregovarači ne igraju nikakvu ulogu, na Juliet ostaje samo jedno – posljednji ples sa zombijima.

Uvod u priču zapravo je sve što o njoj i trebate znati. Lollipop Chainsaw nije ep za prepričavanje, svrha joj je prvenstveno šamaranje, nabijanje na kolac te rezanje zombija na polovice i “frtalje”. Tipična hack’n’slash igra sa zombijima i jednom, do sad vrlo dobro čuvanom tajnom: obitelj Starling nije nimalo obična zajednica, oni su oduvijek okorjeli lovci na zombije! Mišljenja sam kako ćete se složiti da je to u situaciji koja je nastala itekako olakotna okolnost. Ne samo olakotna, već i vrlo bitna, budući da se sve vrti oko Starlinga i njihovih lovačkih sposobnosti.

Crni momak Swan prizvao je sve sile zombi nacije, koja je unatoč silnim gubicima kroz hrpe igara, uvijek mnogobrojna. Kroz ukupno sedam ne baš raznolikih niti opsežnih lokacija, Juliet ima jasnu namjeru i dva cilja, naučiti Swana pameti i stići na svečano gašenje osamnaest svijećica torte koju joj, nesvjesna proizašle situacije, priprema majka.

Juliet ne barata arsenalom oružja kojeg bi u ovakvoj situaciji ponio Rambo, no zato su tu motorna pila, njene akrobatske sposobnosti i as u džepu, točnije na stražnjici, glavoliki Nick. U principu se svaka razina svodi na toliko puta ispričanu priču – pobij sve neprijatelje, dođi do bossa i naravno, presudi i njemu. Razlike čine načini na koje se to postiže, a ovdje su svakako vrlo zanimljivi.

Spomenuta motorka glavno je, jedino i vrlo moćno oružje. Osim novog lista i oštrog užarenog lanca, ova specijalna alatka ima i vlastiti pogon, koji omogućava neku vrstu rolanja držeći se za nju. Osim za preskakanje raznih prepreka i bježanje kad to zatreba, rolanje je dobar način za pokositi grupe zombija na putu i eventualno ući u Sparkle Hunting. Igra naime kao nagradu za redom ubijene zombače nudi zlatne i platinaste novčiće. Drugi su puno rjeđi, a zaraditi ih možete samo kroz komboe koji svijet čine sigurnijim uz najmanje tri zombi sprovoda.

Juliet ne barata arsenalom oružja kojeg bi u ovakvoj situaciji ponio Rambo, no zato su tu motorna pila, njene akrobatske sposobnosti i as u džepu…

Kužite poantu? Više ubijenih zombija odjednom, više para, a brojke idu još gore ukoliko se u kombou nađu i neki jači protivnici. Tu su i Nick Ticket kartice, spomenuti as “na onom mjestu”, čije aktiviranje pokreće neku vrstu ruleta gdje uz dobru koncentraciju i malo sreće možete iskoristiti neku od manje ili više korisnih mogućnosti koje kartice nude. Vrijedi izdvojiti “opasni ples” koji grupe zombije u trenu pretvara u bespomoćne beštije pripremljene za završni udarac ili pak korištenje Nickove glave kao kasicu-prasicu, tj. izvor zlatnika i lizalica, pomoću kojih Juliet vraća izgubljeno zdravlje i samopouzdanje.

Dizajn razina ne dopušta ni malo slobode kretanja. Postoji zadana ruta s koje se ne može skrenuti, bez obzira što su često na vidiku mnogobrojni eventualni prečaci. Pokušavao sam tako u više navrata i mjesta preskočiti/uništiti običnu automobilsku gumu kako bih se dokopao područja iza nje ali redom bezuspješno. Destrukcije ima, no daleko od mogućnosti Unreal 3 enginea koji pokreće ovu igru. Grafički sve to izgleda lijepo i fino, kako u samom gameplayu, tako i kroz animacije, no Suda i filmaš James Gunn, koji je angažiran za razvojnog suradnika, odlučili su kako ovdje nema mjesta izletima.

Sustav zatvorenog tipa, checkpoint način spremanja i famozni “Continue” nakon smrti podsjeća na stare dane ali ima tu još stvari koje se ne viđaju baš svaki dan, u svakoj modernoj igri. Primjerice razina u zabavnom centru, kojeg se velikim dijelom prolazi kroz “old skul” mini igre na automatima, gdje se jedna od njih odvija u stilu slavnog Pac-Mana. Nadalje, chop2shop.zom igrin je dućan u kojem se pomoću novčića može kupiti baš sve dostupno u igri. Počevši od nadogradnji statusa i novih komboa za Juliet, lizalica, Nick kartica i platinastih novčića pa do pjesama za pozadinsku glazbu, art slika te brojnih, atraktivnih i raznolikih kostima. Lijepo je za promjenu kad se to može pomoću virtualnog novca zarađenog uspjehom u igri, umjesto onog pravog preko PS Store usluge.

Iza snajperskog lasera dvije godine starije sestre Cordelie možete se osjećati vrlo sigurno, što nije slučaj kod šesnaestogodišnje Rosalind…

Igra je vrlo dinamična i prepuna zbivanja, a zbog gore navedenih razloga, teško vam bilo što može promaknuti. Moglo bi se reći da za cjelokupni retro dojam fale još samo dobro skrivene tajne, što ovdje nije slučaj. Gameplay nije previše izazovan, čak niti na većim postavkama težine. No i nakon što pokupujete i naučite sve ili barem većinu kombo udarca te otključate mogućnosti Nick kartica, kvalitetna “Braaains” zabava je zagarantirana. Treba spomenuti i da se na gotovo svakoj razini pojavljuje netko iz vaše lovačke obitelji, a ovisno o kome je riječ, više ili manje vam pomaže. Iza snajperskog lasera dvije godine starije sestre Cordelie možete se osjećati vrlo sigurno, što nije slučaj kod pojave šesnaestogodišnje Rosalind, pogotovo kad je u ulozi strojara ili vozača. Za Gideona se vrlo lako može reći da je pravi “tata-mata”, koji samom svojom pojavom izaziva strahopoštovanje.

Već spomenuti bossevi čekaju na kraju svake razine i imaju nešto zajedničko, osim što su naravno zombiji, svi su i glazbenici. Punk, rock, funk, bubnjevi i harfe, ima svega, a u skladu s time ukomponirani je i kvalitetno pogođeni soundtrack te određene pjesme koje se nakon prolaska razine pojave u dućanu. Boss borbe redovito se odvijaju kroz više stadija i može se reći da su dovoljno raznolike da bi bile zabavne, kakva je uostalom i cijela igra.

Da sam kojim slučajem Britanac, rekao bih kako učitavanja traju duže nego sama igra. Srećom ili ne – nisam, ali učitavanja su svakako crna točka ove igre. S obzirom na zatvorenost razina i činjenicu da su relativno kratke, mnogi od tih učitavajućih zaslona nisu jednostavno trebali ni postojati. Nije naravno sve tako crno, sasvim suprotno, igra najvećim dijelom ostavlja pozitivan dojam. Ukoliko odlučite slijediti kvalitetno osmišljene trofeje/achievse, vijek trajanja ali i količina zabave i sadržaja, znatno se produžuju. Sam Story mod možete elegantno završiti za 5-6 sati i time ste prošli igru, koja ipak ima još toga za ponuditi. Prvenstveno mislim na natjecateljski Ranking mod, koji se odvija na istim razinama ali s bitnim razlikama: nema nastavka (continue) nakon smrti, checkpointa i dućana – koji je u tom modu zapravo opasni neprijatelj, a u prolaz krećete sa samo jednom Nick karticom, koja vam jedina može pomoći u slučaju pogibije, no samo ako u ruletu uspijete pogoditi Lucky Nick kartu. Zabavno, zar ne?

Naravno da je, a da bi stvar bila još interesantnija, u tom modu napadate i rekorde svoje obitelji, posebice oca, a svoj rezultat možete uploadati i online te se plasirati na svjetske ljestvice. Ima se dakle što igrati, a igra je kao naručena za ove ljetne vrućine. Zamislite, vodilo se računa čak i o sezoni žetve, budući da u nekima od mini-igara vozite kombajn, pomoću kojeg, osim masa zombija, možete požeti i pravo žito. Igra obiluje humorom i brojnim međusobnim dobacivanjima, ponajviše na račun glavolikog Nicka. kojem je primjerice draga kod jednog skoka doviknula: dr’š se Nick!

Lollipop Chainsaw sigurno neće pobrati gaming Oscare ali bome ni zakazati u najvažnijem segmentu – igrače koji joj daju priliku nagraditi kvalitetnom zabavom, čemu uostalom igre i služe. Stoga, ukoliko imate priliku svakako odigrajte ovaj naslov. Istina je, ovo je još jedna u nizu igara sa zombijima, no i viceva o Muji i Hasi je mnogo, a ovaj će vas dobro nasmijat.

Jeste proslavili ovaj rođendan? Jeste “nasmijali” kojeg zombija? Vidite što učinismo tu? Znate proceduru – vaši komentari i ocjene su ono što se traži.

Osamnaesti rođendan, većini toliko iščekivani i posebni dan, koji u konačnici obično završi s rupom u sjećanju i iznenadnom dijetom. Tako je to kad se prakticira “još po jednu pa idemo”, no što se dogodi kada su gosti… zombiji!?

72 Naša ocjena
  • zabavan gameplay
  • humor