Mario Kart 7

Filip Balen

Da niste možda zabunom došli na gaming portal? Nema veze, ostanite malo i pogledajte – ima ovdje puno simpatičnih ljudi, a danas ćemo vas naučiti o fenomenu zvanom Mario Kart.

To vam je naime video igra u kojoj se utrkujete u malim vozilima po predivnim šarenim stazama. Ali nije to obična utrka jer je ometanje protivnika dozvoljeno! Štoviše, potiče se tako da se na stazama mogu pokupiti mnoga pomagala za prometne nesreće. Sve je to počelo 1992. godine na Super Nintendo konzoli i od tada je gotovo svaka Nintendova konzola dobila svoju verziju. Igra danas pred nama zove se Mario Kart 7, a tako se zove jer je, zamislite samo – sedma po redu (u glavnom serijalu). Ali bez brige, ovo je prva igra u serijalu s ovako ne inspiriranim naslovom… ok, Mario Kart 64 nije neki uzbudljiv naslov… no dobro, Mario Kart DS je isprazan, ali informativan naslov… baš kao i Mario Kart Wii.

Ma nije bitan naslov, bitno je da su te igre pokrenule jedan podžanr arkadnih utrka i već sedmi naslov za redom dominiraju njime. Sedmici to uspijeva zbog odlične grafike i 3DS-ove vradžbine koja stvara 3D efekt koji kao da je stvoren za utrke; vrhunskih kontrola; pregršt novih, ludih staza (kao i već obavezni Retro kupovi s remakeovima starih trkališta); i najbitnije… online multiplayer!

Uz obvezne banane, crvene i zelene oklope, gljive, zvijezde, munje i nikad voljeni plavi oklop, u Mario Kartu 7 očekuje vas par novih predmeta za sijanje kaosa na stazama. Dobili smo primjerice vatreni cvijet i Tanooki rep, predmete poznate iz Super Mario igara, a i ovdje funkcioniraju slično. Pomoću vatrenog cvijeta vaši će vas protivnici na kratko zapaliti, ali i dati vam da upalite motor opet relativno brzo. Tanooki repom će vas i vaše napade udariti izvan staze, a pogođeni takvim udarcom trebati će i koja sekunda više da se vratite na prijašnju brzinu.

Za interesantno čudo, ostali smo bez lažnog item boxa, inače redovitog pickupa koji je na izvrstan način u prijašnjim igrama testirao pažnju naših neprijatelja. Čudan odabir, zar ne? Bilo bi bolje da su maknuli nepravedni plavi oklop koji vas kažnjava jer ste na prvom mjestu, ali što je tu je. Još jedan novi pickup je takozvani Lucky 7 i uglavnom je namijenjen za vozače u zaostatku jer se njegovom aktivacijom stvori 7 standardnih predmeta oko igrača koji se aktiviraju jedan po jedan kada je predmet ispred vas.

Nova-stara stvar jesu i novčići koji su raspoređeni po stazama, a služe kao mali dodatak vašoj brzini te valuta za otključavanje novog sadržaja. Maksimalan broj koji možete imati po utrci je 10, ali ako vas pogodi oklop, naletite na bananu ili jednostavno padnete izvan staze, ispasti će vam dio novčića koje tada bilo tko drugi može opet uzeti. Mali je to detalj, ali je i još jedan dobar razlog da sa zadovoljstvom prijatelju pošaljete crveni oklop i ukradete mu 2, 3 novčića, a ako volite igrati s velikim likovima poput Bowsera – obavezno ih pokušajte izbiti sa staze.

Osim predmeta i sama vozila su dobila preinake pa sada mogu voziti pod vodom i nakratko letjeti u zraku nakon skoka pri čemu je bitno naučiti mehaniku letenja za najbolji rezultat. Prava poslastica za nas koji bi se redovito utopili na Koopa Beach nakon promašenog hupsera. Važno je napomenuti da uz razne kartinge, sada možete mijenjati i kotače na njima te krila koja utječu na performanse leta i tako stvoriti kart koji nabolje odgovara vašem stilu igranja, ili ga pak prilagoditi za određene staze. Potonje je vrlo bitno u time-trial modu gdje morate naučiti razne prečace na stazama kako bi oborili online rekorde, a često ti prečaci zahtijevaju i specifične kotače na vozilima za optimalnu brzinu.

Zanimljivo je da neki specifični kartovi više nisu vezani za likove, nego svi dijele iste kartinge, kotače i krila, a nove takve elemente dobivate postupno kako osvajate kupove. Mali likovi poput Toada ili Shy Guya sada mogu voziti velike kartove s monster truck gumama i šišmiševim krilima, a Bowser ili Donkey Kong mogu primjerice voziti predivan kraljevski Kart roza boje, sa spužvastim gumama i preslatkim krilima u obliku cvijeta. Estetika ili pobjeda – nama je uvijek teška dilema.

Može se reći da je Mario Kart 7 vrlo dobar pokazatelj Nintendovih online planova jer multiplayer mod zaista funkcionira perfektno. Nema groznih Friend Codeova već je sve integrirano s vašim 3DS prijateljima, nasumičnih igara ima koliko hoćete, spajanje se odvija relativno brzo i najbitnije – nismo imali nikakvih problema s lagom. Ne samo to, nego se mogu stvarati Communityi, posebne online „sobe“ u kojima se možete utrkivati samo protiv odabranih ljudi. Također, možete instalirati posebni Mario Kart kanal na vaš 3DS preko kojega je moguće pratiti aktivnost vaših prijatelja.

Igra dobiva i redovite updateove u vidu Ghost podataka, odnosno time-trial zadatke koji vas izazivaju da pokušate odvoziti određene staze u određenom (rekordnom) vremenu bez konkurencije i pick-upova. Gotovo svaki put kad pokrenete Mario Kart 7, dobiti ćete nove ghost podatke, odnosno izazov od stranaca s interneta. Isto tako, igrajući time-trial mode, i vi možete snimiti svoje rekorde te ih poslati online. Ovo je na neki način idealno za situacije kada bi htjeli igrati s prijateljima, a ne možete dogovoriti vrijeme kada ste svi slobodni. Svi podaci se šalju i primaju dok je 3DS u sleep modu i ima pristup Wi-Fi mreži.

Interesantni dodatak je i mogućnost igranja iz prvog lica, a tu su ubacili i opcionalne tilt kontrole, odnosno sama konzola postaje volan i tako upravljate vozilom. I te kontrole funkcioniraju savršeno i precizno, iako je poprilično nezgodno tako voziti s upaljenim 3D efektom. Ali ako ste uporni i osvojite dovoljno online utrka vožnjom u prvom licu s tilt kontrolama, dobijete veliko pravo na preseravanje u obliku zlatnog volana pokraj vašeg imena.

Mnogi govore da je Nintendo opet napravio „najbolji“ Mario Kart i nije teško složiti se s time. Igra je zaista zabavna, izgleda prekrasno u 3D-u i izvodi se vrlo fluidno što se zaista osjeti. Online sadržaj garantira praktički neprestanu zabavu, koja zna biti frustrirajuća (khm plavi oklop), ali nas frustrira jer nam je stalo. Ovo je racing igra zarazna na sebi specifičan i vrlo poseban način.

Užitak je primjerice savladati mehaniku driftanja i koristiti ju pravilno, znati odvagati koje oružje kada iskoristiti te poznavati koje karakteristike vozila idu najbolje za određenu stazu. Što je najbolje, ništa od toga nije komplicirano. Ovo je jedna od onih “easy to learn, hard to master” igara. Iako Mario Kart 7 nije donio revoluciju u svoj žanr, unio je dovoljno noviteta i predstavio mnogo (zabavnog) sadržaja uz pametno iskorištavanje posebnosti 3DS-a da ga možemo toplo preporučiti fanovima serijala, ali i skepticima koji još uvijek misle da je riječ o igri za djecu jer je, eto, šarena. Dajte mu priliku skeptici, a vi ostali – već ga imate zar ne?

Ovim putem vas pozivamo da pogledate našu Mario Kart 7 raspravu na forumu, postanete naši 3DS prijatelji i pridružite nam se u naš Mario Kart Community!

FORUM: Nintendo 3DS podforum FORUM: Mario Kart 7 rasprava

Mariu, Bowseru, princezi Peach i ostalima, najdraži oblik team buildinga je utrkivanje u kartingu, a mi im se po sedmi put rado pridružujemo u najnovijem, poprilično jednostavnom naslovu za Nintendo 3DS: Mario Kart 7.

92 Naša ocjena
  • online sadržaj
  • 3D efekti