Mario vs. Donkey Kong

STANI, LOPOVE!

Mario vs. Donkey Kong je serijal koji je zaživjeo prije dvadeset godina na Game Boy Advance konzoli. Iako ćete po nazivu možda pomisliti da spaja najbolje od Mario i Donkey Kong igara, poveznica je jedino u priči gdje Mario vraća igračke koje mu je Donkey Kong ukrao. Za razliku od klasičnog Super Marija i Donkey Kong igara, ovo je puzzle platformer u kojemu pod pritiskom vremena tražite ključ kako biste ga odnijeli do vrata i otključali si put prema dalje, odnosno prema obračunu s gorilom.

50€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

Prerada originalne MvDK igre ponovno se drži tog formata uz nekoliko dobrodošlih novosti. Jedna od njih je svakako Casual mod u kojemu ne morate brinuti o odbrojavanju sata nego možete svojim ritmom rješavati prepreke i protivnike. Time nestaje značajni dio izazova ove igre, ali je Mario vs. Donkey Kong zahvaljujući dobro dizajniranim prostornim zagonetkama podjednako zabavna igra i u Casual načinu igranja.

Jedino mi nema smisla što su Casual mod ograničili na samostalno igranje. Remake donosi kooperativni način igranja za dvoje igrača i ova je igra idealna za (mlađe) igrače koji možda nemaju dovoljno dobre reflekse za klasične Mario igre. Umjesto da Casual mod baš tu priskoči u pomoć, kooperativno igranje osuđeno je na odbrojavanje tajmera i stvaranja pritiska na igrače. Smislenije bi čak bilo da je obrnuto pa da Casual mod nije dopušten izvan multiplayera.

Remake donosi kooperativni način igranja za dvoje igrača i ova je igra idealna za mlađe igrače.

Zanemarimo li taj prigovor, Nintendo je pametno osmislio multiplayer za igru koja ga izvorno nije imala. Kad igrate u dvoje onda imate dodatni ključ kojeg treba pokupiti. Zadatak time nije puno kompliciraniji nego kad igrate sami, a opet traži malu dozu koordiniranja među igračima, što gameplayu daje dodatni sloj zabave.

Sadržajem je ova prerada tipično Nintendovska. Igra ima dva svijeta više u odnosu na original, kao i 16 dodatnih (Extra) levela. Uz alternativne verzije svih levela, dovoljno je to zabave za više od desetak sati, a lijepo je vidjeti da dodatni leveli imaju i neke nove mehanike, npr. klizanje po ledu. Međutim, nije da su u Nintendu otišli ijedan korak dalje nego su morali. Ako mislite kako bi, na primjer, bilo interesantno da su nam dali kontrolu nad Donkey Kongom i “produbili” njegovu stranu priče u ovom sukobu – ništa od toga.

Lijepo je vidjeti da dodatni leveli imaju i neke nove mehanike, npr. klizanje po ledu.

Bonusi su isto tako minimalni i siromašni. U galeriji možete pronaći jedino glazbu iz igre te cutscene koje vidite tijekom igranja. Nema nikakvih dodatnih kostima, konceptualnih crteža ni sličnih stvari. A mogli su bez problema dodati barem verziju originalne igre ili u najgorem slučaju nekakav GBA overlay ako ništa drugo.

U pozitivnijem je svjetlu igra tipično Nintendovska jer se izvodi glatko, bez bugova ili ikakvih tehničkih poteškoća. Grafički je ovaj remake na razini modernih Mario igara, ali tu prije mislim na Super Mario Maker 2 nego Super Mario Bros Wonder. Vizualni su ugodni, a za jasnije dočaravanje zapleta dodane su cutscene kojih u originalu nije bilo.

Vizualni su ugodni, a za jasnije dočaravanje zapleta dodane su cutscene kojih u originalu nije bilo.

Jedina stvar koja nije uvijek na razini drugih Mario igara jesu kontrole. Nije da su loše, ali ne očekujte savršenu preciznost kao u drugim Mario igrama. Meni se često događalo da u MvDK izvedem nešto što nisam planirao, a nekad bih iz prve izveo skok kojeg onda ne bih uspio ponoviti narednih pet pokušaja. Ovo nije igra u kojoj se greške skupo plaćaju, samo vas može zasmetati kad vam vrijeme ističe, a kontrole nisu uvijek najpouzdanije što mogu biti.

Cijena ove prerade je 50 eura i, hajde, to je ipak niže nego neke druge Nintendove prerade i remasteri. Za tu cijenu imate pristojnu količinu glavnog sadržaja i dobru kooperativnu zabavu. Ne bi škodilo da su se više potrudili oko bonusa, ali barem ništa ne fali u odnosu na original – znali smo ipak viđati i prerade koje oduzimaju sadržaj (gledam u tebe, The Last of Us Part I). Vjerujem da za 10 eura više možete pronaći puno uzbudljivije Mario igre od Mario vs. Donkey Konga. Ali, u slučaju da ne morate birati, ni ova igra nije loša za upotpuniti kolekciju.

Mario vs. Donkey Kong je staromodna igra, ali i dalje zabavna. Za malo višu cijenu možete pronaći i puno bolje Mario igre, no i ova ima svoje posebnosti.

76 Naša ocjena
  • dobar remake s pametnim nadopunama