HCL.HR

Recenzija

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

SKOK VJERE

Filip Zorić

Godine 2018. za PlayStation 4 izašao je Marvel’s Spider-Man i impresionirao nas svojom kvalitetom. Kao veliki fan Spider-Mana bio sam pozitivno iznenađen koliko je truda ekipa iz Insomniac Gamesa stavila u ovu ekskluzivu. Gameplay nam je omogućio da se ludo zabavimo sa Spider-Manovim moćima, a priča nam je dala novu perspektivu na nešto starijeg Petera Parkera. Jedan od zanimljivijih likova u toj priči je bio Miles Morales, koji je praktički postao Spider-Manov učenik. Sada je na PlayStationu 4 i PlayStationu 5 Miles dobio vlastitu igru u kojoj on mora preuzeti ulogu glavnog čovjeka-pauka.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
59,99€ PS4 Ustupio izdavač igre

Odmah ću vam reći da je Spider-Man: Miles Morales odlična igra. Ne mislim da je odlična igra samo zato što je preuzela i poboljšala glavne mehanike originalne igre, već i zato što na emotivan i kvalitetan način prezentira Milesovu priču. Očito je da tvorci igre shvaćaju što ovog heroja čini posebnim. Spider-Man nije samo netko tko ima superherojske moći, već netko tko nikad ne odustaje.

Imajte na umu kako je ova čitava recenzija bazirana na PlayStation 4 verziji igre Spider-Man: Miles Morales. To znači da ja ne mogu komentirati grafički skok i druge prednosti koje su se ostvarile u PlayStation 5 verziji, ali taj ću posao ostaviti Igoru koji je zaključao sva vrata i prozore otkako je dobio PS5 konzolu. Kucao sam mu pola sata, ali bezuspješno, netko je samo viknuo: “Nema nikog kod kuće!”.

Radnja Spider-Man: Miles Moralea počinje nešto malo nakon kraja originalne igre. Nakon svega što mu se dogodilo, Miles je praktički preuzeo ulogu „drugog“ Spider-Mana. Ubrzo se pojavi nova prijetnja u gradu New Yorka te se Miles mora dokazati da je vrijedan titule Spider-Mana. Nisam vam ovime otkrio praktički ništa jer vam ništa ne želim spoilati, naravno. Priča krije neke obrate i ugodna iznenađenja, stoga mislim da je bitno da ju iskusite sa što manje znanje o njoj.

Cijenim to što se Insomniac Games ne boji poigrati s likovima i svijetom Spider-Mana. Spremni su ubaciti originalne ideje i napraviti svoje verzije ovakvih superherojskih priča, ali nisu napustili esenciju Spider-Mana koja čini stripove sjajnima. Pravi primjer bi bio jedan lik koji će biti poznat onima koji prate stripove, a ne bih rekao da se previše pojavio u marketingu igre.

Bez da išta spoilam, reći ću da se priča sjajno igra s time što zapravo očekujete od ovog lika. Stalno ste napeti kad je taj lik u sceni jer ne znate što mu se zapravo zbiva u glavi. Praktički ste svako malo uhvaćeni u zamku vaših očekivanja. Igra često radi ovakve stvari, i to je bitno jer se Insomniacov Spider-Man serijal mora nečim razlikovati od ostalih verzija ovog heroja u drugim medijima.

Spider-Man br. 2, na prvom mjestu
Po mom mišljenju, najbolji aspekt ove igre je sam glavni lik – Miles Morales. Miles je interesantan jer predstavlja sličnu perspektivu kakvu je imao mlađi Peter Parker. Peter se u svojim najboljim pričama u različitim medijima najčešće nađe u situacijama u kojima mora balansirati svoj normalni život te život superheroja. Isti je slučaj s Milesom Moralesom u ovoj igri. Priča je najbolja kad baca pogled na apsurdne odgovornosti koje ovaj tinejdžer mora preuzeti na sebe.

U mnogim situacijama Miles mora donijeti jako teške odluke i jednostavno suosjećate s njim jer nema dovoljno iskustva u superherojskom životu. Momak se u jednom trenutku brine o tome kako će majci kupiti namirnice u dućanu, a u drugom o tome kako će spasiti ljude od kriminalaca. Ta dualnost je meni bila jako zanimljiva – obični klinac mora postati neki simbol nade i herojstva.

Osim toga, Miles je općenito simpatičan lik za kojeg ćete navijati tijekom igre. Svidjelo mi se koliki je fokus stavljeno na to da je on „friendly neighborhood“ Spider-Man. Uvijek se trudi pomoći ljudima, koliko god malen njihov problem bio. Pravi primjer bi bio što u jednoj side misiji pokušavate vratiti mačku njenom originalnom vlasniku.

Priča je najbolja kad baca pogled na apsurdne odgovornosti koje ovaj tinejdžer mora preuzeti na sebe.

Također mi je zanimljivo kako Miles drugačije odrađuje svoju Spider-Man personu. Pokušava bacati šale kao Peter, ali nije dovoljno iskusan u borbi pa ponekad pod panikom ne može glumiti komičara. Općenito je Miles nešto zaigraniji od Petera, što mu pomaže da se istakne kao sasvim nova verzija Spider-Mana.

Još jedna prednost priče je to što stvarno nikako nije dosadna. Tempo je izrazito brz i nema mnogo trenutaka u kojima se osjećate kao da se ništa ne događa. Za to je većinski zaslužan duhovit i jednostavan scenarij, koji u ulazi u dublje teme superherojstva bez da vas umara nekom filozofskom lekcijom. Međutim, taj brz tempo je došao s jednom manom – priča ponekad ima osjećaj nepotrebnog ubrzavanja.

Tempo igre izrazito je brz i nema mnogo trenutaka u kojima se osjećate kao da se ništa ne događa.

Neki likovi bi sigurno bolje prošli što se tiče razvoja kad bi se igra s vremena na vrijeme zaustavila za predah. Jedan lik mi je specifično ostao pamćenju jer sam si pomislio: „Vidim na što su ciljali s ovim, ali ovome nije posvećeno dovoljno vremena.“ Insomniac je smislio neke kreativne i zanimljive i smjerove za ove likove, ali ponekad je igra limitirana svojom kratkom trajnošću. Bilo mi je potrebno 7 do 8 sati za prelazak glavne priče. To nije malo, ali svejedno sam osjećao kako priča preko nekih događaja samo preleti.

Spider-Man: Miles Morales je po mnogočemu jako sličan svom prethodniku – najviše u gameplayu i prezentaciji – ali i tu je Insomniac malo začinio stvari nekim novinama. Miles ima neke nove moći koje Peter Parker nije posjedovao, poput nevidljivosti i venom sposobnosti. Ne, venom moći nemaju nikakve veze sa stripovskim likom Venomom – već omogućuju Milesu da ispusti strujne udare iz svojih prstiju.

Venom moći nemaju nikakve veze sa stripovskim likom Venomom nego omogućuju strujne udare.

Ove nove vještine dodaju više nego dovoljno zabave već odličnom sustavu borbe koji je bio prisutan u originalnom Spider-Manu. Milesova nevidljivost mu omogućuje da se u nekim borbama u kojima je nadjačan postavi defenzivnije. Ukoliko osjećate da ne možete pobijediti neku bitku, možete jednostavno postati nevidljivi i otići u visine kako bi izbjegli direktnu konfrontaciju.

Nevidljivost vam također može pomoći da više iskoristite stealth elemente igre. Jer kad vas neki razbojnik ne vidi iako mu stojite ispred nosa – bolje ćete proći sa šuljanjem. Međutim, drago mi je što Milesova sposobnost nevidljivosti ne može biti prečesto korištena. U nekim igrama bi ovakva mehanika totalno uništila balans borbe, ali Insomniac je ubacio restrikcije koje vas spriječavaju u tome da budete konstantno nevidljivi.

Opcija nevidljivosti zvuči kao nešto što bi moglo uništiti balans igre, ali je ovdje vješto ograničena.

Kao prvo, kad upotrijebite tu sposobnost ispred neprijatelja, oni će početi pucati naslijepo kako bi vas možda mogli pogoditi. Uz to, dok ste nevidljivi možete nokautirati samo jednog razbojnika prije nego budete otkriveni. Posljednja mana ove moći je ta da, naravno, možete je koristiti samo na određeno vrijeme prije nego se mora „napuniti“. Ove stvari pomažu tome da Miles ne može baš eliminirati svakog bez da ga itko primijeti.

Ipak, može uništiti neprijatelje sa stilom uz pomoć svojih venom moći. Ovi strujni napadi omogućuju sustavu borbe da praktički postane mješavina originalnog Spider-Mana i InFamousa. Sada bitke imaju osjećaj spektakla kakav nije bio prisutan prije. Možete poslati lupeža u zrak udarcem od tisuću volti, ili pak napraviti zalet koji elektrificira svakoga tko se nađe na putu.

Ovi potezi su ne samo vizualno impresivni, već su i jako bitni za pobjedu u borbama. Tvorci igre su ubacili prepreke koje vas tjeraju da pametnije koristite svoje moći. Spider-Man: Miles Morales ima dvije nove frakcije neprijatelja, i obje imaju opremu dizajniranu za vaše slabosti. Jedan protivnik ima tehnološki napredni štit koji blokira vaše regularne napade, stoga morate sačuvati svoje elektrizirane napade za njih.

Spider-Man: Miles Morales ima dvije nove frakcije neprijatelja, i obje imaju opremu dizajniranu za vaše slabosti.

Drugi se protivnik kreće dosta brže od ostalih neprijatelja – jedino uz pomoć svog venom zaleta ga možete namlatiti. Općenito su tipovi neprijatelja kreativniji i luckastiji nego što su bili u originalnoj igri. Nemojte me krivo shvatiti, Demoni iz Marvel’s Spider-Mana su bili dobro dizajnirani, ali lupeži kojima se suprotstavlja Miles su na totalno drugoj razini. Svojim stiliziranima dizajnovima i futurističkim oružjima zapravo liče na likove koji su ispali iz jednog drugog  Insomniacovog serijala – Ratchet and Clanka.

Gameplay Miles Moralesa je po mom mišljenju pogodio savršen tempo, za razliku od ponekad ubrzane priče. Uvijek se osjećate kao da imate nešto za raditi. Misije su sjajan miks tiših stealth segmenata, otvorenih borbi protiv neprijatelja, boss bitki i bombastičnih trenutaka koji kao da su izašli iz Marvel Cinematic Universea. Mislim da boss protivnici nisu jednako kvalitetni kao u originalnoj igri, ali svejedno je većina njih jako zanimljivo dizajnirana s gameplay perspektive.

Bombastični trenuci igre konkuriraju sjajnim produkcijama i režijama igara kao što je Uncharted.

Bombastični trenuci igre konkuriraju sjajnim produkcijama i režijama igara kao što je Uncharted. Spretan način na koji se kamera kreće tijekom ovih akcijskih sekvenci je apsolutno zapanjajuć. Općenito Spider-Man: Miles Morales impresionira kad je u pitanju vizualna prezentacija i spektakl koji gledate na ekranu. Nisam previše spominjao mehaniku njihanja ili „web swinganja“ jer je na tom području sličan slučaj kao u originalnoj igri.

Ovaj sustav kretanja je jedan od najboljih u bilo kojoj Spider-Man igri i predstavlja čistu uživanciju u svakom trenutku. Međutim, čak se ni ovdje Insomniac nije ulijenio – iako su mogli samo ubaciti istu mehaniku iz prošle igre, Miles ima specifične poteze koje može iskoristiti dok se njiše, poput velikog skoka ili zaleta koji mu daje veću brzinu. Uz to, Milesova animacije su primjetno drugačije od onih koje je imao Peter Parker.

Miles ima specifične poteze koje može iskoristiti dok se njiše, poput velikog skoka ili zaleta koji mu daje veću brzinu.

Kreće se pomalo nespretno, ali i s većom zaigranošću. Čak i kad ne izvodite trikove sami, Miles će izvoditi simpatične kerefeke u zraku. Zbilja se dosta vremena posvetilo detaljima. To je najviše očito kad se baci pogled na različite kostime koje vam igra nudi. Mnogi od njih su stvoreni samo za ovu igru, dok ostali potječu iz Milesovih stripovskih priča.

Ipak je ovdje apsolutni šampion kostim iz filma Spider-Man: Into the Spider-Verse. Ne mogu opisati koliko mi se sviđa ovaj dodatak igri. Miles u ovom kostimu ima jedinstvene animacije kakve smo mogli vidjeti u remek djelu od filma iz 2018. godine. Najveću ludost predstavlja činjenica da je ekipa iz Insomniac Gamesa uspjela ovaj kostim animirati u istom frame rateu u kakvom je animiran Into the Spider-Verse. Praktički imate osjećaj kao da igrate Spider-Man igru u stop motion animaciji, što se meni jako svidjelo. Za one kojima to ne zvuči osobito primamljivo, možete isključiti taj jedinstveni frame rate za kostim.

Iskreno, ne mogu navesti mnogo loših stvari u Spider-Man: Miles Moralesu. S tehničke strane, frame rate igre ponekad drastično padne kad je više neprijatelja na ekranu, ali u većini vremena se vrti u solidnih 30 fps-a. Naravno, imajte na umu kako je smo recenzirali Spider-Man: Miles Morales na PlayStation 4 konzoli dok u PS5 verziji postoji mod izvođenja u 60 fps-a.

Na kraju, moram reći kako je je ova igra apsolutno vrijedna titule Spider-Mana. Osnovne gameplay mehanike poput sustava borbe i nihanja su još uvijek odlične, ali unesene su kreativne ideje koje su zapaprile stvari. Nove moći dodaju zanimljivu dimenziju borbama i kretanju, dok je priča sjajan dodatak Insomniacovom Spider-univerzumu.

Dijalozi i likovi su simpatični, ali emocionalna jezgra igre leži u protagonistu Milesu Moralesu. Drago mi je što su tvorci igre jednako veliki fanovi Spider-Mana kao i igrači koji će ovo zaigrati. Nadam se da će i iduća igra centrirana na svima nam najdražeg čovjeka pauka biti jednako visoke kvalitete.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales nosi pečat kvalitete kakav je nosio i originalni naslov. Insomniac Games je još jednom uspio stvoriti igru koja nas podsjeća koliko je zabavno postati superheroj.

89 Naša ocjena
  • mehanike kretanja su još uvijek su sjajne
  • nove moći čine borbe još zabavnijima
  • Miles Morales je odličan glavni lik
  • tematike dualnosti i odgovornosti su predstavljene na zanimljiv način
  • izvrsna vizualna prezentacija
  • kraća trajnost ponekad negativno utječe na tempo priče

Filip Zorić

Od djetinjstva obožava platformere. Ponekad taj žanr zamijeni za razaranje glava u FPS-ovima.

Komentari (73)

  • HeisenStein

    18.11.2020 - 14:21

    Nadam se da ću uskoro odigrati ovo. Nakon toga se čeka da Insomniac razvali sa Venomom i Carnage-om u sledećoj igri. Nadam se da će ubaciti i Morbiusa, ali sumnjam

    • Filip Zorić

      @HeisenStein, 18.11.2020 - 14:25

      Nadam se da će se možda pojavit i Kraven ili Mysterio. Ali smjer u kojem idu s Venomom mi se jako sviđa.

    • HeisenStein

      @Filip Zorić, 18.11.2020 - 14:29

      Ako Kravena urade kvalitetno, slažem se. Odlično bi bilo da Kraven lovi Spajdermena ili tako nešto

    • Ranzo

      @HeisenStein, 19.11.2020 - 06:35

      Sve je to ok, ali ako ne ubace Big Wheel-a, ne kupujem igru.

    • kebbab

      @Ranzo, 22.11.2020 - 23:58

      Kako imate neki čudno razmišljanje… “ako ne ubace Big Wheel-a ne kupujem igru”….????? Pola igara možeš komotno zaobiči s tim mišljenjem.

    • arminko

      @HeisenStein, 10.11.2023 - 13:14

      Jel neophodno odigrat prvi dio prije ovog zbog priče?

  • MarkanBoss

    18.11.2020 - 14:40

    Zaboravio si napomenuti fenomenalne tranzicije iz cut scena u sam gameplay, što daje veliku fluidnost igri. Odlična recenzija, ovako treba da izgleda sequel neke igre, gde zadržava sve dobro što je imala prethodna igra uz to da je sve na većoj razini. Priča je bila nešto kraća ali te drži znatiželjnim i daje jači utisak. Da ne pominjem kakve pogodnosti ima PS5 konzola gde se igra vrti fluidno u 4K sa ray tracingom, gde sve to izgleda kao pravi next gen.

  • Jere Zaja

    18.11.2020 - 14:52

    Ovo se cini kao odlican blagdanski poklon, nebitno je li za ps4 ili ps5 🙂

  • SpecialDragon

    18.11.2020 - 16:00

    Jesu li popravili stealth jer to mi je bio najveći problem prošle igre?

    • Gebrogaming891

      @SpecialDragon, 18.11.2020 - 22:23

      Stealth nije bio nimalo problem, nego samo malo prelagan.

  • Lovro Maroševac

    18.11.2020 - 16:11

    Kakve su boss bitke? Jel se svode na isti kalup kao i u originalnoj igri ili su uspjeli poboljšati taj dio?

    • Filip Zorić

      @Lovro Maroševac, 18.11.2020 - 16:17

      Ima jedna ili dvije boss bitke koje su dosta originalne, ali rekao bih da su slične originalu. Možda malo slabije jer nije široka selekcija zlikovaca.

  • Darac83

    18.11.2020 - 18:53

    Ovo će ić na PS5 iduće godine…

    • Gebrogaming891

      @Darac83, 18.11.2020 - 22:23

      Već je na petici.

    • Darac83

      @Gebrogaming891, 19.11.2020 - 07:05

      Znam da je, al će petica bit kod mene tek iduće godine… 🙂

  • FactSpitter

    18.11.2020 - 19:15

    Gameplay 9
    Prezentacija 9
    Inovativnost 9
    Priča 9
    Trajnost 6
    Tehnikalije 9
    ………………………..
    8.5/10 (85)
    ………………………..

    Ono što hoću reći – matematički je nemoguće da Spiderman MM (prilikom objektivnog ocjenjivanja) ima ocjenu 89. Dodatno sam napuhao ocjene iz ostalih stavki ocjenjivanja te ostavio realnu ocjenu iz stavke “trajnost” kako bih to predočio.

    Realne ocjene:

    Gameplay 7
    Prezentacija 8.5
    Inovativnost 6.5
    Priča 7.5
    Trajnost 6
    Tehnikalije 7

    …………………………
    7/10 (70)

    • PppPP

      @FactSpitter, 18.11.2020 - 19:48

      ne seri

    • FactSpitter

      @PppPP, 18.11.2020 - 21:15

      Niti na jednoj planeti Spiderman MM – igra koja ima toliko rupa u svojoj izvedbi može imati ovoliko visoku ocjenu. Kratka je i neinventivna, ne zahtjeva nekakvu vještinu niti trud, koristi istu mapu iz prethodnika, combat sistem je isti kao u prethodniku (copy paste arkham serijala k tome pojednostavljen i dosta lošiji), cijena je apsurdnih 50 € ili skoro pa 500 kn, grafički izgleda dobro, ništa posebno dobro.

      Meni nije jasno čemu pretvaranje. Spiderman MM zaslužuje uvrh glave 75, a ne ocjenu koja je svrstava među najbolje naslove svih vremena. Ono, praktički 90 ocjena, jesti vi pri zdravoj pameti?

      Hajpanje određenih igara mi već lagano diže tlak, a to je trend unazad par godina. Zbog toga nitko više gaming portale ne shvaća ozbiljno niti kao neki vodič za odabir igara.

    • PppPP

      @FactSpitter, 18.11.2020 - 21:51

      ne seri 😀

    • Gebrogaming891

      @FactSpitter, 18.11.2020 - 22:29

      Kao prvo, šta očekuješ od mape ako oba Spidermana žive u New Yorku?
      Kao drugo, Spiderman se ne može usporediti sa Arkham serijalom.
      Kao treće, očekuje se da u combatu budeš kreativan – kombiniraš gadgete, udarce i moći.
      Slažem se da je problem što je kratka.

    • Ranzo

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 06:51

      Boriš se sa vjetrenjačama, ali netko i to treba. Slažem se, prenapuhane ocjene općenito, dok se ne pojavi igra kao Days Gone na koju svi navale pa je ‘realno’ ocjenjuju da si opravdaju legitimnost djelatnosti. Zato se čita tekst, a ocjena zanemaruje.

    • Darac83

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 07:14

      Meni je Spiderman među najzabavnijim igrama koja je izašla na PS4 i ne znam što ste toliko nabrušeni na njega. I da, novi se kupi na raznim HR online trgovinama za 375-400kn. Uostalom, mišljenja, ocjene i rasprave mogu biti prihvatiti samo od ljudi koji su odigrali igru, nešto mi govori da nisi među njima…

    • FactSpitter

      @Darac83, 19.11.2020 - 09:22

      Oke, singleplayer igra sa glavnom kampanjom od par sati zaslužuje 90 ocjenu.

      Zanimljivo, Spiderman MM bio je orginalno najavljen kao “expansion and an enhancement to the previous game” (Simon Rutter, EVP head of European business at Sony Interactive Entertainment; ), da bi danas bio predstavljen kao punokrvna igra od 60€.

      Dakle, činjenica je da je Spiderman MM zapravo dodatak igri iz 2018 i da je tako zamišljen. Zašto je odjednom postao full standalone game nije poznato, no vjerojatno ima veze sa manjkom launch naslova za PS5. Dodalo se malo side sadržaja na kratku i krnju kampanju i to je to.

      I takva igra zaslužuje 90 ocjenu? Mislim da ne, osim ako nisi žešći fanboy Spiderman univerza, Marvela i vjerojatno PS konzola. No onda recenzija nije objektivna već biased.

    • Darac83

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 17:41

      Ne vidim da Assasin’s Creed, Far Cry, CoD, FIFA-e i brojne druge ovako komentiraš iako i za njih vrijedi isto… Uostalom, ne da mi se. Kad odigram ću znat više, ali ne sumnjam da ću se složit s recenzijom.

    • SonOfZeus

      @FactSpitter, 21.11.2020 - 17:51

      Rogue, koliko profila imaš? Zar stvarno nemaš ništa drugo u životu raditi nego lažne profile?

    • SanKa

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 09:09

      pokreni svoj portal pa tamo objavi svoje ocjene. jbg, ne mozemo se uvijek slagati sa ocjenama. po meni je mafia dobila prenisku ocjenu npr

    • FactSpitter

      @SanKa, 19.11.2020 - 09:37

      Nema potrebe, objavio sam u glavnom komentaru svoju ocjenu.

      Spiderman MM – ocjena 70.

    • Darac83

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 17:37

      To ocijenjuješ prema iskustvu iz igranja iste ili ovako, od oka?

    • Robi123

      @FactSpitter, 19.11.2020 - 14:36

      Sta si pametan

    • Vukoje

      @FactSpitter, 20.11.2020 - 19:33

      Ne razumem zašto ljudi misle da je igrica preloša ukoliko ima ocenu 7/10.
      Igrice koje imaju ocenu 7/10 i više treba da se smatraju jako dobrim igricama, verovatno je problem u tome što su ocene u poslednje vreme prevelike, iako ne bi trebalo. Po meni je Spiderman MM tačno 7/10 jer, iako je igrica fenomenalna u nekim aspektima, tako je i puna prosečnih ili nemaštovitih stvari.

    • Zoran Žalac

      @FactSpitter, 21.11.2020 - 12:54

      Ne postoji objektivno ocjenjivanje. Postoji možda jedino objektivno sagledavanje igre. Ali ono što ti zoveš objektivno ocjenjivanje bi valjda matematički bilo brojanje nula i jedinica, pa ona igra koja ima više toga je bolja igra. Ili ne znam, objektivno je igra sa 100 gigabajta bolja od igre sa 80 gigabajta. Ili igra koja traje 50 sati je uvijek bolja od igre koja traje 15 sati. Ne ide to tako i ocjenjivanje nikad nije samo i isključivo matematika, jer je to nemoguće. Jedino za što znam da je neobjektivno jest ocjenjivati igru koju nisi igrao. A s obzirom da ti mrziš sve Sonyjevo, ne vjerujem da si igrao.

    • FactSpitter

      @Zoran Žalac, 22.11.2020 - 11:28

      Imo, ne postoji savršeno ocjenjivanje no recenzent treba težiti ka objektivnosti kako bi konačna ocjena što realnije prikazala kvalitetu igre. Ne može biti potpuno objektivno no mora se težiti ka tome.

      Ne znam tko bi normalan u ocjenu uračunavao gigabajte, no dobro, rugaš mi se. Trajnost je itekako bitna i sigurno da igra od 60h ima prednost nad igrom od 10h u stavci “trajnost”. Ne znam što je tu problem.

      Najpoštenije, najpreciznije i najbolje je igre ocjenjivati na način koji sam predočio u prvom komentaru. Podijeliš igru na mjerodavne stavke, ocjeniš stavke, zbrojiš stavke, broj podijeliš sa brojem stavki i dobiješ ocjenu.

      Jer tako bi se izbjegla situacija u recimo ovoj recenziji. Igra koja očigledno ima probleme sa trajnošću i inovativnošću dobije nenormalno visoku ocjenu.

      Meni i dalje nije jasno na koji način vi recenzenti vadite ocjene tipa 78, 89, 97. Ili glupa i nerealna ocjena tipa 99 za GTA V. To su poprilično konkretni brojevi. Morate imati nekakvu metodu ocjenjivanja, ne možeš praktički iz guzice za recimo novi COD izvaditi 79.

    • Zoran Žalac

      @FactSpitter, 22.11.2020 - 16:51

      Ne brini, metoda ocjenjivanja postoji. Ali, nisi mi odgovorio: jesi igrao ovu igru pa je ocjenjuješ?

    • SonOfZeus

      @FactSpitter, 21.11.2020 - 17:50

      Čuj realne opcije. Hahahahah realne po kome? Tebi? Uozbilji se.

  • movie

    18.11.2020 - 19:42
    • personauser

      @movie, 18.11.2020 - 20:12

      Neke igre ce se bolje vrtjeti na XSX negoli na PS5 i obrnuto

    • movie

      @personauser, 18.11.2020 - 20:35

      S obzirom na snagu konzole to ne bi trebalo biti normalno niti u jednom scenariju kako je netko rekao. 2 teraflopsa bi trebala raditi razliku pa bar i minimalnu. Ovo je baš razočaravajuće za po specifikacijama najjaču konzolu na tržištu. Vjerojatno će se s vremenom to popeglati ali po ovome izgleda da je sony napravio dobar posao s dizajnom svoje konzole i da nisu puste priče kako su razvojni studiji hvalili konzolu.

    • drazensi

      @movie, 18.11.2020 - 21:36

      Surova snaga nema veze s time kako se igra vrti. To je ono sto ljudima izgleda nije jasno.

    • movie

      @drazensi, 18.11.2020 - 22:50

      Naravno da nema ali cijelo vrijeme se prodaje spika kako će se na jačoj konzoli igre brže vrtjeti pa se onda radio sprdeks kako je PS5 puno slabija konzola. I onda šok, bar s ovim prvim igrama.

    • krklj69

      @movie, 19.11.2020 - 06:29

      Isto se tvrdilo i za Sonyev čarobni SSD,a kada ono čudnog li čuda razlika u 3 sekunde u loadingu između konzoli.Imate 2 konzole koje vrte igre third-party developera skoro indenticno.I jedna i druga kiksaju u onim segmentima koje su najvise nabrijavali MS je obecavao grafiku od koje krvare oči,a Sony toliko brzi SSD da se moze sa njim savijati vrijeme i prostor.Pricekajte first party igre pa si onda nabijajte pod nos čija konzola je bolja…sve je stvar preferencija,igrajte na onome sto želite.

    • Rick Sanchez

      @krklj69, 19.11.2020 - 10:39

      ”čudnog li čuda razlika u 3 sekunde u loadingu između konzoli” Ovo je toliko neutemeljena izjava, pokazao si da nemaš pojma o čemu pričaš i da nisi niti probao gledat comparison videe. Svaka čast.

    • krklj69

      @Rick Sanchez, 19.11.2020 - 11:26

      Khm,khm…cold boot PS5 23:30 sekundi,xboxsx 26:48 sekundi….oprosti 3,5 sekunde.Sada neznam tko nije pogledao ti ili ja?

    • Rick Sanchez

      @krklj69, 19.11.2020 - 12:07

      Ja pričam o loadingu igara, a mislio sam da i ti isto. Zapravo, sad kad opet čitam tvoj post, vidim da sam POTPUNO krivo shvatio što si napisao i ispričavam se zbog toga. 🙂

    • krklj69

      @Rick Sanchez, 19.11.2020 - 12:53

      Sve pet stari,predpostavio sam naknadno da si me najvjerovatnije krivo skužio.

    • personauser

      @movie, 19.11.2020 - 09:52

      The omission of VRR on PlayStation 5 is a real disappointment, not just here in Valhalla, but also in other games like Dirt 5.”

      https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-assassins-creed-valhalla-ps5-vs-xbox-series-x-s

      Ovo treba pod hitno popraviti na PS5

    • movie

      @personauser, 19.11.2020 - 12:53

      Da, da onih 10% ljudi koji imaju takav tv mogu igrati na miru.

    • personauser

      @movie, 19.11.2020 - 13:23

      Sve dok ne poprave VRR na PS5 ne isplati se uzimati TV sa HDMI 2.1. Drugim rijecima obje konzole vec imaju problema sa izvodjenjem igara koje ce se sa vremenom ti problemi ispraviti.

    • movie

      @personauser, 19.11.2020 - 14:22

      Daj ne budi smiješan. Nitko ne kupuje novi tv zbog VRR i nitko neće odgoditi kupovinu tv zbog VRR. Imaš opciju on off i stvar riješena. Imam tv sa svim tim novim čarolijama i baš mi se jebe ako koja ne radi ispravno. Ugasim je dok se ne zakrpa softverski i sve pet.

    • personauser

      @movie, 19.11.2020 - 14:48

      VRR je dosta vazan za gaming

      “HDMI 2.1 is a big deal in lots of ways, but it’s especially important for gamers, particularly as we approach the PS5 and Xbox Series X generation.”

      https://www.whathifi.com/advice/vrr-everything-you-need-to-know-about-variable-refresh-rate

    • personauser

      @personauser, 19.11.2020 - 14:50

      Zato se nadam se da ce od 2021. VRR normalno raditi u PS5 igrama

    • movie

      @personauser, 19.11.2020 - 15:42

      Nitko nije rekao da nije važan ali ako ti radi problem isključiš opciju i dok je ne poprave igraš tako.

    • personauser

      @movie, 20.11.2020 - 12:55

      Meni nije jasno kako XSX ima veci bandwidth od PS5, tj. HDMi 2.1 bandwith na XSX je 40Gbps,a dok je HDMI 2.1 bandwidth na PS5 ogranicen na 32Gbps prema testiranju koji je napravio HDTVTest

      Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)

    • personauser

      @personauser, 20.11.2020 - 13:02

      Meni nije jasno kako je HDMI 2.1 bandwidth na XSX veci od HDMI 2.1 bandwidth na PS5*

    • movie

      @personauser, 20.11.2020 - 20:24

      Nije tebi puno toga jasno

    • personauser

      @movie, 20.11.2020 - 21:03

      Kako HDMI 2.1 bandwidth na XSX mzoe biti veci do HDMI 2.1 bandwidth na PS5, tj. 8Gbps je razlika izmedju HDMI 2.1 bandwidth na XSX i na PS5

    • personauser

      @personauser, 20.11.2020 - 21:04

      moze*

    • pleto

      @personauser, 19.11.2020 - 14:47

      Ako se igre vrte stabilno onda vrr i nije toliko bitan ali omogučit će oni vrr podršku uskoro. Ma kad razmislim tv-i sa hdmi 2.1 su svakako bacanje novca jer su nepotrebni za ove konzole, moš mislit što ti treba takav tv. Šta ćeš igrat da potpuno iskoristiš potencijal tog tv-a i da li ćeš uspjet opravdat cijenu takvog tv-a? Vidiš da je microsoftu vrr bitan nakon toliko screen terainga u valhalli, zato ga i jesu letili što prije podržat.

    • personauser

      @pleto, 19.11.2020 - 14:54

      Shvacam sta zelis reci, ali ocito PS5 jos nije spreman za TV sa HDMI 2.1 iako Sony kao i Microsoft to promice

    • pleto

      @personauser, 20.11.2020 - 07:25

      Pa normalno da nije jer da je omogućili bi ga. Vjerojatno im nije bio prioritet. Možada im je prioritet bilo izbacit što ranije SDK(kao što ti movie kaže u svom komentaru) pa nisu imali vremena za radit i istestirat softver za VRR, nemam pojma al omogućit će to vjerojatno brzo. Pogle video od DF-a kako moćni xsx vrti Valhallu, vidi se da je njima puno potrebniji VRR jer je screen tearing non stop pisutan. Meni danas treba stići PS5 ako je vjerovat dostavnim službama u našoj državi dotad se zabavljam s Odysseyem na kojem imam dosad 53 sata i nisam ni do pola priče došao, a onda ćemo vidjet šta ćemo al vjerojatno ću spojit onaj prijenosni HDD s ps4 da probam pokidat PS5. Ne kupujem ništa do cyberpunka, nego se bacam na bugsnax malo i završavanje nekih igara sa ps4. Mogao bi GoT ubost jer sam ga preskočio, a čini mi se zanimljivo.

    • mg

      @personauser, 20.11.2020 - 10:52

      Popravljeno:
      However, the key takeaway is that PlayStation 5 is much closer to the 60fps target more of the time, while Xbox Series X can struggle. In fact, at its worst, we noted PS5 delivering a 15 per cent performance advantage over its Microsoft equivalent in identical scenarios. UPDATE: The 15 per cent performance advantage mentioned here is averaged across a specific cross-section of play. As the graphs show, ‘in the moment’ differences can be as high as 25 per cent.Popravljeno:
      However, the key takeaway is that PlayStation 5 is much closer to the 60fps target more of the time, while Xbox Series X can struggle. In fact, at its worst, we noted PS5 delivering a 15 per cent performance advantage over its Microsoft equivalent in identical scenarios. UPDATE: The 15 per cent performance advantage mentioned here is averaged across a specific cross-section of play. As the graphs show, ‘in the moment’ differences can be as high as 25 per cent.

    • mg

      @mg, 20.11.2020 - 10:58

      UPDATE: The 15 per cent performance advantage mentioned here is averaged across a specific cross-section of play. As the graphs show, ‘in the moment’ differences can be as high as 25 per cent.

    • movie

      @drazensi, 19.11.2020 - 12:54

      Evo jednog odgovora koji pojašnjava zašto je xbox kiksao

      “Legende iz Redmonda su opet uspjele nadmašiti sami sebe. Nevjerojatno kako imaju tu nit da sj… sve što grade dugo vremena. Series X su hajpali kao “The most powerful console” i onda us..ru sa softwerom. Naime, alat za razvoj igara na novoj konzoli iliti SDK, (Microsoft svoj novi SDK naziva GDK – Game Development Kit), nije bio spreman. Očito im je trebala još jedna cijela godina za to. To bi ujedno značlo da bi im tržišni udio, da su čekali još godinu, bio 0,0 ništa. Zbog toga su morali izbaciti polu proizvod.

      Dok je Sony svoj SDK isporučio developerima još u 6/2019, Redmondske legende su to napravile tek u 6/2020, tako da su svi game developeri (koji rade igre za Series X|S) koristili/koriste stari SDK (odnosno XDK – Xbox Development Kit) koji se koristio za Xbox One i One S

      Rezultat toga je da “The most powerful console” koja je na papiru cca 20% jača od PS5 sad u svim recenzijama 3rd party igara (AC:Valhalla, DMS, CoD, Dirt itd) puši naveliko. I sad kad ljudi to pogledaju, s pravom se zapitaju pa kako nešto što je najjače sad bude šamarano od konzole koja je 20% slabija

      Vjerojatno će isto biti i sa Cyberpunkom. A ove igre koje su već sad izašle, teško da će ih developeri sad prerađivati/optimizirati na novi GDK. Ubisoft je ionako poznat po izdavanju beta proizvoda kojima treba xyz patcheva da bi bilo pristojno. To je i razlog zašto se mnogim igračima seriesX isključi tijekom igranja AC:Valhalle

      Drugim riječima, bit će dobro ako za godinu dana, 11/2021, počnu izlaziti igre rađene isključivo u novom GDK-u.

      U prilog im ne ide niti činjenica da su dosta toga promijenili pa se developeri tek trebaju upoznati sa novim alatima, dok je Sony svoje samo poboljšao pa developeri ne moraju učiti nove stvari i već su upoznati što i kako.

      Upucali sami sebe u nogu opet.

      Evo i jedan video koji to lijepo objašnjava”

    • krklj69

      @movie, 19.11.2020 - 13:10

      Je o ovome sam i ja citao da su developeri super zadovoljni sa PS5 jer Sony nije izmisljao toplu vodu i poznat i pristupačan im je dok je MS išao na novi alat taj GDK di nisu imali dovoljno vremena da se upoznaju sa radom na istomšto se sada i vidi koliko su igre optimizirane.

    • RickBarry

      @krklj69, 19.11.2020 - 13:46

      Sony je naučia lekciju od PS3 ere, to su pokazali i sa sad već prošlom generacijom.

  • MightyAloy

    18.11.2020 - 19:45

    Nakon odličnog Marvel’s Spider-mana, vrlo rado ću odigrati i Miles Moralesa, no naravno pričekati ću da ga igram na PS5.

  • Susjed

    18.11.2020 - 20:17

    Ima li materijala za nolifeanje? Neki unlockables i to jer mi je malo blesavo dat punu cijenu igre ako je kratka i riješi i se u jednom sjedenju, koliko god volio spideyja

    • Filip Zorić

      @Susjed, 18.11.2020 - 21:02

      Ima definitivno, kao i u originalu. Dosta side misija, kriminalna zbivanja za zaustaviti, combat i movement izazovi, i još jedinstvenih collectiblesa za Milesa.

    • Gebrogaming891

      @Susjed, 18.11.2020 - 22:31

      SPIDER – CAT

  • Oblakoder

    18.11.2020 - 23:21

    Svaka cast Soniju kad uspevaju od ovih dlc igara da naprave kandidate za igru godine, bukvalno poluigre dobijaju vecu ocenu od 90% normalnih igara, suvi kvalite izgleda jes da ovako odokativno ne izgleda tako…

    • Darac83

      @Oblakoder, 19.11.2020 - 07:17

      Ako mogu drugi, zašto ne bi i Sony… 😉

  • Stitrek

    20.11.2020 - 18:39

    Odlicna recenzija🙂👍

  • rolac69

    22.11.2020 - 11:39

    Bolja gragika je u COD WZ

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?