Minecraft: Story Mode

creeper s pozadinskom pričom

Dominik Bošnjak

Od doba Sama i Maxa pa do danas, Telltaleovo ime je postalo žanr za sebe. Inteligentno napisane avanture s laganim zagonetkama i dobrom atmosferom koje ovaj kalifornijski studio štanca već preko deset godina su u tom periodu bile bazirane na zaista svakakvim licencama. Tako je nakon brojnih filmskih, književnih i igraćih predložaka ove godine red došao i na Minecraft.

Kako Minecraft uopće može funkcionirati kao point-and-click avantura, pitate se? Iznenađujuće dobro, iako valja naglasiti kako Minecraft: Story Mode u biti nije čistokrvni P&C već su developeri eksperimentirali i s nekim drugim elementima. Prvi od pet rezultata toga je danas pred nama, podnaslovljen The Order of the Stone.

Nakon što sam odigrao spomenutu epizodu, dojma sam da je Telltale nakon par godina stagniranja napokon na tragu stvaranja još jednog odličnog spin-offa popularne franšize kao što je to bila prva sezona The Walking Deada. Ipak, iako definitivno ima potencijala, Minecraft: Story Mode treba pojesti još dosta žganaca prije nego što ćemo ga ozbiljno uspoređivati s Telltalovom nagrađivanom zombi dramom. No, krenimo redom.

Pogledajte kako se naš glavni urednik ruga spojenim obrvama jednog od likova dok vam prikazuje i komentira jedan komadić prve epizode Story Modea.

Minecraft: Story Mode je prva Telltaleova igra rađena u tuđem, u ovom slučaju Mojangovom engineu. Rezultat toga je proizvod vizualno identičan pravom Minecraftu, a unatoč tome što je cijeli svijet igre sastavljen od kocaka, svi likovi imaju vrlo upadljivu mimiku lica i krajnje su simpatični.

Veliku ulogu u potonjem igra i impresivna postava glasovnih glumaca koja uključuje poznata Hollywoodska imena kao što su Patton Oswalt i Paul Reubens. Prisutnost poznatih komičara i glumaca me paradoksalno ostavila pomalo razočaranim s obzirom da scenarij nije na razini na koju nas je Telltale naviknuo sa svojim The Walking Dead, The Wolf Among Us i Game of Thrones igrama.

Minecraft: Story Mode definitivno ima šarma, no ne mogu reći da je izrazito komičan. I da, iako 23-godišnjak sigurno nije dio strogo ciljane publike ovog naslova, u isto vrijeme se sjećam brojnih Lego igara čiji sam humor itekako znao cijeniti. Drugim riječima, moglo je to i bolje, pogotovo kada masno platite cijelu svitu profesionalaca koji za kruh zarađuju prodavajući fore, a sve što za njih pripremite je šaka mlakih viceva. Ne odnosi se ova kritika samo na komični faktor igre – i onaj dramski nekako pati zbog silne ekspozicije kojoj je u The Order of the Stoneu posvećeno jako puno vremena. Da, treba upoznati publiku s likovima i lokacijama, no baš kada je to sve odrađeno – epizoda je gotova, a odluke koje ste za vrijeme nje donosili se ispostave ili kao nebitne ili će njihovi rezultati biti poznati tek u budućnosti.

Što se gameplayja tiče, Minecraft: Story Mode će se vjerojatno više dopasti fanovima Mojangovog sandbox hita nego tradicionalnoj Telltaleovoj publici. Moralni izbori i quick-time eventi su i dalje tu, no sve osim jedne zagonetke su bazirane na Minecraftovom crafting sustavu te će vam igra u nekoliko navrata dati nešto materijala i očekivati od vas da se snađete. Ako u tome ne uspijete naposljetku ćete dobiti i recept, no problemi su zaista banalni i sumnjam da će se itko pretjerano mučiti s njima.

Moralni izbori i quick-time eventi su i dalje tu, no sve osim jedne zagonetke su bazirane na Minecraftovom crafting sustavu…

Na ljestvici od „Telltaleova igra“ do 10, Story Mode bih ocijenio kao čistokrvnu Telltalovu igru po pitanju (ne)izazovnosti. To nikako samo po sebi nije loša stvar s obzirom na igrin fokus na priču i usmjerenost na mlađu publiku, no ta ista priča za sada ne djeluje previše zanimljivo i po tom pitanju od budućih epizoda očekujem puno više. Naravno da se spori zapleti mogu izvesti dobro, no nisu idealni za epizodni format izdavanja jer publika jednostavno izgubi interes ako se čini da se priča previše odugovlači, a Story Mode za sada odaje upravo takav dojam.

Ako ništa drugo, pred kraj epizode igrači su čak počašćeni s desetak neprekinutih minuta čistog gameplayja, što je nešto što se ne sjećam da sam doživio u bilo kojoj drugoj igri istih tvoraca. Ono što pak jesam doživio i prije jest autentičan karakter Telltaleovih igara i vjernost predlošcima. Uz već spomenut vizualni stil, Story Mode je prepun malih i velikih Minecraft easter eggova, kultnih likova, poznatih interakcija i meta-komentara svoje zajednice koji plešu na granici četvrtog zida. Radi se o još jednom razlogu zašto će poklonici Minecrafta ovaj naslov zasigurno dobro prihvatiti pa makar inače i ne igraju avanture.

Story Mode je prepun malih i velikih Minecraft easter eggova, kultnih likova, poznatih interakcija i meta-komentara svoje zajednice koji plešu na granici četvrtog zida.

Sveukupno, prva epizoda Minecraft: Story Modea ne drži vodu u kontekstu privlačenja nove publike, no postojeći poklonici Minecrafta će vjerojatno uživati u sličnom, no opet drugačijem iskustvu koje je priredio Telltale. Mjesta za napredak ipak ima dosta i očekujem da će sljedeća četiri dijela ove priče biti značajno poboljšana u svakom smislu osim onog vizualnog koji je savršeno pogođen iz prve. S obzirom na cijenu od tridesetak kuna po epizodi, rekao bih da se s The Order of the Stoneom ipak isplati riskirati osim ako niste strastveni mrzitelj Telltaleovog portfelja.

NAPOMENA: Ovu recenziju ažurirati ćemo još jednom kada odigramo sve epizode Story Modea. Druga epizoda izašla je rekordno brzo pa se nadamo da ni sljedeće nećemo dugo čekati.

Recenzirali smo prvu epizodu Minecraft: Story Modea, Telltaleov najneočekivaniji avanturistički spin-off ikada. Pa, kako open-world sandbox funkcionira kao linearna igra fokusirana na priču?

68 Naša ocjena