HCL.HR

Recenzija

MotoGP 20

Realizam na najjače

Lovro Maroševac

Svijet sporta stao je zbog pandemije koronavirusa. Klubovi, momčadi i svi ostali timovi ne mogu sudjelovati na svojim događanjima zbog zdravlja gledatelja, ali i svojih članova. MotoGP ovdje nije nikakva iznimka jer je sezona također odgođena do daljnjega. Mnogi sportaši zato pronalaze utjehu u virtualnim inačicama vlastitih zanimanja, a razvojni studio Milestone ove je godine izbacio MotoGP igru nešto ranije.

Da ne bude zabune, talijanskom izdavaču svejedno je u planu bilo pustiti u prodaju novi nastavak MotoGP serijala prema predviđenom datumu ove godine. COVID-19 zaraza nije pretjerano utjecala na samu igru. Kažem pretjerano jer su izgledi ponekih motora i dalje bazirani na prošlogodišnjem dizajnu. Isto tako, prošlogodišnji odabiri u karijeri Red Bull Rookies Cup i MotoE nažalost nisu u igri. Svi navedeni problemi trebali bi biti ispravljeni u narednim mjesecima.

MotoGP 20 nudi prekrasne vizualne efekte i audio elemente. Audiovizualne stavke su prezentirane na vrlo realan način, koliko je to moguće za ovu generaciju konzola. Igra ima pregršt opcija podešavanja grafičkih postavki, neovisno na kojoj (i kakvoj) platformi igrate, stoga se možete time pozabaviti kako biste dobili balans kvalitete i performansi. Oku ugodni vizuali ove su godine malčice bolji nego u prošlom izdanju, a najviše se to možete vidjeti na kiši. Efekti kiše jednostavno su predivni i nevjerojatno realistični – od kapljica na kacigi do same vožnje po mokrom vremenu.

Efekti kiše jednostavno su predivni i nevjerojatno realistični.

Kad upalite MotoGP 20, prvo što vas dočeka jest odabir težine vožnje, koju kasnije možete podesiti, i izrada vlastitog vozača. Ovaj dio kozmetike možda se nekima neće svidjeti jer nudi sveukupno 20-ak odabira lica, gdje je nešto više od 2/3 muških. U jednu ruku to nije dobro jer igrač nema toliku slobodu u odabiru, dok je u drugoj ipak logično jer rijetko kad će se dogoditi da vozači budu bez kaciga?

Ipak, u glavnom izborniku igrač ima mogućnost uređivanja onih detalja koji su vidljivi tijekom većine vremena. U to spadaju motori, kacige, dizajn brojeva, naljepnice i vozačka odijela. Igra nudi dodijeljene stvari, ako niste previše kreativini, recimo kao ja. Nemojte se bojati, ovdje imate i mogućnost uređivanja prema vlastitom odabiru, a to kasnije možete podijeliti s ostalim igračima na internetu.

Glavni izbor nudi nekoliko modova u kojima možete igrati. Karijera i povijesni mod su vjerojatno najvažniji i najprihvatljivi većini igrača. Vlastiti put do slave je malo preuređen. Ove godine na repertoaru je i menadžerski dio posla pa možete odabrati želite li biti u nekom već postojećom timu ili napraviti novi. Nudi vam se opcija starta u MotoGP-u ili nekom od nižih rangova. Ukoliko odaberete momčad koja postoji, tada koristite istinske motore, njihove izglede i sponzore.

Ove godine na repertoaru je i menadžerski dio posla pa možete odabrati želite li biti u nekom već postojećom timu ili napraviti novi.

Kod odabira nove, odnosno vlastite momčadi, primorani ste koristiti stvarne motore, ali druge sponzore i mogućnost kreiranja vlastite livreje. Nakon toga slijedi onaj najvažniji dio – odabir tehinčkog osoblja. Ovdje birate između osobnog agenta, glavnog inženjera i analitičara podataka. Osobni agent je ovdje da vam osigura što bolju plaću i pronađe što bolji tim, ukoliko je to potrebno. Glavni inženjer i čovjek zadužen za analizu podataka vam omogućuju razvitak što boljeg motora.

Razvijanje motora prolazi kroz četiri aspekta: motor, okvir, aerodinamika i elektronika. Razvitak svake od te četiri grane nudi mogućnost poboljšanja momčadi tijekom sezone kako bi postali najbolji. Predsezonski testovi i oni tijekom sezone su vrlo važni jer pomoću njih možete vidjeti gdje griješite te to ispraviti prije dolaska trkaćih vikenda. Preporučam da takve stvari ne preskačete. Vjerujte, ja prvotno jesam i nisam se dobro proveo.

Razvijanje motora prolazi kroz četiri aspekta: motor, okvir, aerodinamika i elektronika.

Povijesni mod je ponovo u MotoGP-u i omogućuje vožnju s vozačima iz prošlosti. Ova opcija igranja nudi izrazito zabavan izazov u pokušaju otključavanja svih motorista. Imajte na umu da što veća težina utrka u Historicu, to je bolja nagrada. Važno vam je da završite na postolju kako biste dobili zaradu, kojom kasnije možete otključati i kupiti vozače. Skupljanje igrine valute jako je ključno, ukoliko želite voziti s Valentinom Rossijem, Maxom Baggijem i ostalima. Izazovi se svakodnevno mijenjanju

Osim ova dva moda, tu su još single-player komponente poput Grand Prixa, Time Triala i Championshipa. Grand Prix je u suštini zapravo jedna utrka iz kalendara koju možete namjestiti, a nudi mogućnost podešavanja postavki kako bi se riješili izazova ili bi vam isti bio jako težak. Time Trial je mod u kojem pokušavate odvoziti najbrže vrijeme na stazama i zatim ih uspoređivati da vidite gdje griješite, što vas košta vremena i slično. Championship je sličan prvoj navedenoj opciji, ali uz jednu razliku – ovdje možete voziti cijelo prvenstvo, ne samo jednu utrku. Ovo je dobar odabir za one koji ne žele voziti karijeru i zamarati se mnoštvom dodataka.

Ono što mi se nikako ne sviđa u MotoGP-u 20 jest AI i razine težina.

Ono što mi se nikako ne sviđa u MotoGP-u 20 jest AI i razine težina. Da se razumijemo, Milestone je odradio relativno dobar posao u pokušaju približavanja novim igračima, ali daleko je to od nekakve dobre pomoći. Novopridošlice mogu izabrati između tri težine – Easy, Medium, Hard – od kojih svaka ima (ne)omogućene asistencije. Veterani MotoGP-a neće primijetiti neke poteškoće na najtežim postavkama tako da su stvari za njih dobro izbalansirane. Međutim, koliko god da se lagana razina činila laganom, na kraju baš i nije. Nije mi jasno kako se razlika između te tri razine ne osjeti, osim prema asistencijama u vožnji.

Sada dolazimo do još nekoliko problema. Kada ste zadnji, jako su velike šanse da vam AI vozači pobjegnu i više ih ne možete dostići. S druge strane, kada ste prvi, AI vozači nikako da vas stignu. Možda je to samo do mene jer nisam veteran MotoGP-a, ali imam dovoljno iskustva u simulacijskim igrama da donesem neki sud. Milestone je predstavio poboljšanu verziju AI-ja u ovoj igri i to se u ponekim segmentima može vrlo dobro vidjeti. Umjetna inteligencija vozača izrazito dobro uči način na koji vi i ostali sudionici vozite te vas neće na iste načine napadati ili se braniti. Također, sustav kažnjavanja je pomalo nekonzistentan – dobijete kaznu za skraćivanje zavoja, ali ne i prilikom namjernog sudara s ostalim vozačima.

Fizika vozila je doživjela pomak na bolje. Potrošnja guma i goriva je sada puno više realistična, dok će sudari osjetno oštetiti aerodinamiku vozila. To itekako utječe na ishod utrke i brzinu. Ipak, ne mogu se oteti dojmu da potrošnja goriva treba malu doradu jer spremnik, koliko god se trudio održavati ga, ostane bez spomenutog prije kraja utrke. Dodatno poboljšanje može se očitovati u sustavu kočenja. Sada vas ono može značajno nagraditi, ali i kazniti, ovisno o tome kada i kako kočite.

MotoGP 20 je svime time doveo svoj realizam na stepenicu više, dok su audiovizualni elementi doslovno na svojim limita trenutne generacije. Igra je to koju je jako teško savladati, stoga će novi igrači morati žrtvovati puno vremena da bi uspjeli u tome. Jednom kada ovladate simulacijskim vještinama, uvidjet ćete da je MotoGP 20 pun zabave i dovoljno autentične prezentacije dvokotačnih zvijeri.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Milestoneov posljednji naslov u MotoGP serijalu uveo je poboljšanja, iako ne značajna, ali dovoljna za ovu generaciju. Talijanski proizvođač i izdavač nije ulazio u rizike, ali to mu je bilo dovoljno da na tržište pusti bolju verziju prošlogodišnjeg izdanja. MotoGP 20 odličan je prikaz moto sporta u trenucima njegovog izostajanja iz stvarnog svijeta.

80 Naša ocjena
  • realističniji pristup
  • audiovizualni elementi
  • poboljšani sustav kočenja
  • nekonzistentnost u kaznama
  • neprilagođenost novim igračima
  • AI vozači su ili prebrzi ili prespori

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (8)

  • pleto

    23.04.2020 - 16:11

    Znači tako…

  • Marac77

    23.04.2020 - 16:31

    Zvuk kosilice se nastavlja.

    • TomzaCRO

      @Marac77, 23.04.2020 - 16:38

      Marac bez vrijedanja molim haha

  • NorthCorps

    23.04.2020 - 16:55

    motorna pila 2020 velika steta sta codemasters ne radi ovo, ovi nikad nece naucit.

    • Lovac

      @NorthCorps, 25.04.2020 - 12:12

      da Codemasters radi na ovom, vozni model bi bio za “koplje” niže. Zvuk nije TOLIKO loš.

  • Stitrek

    23.04.2020 - 21:40

    Odlična recenzija, igra izgleda jako dobro, jedino zvuk je pomalo generičan.

  • SanKa

    24.04.2020 - 08:58

    po recenziji ocekivah bar 85 tbh

  • lepiakadodo

    24.04.2020 - 21:08

    Odlicna recenzija. Zanima me samo, jel igra barem na razini TouristTrophya ako ne i bolja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?