Nintendo DS

Zero

Na tržište je upravo izašla još jedna konzola velikog Nintenda, onoga koji je uveo gaming na velika vrata, a pogotovo napravio revoluciju na području prijenosnih konzola svojim GameBoy brandom. Mnogi su pokušavali skinuti ga s trona, ali još uvijek, to nitko nije postigao. Barem ne na području handheld konzola. No, dolazi konkurencija, Sonyjev PSP (Play Station Portable) i Nintendo je spremio odgovor.

Odgovor stiže u obliku NDS-a (Nintendo Dual Screen) koji će se s PSP-om boriti s dva ekrana od kojih je jedan i osjetljiv na dodir. Naravno, to otvara nove mogućnosti kontrole u igrama, igranje FPSova bolje nego i na jednoj platformi (izvedbom sigurno slično PCu, doživljajem potpuno drugačije), naime, ponuđeni su thumbstrap (traka kojom “klizite” po donjem – osjetljivom na dodir ekranu) i olovka (ista namjena) te je ciljanje u baš tom žanru odlično, a pravi primjer je Metroid Prime Hunters (demo verzija) koju dobivate uz konzolu. Inače, DS nema problema s prikazivanjem 3d prostora tako da igre nikada ne trzaju (osim Super Mario 64 u Multiplayu ali to je već druga stvar). DS je velik kao prva inačica GameBoy Advancea, širok i stane tek u rijetke, velike džepove. Konzola je na preklop i to je jedini način da konzola s dva ekrana bude što manja. Ekrani su LCD i veliki su kao oni na GBA, a slika je iznimno oštra i prikazuje vrlo “žive” boje. Ipak, grafika u igrama nije ništa posebno tako da će PSP na tom polju biti bolji te ako vam je grafika najvažniji element igre NDS neće biti vaš izbor. Naravno, nije grafika loša, otprilike igre izgledaju kao na N64 (za neupućene: malo bolje nego na PS1) što varira od naslova i od toga koliko su programeri prihvatili DS koncept. Uz to, DS ima dva zvučnika (stereo zvuk) koji se nalaze sa strana gornjeg ekrana i proizvode vrlo čist zvuk. Na konzoli se nalazi i mikrofon koji također služi kao način upravljanja, nažalost, samo u nekim igrama. Osim standardnih A i B tipki dodane su još dvije, X i Y, a iznad njih su Start i Select, lijevo je D-pad sličan onome s GBA SP te tipka Power. S gornje strane su tipke L i R koje su pristojne veličine i nalaze se na praktičnom mjestu. Igre dolaze na catrigeu upola manjem nego na GBA ali postoji i utor za GBA igre koje se sada mogu igrati na DSu, budući da su tu dva ekrana onda sami imate mogućnost biranja (odmah na izborniku) hoćete li igrati na donjem ili gornjem ekranu.

DS je inovativan po još jednoj stvari – wireless povezivanju s drugim konzolama. U ovom slučaju to će biti Revolution (NG konzola, također Nintendova) i drugi NDSi. U povezivanju je razdaljina 100 m, ali je ometa bilo koja stvar/pedmet/osoba koja se nađe na putu među konzolama. Stabilna veza, neovisna o bilo kakvoj prepreci je 30 m što je dovoljno za jednu sobu ili u nekim slučajevima stan. Zasad u MPu najbolje funkcionira Metroid Prime deathmatch te jedan vrlo zabavan softver koji dođe uz konzolu – Pictochat. Pictochat je program preko kojega se među umreženim konzolama mogu razmjenjivati poruke, crteži i sve drugo što možete nacrtati/napisati na ekranu osjetljivom na dodir. Pored svega toga postavlja se pitanje koliko dugo traje baterija NDSa? Odgovor je dovoljno. Čak 10 sati neprekidnog igranja, a vrijeme potrebno da se baterija opet napuni je oko 3 – 4 sata, ovisno od toga jeli sasvim prazna. Bravo Nintendo.

Službeno se na domaćem tržištu konzola počela prodavati 11. 3. 2005. po cijeni od 1.199 Kn uz pet igara: Super Mario 64, Wario Ware Touched, Polarium, Project Rub, Mr. Driller: Drill Spirits, te su u pripremi još nekolike (poznate: Tiger woods, Spider-man 2, Rayman DS, Asphalt Urban GT, Pokemon Dash, the Urbz: Sims in the city, Nintendogs). Konzola se prodaje i u posebnom packu u kojem dobijete i (osim konzole) torbicu za konzolu, torbicu za igre, dodatni stylus (olovka), slušalice (stereo), punjač koji puni DS na obične baterije, krpicu za čišćenje ekrana te zaštitne folije za ekrane. Ovaj malo veći pack u nas još nije dostupan a kada će biti nije poznato.

Budući da DS ima velike i brojne mogućnosti, hackeri su već pronašli rupu u sustavu te će vrlo vjerojatno uskoro osvanuti i piratske igre za NDS.

DS dolazi u samo jednoj boji ali Nintendo je najavio da će uskoro doći i druge boje što se moglo i očekivati jer je isto bilo i s GBA-om. Na kraju samo treba napomenuti da NDS nije nastavak GameBoya, NDS je konzola za sebe, s inovativnim konceptom. Ovu konzolu (konzolicu, konzoletinu?) vam samo možemo preporučiti jer je vrlo pristupačna cijenom, a nudi pravo gamersko iskustvo. Na malom ekranu.

Napomena: Tekst je naknadno objavljen na novodizajniranom HCL.hr portalu, a orginalno je objavljen 16.05.2005 godine.

Nintendova najnovija handheld konzola sa svojim inovativnim pristupom igranju i pristupačnom cijenom trebala bi osvojit handheld tržište. Pročitajte kako se nama svidjela.