Nintendo Switch Sports

NEKI NOVI SPORTOVI

Žarko Ćurić

Ako ste ikada zaigrali originalni Nintendo Wii, velika je vjerojatnost da ste se susreli s igrom Wii Sports. Budući da je ta igra dolazila besplatno uz samu konzolu, bila je i ogledni primjer upravljanja pokretima, te je donijela obavezni trend skupljanja rodbine i prijatelja ispred televizora. Budimo realni, lakše ih je dovući pred televizor nego na sportsko igralište.

39.99€ digitalno, 49.99€ fizički Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

Nintendo Switch Sports je odlučio sličnom formulom “napasti i pokoriti” zajednicu na svojoj najnovijoj konzoli. Dostavili su šest sportova, stoga idemo baciti pogled na discipline prije nego se orijentiramo na igru kao paket.

TENIS

Jedan od stupova originala vraća se u punom zamahu. Do četvero igrača lokalno ili mrežno mogu odmjeriti svoje snage na teniskim terenima. Tenis je prilično intuitivan za igranje, jer je potrebno zamahnuti reketom kako biste to učinili i u stvarnom svijetu. Svaki od sportova uvest će vas s osnovnim tutorialom, ali brdo sitnica morat ćete doznati igranjem ili preko edukativnih poruka neposredno prije meča. Tako mi na primjeru tenisa u tutorialu nije bilo objašnjeno da okretom zgloba možete dodati spin na udarac.

Jednom kad pohvatate osnovne naredbe, tenis zna biti prilično zabavan, pogotovo u društvu. Potreban je samo jedan Joy Con po igraču pa se lako skupi barem dva komada za lokalni multiplayer. Jedina zbunjujuća stvar je nemogućnost igranja jedan na jedan. Čak i ako igrate sami online ili lokalno, uvijek ćete kontrolirati dva igrača na svojoj polovici. Ovo zna biti zbunjujuće za početnike, budući da su svi potezi zrcaljeni između dva lika koja upravljate na svom dijelu terena.

BADMINTON

Prilično slično iskustvo tenisu, uz razliku da se ovdje mečevi uvijek igraju jedan na jedan, bez obzira igrali sami, lokalno protiv prijatelja ili online. Iz vlastitog iskustva mogu reći da će vas ovaj sport najviše zapuhati tijekom igranja, jer izmjene loptica su prilično brže u odnosu na tenis, a postoji i puno veći broj udaraca iznad glave. Na kraju ovo ispada više kao opcionalni mod za tenis, a ne punokrvni sport koji se drastično razlikuje od svega drugoga.

NOGOMET

Pridošlica serijalu je omiljena sporedna stvar u Europi. Nogomet nudi utakmice jedan na jedan lokalno, uz potrebu da svaki igrač ima po dva Joy Cona. Ovo je možda i najmanje fizički aktivan sport u paketu, s obzirom da sam dobar dio radnji poput trčanja, sprinta i skoka radio preko tipki kontrolera, dok se jedino udarci izvode pomoću zamahivanja – rukama. Igra iz nekog čudnog razloga neodoljivo podsjeća na Rocket League svojom fizikom kretanja lopte.

Iako lokalni mečevi jedan na jedan nisu nešto pretjerano zanimljivi, multiplayer mod s utakmicama četiri na četiri donosi puno više uzbuđenja. Tada do izražaja već dolazi taktiziranje, pametno korištenje sprinta i pozicioniranje na terenu.

Dodatni mod nogometa Shoot-Out jedini koristi sexy nanogicu koju ste mogli dobiti uz Ring Fit Adventure ili ako ste kupili fizičko izdanje Switch Sportsa. No iskreno, ako i nemate ovaj dodatak, nećete puno propustiti. Udarci nabačene lopte nogom brzo postanu repetitivni. A i dosta osjetljivi kontroleri traže prilično mirno stajanje prije udarca, jer u suprotnom vaša kretnja može biti označena kao uranjeni udarac.

Posebno bizarno zvuči najava da će se nanogica moći koristiti i na utakmicama, ali tek nekada tokom ljeta s budućom nadogradnjom. Em se statično korištenje već pokazalo problematično, em je čudno što nešto ovakvo nismo dobili kao opciju od početka.

ODBOJKA

Odbojka je možda i najčudniji sport za igrati, jer zahtjeva prilično skriptirane poteze u pravom trenutku da blokirate, podignete loptu ili smashate istu prema protivničkoj polovici. I to sve uvijek u istom redoslijedu, bez neke izmjene.

Ekipa koja je došla odigrati Switch Sports kod mene imala je najviše problema s ovim sportom, te smo nekako najbrže odustali od njega.

KUGLANJE

Jedan od klasika se vraća te je zabavan kao i original prije 15+ godina. Sami pokreti kuglanja su najvjerniji pravom sportu, jer sam se uvijek našao s jednom nogom iza druge u položaju spuštanja kugle, jednako kako bih napravio i na pravim stazama. Super opcija koja je dodana za kuglanje je izbor između bacanja na poteze na jednoj traci ili paralelno / istovremeno igranje na više traka.

Osim lokalnog moda za četvero igrača i mrežnog do osam igrača s tipičnih deset rundi, dodan je i novi mod preživljavanja. Isti je dostupan samo online za 16 igrača i u njemu se svakim bacanjem eliminiraju osobe s najgorim rezultatom u tom krugu, dok ne ostane samo jedan pobjednik na kraju. Treći dostupni mod nudi nam razne prepreke koje će se naći na putu između naše kugle i čunjeva, poput udubljenja na stazi ili raznih objekata koji se mogu pomicati. Uz mačevanje, meni iskreno najbolji sport u ponudi.

MAČEVANJE

Ovaj sport krije se iza naziva Chambara, a donosi nam borbe jedan na jedan lokalno ili mrežno. Cilj sporta je izbaciti protivnika izvan ringa udarcima drvenim mačem. Svaki put kad udarite protivnika odbijate ga unatrag. No, protivnik može i blokirati vaš napad te vas ostaviti ošamućene, čime otvara sebi prostor za protunapad. Ova je disciplina prilično taktična te će dovesti do najvećih svađa u društvu.

Postoje tri vrste borbi koje zavise od mačeva koje koristite. Osim jednog i dva mača, postoji i Charge mač kojeg punite uspješnim blokadama te nanosite jače udarce protivniku koji će ih odgurnuti dalje na borilištu.

SWITCH SPORTS KAO PAKET

Prilično je teško ne usporediti ovu igru s Wii Sports i u toj usporedbi ostati zadovoljan. Original je bio besplatan u odnosu na Switch nasljednika koji pri izlasku košta 40 eura, a ipak je donosio puno više sadržaja, pogotovo ako ste igrali sami. Nevjerojatno mi zvuči da nisu ubacili nikakav sustav turnira u single-player iskustvo, napredovanje AI protivnika ili Challegne mode iz prethodnika koji bi pred nas bacio niz izazova koje moramo riješiti.

Osim toga, prilično je čudno odrađen sustav napredovanja i otvaranja novih kozmetičkih stvari, budući da je isti zaključan iza multiplayer moda. Ako nemate pretplatu na Switch Online, morat ćete se pomiriti sa siromašnom ponudom kozmetičkih opcija koje dobijete na startu igre. Igra ima i svojevrsni online Pro mod za svaki sport, kojeg otključavamo pobjedama. No to ponovno nigdje nije objašnjeno i nemamo nikakav indikator koliko još pobjeda je potrebno da uđete u elitno natjecanje.

Već smo spomenuli nadogradnju za nogomet, a sličnu najavu smo dobili i za golf koji bi trebao doći nekada na jesen. Iz svega toga da se jasno vidjeti da je početni paket prilično siromašan te da je Switch Sports pomalo požuren projekt bez nekog prevelikog mesa za duže staze.

Iskreno, ova igra vam može super doći za lokalno druženje jednom ili dvaput, ali sve više od toga postaje ponavljajuće i nezanimljivo. Samostalno igranje ne donosi apsolutno nikakvu dugoročnu perspektivu ni sustav napredovanja. Online multiplayer malo spašava stvar sa sustavom otvaranja odjeće, no i to je prilično zanemariv aspekt uz prilično smanjen izbor modova, natjecanja, organiziranja turnira i sličnih opcija kakve inače očekujemo u sportskim igrama.

Tako da bih vam u konačnici savjetovao da odredite koliko često imate neka druženja organizirana kod sebe doma te koliko će vam ista ekipa biti zagrijana za mahanje ispred ekrana. Sve izvan toga po meni je nepotrebna investicija, pogotovo za cijenu od 40 eura.

Nintendo Switch Sports donosi kratkotrajnu zabavu za ekipu ispred jednog ekrana, no sve izvan toga je prilično siromašno i ne obećava vremensku investiciju na duže staze.

68 Naša ocjena
  • prilično lake kontrole za početnike
  • idealno za lokalno druženje
  • mali broj modova
  • dosta stvari nije jasno objašnjeno
  • fali hrpa stvari koje je imao besplatni Wii Sports

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.