Plants vs Zombies: Battle for Neighborville

VRTNI RAT Z

Filip Zorić

Originalna Plants vs Zombies igra izašla je 2009. godine i pokazala ljudima da je borba između zombija i biljaka puno zanimljivija nego što zvuči. Razvojni studio PopCap Games podario nam je tada sjajnu igru sa šarmantnom grafikom i zabavnim tower defense mehanikama. U međuvremenu je serijal stupio u vode pucačkog žanra s Garden Warfare igrama koje su bile dosta dobre. Sad nam je stigao još jedan dodatak tom spin-off serijalu – Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Podnaslov je promijenjen pa idemo provjeriti može li se ovdje pronaći ista kvaliteta koju su posjedovale Garden Warfare igre.

LIJEPO UREĐENO DVORIŠTE

Jako cijenim igre koje se ističu originalnim stilom izgleda. Kad vidim da su se tvorci igre potrudili da njihov naslov izgleda što unikatnije – jako sam zadovoljan. Na sreću, Plants vs Zombies: Battle for Neighborville sa svojim stilom grafike izgleda kao mješavina Looney Tunes i Pixar filmova. Modeli likova su jako detaljni, ali nisu “plastični” kao neki iz drugih igara ili čak animiranih filmova. Dizajnovi ovih biljaka i zombija zrače šarmom i originalnošću.

U ekipi vrtnih ratnika možete naći gljivu koja se kreće kao nindža iz animea Naruto, dok na timu hodajućih mrtvaca imate ludu verziju Supermana koji želi jesti mozgove. Osim surove luckavosti koja se može naći kod ovih likova, nešto što me impresioniralo je pozornost na detalje. Kod svakog lika postoji barem jedna sitnica koja me razveseli jer znam koliko je to truda zahtijevalo od tvoraca igre. Jedan od mnogih primjera je sljedeći: kad kukuzurni vojnik Kernel Corn zapuca, njegovi komadi kukuruza se pretvore u kokice.

Dizajnovi ovih biljaka i zombija zrače šarmom i originalnošću.

Ovakvi detalji uz već spomenuti šarmantni izgled su ono što čine Battle for Neighborville posebnim. Međutim, ima jedna stvar koja me smeta u ovom dijelu igre. Većina animacija je fantastična (jako mi se sviđaju različiti načini na koji likovi trče), ali neke od njih izgledaju dosta šlampavo. Ovaj sam problem najviše primijetio u moćima koje koriste likovi, naročito u onima koje uključuju neku vrstu kretanja. Na primjer, Super Brainzov polet u zrak i skok Captain Deadbearda jednostavno izgledaju uštogljeno – kao da nisu u potpunosti dovršeni.

SAKUPI 20 MOZGOVA PA SE VRATI

Plants vs Zombies: Battle for Neighborville nudi više opcija za igranje, među kojima se krije i PvE (single-player) komponenta. Naime, u igri imate različite PvE zone u kojima možete rješavati misije. Ono što je iznenađujuće je to što su misije u pitanju zapravo solidne. Varijacija neprijatelja u kombinaciji s maštovitim ciljevima pružaju jako zanimljiv sadržaj. Zabavno se napucavati s raznolikim protivnicima koje igra šalje protiv vas jer se morate prilagoditi s obzirom na njihove vještine.

Varijacija neprijatelja u kombinaciji s maštovitim ciljevima pružaju dosta zanimljiv sadržaj.

Na primjer, ako se među vašim protivnicima nađe Sunflower, hitno ju morate eliminirati jer može izliječiti svoje saveznike. Kampanje također nude zanimljive boss bitke koje pružaju dobar izazov. Jedna od njih me natjerala na vrsno ciljanje slabih točaka te čak i na pothvat nekih platformerskih izazova. Misije imaju jednaku razinu šašavosti kao i ostatak igre – svaka od njih nudi neki zabavni zaplet u mehanikama. Morao sam štititi veš mašinu od neprijatelja, pronaći zakopane kekse, glazbom probuditi ogromno stablo, sudjelovati u natjecanju jedenja pita… Ako išta, ove biljke i zombiji ne vode dosadne živote.

PvE zone također nude različite stvarčice koje možete sakupljati i misije nisu baš kratke, tako da ovdje možete pronaći dosta sadržaja. Drago mi je što je PopCap uložio trud u stvaranju kampanja – sad želim ovakvu single-player igru u PvZ franšizi. Naravno, nemojte očekivati da je ovo neko revolucionarno iskustvo. PvE komponenta je iznad prosjeka, ali nije ovo The Last of Us u Plants vs Zombies univerzumu.

U ROVOVIMA…ILI GROBOVIMA?

U slučaju da želite biti kompetitivni u masakru biljaka i zombija, možete zaigrati i brojne multiplayer modove. Kao glavne opcije imate Battle Arena (u kojem se bore timovi od četiri bez respawnova), Turf Takeover (u kojem ispunjavate različite zadatke poput ispraćivanja vozila) i Team Vanquish (u kojem pobjeđuje prvi tim koji porazi 50 neprijatelja ). Svi modovi znaju biti dosta zabavni, većinski zbog različitosti u gameplayu među likovima. Osim što su estetski različiti, svi likovi sa sobom nose unikatan paket mehanika.

Svi modovi znaju biti dosta zabavni, većinski zbog različitosti u gameplayu među likovima.

Snapdragon može zarobiti neprijatelje zidom napravljenim od vatre i onda ih spržiti, Engineer stoji iza sigurnosti svoje postavljene strojnice, All-Star koristi svoje defenzivne sposobnosti za zaštiti određeno područje itd. O da, u igri postoji i zombi verzija Schwarzeneggera – tako da se nemojte iznenaditi ako konačna ocjena bude 100. Ima problema s balansom kad su u pitanju ovi brojni likovi (snajperi se općenito čine previše jaki), ali teško se žaliti jer se u njihovim dizajnovima kriju zbilja zabavne ideje.

Međutim, ono što ne mogu pohvaliti na isti način kao i likove su multiplayer mape. Battle for Neighborville je dosta ludog karaktera, stoga je razočarajuće što su mape ovako dosadne. Ne nude dovoljno zanimljive estetike ni dovoljno kompleksnosti u dizajnu. Većina mapa su smještene u dosadnjikavim okolinama poput susjedstva ili šume. Nemate mnogo strategija koje možete razviti jer nema previše zaklona i zanimljivih konstrukcija koje dovode igrače u konflikt. U Battle for Neighborvilleu mape ne posjeduju tu koheziju i kompleksnost kakve imaju npr. mape u Overwatchu.

Battle for Neighborville je dosta ludog karaktera, stoga je razočarajuće što su mape nepamtljive.

Nešto što očekujem da se dosta ljudi neće svidjeti je činjenica da ne postoji više sustav varijacija u igri. U slučaju da ne znate, u prijašnjim Garden Warfare igrama ste mogli birati među više varijacija za svakog zombija i biljku. Svaka varijacija je predstavljala ne samo promjene u estetici likova, već i promjene u samom gameplayu. Tako ste mogli naći varijaciju zvanu Ice Cactus, koja bi omogućila kaktusu da zamrzne svoje neprijatelje, ili Electro Brainz varijaciju, koja bi Super Brainzu dopustila da šalje munje iz prstiju.

Sistem varijacije je donio dosta svježine multiplayeru u prethodnim naslovima i mislim da je nešto slično potrebno Battle for Neighborvilleu. Nešto mi govori da su iz Pop Capa možda mislili da su ljudima pay-to-win mehanike Battlefronta 2 još uvijek u lošem sjećanju, pa su možda zato uklonili varijacije koje mogu utjecati na gameplay.

MESNATA BILJKA

Osim glavnih PvP i PvE komponenti, Battle for Neighborville ima još zanimljivih opcija za igrače. U igri postoji područje u kojem se možete na prijateljski način raspucati, a imat ćete pristup i nekim mini igrama poput pucanja u mete i plesanja. Kad smo kod toga, slobodan sam za izazov u već spomenutom virtualnom plesanju. Nitko dosad nije porazio mog zombija s irokezom na podiju. Kad smo već kod zombija s irokezom – tako sam uspio uljepšati svog lika zahvaljujući sustavu sređivanja izgleda.

Različite odjevne predmete možete otključati kupnjom kutija s lootom, rješavanjem pojedinih zadataka ili kroz battle pass sistem u kojem možete izabrati specifične nagrade. Važno je da upozorim kako ne možete koristiti pravi novac za kupnju kutija s lootom. Uz to još moram spomenuti kako će igra dobivati podršku od strane razvojnog tima – već sada je u tijeku posebni event u čast Halloweena. Sve ovo što sam sad rekao se možda čini previše komplicirano, ali poanta je da Battle for Neighborville nudi dovoljno sadržaja.

Kad sam završio s igranjem novog Plants vs Zombies naslova, bacio sam pogled na kompletni paket. Za 40 eura Battle for Neighborville nudi više PvE zona s dosta originalnim misijama, zabavno PvP iskustvo s 20 likova, zasebno područje za mini igre, solidan sustav sređivanja izgleda i još toga… Ovoj se igri mogu naći greške, ali manjak sadržaja zasigurno nije jedna od njih.

VEGETATIVNO STANJE?

Međutim, nisam siguran je li me ovaj silni sadržaj toliko impresionirao da sam spreman reći da je Battle for Neighborville veliki uspjeh. Igra je stavila dosta velik fokus na PvE, ali ovdje nema napredaka koji su me ostavili bez daha. Multiplayer segment je dosta zabavan, ali je po mom mišljenju malo “zastario” jer ne nudi mnogo novih ideja.

Unatoč tome što imaju dosta sadržaja, PvE zone ne nude nikakvo spektakularno iskustvo u smislu gameplaya i priče. Mislim da je ono što je bilo potrebno igri možda neki potpuno novi mod, ili kompletna verzija kampanje s razvijenom pričom.

Plants vs Zombies: Battle for Neighborville najviše se ističe svojom prekrasnom grafikom i luckastim šarmom. PvE segmenti nude iznenađujuće dobro iskustvo, a i multiplayer može biti kaotična zabava. Bilo kako bilo, ovo je dobro zaokružena igra sa solidnim mehanikama na svim područjima. Nadam se da će u sljedećem nastavku mehanike biti i više nego solidne.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje nabavljen je pretplatom na Origin Access Premiere.

Plants vs Zombies: Battle for Neighborville nudi dosta zabave na svojim livadama, ali treba počupati nešto korova da ovo bude čisto zelenilo.

81 Naša ocjena