Aktualna sezona MotoGP-a je punom jeku. Nakon šest rundi utrkivanja, na prvom je mjestu legendarni i ponajbolji motociklist u povijesti sporta Marc Marquez. Osmerostruki svjetski prvak pokazuje vještine iz svojih najboljih dana, a sada i mi obični smrtnici imamo priliku učiniti nešto po tom pitanju. MotoGP 25 stigao nam je u punom sjaju, uz obećanje malo drugačijeg iskustva vožnje najdražih nam motora. Budući da je riječ o igri koja izlazi na godišnjoj bazi, mnogi bi se zapitali koliko se stvarnih promjena može očekivati. Odgovor je jasan – promjene su tu, u nešto manje spektru, ali ima ih, kao i nekih nedostatka. Krenimo redom!
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
70€ | PlayStation 5 | Ustupio izdavač |
Vjerujem da među vama ima onih kojima je MotoGP općenito odbojan svojom kompleksnošću. E pa u ovogodišnjem izdanju imate razloga za slavlje. Iako se i prijašnjih godina radilo na pristupačnosti, MotoGP 25 je to usavršio za igrače koji prvi put žele sjesti za motor. Odmah se moram ograditi – ne u potpunosti, ali u usporedbi s prijašnjim naslovima ovo je skoro pa novi segment igre.
MotoGP 25 sada u svom repertoaru ima opciju Arcarde. Riječ je o modu vožnje koji vam pomaže da na arkadniji način započnete svoju avanturu u virtualnom svijetu motociklizma. Ne morate brinuti o balansu motora, o prednjim i zadnjim kočnicama ili, recimo, prebrzom davanju gasa. Sve to možete nonšalantno odraditi u utrkama.
Međutim, svejedno morate paziti prilikom kočenja na ulasku u zavoje jer ne možete brzinom od 200 km/h samo tako skrenuti. Nije arkadni način utrkivanja ipak toliko blag. Igra i dalje prvenstveno gravitira prema simulaciji pa treba imati na umu da je određeni dio tih elemenata svejedno prisutan u Arcadeu. Samo ne u tolikoj mjeri kao da igrate na Pro opciji.
Kad smo na Pro opciji, igra nudi ono što biste i očekivali. Težak i zahtjevan način učenja vožnje koji će vas nagraditi ako ga savladate. Po kišnim uvjetima to je očitije, pogotovo ako se nađete u prijelaznom razdoblju, gdje prelazite sa suhih na gume za kišne uvjete. Bit će teško dovesti se do boksa, kako dolikuje uvjetima na stazi, ali oslobađajuće kad uspijete promijeniti komponentu guma.
Motori su definitivno okretniji nego prije, to se itekako osjeti. Zamorno i nepotrebno dizanje na zadnji kotač iz prijašnjih igara je uklonjeno. Ulazak u boks olakšan je uvođenjem pit limitera pa prilikom aktivacije ne morate brinuti o prekoračenju brzine. Ima i stvari koje nisu baš najbolje. U prijašnjim MotoGP igrama ako niste dobro ušli u zavoj ili ste se previše nagnuli motorom, obično bi vozač pao s motora. Ovdje je to gotovo pa i nemoguće, osim ako baš ne izletite na šljunak ili travu velikom brzinom. Ili udarite u zid, tada padate sigurno.
Motori su definitivno okretniji u ovoj igri, to se itekako osjeti.
Iako vožnja polako napreduje, imam dojam kako je veći napredak MotoGP-a osjetan u drugim aspektima, a ne mogućnostima na stazi. Pomalo razočaravajuće, ali valjda je na godišnjoj bazi lakše implementirati nekakve animacije slavlja na podiju nego produbiti mehanike vožnje..
Utrkivanje je zapravo zabavno. Umjetna inteligencija protivničkih vozača ove godine dolikuje nečemu. AI vozači prilagođavaju se vašim vještinama pa se iz utrka protiv njih mogu izvući vrlo napete situacije. Sviđa mi se i što pametno napadaju i brane se, a fantastično mi je i što znaju u pokojim trenucima divebombati sa 150 metara udaljenosti. Ipak tako dobivate dojam da utrkivanje nije robotizirano.
Najvažniji single-player mod je definitivno karijera. Međutim, tu dolazimo do velikog problema. Karijera nema baš nikakvih noviteta i nećete ništa izgubiti ako preskočite ovaj mod, a inače svake godine igrate nove inačice MotoGP-a. Razočaravajuće u svemu ovome mi je i to što vam igra predstavlja da sudjelujete u razvoju motora, ali to baš i nije tako. Previše je jednostavno i nemate osjećaj da ste nešto veliko napravili.
Karijera nema baš nikakvih noviteta i neće se ništa promijeniti ako preskočite ovaj igrin mod.
Karijera se mora definitivno osvježiti kako bi uspjela zadržati igrače dulje od polovice sezone. Ako baš nemaju ideje kako, možda neke osnove mogu posuditi upravo iz F1 igara. Doduše, postoji nekakav sustav rivalstva koji je, po mojem mišljenju, bezvezno odrađen. Na stazi su vam uz vozače prikazani emojiji, što su “posudili” od Gran Turisma 7. Emojiji mogu biti neutralni, ljuti ili sretni. E, ali na rivalstvo ne utječe vaše utrkivanje na stazi. Ne, ne – to nije najvažniji segment u MotoGP-u. Najvažnije od svega su zapravo odgovorili na društvenim mrežama. E, tek tada će vaši rivali promijeniti izgled emojija na stazi. Objavite nešto što im se ne sviđa, evo i vraga ste naljutili!
Ako se pak poželite odmoriti od karijere, tu je novi mod Race Off. On se sastoji od tri različitih disciplina. Flat Track, Motard i Minibikes su tu da vam odmore misli nakon napetih karijernih zadataka. Imate ih vi i u karijeri, kao dio evenata, no bolje funkcioniraju kad ih iskoristite u zasebnom modu. Ipak, zbog malog broja raznovrsnih staza, dojma sam kako se ovo na duže staze neće moći igrati. No tko voli, neka izvoli.
Flat Track nudi zemljano utrkivanje koje se fokusira na klizanju motora, Motard je utrkivanje na asfaltnoj površini uz uske zavoje. Minibikes, baš kao što mu i ime govori, koristi male i lagane motore. U sve tri kategorije, a posebno u Flat Tracku, čini mi se kako AI vozači nisu dobro programirani jer bez problema uzimaju zavoje, dok se vi često mučite pravilno ući klizanjem u zavoj.
Igra je prelaskom na Unreal Engine 5 začuđujuće dobro iznijela tehničku stranu. Iako sam igrao na PlayStationu 5, i svjestan sam da na PC-u možda drugačije kuca, mogu reći kako na konzoli se sve savršeno vrti. Ni u jednom trenutku nisam imao tehničkih problema, osim pokojeg gubitka vibracije na DualSenseu. Kontroler nije baš najbolje iskorišten, ne mogu reći da sam baš imao u potpunosti 100% osjećaj kao što je to recimo u F1 igrama. Ipak, svjestan sam da se to kroz ažuriranja itekako može ispraviti pa vjerujem i da hoće, a prema viđenom – razvojni tim upravo je na tom putu.
MotoGP 25 je prezentacijski općenito na visokoj razini. Ne samo da lijepo izgleda, što je potkrijepljeno bogatom pozadinom, nego mu je i zvuk redefiniran. Znamo svi kako je osjećaj zvuka subjektivno mišljenje, no mora se pohvaliti da se vrlo dobro čuje razlika između mijenjanja brzina. Ne samo to, već se i promjenom kamera zvuk prilagođava onome što ste tada odabrali. Protivnici više ne zvuče kao usisavači, već i njihovi motori su prilagođeniji onim stvarnima, kao i situaciji na stazi.
Sve u svemu, MotoGP 25 je solidna igra, ali i jedna koja je mogla još više napredovati u određenim aspektima. Ostaje dojam kao da su developeri jednu godinu pauze udaljeni od toga da nam dostave izvrstan naslov. Ako ništa, MotoGP 25 sada možemo preporučiti i početnicima. Veterani serijala neće ostati previše zakinuti ako ostanu na prošlogodišnjem izdanju, no isto tako neće ni pogriješiti ako isprobaju neke druge oblike vožnje.
N!cht
15.05.2025 - 15:48Probao kao svaki dio s razocarenjem i dalje veoma losa simulacija