Ring Fit Adventure

ZNOJEM DO XP-A

Ove se godine moglo zaigrati neke dosta unikatne igre kao što su Slay the Spire, Eastshade, Death Stranding i druge. Međutim, titulu najoriginalnije zasigurno zaslužuje Ring Fit Adventure, Nintendova igra koja spaja fantastični RPG i fitness, odnosno stvarnu tjelovježbu. Jedina je to igra koja je u 2019. imala posljedice na moje tijelo. Prvo me pošteno oznojila, a zatim mi dala i solidnu upalu mišića.

Kako se to uopće igra?

Ring Fit Adventure igra se pomoću posebnog kontrolera, odnosno dodatka za Joy Con kontrolere Switch konzole. Glavni dodatak dolazi u obliku plastičnog obruča koji možete stiskati i natezati, dok je drugi dodatak obična traka s džepom u koji umećete Joy Con kontroler te ga vežete oko gornjeg dijela lijeve noge. Joy Coni imaju senzore za detekciju pokreta pa uz ove dodatke mogu prepoznati fizičke aktivnosti kao što su trčanje, istezanje, čučnjevi, sklekovi, itd.

Joy Con kontroleri uz Ring Fit dodatke mogu prepoznati fizičke aktivnosti kao što su trčanje, istezanje, čučnjevi, sklekovi, itd.

Obruč i traku dobivate u paketu s igrom, a cijeli paket košta 80 eura. Kako su vam potrebni Joy Con kontroleri, Ring Fit Adventure ne možete igrati na Nintendo Switch Lite konzoli. Za obruč vam nisu potrebne nikakve baterije, sve se izvodi pomoću Joy Cona koji se umeće na vrh obruča.

Što se tog hardverskog dijela tiče, mogu reći kako je obruč izrađen od prilično savitljive plastike. Vjerujem da su vrlo male šanse da bi se ikada mogao slomiti ako vam nije cilj da ga slomite. Moja glavna briga bila je da obruč s vremenom ne postane jajastog oblika, no to mi se nakon nekih desetak tisuća pritisaka nije dogodilo. Ipak se to nekako izbalansira jer obruč možete i nategnuti prema van.

Male su šanse da bi se plastični obruč mogao slomiti jer je vrlo čvrste konstrukcije.

Sve u svemu, stvar je ugodna za korištenje, a dobra je vijest da su jastučići za držanje obruča odvojivi pa ih možete staviti na pranje ako to želite. Joy Coni su se pokazali vrlo pouzdanima po pitanju praćenja pozicije u prostoru te sam svega jednom imao problem sa sinkroniziranjem, ali ga je toliko lako rješiti jer pritiskom na jednu tipku pokrećete vrlo brzu rekalibraciju. Što se tiče donjeg dijela kontrolera, odnosno trake, na nju nemam nikakvih prigovora. Dovoljno je dugačka da ju svatko može staviti oko noge i dovoljno čvrsta da se drži na nozi i prilikom intenzivnijih kretnji kao što su visoko dizanje nogu u rangu prsa.

Ali, kako se to uopće igra?

Standardna poza u Ring Fit Adventure je stojeća. Dakle, nema sjedenja. Plastični obruč držite u ravnini s prsima i pomičete ga ovisno o tome što se događa na ekranu. A na ekranu se događaju borbe, mini-igre i trčkaranja kroz levele. U ponudi imate Adventure mod, mod za individualne vježbe te vlastito prilagođen program vježbi. Mod s pričom ima najviše sadržaja pa ću vam kratko opisati o čemu se tu radi.

Priča je ta da vaš lik slučajem nabasa na čarobni obruč, a ovaj mu da zadatak da porazi Dragauxa, bodybuilderskog zmaja u spandeksu koji stvara prijetnju čovječanstvu. I to je to od zapleta – humoristično je na blentav način, ali ne predstavlja ništa što bi bilo vrijedno pamćenja. Osobno to ne vidim kao problem jer se ova igra nabavlja radi vježbanja, a još nikad nisam čuo da netko vježba radi neke priče.

Cilj igre je poraziti zmaja bodybuildera u spandeksu.

Adventure mode je u Ring Fitu prvenstveno zanimljiv zbog RPG elemenata. Na svakom levelu skupljate novčiće tako da stiskanjem obruča gađate okolne objekte dok trčite ili rastezanjem istog obruča usisavate zlatnike oko sebe. Tim novcem potom kupujete odjeću svom liku te mu na taj način povećavate ocjene za napad i/ili obranu. Novcem također možete kupiti proteinske shakeove koji vam daju energiju ili ih možete miksati sami pomoću odgovarajućih sastojaka.

Sve vam to treba jer u Ring Fitu imate borbu na poteze. Napadi su ovdje vježbe koje trebate napraviti, i pritom se ne misli na lika u igri nego na samog igrača. Na primjer, čučnjevi su jedna vrsta napada i onda se pomoću senzora na Joy Con kontrolerima određuje jeste li napravili čučanj ili niste. Igra vam daje smjernice koliko brzo čučnjeve morate raditi i dokle zapravo morate čučnuti da bi se „napad“ registrirao. Ako vježbu ne napravite dovoljno dobro ili ju napravite previše brzo, igra vas upozorava da ste promašili napad.

Napadi su ovdje vježbe koje trebate napraviti, a pritom se ne misli na lika u igri nego na samog igrača.

Postoje dva intenziteta odrađivanja za većinu vježbi – standardni i ubrzani. Kvaka je u tome da su određeni neprijatelji vezani uz određeni tip vježbi, a to vidite kroz boje. Na primjer, neprijatelji crvene boje slabi su na vježbe koje uključuju mišiće ruku. Zeleni su pak slabi na yoga poze, itd. U arsenalu napada stoga uvijek morate imati različite vrste vježbi i samim time morate biti spremni na to da aktivirate više različitih mišića u svom tijelu. Drugi dio borbe odnosi se na napade neprijatelja, a oni malo dosadni jer se uvijek branite na isti način – tako da napnete trbušne mišiće i stisnete obruč od trbuh. Bilo bi dobro da je obrambeni dio igre malo maštovitiji.

Je li teško to vježbanje?

Najbolja stvar kod Ring Fit Adventure je ta da vas svojim gameplayem zabavlja do te mjere da zaboravite da stvarno vježbate. A u takvoj zabavi sa zacrtanim ciljem lakše je za vježbanje odvojiti i više vremena nego što ste planirali. Igra nije rigorozna da ju ne smijete ostaviti usred igranja, ali vam to vjerojatno neće ni doći na pamet. Ono poznato „ma samo još da ovo riješim“ ovdje vas doista nagrađuje te služi kao odlična motivacija za vježbanje… dok vježbate.

Ono poznato „ma samo još da ovo riješim…“ ovdje vas doista nagrađuje te služi kao odlična motivacija za vježbanje

Samo se treba pokrenuti, a to je dio kod kojega vam Ring Fit Adventure ne može mnogo pomoći. Moguće je naviti alarm na Switch konzoli koji će vas obavijestiti kad je vrijeme za vježbu. No, ovo baš i nije igra za koju možete odvojiti samo nekoliko minuta. Igrate li više od deset minuta vjerojatno ćete se uznojiti, a kad to unaprijed znate onda to može biti demotivirajuće jer će vas tih 10-15 minuta igranja poslati na tuširanje.

Doduše, Ring Fit je dosta fleksibilan za svakoga. Na primjer, možete vježbati i bez pokretanja igre – samo upalite Joy Con na obruču i možete ga pritiskati kako god želite, a on će vam zapamtiti do 500 pritisaka te vas za to nagraditi XP bodovima kad pokrenete samu igru. Možete si i sami složiti listu vježbi koje vas zanimaju te se tako boriti protiv znojenja. Na kraju krajeva, nijedan od dva spomenuta intenziteta odrađivanja vježbi nije takav da će vas kažnjavati ako vježbe odrađujete svojim ritmom. To jest, sami si možete odrediti pauzu između svakog skleka, saginjanja i slično.

Sami si možete odrediti pauzu između svakog skleka, saginjanja i slično.

To je s jedne strane dobro, ali je s druge i pomalo razočaravajuće. Težina igre ovdje se veže uz količinu vježbi koje morate odraditi. Svaka je vježbe ista i na najlakšoj i na najtežoj razini, razlika je samo što vježbu morate napraviti više puta što je razina izazovnosti veća. Dakle, nema nikakvog utjecaja koliko čvrsto možete stisnuti obruč ili koliko duboke čučnjeve napravite – rezultat je uvijek isti. U kontekstu samog gameplaya stvari su mogle biti izazovnije i napetije da nepravilno odrađena vježba rezultira promašenim napadom. Ali ne, ovdje vas nepravilno izvedena vježba samo vraća na zadnji napad koji ste imali, bez ikakvih posljedica.

Dodatnu motivaciju za vježbanje moglo bi postaviti uspoređivanje rezultata s drugim igračima. To je u Ring Fitu moguće, ali jedino lokalno. Za uspoređivanje rezultata s ostalim igračima na mreži igra traži pretplatu na Nintendo Online uslugu. Istina je da je ta usluga dosta jeftina, ali sama ova igra (koja inače nema online multiplayera) je za 20 eura skuplja od ostalih. Ako sam Nintendu već iskeširao 80 eura za ovo, na razini uvrede mi je da za pristup običnom leaderboardu traže još novca.

Može li zamijeniti teretanu?

Ring Fit Adventure može vam itekako koristiti kad vam je potrebna blaža tjelovježba ili dnevno razgibavanje. Nećete od njega vidjeti neke konkretne rezultate u smislu da ćete si igranjem isklesati tijelo boga Adonisa. Međutim, tijekom igranja će vas uvijek tjerati da napravite više od onoga što ste si zacrtali – i vi ćete vjerojatno odraditi više od predviđenog. Iznimno je dobra i korisna stvar dok vas to drži. Ali, sam gameplay mogao je biti raznolikiji pa se u ponavljanju ne bi otkrile prilike za varanje, poput toga da senzor kontrolera bilježi kretnju samo jedne noge pa onu drugu možete „štedjeti“ ako to želite.

Sve u svemu, Ring Fit Adventure je doista jedinstvena igra, ali su neke stvari u njoj ipak dizajnirane tako da igrača drže u zoni komfora. A nekad nam u vježbanju koristi kad nas netko upozori da ne vježbamo pravilno ili nas kazni ako pokušavamo muljati. Ring Fit nije na toj razini, premda je svejedno najzdravija avantura na Switch konzoli.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Switch. Primjerak igre kupljen je za potrebe recenzije.

Ring Fit Adventure je igra uz koju ćete zaboraviti da vježbate. Samo se prvo treba natjerati da ju se pokrene.

79 Naša ocjena