Blato je protivnik broj jedan u off-road vožnji, pogotovo ako se još vozi težak teret u kamionu. A prijevoz takvog tereta po blatu je jedna od osnovnih stvari u RoadCraftu, naslovu koji kombinira izazovnu vožnju s popravkom infrastrukture. Nakon prirodnih katastrofa, naša tvrtka specijalizirana za obnovu mora se uhvatit u koštac s mnogim izazovima koji uključuju asfaltiranje cesta, pokretanje tvornica te slanje konvoja s materijalima. To je samo jedan dio cjelokupnog iskustva jer na raspolaganju imamo bogatu paletu vozila za rješavanje šarolikih problema koji se nalaze pred nama. Tako su istraživanje terena i planiranje prvi koraci prema uspješnom rješenju zadataka jer neki od njih predstavljaju prave logističke izazove.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
39,99€ | PS5 | Ustupio izdavač |
Ipak, prije nego se dođe do takvih zadataka, treba se upoznati s osnovama RoadCrafta. Prve dvije mape (od osam ukupno) služe kao uvod u posao infrastrukturne obnove u kojoj se koristi tek nekoliko vozila. Tako ćemo se tu upoznati s mogućnošću recikliranja materijala za stvaranje resursa, postavljanjem mostova, a i upravljat ćemo i kranovima jer treba s nečim prebacivati težak teret. Kako se otključavaju nove mape, tako se otvara pristup i novim vozilima od kojih neke dobijemo besplatno, samo u hrđavoj verziji. Druga opcija je kupovina novih vozila s boljim karakteristikama, od kojih je opet dosta njih zaključano ne samo s potrebnim iznosom novčanica, nego i iza reputacijskih bodova. Pogađate – njih skupljate rješavanjem svih izazova.
Na početku se brzo primijeti kako ovdje nema goriva u smislu da moramo paziti na potrošnju dok nam vozila rade. Uz to nema niti oštećenja vozila pa slučajno zabijanje u zid nije kritični problem. Druga stvar je ako dođe do prevrtanja ili potapanja motora, što obično znači povratak u bazu ili pokušaj izvlačenja vozila drugim vozilom. Iako isključivanje goriva kao aktivnog elementa gameplaya možda zvuči neobično naspram prijašnjih naslova, ovdje ima smisla zbog drugačijeg stila igranja. Naime, zadaci često znaju tražiti kombiniranje više stavki, čime bi još briga o gorivu predstavljala samo dodatnu glavobolju. Nepristupačan teren je već izazov sam po sebi, a ovime bi to još otišlo na razinu iznad koja bi mogla utjecati na kvalitetu zabave. Gorivo ovako postoji kao resurs kojeg se koristi za mobilnu bazu.
Na početku se brzo primijeti kako ovdje nema goriva u smislu da moramo paziti na potrošnju dok nam vozila rade.
Naime, u RoadCraftu postoji vozilo kojim se mogu pozvati sva ostala vozila, bez obzira gdje se nalazila na mapama. Pod uvjetom da imamo goriva. To znači i dobru uštedu vremena ako se nekome ne prevozi mehanizaciju preko izazovnog terena. Doduše, kod teleportacije vozila treba se uvijek gledati točna lokacija gdje će se željeno vozilo stvoriti. Ne bi bilo baš zabavno kad bi se, primjerice, valjak postavio usred blata. Unatoč tome, ovo vozilo ponekada može biti pravi spas. Zbog toga što ima gusjenice, vozilo može puno lakše savladati nepristupačni teren pa se onda na kraju i cijela teška mehanizacija bez problema prebaci s jednog kraja mape na drugi.
Iako je simulacijski element kod RoadCrafta pojednostavljen, i dalje je prisutno igranje s aktiviranjem pogona na sva četiri ili prebacivanjem u nižu brzinu. Sasvim je normalan dio posla zapeti u blatu, ali zbog fokusa na deformaciju terena sad se može napraviti i dodatni svinjac koji kasnije samo još više otežava prolazak vozila. Na takvim se dijelovima može probati asfaltirati put, što je važan element igre. Postoje tako zadaci u kojima je unaprijed definirana ruta za postavljanje ceste i taj dio je automatiziran kad se vozila nalaze u određenoj lokaciji. Ta opcija je dostupna i izvan specifičnih zadataka pa možemo bilo gdje postaviti svježi asfalt za lakši prolaz vozila. Sve dok se slijedi točnu proceduru.
Sasvim je normalan dio posla zapeti u blatu, ali zbog fokusa na deformaciju terena sad se može napraviti i dodatni svinjac.
Potrebno je prvo nasipati pijesak, što nije uvijek najjednostavnija stvar ako je riječ o zbilja blatnjavom i izrovanom putu. Zatim taj pijesak treba poravnati, što zahtjeva drugo vozilo. Nakon toga uskočiti u treće vozilo te nasipati asfalt kojeg na kraju treba učvrstiti s pomoću valjka i dođe se do četiri vozila za jednu stvar. Ne treba ni spominjati kako su valjak i vozilo za asfalt brzine puža. Srećom, vozila se mogu prevoziti na drugim vozilima pa se tu potrebno vrijeme može skratiti ili koristiti već spomenutu mobilnu bazu. Kako god se okrene, riječ je o zadatku koji može biti vremenski zahtjevan. Pogotovo ako se u obnovu kreće samostalno.
Upravo je kod nekih zadataka vidljivo kako RoadCraft stavlja naglasak na kooperativno druženje jer se tada značajno smanjuje potrebno vrijeme za završiti nešto nego kad se igra bez društva. Primjerice, neki zadaci traže dva ili tri resursa koje je potrebno dostaviti na određenu lokaciju. To obično znači skupljanje materijala koji se reciklira pa prebacivanje resursa; ili ako je trgovina aktivna možete ga tamo kupiti pa opet prebaciti. Kad se takvi zadaci raspodjele na više ljudi to ide kudikamo brže nego kad jedna osoba mora voziti kamione s jedne na drugu pa na treću lokaciju. Zbog toga je uvijek potrebno isplanirati što efikasniji postupak kad se igra samostalno, inače se može izgubiti dosta vremena.
RoadCraft stavlja naglasak na kooperativno druženje jer se tada značajno smanjuje potrebno vrijeme za završiti nešto nego kad se igra bez društva.
Cijela stvar bi bila ipak lakša kad bi postojala mogućnost ako ništa drugo barem djelomičnog automatiziranja vozila da im se postavi ruta koju bi sami odvozili. Pa čak i ako bi negdje zapeli opet bi se moglo uštedjeti vremena skraćenom vožnjom. Tim više jer postoje zadaci u kojima se planiraju rute za konvoje i ta vozila tad automatski prate put koji smo im dodijelili. Doduše, nisu uvijek najbistrija pa znaju zapeti gdje i ne trebaju. Još veći problem zna biti ako ide po ruti na kojima se nalaze objekti koji mogu podivljati i zaustaviti konvoj. Nije to toliko česta pojava, ali kad je to uzrok zaustavljanja samo je pitanje vremena hoće li se to opet dogoditi baš kad se vozilo nalazi blizu objekta.
Unatoč tome što su neki zadaci vremenski zahtjevni ako se RoadCraft igra samostalno, onaj osjećaj kad ih se riješi je ipak dobar motivator za daljnju obnovu. Pogotovo ako ih se riješi na pomalo nestandardan način. Primjerice treba se postaviti ruta za komično dugačak kamion s obzirom na veličinu tereta kojeg prevozi. Naravno da teren po kojemu treba voziti nije baš prilagođen za takvo vozilo te da ima blata na putu. Odlučio sam se prvo probati posipati pijesak i poravnati problematične dijelove da bi se to pokazalo kako neće biti dovoljno. Umjesto da idem asfaltirati put, pala je odluka na vožnju iza kamiona i svaki puta ga pogurati kad zapne. Jednostavno i efikasno. To je dio čari RoadCrafta – zadaci se mogu riješiti na više načina pa ponekada ne treba niti biti nešto posebno kreativan kad i čista sila isto posluži.
Mape na kojima se odvijaju zadaci nisu prevelike, ali zbog izazovnosti u terenu čine se većima nego što jesu.
Mape na kojima se odvijaju zadaci nisu prevelike, ali zbog izazovnosti u terenu čine se većima nego što jesu. Pogotovo kad nema još postavljene infrastrukture poput cesta i mostova pa se mora još uvijek voziti zaobilaznim putevima. Tu djelomično pomažu i dodatne baze koje se mogu otključavati, no one su uvijek postavljene tako da nisu nikada preblizu glavnih zadataka. Koliko god to ponekad može biti frustrirajuće, toliko ima i smisla jer se time odražava izazovnost igre. Kad bi se cijelo vrijeme moglo voziti po mapi bez ikakvih problema, nestao bi značajan dio zabave. Osam mapa čini dobar komad sadržaja u kojega se mogu utrošiti sati i sati, posebno ako se ide kompletirati cijelu mapu.
Gledajući tehničku stranu, RoadCraft nije naslov koji će rasturiti s grafičkim prikazom, ali daleko od toga da igra izgleda loše. Pohvale idu na dizajn okoliša, samih vozila kao i prikaza posljedica prirodnih katastrofa. Prava je šteta što nema noćnog elementa jer je pomalo čudo za vidjeti kako dolazi zalazak sunca i se prebacujemo na jutro. Noć bi mogla još više doprinijeti atmosferi pa makar i trajala značajno kraće naspram ostalih dijelova dana. S druge strane, segment zvuka je ipak mogao biti malo bolji jer nema baš pamtljivih skladbi koje nas prate tijekom vožnje.
Prava je šteta što nema noćnog elementa jer je pomalo čudo za vidjeti kako dolazi zalazak sunca i se prebacujemo na jutro.
Ono što ponekad može biti problematično jest kamera izvan vozila. Dok pogled iz unutrašnjosti vozila ostavlja impresivan dojam, nije uvijek najbolji kad treba navigirati kroz uske puteve ako je riječ o većem vozilu. A kad se koristi vanjska kamera, nije uvijek najjednostavnije pogoditi kut da se vidi što se nalazi točno ispred vozila pa je tako jako lagano zapeti za objekte. Isto vrijedi i kad se koriste velike dizalice pa se trebaju raditi akrobacije s kamerom kako bi se pronašao odgovarajući kut.
To su na kraju krajeva nedostaci koji neće kompletno uništiti iskustvo vožnje jer RoadCraft sa svojim zadacima obnove donosi zabavnu svježinu u igre off-road tematike. Bilo to da se popravljaju cjevovodi, razvlače kablovi za struju, obnavljaju se zgrade ili se dostavlja pomoć, igra ne ostavlja dojam repetitivnosti iako se uvijek odrađuju slični zadaci na mapama. Rezanje drva, uklanjanje panjeva, čišćenje kamenja s cesta pa čak i vožnja unutar objekata u izgradnji su uvijek zabavni elementi jer se rotiraju vozila koja se trebaju koristiti. Upravo to prebacivanje drži zabavu na visokoj razini, a šarolikost izazova u smislu njihove težine znači kako neće biti dosadno za prste na kontroleru ili tipkovnici.
MudRunner i SnowRunner naslovi postavili su odličan temelj koji je RoadCraft dodatno proširio te začinio s mogućnošću manipulacije terena kao i brojem različitih vozila koje imamo na raspolaganju. Samostalno ili kooperativno, riječ je o igri koja donosi puno zabave, ali i jednoj koja ponekad može utjecati na živce ako stvari krenu suprotnim smjerom od planiranog. Ipak, to je dio čari kad se nađe na neistraženom terenu ili kad precijenimo mogućnosti vlastitih strojeva jer želimo uštedjeti malo vremena. Brzina nije uvijek vrlina i to ovaj naslov odlično demonstrira.
-W-
21.05.2025 - 20:16Probat će se..hvala za recenziju 👍
RPGamer
21.05.2025 - 20:24Zabavna igrica je rasturio. Odlična recenzija.
Nemanjazzz
@RPGamer, 21.05.2025 - 22:06Ovo kao da si preveo kroz google translate opis igre sa play store-a. Zabavna igrica je rasturio, voznja kamion najbolja igra.
Nemanjazzz
21.05.2025 - 22:07Ne svidja mi se deo kad radis utovar i istovar i sl. tj. vise volim kad je samo voznja od tacke A do tacke B