HCL.HR

Recenzija

Rogue One: A Star Wars Story

Rođo prvi

Zoran Žalac

Rogue One je vrlo neodlučan film, počevši već od naziva. Negdje ga se oslovljava samo kao Rogue One, a negdje i s podnaslovom: A Star Wars Story. Sam film u isto vrijeme želi biti Star Wars naslov, ali se želi i distancirati od glavnog serijala. Istovremeno želi biti drugačiji uradak, ali je svjestan da kao zaseban film, bez poveznica s glavnom sagom, nije ništa posebno.

To je glavna razlika zbog koje Rogue One ne djeluje kao Star Wars film, premda se odvija u istom univerzumu, usred poznate radnje i uz prisutnost prepoznatljivih likova. Svaki Star Wars film, pa čak i najlošije prihvaćeni The Phantom Menace, je u suštini zanimljiva, solidna priča. The Force Awakens je možda kopija četvrte epizode, ali svejedno je ugodan za gledanje i kao zasebna avantura. Rogue One je specifičan, ali bez konteksta Star Warsa zapravo vrlo plitak akcijski SF film.

Radnja mu je predvidiva, što nekome može biti očekivano s obzirom da prethodi četvrtoj epizodi. No, ovdje doslovo iz prve možete pogoditi kako cijela stvar završava. Iako je moglo biti i drugačijih završetaka, odabran je onaj koji vam prvi padne na pamet kad vidite opis da grupa likova ide ukrasti planove za Death Star. Drugačije je to od „predvidivosti“ da Anakin postane Darth Vader u početnoj trilogiji, što smo svi znali, no nismo mogli točno pogoditi kako će do toga doći.

rogue (3)

Osim što je predvidiv, kraj nema ni ciljani emocionalni efekt jer su likovi prilično dosadnjikavi. Istina, na papiru se svi čine intrigantno i imaju neku svrhu. Npr. robot K-2SO je jedini humoristični dio filma, dok je slijepi Chirrut Îmwe jedina poveznica za „filozofiju“ o Sili (makar se to svodi na jednu rečenicu). Međutim, film nikada ne ide u dubine s otkrivanjem tko su stvarno ti likovi – što ih motivira, zašto su na strani pobunjenika a ne Imperija. Iznimka je možda protagonistica Jyn Erso, ali to ju nažalost ne spašava od skroz prosječne uloge. U usporedbi s junacima dosadašnjih Star Wars filmova, Jyn ima najdosadniju osobnost i gotovo nepostojeći razvoj lika.

Rogue One nikada ne ide u dubinu s otkrivanjem tko su zapravo njegovi intrigantni likovi.

Moguće je da je su likovi imali bogatije pozadinske priče, ali one jednostavno nisu završile u konačnom rezu. Rogue One je još jedan primjer filma koji se u trailerima promovira pojedinim scenama koje na kraju ne završe u kino verziji nego ih se koristi kao mamac za kupnju Blu-ray izdanja. Razumijem da dobar dio stvari doista treba srezati da bi film trajao razumna dva sata, no dojma sam da Rogue One i uz svo to skraćivanje brza gdje god može. Primjerice, nema klasičnog Star Wars uvoda, a kraj dođe gotovo niotkuda. Tipične odjave Star Wars filmova obično su popraćene nekakvom sporijom glazbom, panoramama i mirnim scenama, što ovdje nije slučaj. Ako se time želio napraviti neki odmak od glavnog SW serijala, ideja se po mom mišljenju pokazala štetnom za tempo samog filma.

rogue (2)

Da ne bi ispalo kako je ovo najgori film ikada, moram reći da Rogue One ima svojih svijetlih strana. Ili bolje rečeno tamnih u obliku Darth Vadera. Taj kultni lik pojavljuje se dvije kraće scene, ali ona zadnja daleko je najbolji dio filma. Jedinstvena je to prilika za vidjeti zašto je Vader strah i trepet među pobunjenicima. U starim filmovima jednostavno nismo imali tako žestoku demonstraciju njegovih sposobnosti i moći.

Darth Vader još nije imao žestoku demonstraciju svojih sposobnosti kakvu ima u ovome filmu.

Osim Vadera, u Rogue One se pojavljuje još nekoliko likova iz prijašnjih filmova. Lijepi su to „bonusi“ za fanove, ukoliko prihvatite jednu činjenicu – dio tih likova napravljen je kompjuterski, odnosno lica im izgledaju kao da su ispali iz Battlefront videoigre. Takav pristup zadržavanja autentičnosti s originalnom trilogijom je zanimljiv, ali kad su ga već koristili ne bi bilo loše da je i Darth Vader tako napravljen jer nešto u dizajnu njegove maske ne štima u usporedbi s originalom.

Stvar u kojoj Rogue One ima najviše uspjeha jest prikaz akcije. Većina akcijskih prizora oslanja se na pucnjavu i eksplozije, a izuzev Vader Showa nema cirkusa s lightsaberima. Premda je u Star Wars filmovima uvijek bilo laserske pucnjave, Rogue One dočarao ju je kroz drugačiji rad kamere. Uglavnom se koriste krupni kadrovi tako da je gledatelj na neki način blizu toj borbi. Kamera je također često „prizemljena“, zbog čega do izražaja dolazi veličina protivničkih letjelica i AT-AT-ova.

rogue (1)

Scene ratovanja uz to su „prljavije“ pa imaju dosta prašine, dima i ostalih čestica. Osobno mi se svidio takav stil prezentacije, ali moram napomenuti da to nekome može biti i odbojno ako očekuje fantazijski omot Star Warsa. U tom slučaju barem će vam biti drago što se sa svemirskim bitkama nije eksperimentiralo. Po pitanju akcije u svemiru, Rogue One je dostojan izdanak Star Warsa. Međutim, maknete li Star Wars iz naslova i specifičnosti njegovog univerzuma, Rogue One je običan prosjek, štoviše – srednja žalost.

Priča ima vrijednost samo kao još jedan komadić Star Wars slagalice. Izvan toga je ista stvar koju ste čuli i vidjeli nebrojeno mnogo puta. Meni se zaredalo da istu premisu u kratkom roku gledam nakon filma Anthropoid i recenzije zadnjeg Call of Dutyja pa sam možda zbog toga ravnodušan na rasplet koji je zadesio Rogue One. Svejedno, mišljenja sam da jedan Star Wars spin-off projekt može ispasti znatno bolje od ovoga. Ne bih rekao da film nije vrijedan gledanja, ali savjetovao bih vam da si držite očekivanja na srednje niskoj razini. Ako i uz tu strategiju ostanete razočarani, uvijek si možete zaigrati Republic Commando ili Jedi Knight serijal da biste dobili kvalitetnu drugu perspektivu Star Wars univerzuma.

Obećavao je mnogo više nego što je na kraju dostavio, možda uz silnu želju da bude samostalan film, ali pod silnim pritiskom da se ne udaljava daleko od Star Wars predloška.

67 Naša ocjena
  • prikaz akcije
  • Darth Vader show
  • već znate kako priča završava
  • površne priče likova

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (74)

  • Lovac

    18.12.2016 - 14:14

    Nema ni Fury Road objašnjenje “backgrounda” za većinu likova, ovdje bar imate knjigu koja puno toga objašnjava i svakako preporučam prije filma: Catalyst: A Rogue One novel

    Što se filma tiče, ovaj je posramio Abramsov VII i puno više mi je “Star Wars” te nije reciklaža iako znamo radnju budući da prethodi E IV.

    • Zoran Žalac

      @Lovac, 18.12.2016 - 17:11

      Iskreno, to sto nesto ima knjigu koja je potrebna za objasnjavanje je jos veci minus, po meni. A za Fury Road, pa, citav Mad Max serijal je orjentiran na jednog lika, tako je uvijek bilo. Uostalom, film je zamisljen kao jedna velika potjera usred koje ne ocekujem da likovi otkrivaju sto su radili u proslim zivotima. Ovaj film nosi naziv po grupi likova, tj. “posadi”, ne zove se Jyn Erso.

    • Znidy

      @Zoran Žalac, 19.12.2016 - 10:02

      Vidi se da netko živi od nostalgije, i to malo previše (možda i tiho pati za onim EU svemirom i prezire u kojem smjeru se krenulo).

      Da si pročita knjigu Catalyst: A Rogue One Novel prije samog filma, ka šta ja jesam, mislim da bi o filmu ima puno više respekta. Recenzija svakako ne odgovara onome kakav je film, a to je da je pravi, gritty, ratni film u Star Wars svemiru.

      Držite se radije recenziranja igara nego filmova i serija. Ne ide vam baš kako triba 😀

    • Zoran Žalac

      @Znidy, 19.12.2016 - 14:27

      To baš i nije argument, kad ti treba knjiga da bi respektirao film. Ne recenziram knjigu i film nego ono što sam platio, a to je da pogledam film. Nigdje nije pisalo : ovaj film bit će vam bolji ako pročitate knjigu.

    • brlja

      @Lovac, 19.12.2016 - 12:34

      Stavljanje novog mad maxa i starwarsa (i ovih i proslogodisnnjih) u istu recenicu je svetogrdje za svalog ko voli film. Mad max je sve sta moderni akcijski film treba imat od izvrsne rezije,kamere, konzistentnosti sa loreom. A starwarsi od episodea 6 na dalje su uvreda za mozak u svakom tom segmentu. To su losi filmovi samo suludi hype…

    • baDarmageddoN

      @brlja, 19.12.2016 - 13:18

      Slažem se sa prvom rečenicom što si napisao a sve dalje totalno 180° drugačije 😛

  • RapthorPechina

    18.12.2016 - 14:26

    MOŽDA SPOILER!!!……………………………………………………………………………………..Ja mislim da taj je kraj jako dobar i da se time film odmaknuo od drugih disney-ovih filmovima u kojima svi žive vječno i bajno . Ovo je konačno film o stvarnom ratovanju u tom universumu i prikazuje neke moralne odluke i tamnu stranu pobunjenika . Dog fight je najbolji do sada. Prikazuje zapravo neke taktike u ratovanju s x-vingima i imperial fighterima . CGI- iefekti su najbolji dosada i to daleko najbolji . Barem nemamo trolerskog glumca talibana (Kylo ren) i tek se znalo kako će završiti kada je na kraju pilotu doletjela granata . Ovo je film o stvarnom ratovanju u tom universumu i tu je odlično odradio film posao . Istina, veliki minus je slaba karakterizacija likova i tu su mogli puno bolji posao odraditi , ali za to krivim samo prvu trečinu filma . A ta scena s vaderom prikazuje koliko zapravo onaj dvoboj na Force awakensu bio jadan i koliko saber fightovi i fightovi s silom imaju potencijala s današnjom cgi tehnologijom!

  • delight353

    18.12.2016 - 14:55

    Film je super.

  • Darcoolio

    18.12.2016 - 14:57

    Definitivno je mnogo bolji nego što je ukupna ocena recenzije.

    • RapthorPechina

      @Darcoolio, 18.12.2016 - 14:58

      Da

    • blacklist0907

      @Darcoolio, 19.12.2016 - 12:09

      Normalno…recenzija je užasno loša

    • BeLLicus

      @blacklist0907, 20.12.2016 - 12:43

      Točno to, film je stvarno dobar nikako se ne slažem sa ocjenom!

    • blacklist0907

      @BeLLicus, 20.12.2016 - 12:53

      Zato ne treba doživljavat njihove recenzije ozbiljno…griješe u puno stvari i shvatit ce to kad će bit prekasno

  • Annabella_M.

    18.12.2016 - 15:04

    Ne slažem se s ocjenom. Mislim da zaslužuje barem 8/10 jer je film sigurno bolji od Force Awakensa. Mislim da je svakom fanu smetalo to što je Force Awakens kopija četvrte epizode i Adam Driver koji je po meni bio jako loš odabir za Kylo Rena! Najbolja mi je naravno originalna trilogija a Rogue One bih svrstala odmah iza jer je Rogue One po kvaliteti dosta blizu originalnoj trilogiji, nije bolji a nikad ni neće napraviti bolji film i ljudi trebaju prestati imati prevelika očekivanja. Mislim da će fanovi biti zadovoljni jer je film definitivno bolji od prošlogodišnjeg Force Awakensa.

  • DjokaBA

    18.12.2016 - 15:13

    Opet se ne slazemo Zorane. Onaj minus “znamo kako se zavrsava” ti ne pije vodu. Ocekujemo kako zavrsava, ali bas i nismo sigurni.. pre bih rekao da znamo kako zavrsavaju filmovi iz glavne sage, jer je tu fora happily ever after, kao i svaki Diznijev film. E ovo je nesto novo i drugacije, s’toga je film odlican. Usudio bih se reci za klasu bolji od Force Awakensa.

    • Miselkerik

      @DjokaBA, 18.12.2016 - 16:56

      Slažem sa tobom… Ja bi prije rekao da me više smeta ponavljanje jednih te istih elemenata u Star Wars filmovima. Znamo kako zavrsava je pristuno kod velike vecime filmova. Moja ocjena 75

  • HCM2A

    18.12.2016 - 15:26

    zasto bas 67%…a ne recimo 66% ili 68%….jel to po nekoj matematickoj formuli

  • delight353

    18.12.2016 - 15:52

    Totalna je idiotarija za minus staviti “vec znate kako se zavrsava”! Zoran, kao da nisi mogao naci nesto drugo, pa eto… Znali smo kako i Gospodar prstenova zavrsava i Hobit i Harry Potter, itd., pa? SPOILER ALERT……………………………………………………. Znali smo da ce se na kraju prikazati Znamo-vec-tko s recenicom “Nada…”? Recenzija se cijelo vrijeme vrti oko Rouge one jest, ili nije, pa opet jest, pa zeli biti drugaciji od Star wars epizoda… Rouge one JE Star wars film!

    • Zoran Žalac

      @delight353, 18.12.2016 - 17:02

      Rogue One nije adaptacija knjizevnog djela. Kritika za taj kraj jest +SPOILER+ umiranje likova, a ne Leia. Mislim, okej da su izginuli, ali kad je to svima bilo prvo na pameti kad su culi za likove kojih nema u New Hope, mogli su se barem potruditi malo vise oko te karakterizacije da te smrti budu znacajne. Ovako su upali u Telltale sindrom gdje je to ocekivano i samim time manje efektivno.

    • delight353

      @Zoran Žalac, 18.12.2016 - 20:32

      Istina, nije adaptacija knjige, ali je poanta da svi znamo kraj; planovi padnu pobunjenicima u ruke. Tu baš nema puno prostora za raspravu. Mislim da je tvoja kritika previše subjektivna. Meni je, osobno, bilo žao cijele ekipe. Pogotovo kada znaš da neće vidjeti posljedice svoje žrtve – uništavanje Zvijezde smrti.

    • BONZO

      @Zoran Žalac, 18.12.2016 - 23:49

      Čovik objasnija…

    • bucc

      @Zoran Žalac, 19.12.2016 - 00:19

      Bilo je više opcija za završetak filma: 1.likovi su preživjeli, ali im je bilo dosta velikog stresa da bi ostali u pobunjenicima, 2. likovi su poslani na neku drugu misiju, 3. likovi su uhvaćeni živi od strane carstva. Odluka je pala na to da svi umiru i to je ok, ali mogao je i biti drugačiji ishod. Meni su smrti ostavile veći značaj od tebe, ali neću pisati “Smrti su u ovom filmu bile značajne” jer ne predstavljam čitavu publiku.

  • lukakeanu

    18.12.2016 - 16:25

    al fakat nemojte vise recenzirat,totalno ste diskonektirani od svijeta filma…imate duple standarde i nemate pojma o cemu pricate u vecini slucaja…SPOILERS……..ovo je najbolji star wars film koji sam gledo,za zericu mi je bolji od empire strikes back…al to je zbog nacina na koji se povezuje sa new hope,mane tog filma rouge one ponistava,a to je svrha prequelova,da se original poboljsa a da istovremeno prequel bude prica sama za sebe.jer to je ono sto kvalitetni filmovi imaju,progres price.humor taman i dobar,akcija savrsena,ton filma je bio konstantan od pocetka do kraja,malo mi je minus soudtrack,kao da nije bilo niti jedne melodije koju cu pjevusit na kraju dana…sve u svemu ovo je 95/100.

    • PhobosDeimos

      @lukakeanu, 18.12.2016 - 19:25

      Istina za sondtrack,ali nije loš s obzirom da je kompozitor imao samo mjesec dana da ga sastavi.

    • Petar D

      @PhobosDeimos, 18.12.2016 - 19:36

      Previše u nekim dijelovima sliči skladbama Hans Zimmer-a.

  • snooker

    18.12.2016 - 16:30

    svake godine novi film – mužnja se nastavlja. jar jar binks će isto dobiti svoj film kad im ponestane ideja haha

  • maxim.x

    18.12.2016 - 16:42

    Svi ljudi s kojima sam ja pricao kazu da im je ovo medu top 3 Star Wars filma, a sigurno bolji od Force Awakensa. Vecinom fulate s ovim recenzijama filmova i serija 🙂

    • Negan

      @maxim.x, 18.12.2016 - 16:51

      Bas to. Nisam jos pogledao film, ali i dok svima sjedne uvijek mora biti mali mujo negdje.

    • SubZeroD

      @maxim.x, 18.12.2016 - 17:26

      Odavno sam prestao pratiti HCL recenzije filmova i serija, ne znam ni zašto sam sad kliknuo na link.. valjda da se podsjetim da ih nastavim daleko zaobilaziti…

      Jbg, ne mogu biti dobri za recenzije i igara i filmova.. kako je gaming portal, sreća da u ovom drugom kiksaju:)

    • IgorM

      @maxim.x, 29.12.2016 - 16:56

      Apsolutno se slažem s gore navedenim, jučer sam s nećacima pogledao film i kaže mlađi ujo ovo je bilo super, kaže stariji ujo film je mrak, a kaže 41-godišnji ujo jbg jedan od najboljih SW filmova i odosmo na sladoled! Ocjena mene i nećaka 8.5/10 i točka! 🙂

  • Petar D

    18.12.2016 - 16:56

    Mi znamo biti zahtjevniji kao gledatelji, pogotovo ako nismo fanovi “Star Wars” serijala. Sjetite se Batman-Begins gdje je neopisiva ozbiljnost, razrađena mreža likova, totalni kolaps za nekoga tko je gledao one od T. Burtona a pogotovo J.Schumachera.
    Tako da gledatelj sa takve perspektive i može i nemora biti zadovoljan filmom.
    Ja nisam, samo zato što mi nije proletjelo vrijeme -134 minute minus 7 odjave- i nemam poriv gledati ga ponovo u skorije vrijeme.
    Naravno i nisam veliki fan istih, ali volim taj žanr i smatram da se može bolje…68/100

  • CroStrider

    18.12.2016 - 17:06

    Rogue One je daleko od savršenog, ali je definitivno bolji od Force Awakensa. 8/10

  • Hazardous Material

    18.12.2016 - 18:05

    Pa i ne znamo bas kako zavrsava
    Recimo ja nisam ocekivao da ce bas svi…znate vec sto

  • SonnYYY

    18.12.2016 - 19:07

    U veći toga što si ovdje napisao se nikako ne mogu složiti, i mislim da ova ocjena koju si dao, nikako ne pristaje, pre pre niska ocjena. Uopće nisam siguran da li smo nas dva uopće gledali isti film ?
    Ako je ovaj film samo jedan mali dio od cijele priče, tj. opisuje samo manji dio priče o SW, onda se podrazumijeva da će se završetak otprilike znati. Po meni, zavšetak je ipak bio donekle interesantan i neočekivan. Drugačijeg tipa od onoga što sam očekivao.
    U filmu se htjelo prikazati drugačija borba, borba gdje nisu u prvo planu biti jedi. Da je bilo puno drugačijih borbi koje su puno toga doprinijele u cijeloj toj borbi.
    Jedina mana ovo filma bi bila neokarakterizirani likovi.
    Ocjena koju ovaj filma zaslužuje po meni je 82
    Imam osjećaj, da si ti imao neka unaprijed svoja očekivanja od filma, koja se nisu obistinila, te zbog toga cijeli film gledaš drugačije, lošijim.

  • PhobosDeimos

    18.12.2016 - 19:20

    Ne slažem se sa recenzijom.
    Ako ćemo biti realni i originalni Star Wars filmovi su filmovi puni klišeja,predvidivosti,corny ljubavnih priča,neralnih stvari(tu mislim prvenstveno na jako oslanjanje na suspension of disbelief gledatelja) ,sporednih likova koji su pomalo nedorečeni.itd. ugl. dalo bi se nabrajati mane DO SUTRA.A to sve govorim kao veliki fan Star Warsa koji mi je nešto posebno od kad sam bio klinac. Meni se jako svidio film i mislim da je bolji od Force Awakens koji mi je također bio zabavan iako mi se ne sviđa koncept recikliranja priče i kopiranje New Hopea,ali što je tu je.Od mene ocjena 8/10.Glavna mana bi mi bila što se nisam povezao dublje s likovima iako su mi se svidjeli.Sve ostalo odlično.

  • AnubiSvk

    18.12.2016 - 19:31

    Od mene ocjena za ovaj film minimalno 86/100…stavio sam 86 jer me više vuče ka 90 nego 80. A što se tiče toga da ”znamo kako se zavrsava”, pa mislim da svatko ko je pogledao ostale star wars filmove može naslutit slijed događaja barem neke stvari…a i realno ovaj film nije početak nove sage u sw svemiru već samo dopuna one praznine koju smo se ko klinci pitali nakon New Hope-a kako pobunjenici tak ”lagano” unište najmoćnije čudo tehnike SW svemira…istina je da se film malo zabavlja likovima tj. da nema previše objašnjenja o njima i njihovom poviješću i motivima ali to i ne smatram nekim prevelikim minusom i mislim da su unatoč tome napravili stvarno dobar prequel ,film me stvarno ugodno iznenadio iako sam bio poprilično skeptičan..no to je samo moje mišljenje.

  • Iris94

    18.12.2016 - 19:54

    Možda da nađete nekog drugog za recenzije filmova i serija?

  • Jasterrr

    18.12.2016 - 20:01

    Ne znam, možemo imat različita mišljenja i sve je to super. Ali meni se čini da su ti standardi poprilično drugačiji za ovaj film i Ep. 7. Imam osjećaj da si prestrog u usporedbi s Ep. 7 koji je puno više patio od nekih stvari koje si spomenio za ovaj film, a bolje je prošao kod tebe. Imam osjećaj da si se više “posrao” po ovome filmu iako to nije zaslužio.

  • Klark Kent

    18.12.2016 - 22:20

    Za razliku od proslogodisnje katastrofe i najgoreg filma u povjesti fransize, ovaj film ima bi se reklo-glavu i rep i to je uvjek dobra predpostavka za solidan film. Po meni jako dobro počinje i zapravo odličan film je taman negdje do trenutka kada “rogue one” ekipa krece u akciju. Nakon toga sto se film vise primicao kraju akcija je bila sve trivijalnija. Naravno izuzetak je efektna pojava Vadera

  • BONZO

    18.12.2016 - 23:44

    Od mene 60. Da ne idem u detalje, likovi su mi bili površno odrađeni, cgi scene sa tarkinom, na trenutke predvidljivo

  • bucc

    19.12.2016 - 00:04

    Bolje bi bilo da se držite recenzija igrica.

    • Zoran Žalac

      @bucc, 19.12.2016 - 07:15

      Ne recenziramo “igrice”.

    • blacklist0907

      @Zoran Žalac, 19.12.2016 - 12:15

      Ne al od vasih recenzija igre postanu igrice

    • hrga007

      @blacklist0907, 19.12.2016 - 23:18

      savage

  • ellinor

    19.12.2016 - 00:22

    Recenzija pogađa suštinu. Slažem se sa napisanim od-do.

  • Beethoven987

    19.12.2016 - 01:17

    Ogroman sam fan SW, a nisam jos stigao pogledati film. Ali drago mi je vidjeti pohvale u komentarima…
    Iskoristio bi priliku (jer jos nigdje nisam) podijeliti svoju neostvarenu zelju za novu trilogiju. Nadao sam se da ce za nove epizode iskoristit element iz starih igara Jedi Knight 2 i Jedi academy: umjetno postizanje sile kod ljudi koji je nemaju (one zrake kao “sunceva svijetlost” koje daju “force”) ili nesto na tu foru… Mislim da se mogla stvoriti super zanimljiva prica s tim elementom (umjetno “silovanje” sile)…
    Mislim, ok je i ovo u Force Awakens, ali se i po meni mozda malo previse kopira Epizoda 4. (New hope)…

  • Aerys Targaryen

    19.12.2016 - 08:29

    Strasno nadrkana i nerealna ocjena. Usredotociti se na igre. Najblaze receno.

    • Aerys Targaryen

      @Aerys Targaryen, 19.12.2016 - 08:37

      Ah, sada vidio metacritic pa mi je sve jasno.

  • zlakob

    19.12.2016 - 10:27

    bolje da se vi drzite recenzija Igri, to vam ide puuno bolje, ovako s ocijenom ste mi pomrsili plan dali da ga odgledam u kinu ili da sacekam torrent pa da ga pogledam.. to nije uredu bas… :/

  • Miselkerik

    19.12.2016 - 11:47

    Ako uzmemo u obzir da vjerojatno nisu fanovi Star Warsa(što znaju istaknuti) i činjenicu da je Belan rekao da u recenzijama manje više iznose svoje mišljenje, onda se Zoranu nema što za zamjeriti. Iznio je svoje mišljenje koje je realno za nekoga tko nije fan…

  • blacklist0907

    19.12.2016 - 12:27

    Svugdje je ocijenjen preko 8 ali ovdje ne znaju prepoznat epic igru(witcher3)a kamoli film

    • Igor Belan

      @blacklist0907, 19.12.2016 - 14:06

      Gle, nemamo problem s time da ti se ne sviđa recenzija, da je tvoje iskustvo filma bilo drugačije, ali daj umjesto sirovog vrijeđanja argumentiraj malo što je po tebi krivo u ovoj recenziji. Ajmo malo pričat o filmu, o dojmovima o filmu – onako, civilizirano.

    • blacklist0907

      @Igor Belan, 19.12.2016 - 14:24

      Nekako mi je čudno da dobre stvari lošije prolaze a loše bolje…znam da sam vam dosadan vec sa witcherom ali nakon 200+ sati u igri nemogu se odreći dojma da je igru a i film ocijenjivala nekompetentna osoba…nije da vrijeđam ali dečki kaj je s ocijenjivanjem?

    • Zoran Žalac

      @blacklist0907, 19.12.2016 - 14:17

      Gluposti pričaš, realno. Witcher 3 je bio igra godine po izboru redakcije. To što je masu stvari naknadno popravljeno pečevima ne ulazi u ocjenu kada se igra recenzira po izlasku. Uostalom da si čitao tu recenziju a ne samo blenuo u ocjenu (kao i ovdje, pretpostavljam) vidio bi da je to bila recenzija ps4 verzije koja je bila inferiornija i nije reprezentirala igru u istom svjetlu kao na pc-u. Ali toliko o tome, mislim da je ovo stvarno zadnji put da se vodi rasprava oko toga. Ako ćeš kukati o tome onda kukaj ispod te recenzije. Svako daljnje spominjanje tog primjera u komentarima drugih recenzija smatrat će se spamom s tvoje strane i snosit ćeš predviđene sankcije za svoj korisnički račun na HCL-u.

    • blacklist0907

      @Zoran Žalac, 19.12.2016 - 14:50

      Lol

    • Aerys Targaryen

      @Zoran Žalac, 19.12.2016 - 15:08

      Zorane, ti stvarno mislis da je SW7 bolji film od Roguea? Posto si prva osoba na koju sam naletio sa takvim stavom, po cemu je SW film bolji od ovoga?

    • Igor Belan

      @Aerys Targaryen, 19.12.2016 - 15:15

      Meni još preostaje pogledati Rogue One, sad sam zbog vaših ovakvih komentara još dodatno zainteresiran 🙂 Ali inače, samo kao referenca na ovo da je Zoran prva osoba koju si ti susreo s takvim mišljenjem, SW7 općenito nosi bolje ocjene kritičara od Rogue One.

    • Aerys Targaryen

      @Igor Belan, 19.12.2016 - 15:50

      Znam Igore, ali Rogueu je prosjek unistilo nekoliko debelo crvenih ocjena. Ne znam, cemu strah odskociti od nekakvog prosjeka, sada ste dovoljno veliki da mozete imati svoje misljenje. Do sada jos nisam naletio na Zoranovu ocjenu koja je odstupala vise od 5% od ocjene na MCu. Iznimno mi je drago sto ste postali, redovno gledam videa i CITAM recenzije, najveci ste na ovim prostorima, jedino mi se to ponekad ne svida sto nikada nema odstupanja od generalnog misljenja ni malo. GTA 4 mi je svojevremeno bila jedna od boljih igara, a znas li koliku je Lauš dao ocjenu verziji za PC? 2/5. Pljunuo je na nesto sto sam tada volio, ali sam ga zbog toga poceo cijeniti jer se nije naguzio “velikim kriticarima”. Ak me kuzis, ne 🙂

    • Igor Belan

      @Aerys Targaryen, 19.12.2016 - 15:57

      Ma upravo ovakva ocjena ti je dokaz da se ne vodimo “velikim kritičarima”, a bome ni mišljenjem većine iz javnosti. Odstupamo mi od svega toga često, ali nikada samo radi odstupanja – nego zato jer je to naše mišljenje. Nedavna recenzija Steepa ti je primjer. Recenzija Fife 17 mi je sada pala na pamet isto… ima primjera koliko hoćeš 🙂 Ovdje sam samo spomenuo prosjek ocjena kritičara čisto da istaknem da ima onih što se sa Zoranom slažu, da nije jedini s ovakvim mišljenjem, kao što se može zaključiti iz nekih od vaših komentara, jel 🙂

    • Aerys Targaryen

      @Igor Belan, 19.12.2016 - 16:26

      Ma u svakom slucaju, pogledaj film, bolji je od SW7, vjeruj meni 😉

  • RaspudicT1986

    19.12.2016 - 12:27

    uopce se ne slazem sa ovom ocjenom i recenzijom…….kakve veze ima sto znate kako završava…….sto mozete znat samo ako ste ga pogledali bdw……jer tko je znao da ce na kraju svi pomrijet molim vas!!!???
    Film je bolji od Star Wars VII jedno 5 puta……….bolje sniman……ne preskacu radnju……..objasne sveeeeeeeee……nema likova koje pokazu u dvije scene i vise ih nema itd. uglavnom moja ocjena je 88

  • Czar

    19.12.2016 - 12:49

    Po meni, na ovu ocjenu dodat još 20%. Možda film nije za 90+, ali bome nije ni u rangu 60.

  • vrbaZGB

    19.12.2016 - 14:38

    Meni najbolji Star Wars film do sada; SPOILER: stormtrooperi ne promaše svaki put kao u prvih 7 filmova.

    • RaspudicT1986

      @vrbaZGB, 19.12.2016 - 16:36

      hahahah istina ovo za stormtrupere

  • Igor Belan

    20.12.2016 - 07:53

    Zoran je recenzirao sedmicu – evo linka.

  • Yuber66

    20.12.2016 - 13:41

    Vjerojatno ću bit u manjini ako ovo izjavim (sudeći po komentarima) ali šložio bi se s recenzijom kao i sa ocjenom. Dobro, ja bi filmu dao 7/10, dakle po HCLovom ocjenjivanju 70, čisto jer je bio malo manje loš od epizode 7.
    Recenzija je dosta dobro i koncizno napisana (vidi se tko ju je radio) i pokrivena su manje više sva polja koja su bitna i važna.
    Inače, veliki sam fan SW univerzuma i zbilja sam htio da mi se svidi film, al nije išlo.
    Moram priznat, ne sviđa mi se smjer u kojem su krenuli filmovi pod Disney-evom palicom. Šteta…

  • afaron

    21.12.2016 - 14:00

    Film je pomalo plitak i dosadnjikav, ali ne mogu baš reći da je loš, iako mi je SW 7 puno bolje sjeo. Ovom bi dao 6/10

  • Ante Malenica

    21.12.2016 - 21:43

    Evo pogledao film u kinu i iskreno nemam baš takav, nazovimo ga, “ovo je bio žešći prosjek” dojam. Slažem se da nedostaje dublje razrađenosti po pitanju motivacije likova i da je radnja složena po već standardnoj šabloni s predvidljivim krajem, no nije da ostatak Star Wars filmova tu nešto previše odskače. 🙂 Čak je Rogue One s nekim scenama otišao korak dalje od tipične Star Wars fantazije i s minutažom koja je bila na raspolaganju, sumnjam da se mogao napraviti bolji posao od ovog.
    Jedina zamjerka je možda na glumu Felicity Jones, malo mi je previše drvena bila cijeli film, odnosno djelovala mi je dosta neprirodno u ulozi koju je imala. Režija je inače bila super, posebice mi se svidio rad s kamerom koji je super dočarao tu “rovovsku borbu”. Ne forsiranje CGI-a se opet pokazala super odluka i ostao sam prilično ugodno iznenađen s CGI replikama poznatih likova. Kraj je isto gg, Vader scene su me poprilično naježile. Što se tiče samog raspleta, isti je ok jer nekako odgovara duhu onoga što je film želio prikazati.
    Nezz, meni je film daleko više za neku solidnu 8-icu, svakako je bolji od sedme epizode koja je bila daleko pretjerani fan service i Disneyjevo igranje na sigurno.

  • Apocalypse4987

    22.12.2016 - 07:08

    Film je ludilo. Da se mene pita potira bi onog Abramsa i stavija Edwardsa ka redatelja. Ocjena 67 je čisto uvredljiva za ovako dobar film

  • Someone

    29.12.2016 - 16:52

    Malo mi se oduzilo da konacno i ja pogledam film, ali rekao sam sebi nakon ove zustre rasprave oko ocjene da cu se vratiti i komentirati recenziju. Bit cu kratak i ostar – ekipa manite se corava posla. Ne znam cemu sirenje scopea, drzite se igara jer to radite stvarno dobro. Film i igra nisu ista stvar i ne mozete ocekivati da ce ista osoba odraditi jednako kvalitetan posao prilikom recenziranja. Glavni argument da je ovaj film bez SW konteksta srednja zalost nikako ne mogu logicki objasniti. Mislim to JE SW film, kako da ga promatram izvan konteksta. Kako onda recenzirati jedan film o Batmanu ili Indiani Jonesu primjerice. Znaci maknuti glavne znacajke sto ga cine filmom- naravno da ostane sranje. Enihau, po meni ste fulali fudbal. Ovo je daleko bolji film od citave prequel trilogije, ukljucujuci i EP 7. Malo drugaciji SW film s fokusom na neke druge stvari, taman sto je ovom serijalu, pogotovo nakon zadnje copy paste eskapade, bilo potrebno.

    • Zoran Žalac

      @Someone, 29.12.2016 - 18:33

      Okej, poštujem to da ti se film sviđa, drugačije mišljenje prihvaćam. Ono oko čega si ti, a i ovi koji pozivaju na to da se HCL drži recenziranja “igrica”, fulao fudbal je u biti smisao recenzije. Recenzija se ne pišu da se bi se slagale s vašim mišljenjima. Svatko tko imalo poznaje film, a posebno kritiku filma zna primjerice da su najpoznatiji filmski kritičari prošlog stoljeća, Roger Ebert i Gene Siskel, imali takve recenzije da su im često mišljenja o filmu bila izrazito oprečna. I to su bile genijalne recenzije kad se oni nisu slagali oko istog filma – dvojica prijatelja. Iz toga proizlazi jednostavna činjenica – da se film, kao djelo umjetnosti ali i kao puki proizvod za zabavu, može doživjeti na različite načine. Postoji recimo “kino efekt” – kod ljudi koji ne idu često u kino, pogledaju 5-10 filmova godišnje i ostanu oduševljeni na doživljaj Transformera. Postoji efekt očekivanja stvari od filma, koji može ili uništiti ili ojačati doživljaj gledanja tako da dojam na kraju bude malo bolji ili gori od nekakve objektivne, realne procjene. Postoje razni drugi čimbenici koji utječu na doživjalj, dojam filma. Za razliku od prosječnog gledatelja, recenzent je taj koji, po mom mišljenju, gledanju uvijek pristupa neutralno, i to je ono što ja pokušavam učiniti. Naravno, nemoguće je biti skroz objektivan jer to onda ne bi bila recenzija nego nekakav činjenični tekst s natuknicama, a to nikome nije u interesu. Moje je da prenesem svoje viđenje filma. Ako se nekim slučajem to viđenje ne poklapa s tuđim viđenjem – ha, pa gdje piše da se moramo slagati? Jedina stvar zbog koje bi se netko trebao ostaviti recenziranja filmova je da svoje stavove iznosi neargumentirano. Ok, nekad moji argumenti budu manje razumljivi nekima (kao taj tvoj “izvan konteksta” – kad napišem da je ovo baš film koji se trudi malo maknuti se dalje od tog SW konteksta), ali koliko sam primijetio većinom je sporna ta ocjena. S obzirom da se radi o numeričkom sustavu koji je rađen za ocjenjivanje igara (što je zasebna dimenzija, istina), rekao sam već, to nije najsretniji sustav ocjenjivanja filmova i na tome će se poraditi u 2017. Ono na čemu se neće poraditi jest odustajanje od recenzija ako se nekome ne sviđa moj doživljaj filma. Dajte, ne bulaznite. Ja sam sretan kad u komentarima mogu pročitati agumentirano objašnjenje, npr. kolege Malenice, zašto mu se film svidio. Zanima me, eto. Zaboga, ako mu se svidio, bez obzira koliko se ne slagao s time, ne idem mu govoriti – OKANI SE ĆORAVA POSLA I NEMOJ VIŠE KOMENTIRAT. … Toliko o tome.

  • Artyom

    02.01.2017 - 22:50

    Zorane posro si motiku sa ovom recenzijom!

  • sfc_PsychQ

    03.01.2017 - 07:37

    Slazem se sa vecinom ovih komentara da je film puno bolji od ocjene koju je dobio u recenziji, takoder bolji od 7ice po meni za nijansu.

    Naravno svako ima pravo na misljenje pa ne uzimam Zoranu recenziju za zlo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?