HCL.HR

Recenzija

Scorn

U svemiru nitko ne može čuti tvoje gađenje!

Dominik Vadas

Nakon nepunih osam godina muke i iščekivanja, srpski razvojni studio Ebb Software konačno je izbacio mistični horor naziva Scorn. Očekivanja za ovu igru bila su iznimno visoka, ponajprije jer je Scorn od najranijih prikaza djelovao prekrasno – na svoj jeziv i nadrealan način. I dok atmosfera i prezentacija u Scornu zaslužuju velike pohvale, ostali elementi na kraju djeluju zanemareno i potisnuto u stranu, do te mjere da značajno koče čitav naslov.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
40€ PC Ustupio izdavač

Ljepota je u očima promatrača

Vizualna prezentacija glavno je meso ove igre, figurativno i doslovno. Igrin svijet detaljno je inspiriran djelima Švicarca Hansa Reudija Gigera i Poljaka Zdzisława Beksińskog. Beksiński je u svojim radovima često prikazivao distopijski i uznemirujući nadrealizam, dok je Giger poznat po stapanju ljudskog tijela s mehaničkim strojevima, a jedan od  najboljih primjera za njegov biomehanički stil je kreacija poznatog Xenomorpha iz kultnog filma Alien.

Radovi spomenutih autora oslonac su za stvaranje mističnog i jezivog svijeta Scorna koji će itekako ostaviti dojam na igrača. Postrojenja po kojima se krećete izgledaju poput žive simbioze mesa i strojeva. Dobar broj uređaja s kojim rukujete podrhtava, diše i ispušta tekućine koje neminovno podsjećaju na krv. Svaka vaša interakcija s igrinim svijetom popraćena je gnjecavim i neugodnim zvukovima, tako da nikada niste sigurni je li ono što dirate žive ili nežive prirode.

Svaka interakcija u Scornu popraćena je gnjecavim zvukovima i nikada niste sigurni je li ono što dirate žive ili nežive prirode.

Štoviše, dizajn razina toliko je upečatljiv da one djeluju kao svojevrsni glavni likovi, dok ste vi tek slučajan prolaznik. Po uzoru na Gigera, prisutan je poveći broj aluzija na općenje i seksualnost, od čega se najviše ističu razni falusni simboli. Najjednostavnije rečeno, ovo je idealna igra za sve one koji vole gurati stvari u razna čudnovata mjesta.

Na vašu (ne)sreću, lokacije neće biti upečatljive samo zbog istančanog estetskog ukusa. Naime, mjesta po kojima kročite počesto će biti u derutnim ruševinama iz kojih će zjapiti raspadnuta tijela raznih stvorenja umrlih pod grotesknim i čudnim okolnostima.

Iako ovo zvuči stravično, Scorn nije strašna igra, barem ne po današnjim standardima koje su postavile moderne horor igre. Primjerice, ovdje ne morate strahovati od iznenadnog prestrašivanja. Jednako tako, Scorn vas neće tražiti da se skrivate po ormarima ili podnicama kreveta bježeći od stravičnih neprijatelja. Scorn je igra laganog tempa u kojoj je strah gotovo u potpunosti zamijenjen nelagodom te osjećajima čuđenja i gađenja.

Fantastičnu atmosferu dodatno će pojačati detaljne animacije iz prvog lica vašeg neimenovanog protagonista. Premda će ovo zvučati pomalo začudno, svijet Scorna prekrasno je mjesto. Njegova jezovitost i mističnost svakako su najveći aduti same igre. Oživljena djela Gigera i Beksińskog nikada nisu izgledala tako morbidno lijepo, što smatram velikom pohvalom razvojnom studiju odgovornom za Scorn. Nažalost, jednom kada se zasitite pogleda na fantazmagoričnu distopiju, uvidjet ćete kako igra pati od brojnih problema.

Premda će ovo zvučati pomalo začudno, svijet Scorna je prekrasno mjesto.

Labirint, zagonetka, labirint, zagonetka…

Priča u Scornu nedokučiva je i mistična baš poput samih levela. Izuzev nekoliko režiranih scena, u igri ne postoji nikakva naracija osim one kroz dizajn svijeta oko vas, što u nekim trenucima može djelovati zbunjujuće. Zaboravite na uobičajene stvari poput dijaloga, zapisa na terminalima, krvavih dnevnika ili monologa vašeg lika. Čak i osnovne stvari poput sučelja nisu odmah vidljive već ih morate aktivirati pritiskom tipke. Scorn će na svako vaše potencijalno odgovoreno pitanje postaviti nekoliko novih i nikada nećete znati što se zapravo događa.

S druge strane, najveća čar takvog prenošenja priče upravo je u otvorenosti i nedorečenosti. Svatko na svoj način tumači svoj prelazak, a zbog velike kreativnosti u dizajnu, broj mogućih obrazloženja je neizbrojiv. Za mene je Scorn priča o cikličnosti jednog sustava koji imitira život – rođenje, razvitak i smrt pojedinca zapravo su nebitne sastavnice većeg kolektiva kojeg čini društvo. Ako ćete i vi zaigrati Scorn, dobre su šanse kako ćete sasvim drugačije protumačiti zbivanja unutar igre, što samo dokazuje kako je moguće prenijeti kreativne i dubokoumne ideje i bez da se igraču sve ponudi na pladnju.

Za mene je Scorn priča o cikličnosti jednog sustava koji imitira život – rođenje, razvitak i smrt pojedinca zapravo su nebitne sastavnice većeg kolektiva kojeg čini društvo.

Vaš lik, vjerojatno ljudsko biće, budi se u golemom i napuštenom svemirskom brodu te kreće u potragu za smislom i objašnjenjem. Glavninu gameplayja u Scornu činit će prostorna orijentacija i rješavanje zagonetki. Ovdje valja istaknuti kako je Scorn prilično linearna igra, vaš lik tako ne može skočiti, a povišenja od kakvih 20-ak centimetara za njega su nemoguća misija pa radije bira utabane staze prepune užasa – treba ipak čuvati koljena! Velika linearnost donekle je zamaskirana beskrajnim hodnicima po kojima ćete se nerijetko gubiti. Ti će vas labirinti uglavnom dovoditi do nekakve zagonetke, čije rješavanje će vam omogućiti napredak do novih labirinata i setova zagonetki.

Drugim riječima, Scorn nije pretjerano maštovit u dizajnu gameplaya, a slično bi se moglo reći i za njegove zagonetke. Neke od njih zabavne su i pružit će vam onaj “eureka!” osjećaj zadovoljstva kada konačno dođete do rješenja. No većina se svodi na dosadno šetanje vamo-tamo kako bi istu stvar napravili određeni broj puta. Nije to daleko od pejorativnog opisa “simulator hodanja”. Zaista postoje situacije u kojima se ionako kratko trajanje nepotrebno odugovlači nepotrebnim nahodavanjima po liftovima i hodnicima.

Scorn nije pretjerano maštovit u dizajnu gameplaya, a slično bi se moglo reći i za njegove zagonetke.

Nemaštovite zagonetke još se više ističu kada uvidite da nikada nećete shvatiti zašto ih uopće rješavate. Jedna od poanti same igre i je da bude nedokučiva i u načelu nemam ništa protiv toga u kontekstu priče, no bez nekog cilja i motivacije može vam se dogoditi da vas jednostavno prestane biti briga za ono što se događa na ekranu. Kako igra nema strašnih elemenata koji bi podizali napetost, u nekim trenucima Scorn postane čak i dosadna igra. Za razbijanje takvih dionica u teoriji se trebala pobrinuti borba, no ona je ispala daleko najslabiji aspekt cijele igre.

Jeziva borba

Borba u Scornu je jeziva, nažalost iz sasvim krivih razloga. Sukobi s neprijateljima nisu toliko česti i uglavnom se mogu izbjeći, što bih vam svakako i preporučio. Naime, okršaji su toliko šlampavi i nerealno teški da neizbježno vode do frustracije. Za početak, vaši neprijatelji prilično su jednolično dizajnirani, repetitivni i znatno odskaču od detaljnog i jedinstvenog svijeta oko vas. Nadalje, njihovi napadi su nepogrešivi i u stanju su vas pogoditi s drugog kraja prostorije.

Sukobi s neprijateljima nisu toliko česti i uglavnom se mogu izbjeći, što bih vam svakako i preporučio.

Naposlijetku, cijeli sustav jednostavno nije zabavan i djeluje nepotrebno uguran. Na raspolaganju imate nekoliko vrsta oružja, s time da je municije jako malo pa treba biti iznimno oprezan s ciljanjem. Zdravlje je također luksuz, stoga je problem svaki puta kada vas pogodi neprijateljski projektil – zbog loših kontrola praktički je nemoguće izbjeći ga. Zbog svega toga pametnije je izbjegavati borbu, no Scorn nema nikakav sustav skrivanja niti šuljanja, što dovodi do komičnih situacija u kojima trčite u krug za svoj unakaženi i mizerni život.

Najgore od svega, sustav učitavanja napretka prilično je staromodan, što znači da svaki puta kada umrete morate ponavljati određene dionice koje često uključuju i gledanje raznih animacija. Premda detaljne i lijepe, postanu dosadne ako ih morate ponavljati više puta jer ne postoji opcija za njihovo prekidanje. U igri postoje i svojevrsne boss bitke, no u njima samo dodatno do izražaja dolaze problemi navedeni u prethodnim redcima. Treba biti pošten pa reći kako su oružja detaljno modelirana i pružaju solidan i mesnat osjećaj napucavanja, no što vam to vrijedi kada je municija toliko raštrkana? Sve u svemu, borba je totalni promašaj i očito je kako joj nije posvećeno dovoljno pažnje i promišljanja.

Na kraju svega, što zaključiti o Scornu? Riječ je o prekrasnoj igri vrlo unikatne tematike koji će vam nedvojbeno ostati u sjećanju. Istovremeno bi vam u sjećanju mogle ostati i veoma prosječne gameplay mehanike koje će vas ponekad dovesti do ruba živaca. Mnoge zamjerke Scorn je dobio na račun svog omjera trajnosti i cijene. Dok je moje odigravanje trajalo nešto više od sedam sati, uzmite u obzir kako ovdje ne postoji nikakav razlog da igru odigrate ponovno.

Scorn je veoma specifičan naslov i dojma sam kako je rađen za veoma uzak krug publike. Ako jako volite biomehanički stil i želite znati kako bi izgledao svemirski brod koji bi Alienov Xenomorph osobno dizajnirao, nabavite si Scorn. Za sve ostale, preporučio bih da pričekaju popust.

Scorn ima fantastično jeziv svijet inspiriran ponajboljim djelima H.R. Gigera i Zdzisława Beksińskog. Nažalost, prekrasnu prezentaciju donekle je unazadio prilično prosječan gameplay.

72 Naša ocjena
  • jedinstven i prekrasan svijet inspiriran Gigerom i Beksińskim
  • zanimljiv način pripovijedanja priče i njene brojne interpretacije
  • nemaštovit dizajn gameplaya
  • nedorađena borba
  • kratkotrajnost i slab replay value

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.

Komentari (36)

  • Agent

    18.10.2022 - 11:56

    “Dok je moje odigravanje trajalo nešto više od sedam sati” Očekivao sam da će trebat dosta manje za prolazak.

    • Dominik Vadas

      @Agent, 18.10.2022 - 12:00

      A ovisi sve o tome koliko si s(p)retan sa zagonetkama i koliko ćeš dugo promatrati ono što gledaš na ekranu.. Neki medijan je od 5-7 sati ja bih rekao..

  • Motor City Bengals

    18.10.2022 - 12:23

    Ne žimku recenziranje ovakvih no-name, irelevantnih igara, a nema recenzije igre Soul Hackers 2. Malo bode oči.

    • MAJSTOR RINGO

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 13:24

      Ne znam kome bode oči?
      Možda tebi samo kolega, igru koju si spomenuo je nekakav japanski RPG ako se ne varam, takve igre koliko ja znam su totalno nepopularne kod nas, bogami i u Evropi, takodje igra nije dobila neke visoke ocene, ipak smatram da je SCORN dosta interesantnija i vise potrebna igra za recenziju!

    • Agent

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 13:35

      Prvi put čujem za Soul Hackers i kolko sam vidio igra ima mix ocjenu na steamu šta će tome recenzija? Sam znaš da bi takva igra dobila ispod 50 ocjenu.

    • Motor City Bengals

      @Agent, 18.10.2022 - 13:54

      Ne znam za te pajace sa Steama, igra ima 38/40 u Famitsu magazinu.

    • kebbab

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 14:49

      Ja sam se davno pomirio s tim da takvih igara tu nemaju recenziju jer nisu popularne a ni poznate ljudima na balkanu. A bilo bi dobro da se bar malo podigne zanimanje za te igre što je bez nekih članaka ili recenzija nemoguče. Persona i Final Fantasy su premalo.

    • Bronson

      @kebbab, 18.10.2022 - 18:05

      Svakako bi bilo okej zaposliti nekog u hcl, ko se razume u taj zanr i da radi recenzije ako za takvo nesto postoji mogucnost ali je opet razumljivo zasto ne postoji za sad, ipak stvarno nije popularno u Evropi koliko god to zvucalo lose..

    • SanKa

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 15:31

      japanci dobro ocijenili japansku RPG igru. nista cudno tu xD

    • kebbab

      @SanKa, 18.10.2022 - 16:23

      Ma samo rokaj Fortnite. Pusti nama japanske RPGjeve.

    • Monster Tamer

      @kebbab, 18.10.2022 - 20:48

      Tako je. Samo mu kažeš da ide rokati COD i Marvelove heroje i sa time si riješio problem. Nezna ekipa što su igre.

    • SanKa

      @kebbab, 20.10.2022 - 09:06

      di si vidio ikad da ja endorsam, hvalim ili igram fortnite, konju

    • Agent

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 15:43

      Ali ti je bitno ono što igrači kažu jer oni igraju najviše a tu im ide loše

    • Mareza83

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 13:45

      Ja ne žimku hejtere… Ne znam po čemu je ovo irelevantna igra..?

    • SanKa

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 13:50

      zato sto se radi o originalnoj igri iz regije, konkrento iz srbije, jako malo igara dolazi od domacih timova, treba podrzati njihov rad. nadalje, igra je originalna. meni djeluje smrtno dosadno i necu je igrati, ali djeluje originalno. svakako originalnije od nekog lijevog JRPGa kojih ima na tisuće

    • phoda2

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 14:00

      Soul Hackers 2 Review

      https://youtu.be/2WgRnfDf7RQ

    • PppPP

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 14:59

      Igra je domaća prijatelju

    • Kikindo

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 15:12

      A sto su za tebe “relevantne igre”

    • Agent

      @Kikindo, 18.10.2022 - 15:35

      One koje dolaze iz japana

    • darijoman

      @Kikindo, 18.10.2022 - 15:37

      I to lik dolazi sa izjavom ovakvih no name igara haha. Troler teški

    • Bronson

      @Motor City Bengals, 18.10.2022 - 18:01

      Lupio si ga debelo.

    • Bubimir666

      @Motor City Bengals, 24.10.2022 - 19:02

      Čuj to Soul Hackers 2 hahahaha Hjooooj…

  • mg

    18.10.2022 - 12:47

    Za ovo ocjena 91 ( zanimljiv način pripovijedanja priče i njene brojne interpretacije)

  • Bojko

    18.10.2022 - 14:01

    Zaista šteta. Iako je duljina izrade sama po sebi već bila red flag, rekao bih da je ovo bila jedna od onih igara koje su imale priliku postati globalno prepoznatljive — a to je rijetkost. Nadajmo se da će susjedi financijski zaraditi dovoljno da se odmah bace na izradu nastavka koji će ispeglati i nadograditi sve ono što nije valjalo.

  • Dragan[MKD]

    18.10.2022 - 14:04

    Ako se ne varam dostupna je na Game Passu od day one, tako da vjerojatno ću zaigrati i Scorn za neki mjesec, ali me ne privlači puno od ono što sam vidio kad je Igor igrao.

    • Racunbroj101

      @Dragan[MKD], 18.10.2022 - 18:01

      Ja niti probati neću. Ne čini mi se nešto zanimljiva igra

  • Cone3006

    18.10.2022 - 14:21

    Odigrao odma.Nisma mogao spavati kakve sam vidio bolestine.Preporucujem oni kooji vole puzle igre i horoore

    • PppPP

      @Cone3006, 18.10.2022 - 15:00

      Meh, ni h od horora

    • Cone3006

      @PppPP, 18.10.2022 - 19:13

      Ma neeee.Samo cekam kada ce nesto iskocit

    • Gebro_gaming891

      @Cone3006, 19.10.2022 - 10:47

      Bola nema ni jumpscareova ni stalking enemya.

    • PppPP

      @Cone3006, 19.10.2022 - 20:34

      I nikad ništa ne iskoči 😂😂😂

  • Lazy

    18.10.2022 - 15:41

    Nesto malo sam vidio gameplay, meni to ne izgleda lose, a kad je tu jos gdin. Giger onda mi je to za koplje bolje…probat cemo zasigurno

  • Indigo83

    18.10.2022 - 17:15

    Svijet mi djeluje prejednoličan i nije moj “cup of tea” ali je svakako drugačiji i originalan.U svakom slučaju podržavam sa tots end prejers

  • vet

    18.10.2022 - 17:48

    Nekako mi se čini da vama ocjene gravitiraju ka tomu koliko igra u tom trenutku ima na Metacriticu.

  • HyPo

    18.10.2022 - 18:02

    Ovako moj iskustvo i mišljenje. Nisam igrao ali gledao cijelu igru na youtube plus gledao 40 minuta video koji prolazi kroz artbook. Kao prva igra za ovaj studio više nego dobar posao su uradili. Naravno nadam se da sadržaj koji nije završio u finalnoj igri budem u DLC-u ili u drugom dijelu jer po meni prvi dio koji su zamislili su dobro uradili ali taj drugi dio nisu uspjeli baš napraviti kako spada. Cijeli svijet su lijepo razvili i ja ne znam šta su ljudi očekivali od ove igre. Ova igra je posebna na svoj način. Ovo ne treba biti neki ludi FPS. Ovo po meni šta sam vidio je sasvim korektno i ima jako dosta potencijala da se cijeli svijet razvija u punom boljem svijetlu i ovaj prvi dio ako služi ako svojstveni prikaz tog svijeta koji su razvili ja mislim da ako odluče ovo pretvoriti u neki serijal,taj neki svijet bude bilo jako zanimljivo. Sada trebaju skupiti hrabrost i krenuti dalje raditi ili DLC ili drugi dio a još bolje da naprave Directors cut kako su zamislili prvi dio i dodaju sve šta nije uspjelo doči u final verziji. Sve u svemu po mom nekom ukusu i bez igranja jer ja uistinu mislim da je ovo jedno od rijetkih igara koje možeš iskusiti i bez da je igraš jer je svijet tako lijepo ispleten po mom mišljenju da možeš gledati igru i imaš osječaj kao da si u tom svijetu. Ja budem igri dao 8/10 ali imajte u umu nisam je igrao nego više iskusio i po meni tako je najbolje za ovakav tip igre. Iskusite je kroz video pa vidite jer vam paše ili ne. Za prvi prikaz ovakvog svijeta ja zadovoljan.

  • THE B.O.R.G.

    20.10.2022 - 10:17

    Za svakog ko nije odigrao do sad a mozda jos uvek ima zelju, najbolje da pogleda ovaj video
    https://youtu.be/4hDC3mS0vL4
    https://youtu.be/eU7gKsxZyXE
    Sve ce vam biti jasnije a mozda ce nekima I promeniti misljenje o igri.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?