Seasons After Fall

Filip Galeković

Gaming sam po sebi ne bi trebao biti stresan i naporan, ali koliko god zabavno bilo čupati glave demonima u novom Doomu ili uzastopce umirati u nekom od Souls naslova, svi eventualno dođemo do točke u kojoj nam je jednostavno dosta krvi i nasilja. Kad se to dogodi, treba nam pauza od napucavanja i gadnih čudovišta, a možda čak i od samog koncepta borbe. Seasons After Fall nudi jednu takvu pauzu.

Seasons After Fall igrače stavlja u ulogu mistične sjemenke koja je dobila zadatak da ponovno pokrene ciklus godišnjih doba nakon što se isti iz nekog razloga zaustavio. Da bi bili u stanju povratiti kontrolu nad godišnjim dobima, vašoj sjemenki će trebati neka životinja koja će je joj poslužiti kao prijevoz od jednog kraja šume do drugog, a u trenutku u kojem igra počinje, najbliža je lisica.

Prvo što ćete svakako primjetiti ako pokrenete Seasons After Fall jest grafika. Radi se o jednom od najljepših naslova u žanru 2D platformera, s kvalitetnim animacijama i još kvalitetnijom glazbom i glasovnom podlogom koji to sve drže zajedno s koje god strane pogledali. Ponekad se zna dogoditi da su lijepe igre također i dosta loše animirane pa se likovi ne uklapaju u okolinu iz ovog ili onog razloga, ali to nije slučaj sa Seasons After Fall. Upravo suprotno – sam način na koji se lisica kreće je opuštajuć na nekoj razini, što je važno za element u koji ćete buljiti 90% vremena. Glazba također odlično prati grafiku i animaciju, te zakuhava atmosferu.

Riječ je o jednom od najljepših naslova u žanru 2D puzzle platformera.

Teško ćete naći što prigovoriti ovoj igri po pitanju bilo grafike, bilo zvuka, te se čini da kamo god pogledate i što god radite u Seasons After Fall, uvijek možete na nečemu pasti oči i opustiti mozak. Ista je filozofija opuštanja primjenjena i na ostatak iskustva. Naime, Seasons After Fall bi trebao biti puzzle platformer, ali samo tehnički ispunjava taj uvjet. Centralna gameplay mehanike ove igre jest mogućnost mijenjanja između četiri godišnja doba i korištenje te sposobnosti da bi napredovali ka kraju, te je usput i vizualno najimpresivniji efekt kojeg igra uopće nudi. Na sreću ili na žalost, ovisno o tome koliko volite lagane igre, rješenje velike većine “zagonetki” jest jednostavna promjena u neko godišnje doba i minimalna interakcija s nekim ponuđenim elementom.

seasons-after-fall-screenshots (1)

Ruku na srce, takvih elemenata ima jako mnogo te je zanimljivo gledati kako se razine mijenjaju iz jedne u drugu, ali bez nekog konkretnog izazova teško mi je zamisliti da će igrači biti dovoljno zainteresirani da dovrše igru. Tu se nalazi najveći problem –  igra je vrlo jednostavna. Vaš će se lisac kretati po četiri glavne razine i prebacivati se iz jednog godišnjeg doba u drugo, ali kroz cijelu ćete igru naići na svega nekoliko dobro dizajniranih zagonetki. Sve ostalo će biti sasvim trivijalno, do točke na kojoj se moram zapitati ispunjava li Seasons After Fall uopće ‘puzzle’ aspekt svojeg žanra.

Kroz cijelu igru može se naći tek nekoliko dobro dizajniranih zagonetki dok se ostale rješavaju po istom principu.

Također, tu je problem repetitivnosti s kojim se igra cijelo vrijeme muči. Naime, postoje četiri centralna područja u kojima se igra odvija – brlozi Stražara godišnjih doba i putevi koji do njih vode. Cijela prva polovica igre jest svojevrstan tutorial koji vam lagano objašnjava kako promjene između doba utječu na vašu okolinu, te ćete posjetiti sva četiri Stražara koji će vam potom podariti sposobnost kontrole nad njihovim godišnjim dobom. Tek kad je to gotovo, igra će vas zapravo pustiti da istražujete i donekle sami shvatite što treba raditi, ali ćete se čitavo vrijeme kretati kroz istih nekoliko razina. Naravno, treba uzeti u obzir to da se interaktivni elementi i “štih” svakog levela mijenjaju kad god skočite u drugo doba, ali činjenica je da glavnina igre uvijek ostaje ista.

seasons-after-fall-screenshots (2)

Da prođete “tutorial” trebat će vam kojih dva sata, te još otprilike tri da nakon toga dovršite igru, što je okej za igru ove cijene, ali bi moglo biti odbojno za velik broj ljudi će utoliko što će u tih nekoliko sati Seasons After Fall sasvim sigurno biti potencijalno dosadan zbog nedostatka ikakvog izazova u igri. Vaš lisac nikad nije u ikakvoj opasnosti, već se sve svodi na to da se krećete po levelima, prebacujete između godišnjih doba i skačete s jedne platforme na drugu.

Vaš lisac nikada nije u opasnosti već mu se izazovi svode na skakanje s jedne platforme na drugu.

Naravno, nema ništa loše u tome – siguran sam da postoji poprilična publika za lagane i predivne platformere, ali s obzirom na sve, moglo je to biti i daleko bolje. Otapanje snijega koristeći proljeće, jesensko poticanje rasta gljiva i smrzavanje vodenih gejzira jednom prestanu biti zabavni, a budući da priča baš i nije nešto posebno, teško je reći da bi to moglo nekoga potaknuti da nastavi s igranjem ako mu dobri vizuali nisu važni.

seasons-after-fall-screenshots (1)

Na kraju krajeva, problemi s kojima se Seasons After Fall bori svakako snižavaju ocjenu koju bi igra inače dobila. Na samom početku se čini kao jedan od onih naslova koji bez problema uskaču u rang “osamdesetke”, ali činjenica da igra u svojih pet sati trajanja uspije previše puta ponoviti praktički jednu te istu stvar jako ruši dojam.

Seasons After Fall neće se svidjeti onima koji obično prate puzzle platforming scenu, ali bi zato trebala biti na radaru drugoj publici. Casual gameri, djeca i oni kojima treba prava pravcata opuštalica bi svakako trebali baciti oko na ovu igru. Jasno, u obzir treba uzeti i ono što igra radi dobro – ako su fenomenalna grafika i odličan soundtrack ono što tražite, svakako joj dajte šansu, ali nažalost, ostali elementi nisu ono što su mogli biti.

Ni prvi ni zadnji primjer atraktivne igre bez dubine. Može proći za opuštanje, ali bi zbog repetitivnosti i jednostavnosti mnogima mogao predstavljati samo traćenje vremena.

68 Naša ocjena
  • predivna grafika i animacija
  • odlična zvučna podloga
  • mehanika prebacivanja godišnjih doba
  • kratko i ponavljajuće
  • dosadi zbog jednostavnih zagonetki

Filip Galeković

Tipični geek u duši. Ogroman dio života mu čine upravo videoigre, ali i pisanje svega i svačega. Gaming karijera započela mu je davne 2001. godine na PS2 konzoli, no već godinama je ekskluzivno PC gamer.