Sherlock Holmes: The Awakened

CTHULHU PIPCI PROTIV DETEKTIVSKE KAPE

Avanture Sherlocka Holmesa u režiji ukrajinskog studija Frogwares dostupne su još od 2002. godine na raznim platformama. No moram vam odmah iskreno priznati da mi je The Awakened bio prvi doticaj s virtualnim Sherlockom. Još čudnije, imam osjećaj kao da nikada nisam ni čuo za serijal, iako vidim da je u međuvremenu izašao popriličan broj igara.

The Awakened je remake trećeg dijela iz 2006. godine, no uz djelomično izmijenjenu priču, nove zagonetke te naravno poboljšanu grafiku. Osim što su iskoristili pokretač iz Sherlock Holmes: Chapter One, priča je također djelomično prilagođena da izgleda kao prirodan slijed tog reboota.

40€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Priča nas vuče u mistične vode lovecraftovskog Cthulhua te Sherlockovu borbu između logike i nadnaravnog. Čitava radnja ima dosta atmosferičnu vibru i ponekad blago zalazi u teritorij psihološkog horora. Sve započinje otetim slugom u Londonu da bi Sherlockom i Watsonom krenuli u potragu za misterioznim kultom. Na tom putu sam obišao virtualni London, švicarsku ludnicu, New Orleans, okolne močvare i usamljeni svjetionik u Škotskoj.

Priča je dobar dio vremena intrigantna te se poigrava s vama jednako kao i sa Sherlockom. Pogotovo je zabavno bilo gledati Sherlockovu borbu između pragmatičnog razmišljanja te pokušaja objašnjavanja nadnaravnih stvari koje se događaju oko njega. Gluma je čitavo vrijeme na pristojnoj razini, kao i sam scenarij. Isti se raspao samo u jednom dijelu švicarske ludnice i zloglasne lutke koju bi Igor sigurno obožavao. Jedini problem u čitavom paketu je dosta loše odrađena sinkronizacija usana s izgovorenim riječima. Čitavo vrijeme sam imao osjećaj kao da ne gledam istu stvar od koje dobivam zvuk.

Jedini problem u čitavom paketu je dosta loše odrađena sinkronizacija usana s izgovorenim riječima.

Gledano s gameplay strane, Sherlock Holmes je tipična moderna avantura. Igra je podijeljena na poglavlja te je potrebno razriješiti glavnu misteriju poglavlja za napredovanje u sljedeći dio avanture. Svaka mapa je pristojne veličine, no nije baš ispunjena nekim dodatnim sadržajem. Svi sadržaji su tu samo u svrhu glavne priče te je sve ostalo nekako u drugom planu. Ima tu poneka sporedna misija po poglavlju, no iste donose samo dodatne bodove koje možete iskoristiti na otvaranje nove odjeće i stvari za skupljanje.

Kroz glavnu priču obično treba slijediti nekoliko tehnika za skupljanje dokaza. Tu je tipično istraživanje lokacija za dokazima, intervjui likova, korištenje intuicije kod određenih svjetlećih objekata te rekonstrukcija događaja uz pomoć informacija koje sam skupio do tada. Prilikom rekonstrukcije na ponudi bih dobio par scenarija za svaku točku, a na meni je bilo da odaberem ispravne te pokrenem provjeru ispravnosti. U slučaju da ste u pravu, dobijete sljedeći zaključak.

Sve dokaze, zaključke i intervjue na kraju je potrebno spojiti na ploči s osnovnim pitanjima kako biste napredovali dalje.

Sve dokaze, zaključke i intervjue na kraju je potrebno spojiti na ploči s osnovnim pitanjima poglavlja kako biste napredovali dalje. Nažalost, kao i kod rekonstrukcije, ovdje je vrlo lako moguće “na silu” dobiti odgovor konstantnim iskorištavanjem materijala dok nisam pogodio onaj pravi. Ako nešto krivo postavite, nema nekih posljedica, osim manjeg broja bodova. Tako da na kraju igra baš i ne nagrađuje vašu domišljatost ili kažnjava vašu brzopletost, čime se djelomično gubi dio izazova. Također, ovo nije avantura s razgranatom pričom u odnosu na vaš odgovor, nego baš slijepo prati jednu zacrtanu priču. Nije neki minus, čisto napomena da ne uđete u Sherlock Holmes serijal s krivim očekivanjem.

Osim standardnog istraživačkog gameplaya, s vremena na vrijeme radnja se prebaci u nadnaravni psihodelični svijet plutajućeg kamenja. Tijekom ovih sekcija glavni fokus igre prebaci se na prostorni puzzle platformer. Kroz ovaj uvrnuti svijet vidjet ćete niz zagonetnih poruka koje bi vas trebale usmjeriti na pravi put. Ovo su mi bile najzabavnije dionice i rijetko bi ih riješio iz prve, kakav je bio slučaj s avanturističkom sekcijom.

Osim standardnog istraživačkog gameplaya, s vremena na vrijeme radnja se prebaci u nadnaravni psihodelični svijet plutajućeg kamenja.

Koliko sam mogao pročitati, u odnosu na Chapter One izbačene su dvije gameplay mehanike. Prva je korištenje odjeće za napredovanje u misijama, što je ovdje bačeno u drugi plan te je odjeća tu primarno kozmetičke prirode. Drugi izbačeni dio je akcijsko napucavanje, no koliko sam mogao pročitati recenzije prethodnog dijela, isti je bio dosta loše odrađen te pomalo izvan lika i djela Sherlocka. Tako da su izbjegli taj metak!

Za čitav prolazak bilo mi je potrebno malo manje od deset sati, što je prihvatljivo s obzirom da igra košta 40 eura pri izlasku. Nažalost, nakon prelaska glavne priče ne očekujte nikakav dodatan sadržaj. Nekako sam se potajno nadao da će se otvoriti neki dodatni mod s platformer misijama, no izgleda ništa od toga.

Kao što sam već spomenuo u startu, igra koristi novi pokretač viđen u Chapter One iz 2021. Tako da mogu reći kako je remake pristojno odrađen s grafičke strane. Nema nikakvih problema prilikom pokretanja niti ikakvih vidljivih tehničkih poteškoća. Vizualno to isto izgleda prilično pristojno za jednu avanturu. Naravno, ovo nije najnoviji krik grafičke prezentacije, no moram pohvaliti osvjetljenje, pogotovo prikaz mračnih scena kojih ima dosta.

Upravo ta atmosfera, mračne scene, intriga i ljudska radoznalost vukle su dalje u prolasku kroz igru. Svaki put kada završite jedno poglavlje, umjesto odgovora na jedno pitanje, imate tri nova upitnika iznad glave koje želite odgonetnuti. Šteta samo što gameplay ne prati tu uzbudljivost s više kazni. Jer bez obzira koliko istraživanje i kombiniranje dokaza bilo zabavno, sve nekako pada u vodu kada Sherlock mora ispričati 37 loših priča dok ne ubode onu pravu.

Sherlock Holmes: The Awakened je vrhunski pogodio atmosferu Lovecrafta te će vas priča voditi dalje, pa ćete nekako i zažmiriti na gameplay koji ponekada nije dovoljno izazovan.

• odlično prenesena lovecraftovska atmosfera
  • zabavna priča i dobro odrađena gluma