Sly Cooper: Thieves in Time

Proslavljeni Sonyjev rakun Sly Cooper izbivao je sa gamerske scene osam godina, a sada se vraća pod nešto drugačijim okolnostima. Zadaća razvoja nove igre pripala je timu Sanzaru Games, nakon što se Sucker Punch Productions fokusirao na svoj Infamous. Sanzaru je svoje druženje s Cooperom počeo i ranije, pripremajući HD reizdanje prethodne trilogije, a s Thieves in Timeom napravio je prvu multiplatformsku Sly Cooper igru.

Naravno, kako je Sly pod Sonyjevim vlasništvom, dvije platforme na kojima je igra dostupna također su Sonyjeve. Mi smo zaigrali verziju za PlayStation Vitu, no kako ona sadržajno nema nikakve razlike prema PS3 inačici, ova će recenzija vrijediti za oba slučaja. Pa idemo, dakle, vidjeti ima li kradljivi rakun pokoji novi trik u svom rukavu.

Kao što sam podnaslov sugerira, tema nove igre je putovanje kroz vrijeme. Sly u ovome dijelu uživa u svojom mirovini uz nekadašnju antagonisticu Carmelitu Fox, no ta idila ne traje dugo. Kradljivom rakunu vraćaju se stare navike što se definitivno ne sviđa njegovoj novoj djevojci. Pored toga, njegov lopovski priručnik ponaša se čudno – stranice priručnika brišu se nečijim djelovanjem u prošlosti, a na Slyu i njegovoj ekipi je da uz pomoć stroja za putovanje kroz vrijeme razotkriju taj misterij i spriječe brisanje povijesti Cooperovog klana.

Priča igre tako nas vodi kroz razna povijesna razdoblja i lokacije među kojima su feudalni Japan, Divlji Zapad, prahistorijsko doba, srednjovjekovna Engleska i drevna Arabija. U svakom od tih razdoblja, Sly upoznaje svoje pretke koji su obično u nekakvoj nevolji pa je na njemu da ih spasi. Također, na svakoj lokaciji imamo i neprijatelja s kojim se naposljetku sukobljavamo nakon što izvršimo oko desetak različitih misija. Te misije znaju potrajati, a sama igra bez dodatnog istraživanja sa strane traje prilično dugo – oko 13 sati – što je svakako plus.

Priča igre odvija se kroz više povijesnih razdoblja i na lokacijama među kojima su feudalni Japan, Divlji Zapad i srednjovjekovna Engleska.

Premda je koncept simpatičan, likovi zabavni (posebice Cooperovi preci), a humor sasvim prigodan; moglo bi vas zasmetati to što je priča strukturirana tako da se svaka „epizoda“ odvija gore opisanim tijekom – nađete se u novom razdoblju, upoznate pretka, neprijatelja, osmislite plan, izvedete plan i otputujete na sljedeće razdoblje. Tu repetitivnost uklanjaju tek manje stvari u samom zapletu, ali u suštini ne očekujte neka veća iznenađenja ili preokrete jer se priča prezentira po jasno vidljivoj šabloni.

Spomenuta tematika putovanja kroz vrijeme uvelike pridonosi najsnažnijem segmentu igre – raznovrsnosti. Svaka nova lokacija donosi određenu svježinu, bez obzira što je struktura priče repetitivna. Promjena razdoblja znači suočavanje s novim vrstama neprijatelja i uvođenje novih mehanika gameplaya. Tu ponajprije mislimo na sustav prerušavanja u posebne kostime. Kada pokupimo kostim, moguće ga je koristiti samo unutar razdoblja kojemu pripada, a daje nam više različitih mogućnosti. Primjerice, u feudalnom Japanu možemo koristiti kostim samuraja da prevarimo neprijatelje i odbijemo lansirane projektile, na Divljem Zapadu imamo kostim s bombama itd.

U igri možemo upravljati s više likova pojedinačno (3-5 po svakom razdoblju), od kojih svaki ima svoj specifičan stil, a samim time i zadaću tijekom različitih misija. Sly Cooper je najfleksibilniji lik i s njime imamo gameplay koji uključuje platformerske i stealth elemente. Kornjača Bentley zadužen je hakiranje i korištenje raznih gadgeta, dok je nilski konj Murray najefikasniji u mlaćenju protivnika. U kasnijem dijelu igru ekipi se pridružuje Carmelita Fox koja uvodi elemente TPS-a, a kako je već spomenuto – svako razdoblje ima svog Cooperovog pretka. Oni su slični Slyu, ali također imaju posebne sposobnosti pa je jedan tako nindža, drugi revolveraš itd.

Svako razdoblje ima igrivog Cooperovog pretka s posebnim sposobnostima.

Iz gore navedenog može se naslutiti raznolikost u gameplayu, no Sanzaru Games nije stao samo na tome. Unutar misija povremeno se nađu i neke zabavne mini-igre, kao što je Bentleyevo hakiranje koje se izvodi u stilu arkadnog 2D shootera, tako da nikada nemate osjećaj monotonije u gameplayu. Igra nije naročito izazovna (osim možda u boss bitkama), ali je dosta otvorena prema igraču. Osim glavnih misija, nađu se tu i time trial izazovi, a možete se zabaviti traženjem novca, predmeta i bedževa po otvorenom svijetu kako biste otključali nove sposobnosti svojih likova putem tzv. ThiefNeta. Te sposobnosti nisu prijeko potrebne, ali dobro dođu u nekim dijelovima igre.

Raznovrsnost je, dakle, itekako pozitivna stavka u ovoj igri, iako se čini da je uzela danak na elementu koji je proslavio cijeli serijal. Stealth u Thieves in Timeu je solidan, iako ništa više od toga. Za igru koja se bazira na krađi, Sly zapravo ne krade mnogo toga pod kontrolom samog igrača. A onda kada to i čini, elementi šuljanja/prikradanja su maksimalno pojednostavljeni. Od neprijatelja se ne treba pretjerano skrivati jer kad vas jedan vidi – vidi vas samo on i ako bježite pored drugih oni nisu svjesni da vas on ganja. Štoviše, stealth u misijama je realiziran tako da se vraćate na zadnji checkpoint kada vas neprijatelj ugleda. Drugim riječima, iako je ovo stealth platformer, ne očekujte od njega nešto posebno po pitanju stealth elemenata.

Gledajući s tehničkog aspekta, Sly Cooper: Thieves in Time nema nekih posebnih efekata kojima bi privukao publiku, no to nadoknađuje dizajnom u kojem se opet vide velika raznovrsnost i humorističan ton. Verzija za PS3 izgleda nešto bolje, s jasnijim cel-shading efektom i boljim teksturama, dok verzija za Vitu izgleda zgodno, uz zanemarivu grafičku razliku. Ono što je Viti već svojstveno, ali PS3 igrama baš i nije – jesu duga vremena učitavanja. Nisu to drastično dugotrajna učitavanja, ali su primjetna. Srećom, kada igra jednom učita svijet, u njemu više nema loadinga dok ne pokrenete misiju.

U izdanju za Vitu, novi se Sly vrti iznimno dobro i tek u rijetkim situacijama dolazi do opadanja frameratea koji se uglavnom drži na 30 fps-a. Pohvalno je i rješenje touchscreen komandi koje nisu nametljive, iako u nekim trenutcima znaju biti izvor frustracije jer se njima aktiviraju kostimi (što je u boss bitkama izuzetno važno), a ekran nekada ne prepoznaje vašu naredbu. Međutim, unatoč svemu tome, Vita verzija čini se nekako prikladnijom za samu igru – barem ako ste nešto stariji igrač koji uživa u platformerima, ali ne želi nametati to uživanje drugima na velikom TV ekranu.

Sly Cooper je vrsta koja već neko vrijeme izumire u industriji videoigara. Predstavnika platformera koji je podjednako zabavan i mlađima i starijima nije lako izvesti te zbog toga viđamo sve manje šarmantnih igara u tom žanru. Međutim, Sanzaru Games je uspio u tome, a Sly Cooper: Thieves in Time dokaz je da raznovrsnost i maštovitost mogu zasjeniti neke površno odrađene elemente i ponuditi zabavu za kakvu ste vjerojatno mislili da više ne postoji izvan Nintendovih konzola.

Štoviše, Sanzaru je ovim naslovom pokazao kako je moguće napraviti kvalitetnu igru za dvije bitno različite platforme – kućnu i prijenosnu konzolu – bez kompromisa u sadržaju i izvedbi. Ako ste voljeli prijašnje igre iz serijala, Thieves in Time neće vas razočarati, a ako se sa Slyjem još niste susreli – sada je pravo vrijeme za to.

Sly Cooper i njegova lopovska družina vraćaju se iz prijevremenog umirovljenja i upuštaju se u svoju najveću avanturu do sada. Kako se ekipa snašla u putovanju kroz vrijeme?

• raznovrsnost u dizajnu i gameplayu
  • trajnost