The Legend of Zelda: Skyward Sword

Filip Balen

Kao što mnogi od vas i znaju, prva 3D Zelda bila je iznimno popularna Ocarina of Time. Uživala je veliki uspjeh i logično, poslužila je kao glavna šablona za izradu sljedeća tri konzolaška nastavka: Majora’s Mask, Wind Waker i Twilight Princess. Iako su ta tri nastavka bile odlične igre, voljene od strane kritičara i gamera, na neki način previše su podsjećale na Ocarinu i zbog toga se franšiza činila pomalo ustajala.

Fanovi su se žalili na već viđene priče, predvidivo napredovanje kroz igru i gameplay, a Nintendo je slušao. I poslušao do neke razine. Kada su najavili Skyward Sword, obećali su poslužiti potrebno osvježenje u Zeldinu Legendu. Najočitija novost je potpuna kontrola Linkovim mačem uz pomoć Wii Motion+ kontrolera, što znači da Link oponaša pokrete igračeve ruke te napada u smjeru u kojem igrač zamahne. Ta mehanika funkcionira savršeno i zaista je zabavno izvedena no val svježine ne staje samo na mačevanju.

…da je Skyward Sword kronološki prva Zelda igra u dugačkom i zbunjujućem vremenskom nizu, tako da je priča ipak uzbudljivija od standardne „spasi princezu, pa onda svijet“ šeme. Zelda nije princeza već običan stanovnik Skylofta, letećeg otoka u nebesima. Ona pohađa Akademiju za viteze zajedno sa svojim prijateljem iz djetinjstva, Linkom. Kroz uvod u igru upoznamo i druge likove: učenike i učitelje iz Akademije, djecu Skylofta i njihove roditelje, razne prodavače i poneke čudake. Iako nema pravi voice acting, uz tekst čujete likove kako vas pozdravljaju, grde, uzdišu itd., a i u njihovo ponašanje je uvedeno malo više emocija i to lijepo prikazuje život na Skyloftu.

Nakon što se upoznate sa svojim sugrađanima i savladate kontrole, prsti sudbine počnu prčkati po životima Linka i Zelde. Tijekom romantičnog leta na Linkovoj velikoj crvenoj ptici, pojavi se tornado koji onesvjesti Linka, a Zelda nestane. Nakon što se osvjesti na svojem krevetu, Link sazna da je Zelda ispod gustog oblaka koji prekriva ogromni kopneni svijet za kojeg stanovnici Skylofta nisu ni znali.

Dijalozi su šaljivi i živi, a neobični glavni negativac dobro upotpunjuje paletu čudnih i vrckavih likova…

Zelda ovdje nije oteta djevojka koja čeka da ju se spasi, ona je na posebnom zadatku, osim toga, Link i Zelda su dugogodišnji prijatelji, najmanje što se očekuje je da joj pomognete. Likovi su simpatični i dobro se razvijaju kroz priču. Dijalozi su šaljivi i živi, a neobični glavni negativac dobro upotpunjuje paletu čudnih i vrckavih likova. Skyward Sword je zaista zanimljivo putovanje koje će posebno cijeniti poznavatelji serijala zbog detalja u priči koji daju kontekst nekim događajima iz prethodnih igara.

Stvar koja je u Zeldi najviše vapila za promjenom je gameplay. Nintendo je napravio balans između stare formule koja i dalje funkcionira u ovome formatu i pregršt svježih inovacija. Neke od njih su manji detalji kojih ima dovoljno da se osjeti promjena, a neke predstavljaju drastičnije razlike, no i dalje je uvijek kristalno jasan osjećaj da smo u svijetu Zelde. Kontrole u potpunosti ovise o Wii Motion+ dodatku (noviji Wiimote modeli imaju ugrađeni) ali zato dobivamo više kontrole nego ikada! Sloboda pokreta i odabira smjera zamaha mačem je dovela do pametnijih neprijatelja, intenzivnije borbe, a samim time je igra dobila na težini, nešto za čime su fanovi vapili.

Nemojte misliti da je dovoljno mahati mačem, pa kud pukne. Zahtjeva se više taktike nego ikada, morate paziti na poziciju neprijatelja i njihovog oružja i planirati svaki sljedeći udarac. Čak i blokiranje štitom zahtjeva dobar tajming, jer ako ne podignete štit u pravo vrijeme, možda ćete i blokirati udarac, ali ujedno i oštetiti štit koji nakon previše zlostavljanja može puknuti i postati beskoristan.

Kontrole su poslušne s minimalno odstupanja, a mačevanje je nevjerojatno zabavno…

Korištenje predmeta je dobilo veliku promjenu. Vraćaju se poznate stvari poput bombi, luka i strijele te kuke, a te predmete više ne možemo opremiti u pauzi, nego u srcu akcije zbog čega je igra dobila novu razinu dinamike. Upravljanje Linkom, mačem i ostalim arsenalom je fantastično! Kontrole su poslušne s minimalno odstupanja, a mačevanje je nevjerojatno zabavno. Bombe se mogu baciti ili kotrljati po podu, ovisno o igračevim akcijama; pucanje iz luka je pomalo zahtjevno, ali pruža divan osjećaj zadovoljstva fino responzivnim ciljanjem i prikladnim zvukom svake odapete strijele. Jedine male zamjerke su promjena kontrola kada plivate na površini (control stick) i kada ronite (Wiimote) što je zbunjujuće, a napad pikanja mačem prema naprijed zna tu i tamo “zaštekati”, odnosno krivo se registrirati.

Ugodan dodatak za koji se nadam da će ostati i u sljedećim nastavcima jest Stamina Bar. To je Linkova energija koja se koristi za sprint, napredne napade mačem, kotrljanje po podu i penjanje po zidovima. Stamina se brzo troši, ali se brzo i puni. Podiže osjećaj akcije i pomaže u taktikama bježanja od neprijatelja, ali ako potrošite staminu do kraja loše vam se piše: Link postane pre umoran za borbu, te mu treba par sekundi odmora dok se stamina ne napuni do kraja.

Svijet koji Link istražuje je zaista velik, ali i ugodno popunjen, pun sadržaja i zanimljiv. U prijašnjim Zelda igrama na putu do samih dungeona i drugih značajnijih lokacija čekalo bi nas dosta ispraznog trčkaranja po više-manje praznom svijetu, no ovdje i na putu do dungeona i sličnih lokacija imate znatno više toga za raditi. Sve lokacije su prepoznatljive, oku ugodne i pametno dizajnirane. Neke od njih ponovno ćete posjetiti tijekom igre par puta, što može zvučati kao problem repetitivnosti, no upravo zbog toga što su zanimljive te još zbog činjenice da se određene lokacije s vremenom mijenjaju, igrino forsiranje ponovnog posjećivanja viđenih lokacija nije naporno. A što je najbolje, sve to zajedno je vrlo dugotrajno – zabava u tom šarenom okruženju može potrajati i preko 60 sati.

Nakon duljeg igranja letenje postaje pomalo isprazno…

Iako sam inicijalno bio razočaran relativno malim brojem letećih otoka do kojih se dolazi pomoću Linkove ptičurine, kad sam počelo intenzivnije istraživati tlo i velike regije koje se tamo protežu gotovo sam zaboravio da je dom zapravo na nebu. A nakon duljeg gameplaya letenje je postalo malo isprazno, pa je možda i bolje što nas nisu forsirali s previše otoka jer bi nam onda letenje vjerojatno postalo naporno.

Nintendo je još jednom pokazao kako Wii sa svim svojim hardverskim ograničenjima može prikazati jedan predivan svijet te kako nisu potrebne visoke rezolucije da uistinu ostanete bez daha. Skyward Sword nema najoštrije teksture na svijetu, a često se može uočiti i veliki manjak detalja u nekim popratnim objektima – to su ta hardverska ograničenja Wii-a o kojima pričamo. S druge strane, Nintendo je poznavajući svoju konzolu i njena ograničenja pametno izabrao vizualni stil koji nerijetko podsjeća na umjetničko djelo ulja na platnu, koji ne inzistira na oštrim teksturama i visokopoligonskim objektima za generalno lijep izgled, pa će sve te grafičke “mane” izgledati zapravo kao da su savršene takve kakve jesu. Osim toga, uočljivim detaljima i živahnim bojama lako je primjetiti slabu točku neprijatelja, a to je odlično izvedeno u kombinaciji s brzim borbama i akcijom općenito. Definitivno najljepša igra na Wiiju do sada.

Po prvi puta u Zeldi, cijeli je soundtrack snimljen u studiju s punim orkestrom, a kombinacija orkestra i poznatog Nintentovog skladatelja Koji Kondoa je bio pun pogodak! Tako uz svaki primjerak igre The Legend of Zelda: Skyward Sword dobijemo i soundtrack CD koji obuhvaća glazbu iz Skyward Sworda, ali i poznate nam melodije iz Ocarine of Time. Glazba koja vas prati dok letite na ptici je epska, kada se pojave neprijatelji postaje napeta, a prikladno se stiša kada lovite kukce. Nerjetko smo se našli u situaciji da smo se sjeli na panj u šumi i samo slušali pozadinsku glazbu par minuta (dobro, sjedenje polako puni srca, tako da nije samo zbog glazbe).

Kako sam prije spomenuo, voice acting je sveden na krajnji minimalizam, iako je već normalna stvar da u modernim igrama likovi imaju svoj glas. Mnogo ljudi se žalilo i na to, ali mislim da je čak bolje da čitamo tekst, nego da trpimo potencijalno loše odglumljene dijaloge (ahem, Metroid: Other M). Osim toga, prikladne animacije i zvukovi koje likovi demonstriraju za vrijeme razgovora dobro prenose emocije, a i tekst je dobro napisan.

Skyward Sword je pravi vemenski stroj: sjednete odigrati na sat vremena, a prođu tri sata. Uz glavnu priču i mnoštvo side-questova zagarantirano vam je barem 50 sati zabave, a s ovako dobrim kontrolama postane teško ispustiti mač iz ruku.

Ovo je možda posljednji veliki naslov za Wii konzolu, a Nintendo se potrudio učiniti ga posebnim, pamtljivim i iznad svega – zabavnim. Još ako ste ljubitelj franšize pa vas pritom zanima tko je u biti Zelda i zašto Link zapravo prolazi kroz sve te avanture, prestanite gubiti vrijeme i odite igrati Skyward Sword. Hyrule ovisi o Vama!

FORUM: The Legend of Zelda: Skyward Sword rasprava

Nintendo slavi dvadeset i petu obljetnicu izlaska prve Zelde, a morate priznati – to je vrlo pohvalna brojka za jednu franšizu u gaming svijetu. Je li Skyward Sword najbolja Zelda igra do sada kao što se najavljivalo?

96 Naša ocjena
  • odlične kontrole
  • soundtrack