The Park

norveška kuća strave i užasa

Gregor Stojev

The Secret World jedan je od MMORPG-ova koji je više poznat po atmosferi i dobu u kojem se odvija nego samom gameplayu. Iako podrška za The Secret World nije stala, developeri su se odlučili malo poigrati s Unreal Enginom 4. Rodio se The Park – single player horor avantura fokusirana na pričanju kratke atmosferične pričice smještena u istom tom Tajnom svijetu, točnije u Atlantic Island Parku koji se nalazi na Solomon Islandu.

Igrači The Secret Worlda u The Parku će prepoznati neke od likova te naravno i same atrakcije Atlantic Island Parka koji je morao zatvoriti svoja vrata radi uznemirujućeg rasta u broju smrti posjetitelja, no ova interpretacija geografski je gledano dosta drugačija – uglavnom veća od one koje smo ranije imali priliku stražiti.

Pogled s visokog Roller Coastera ne nudi nam uvid na susjedna područja, već nudi pogled na beskrajne šume i planine prekrivene maglom. Umjesto naseljenog mjesta ovoga puta vlada atmosfera usamljenosti i odvojenosti od ostatka, malo normalnijeg života. Na takvu predvečer igrate kao Lorraine – samohrana majka čiji je sin Collum zaboravio medvjedića u zloglasnom zabavnom parku. Povratkom u park poslije radnog vremena, sin se tvrdoglavo baci u potragu i pritom izgubi, a kako se noć bliži na vama je da ga kao brižna majka pronađete što prije jer svi već znamo da se u tom parku ne događaju lijepe stvari.

Potraga za sinom vodit će vas kroz svih sedam atrakcija parka u kojima ćete imati prilike vidjeti nekoliko natprirodnih događaja. Putem ćete čitati dokumente i papire ostavljene od strane zaposlenika i posjetitelja te tako otkrivati mračne tajne koje park krije. Glavnu priču ispričati će vam sâma Lorraine dok istražujete, a dokumenti to uglavnom podupiru i nadopunjavaju raznim detaljima i zanimljivostima. Nažalost ti papirići većinom su naporni za čitati zbog sićušnoga fonta i zakrivljenog rukopisa, a ima ih relativno mnogo.

Dok vi kao očajna majka praznim ulicama parka tragate za odlutalim sinom, nema baš previše logike da se usput i provozate svim vlakićima i autićima u ponudi, no upravo tako će vas igra voditi kroz park. Logično je bacit pogled na svaku vožnju jer nikad ne znate gdje je sin mogao zapeti, ali stvarno sumnjam da je završio na vrhu tračnica Roller Coastera gdje me igra jednom odvela. U drugoj situaciji Ferris Wheel praznom me kabinom odvezao u krug i vratio nazad bez nekakvog logičnog napretka u potrazi osim onog koji mi je igra skriptirano pripremila.

Takvi trenutci ovdje su uglavnom da stvore prostor kako bi majka razmišljala o svojem životu koji ju je ovdje doveo i tako igraču prenijela dio priče. Iako je malo nelogično u kontekstu zbivanja, barem ste nagrađeni pričom i interesantnim, visokim pogledom na ostatak parka.

U samoj potrazi dozivat ćete sina poput onog poznatog “press X to Jason” memea iz Heavy Raina. No glasovi dozivanja ovog puta su nešto bolje složeni – ima više varijacija koje možete čuti, a i ton se mijenja ovisno o situaciji u kojoj se nalazite te tako ukazuje na duševno stanje majke, iako taj glas nije baš uvijek u odgovarajućem tonu. Primjerice, kada se majka uzruja sljedeći zov još uvijek zvuči zabrinuto i uplašeno. Nije to strašna greška, ali vas ipak može izbaciti iz doživljaja i podsjetiti da igrate samo još jednu igru.

To dozivanje sina ovdje nije tek ubačeno radi efeka, već je na neki način glavna metoda navigacije. Cijeli park djeluje otvoreno i naći ćete se na mnogo križanja, no dovik za sinom vam malim audiovizualnim trikovima otkriva pravi put. Iznenadni odgovori ili šuškanje u obližnjem grmu zasigurno će vas malo cimnuti i motivirati da s povećalom pregledate čega tu sve ima, odnosno natjerati vas da se zapitate je li pametnije da pobjegnete od toga u strahu.

Cijeli park djeluje otvoreno i naći ćete se na mnogo križanja, no dovik za sinom vam malim audiovizualnim trikovima otkriva pravi put.

Iako The Park posjeduje nekoliko neočekivanih “jump scareova”, to nisu jedini horor-trikovi na koje se oslanja. Dosta pažnje uloženo je u samu atmosferu i prezentaciju – suptilni ali kreativni elementi uključujući i samu priču ponekad nalikuju na one iz Silent Hilla, a pri kraju kada cijela stvar preraste u napetu noćnu moru teško je ne vući paralele s onim igrivim teaserom za otkazani Silent Hills. Dublje zavirivanje u park otkrivat će neuobičajene odnose između majke i sina, pa tako i ostatka obitelji koji su utjecali na majku i njezino odgajanje sina kojima se prognoziraju samo tragedije.

The Park ima ponešto potencijala postati sljedeći Youtube hit – barem na kratko. Očekujem kako ćemo u sljedećih par tjedana gledati snimke reakcija igrača kako uplašeno lutaju parkom u nadi da ne naiđu na nekakvog klauna. Očekujte sat-dva lutanja parkom dok ne otkrijete mračnu istinu vrijedne kolekcije uvrnutih priča braće Grimm, a ako ste vlasnik The Secret Worlda – igranje The Parka će vam također ponuditi nove nagrade koje možete prebaciti njegovom MMO rođaku, pritom vas možda i potaknuti da mu se i malo intimnije približite. No unatoč pokušajima da promovira sestrinski MMO, The Park je više nego dobar da stoji na vlastitim nogama.

Produžetak tajnovitog svijeta – The Park nudi nam intimniji pogled na mračnu povijest jednog zabavnog parka i psiholoških poteškoća majčinstva.

• priča vrijedna jednog Silent Hilla
  • dobar 'press X to Jason'
  • sitan font pri čitanju dokumenata i druge sitnice

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.