HCL.HR

Recenzija

The Wolf Among Us

Vjeran Nagy

Vrlo interesantna je činjenica da je ekipa iz Telltale Gamesa za svoju novu franšizu odabrala upravo magičan svijet stripova Fables – autora Billa Whilinghama. Tim potezom svakako nastavljaju tradiciju zato što njihov višestruko nagrađivani The Walking Dead također vuče korijene iz tog medija. Za razliku od svojega „zombi brata“ koji je do sada ostao potpuno neovisan o stripu (a i TV seriji), The Wolf Among Us služi kao prednastavak svijetu Fablesa. Vjerujem da mnogi od vas nikada nisu ni čuli za stripove Fables, ali pokazalo se da vrlo mali broj gamera je. Prema anketi provedenoj na Telltaleovoj stranici, tek nešto više od dvadeset posto igrača se susrelo sa stripovima prije nego što su zaigrali igru. Vjerujem da će se do iduće epizode stvari bitno promijeniti – ukoliko igra ostvari uspjeh The Walking Dead serijala, potražnja za stripovima će se zasigurno povećati.

Pogledajte kako izgleda prvih petnaest minuta u igri uz naše komentare.

No, o čemu je tu zapravo riječ? Kakav je to magičan svijet o kojemu pričam? E pa zamislite sve moguće likove iz raznih mitologija i bajki nastanjene u mračnom okruženju grada New Yorka iz osamdesetih godina. Riječ je o jednom fenomenalnom svijetu u kojemu ćete prepoznati mnoštvo likova o kojima ste slušali u svome djetinjstvu – naravno, u posve novom, ponekad šašavom i depresivnom, ali neobično smislenom i realnome obliku.

Prema stripu, bića iz bajki (Fablesi) dolaze u svijet ljudi nakon što ih iz njihova carstva protjera misteriozno biće poznato samo kao „Protivnik“ (od eng. Adversary). Bježe u grad New York unutar kojega osnivaju vlastiti grad “Fabletown” koji zaštićuju različitim čarolijama kako bi svoje živote sakrili od znatiželje ljudi. Većina stanovnika Fabletowna obnaša određenu dužnost koja održava funkcionalnost njihove zajednice, ali veliki broj njih se ipak kreće i radi među ljudima. Život u novom okružju je ekstremno težak. Njihovi životi više nisu kakvi su bili u bajci, a stvari su posebno teške za Fablese koji nemaju ljudski oblik – zvijeri, žapci, vragovi itd. Oni žive u bijedi i siromaštvu, a sav teško zarađen novac troše za posebne “Glamour” čarolije koje im daju ljudski oblik.

Često se zbog toga odaju i kriminalu. Razlog tomu je što ukoliko ne uspiju zaraditi za glamur koji skriva njihov pravi oblik, uprava Fabletowna ih šalje na “Farmu” koja za unesrećene Fablese predstavlja mjesto slično zatvoru. Kao i u pravome svijetu, manje privilegirane guše birokracija i privilegirani Fablesi koji i u egzilu vode lagodan život te često obnašaju visoke pozicije. No tu su i pojedinci koji su dobili priliku ispraviti pogreške iz prošlog života. Jedan od tih likova je i naš glavni protagonist – Big Bad Wolf ilitiga Bigby Wolf.


Kao što vidite, radnja iza The Wolf Among Us nije baš jednostavna i kratka. To je zapravo jedan od problema ove igre i njezinog kratkog dvosatnog epizodnog formata. Smatram da je nemoguće odmah pohvatati sve detalje ovoga opširnog svijeta ukoliko niste upoznati s tematikom iz stripova. Uvod u priču prve epizode je nedovoljno objašnjen i vrlo vjerojatno će biti zbunjujuć većem broju ljudi. Problem je i u tome što ste odmah bačeni usred akcije, a čak i prvi lik s kojim se susrećete je žabac koji priča. Nekima će takav start vjerojatno biti odbojan te će odustati od Wolf Among Us prerano. Pošto je riječ tek o prvoj epizodi, prerano je za nekakve presude i sve što za sada mogu reći o priči jest da je mračna, prepuna nasilja i psovki te definitivno ide u dobrome smjeru. Kao ljubitelj Fables stripova, moram priznati da mi je kraj prve epizode bio potpuno neočekivan, vrlo konfuzan i šokantan. Međutim, smatram da efekt neće biti jednak ljudima koji se prvi puta susreću s ovim svijetom.

U području prezentacije, igra je nešto naprednija od svojega zombi brata. Grafika nije pretjerano bolja jer je ipak riječ o istom pokretaču, ali vizualni stil je daleko impresivniji. Za razliku od tmurnih boja The Walking Deada, ovdje vladaju nijanse tamno plave, žute i ružičaste koje izmiješane stvaraju fascinantne, gotovo neonske slike. Nadalje, impresivni vizualni stil je popraćen odličnom glazbom ispunjenom napetim tonovima koji nevjerojatno podsjećaju na filmove iz osamdesetih poput Blade Runnera i Terminatora.

Sigurno se pitate hoće li Wolf Among Us ostaviti emocionalni utisak na vas kao što je to kod mnogih uspio ostvariti The Walking Dead. Točnije, lik Clementine koja je mnoge od nas više puta natjerala u plač. Koja je također glavni katalizator u razvoju i karakterizaciji glavnoga lika iz tog serijala – Leea Everetta. Smatram da Wolf Among Us nema taj efekt i mislim da developeri neće forsirati taj model ni u budućim epizodama. Razlog tomu je taj što je The Walking Dead prije svega drama, a Wolf Among Us ZF detektivska priča po uzoru na film noir. Jedina naznaka kompleksnije emotivne veze se javlja između Bigbya i Snjeguljice koja očito ide u ljubavnom smjeru. Ipak, The Wolf Among Us traži od vas da gledate veću sliku, da pokušate suosjećati s jednom čitavom problematičnom cjelinom umjesto da se fiksirate samo na jednu ili dvije osobe.


Sam Bigby je opak tip i šerif Fabletowna. Njegov primarni posao je držati stvari unutar grada pod kontrolom, čudovišta pod glamurom, a poslove što dalje od pogleda ljudi. U tome mu pomaže i asistentica dogradonačelnika Fabletowna – Snjeguljica. Bigby je vuk samotnjak (doslovno) i zbog njegove krvave prošlosti (ponajviše s Crvenkapicom), gotovo svi Fablesi gledaju na njega sa strahom i prezirom – iako se on svim silama trudi ostaviti dobar utisak. Na početku se čini pomalo stereotipnim likom – namrgođeni je pušač i alkoholičar, prost je i prkošljiv, ali kako radnja odmiče Bigby postaje sve kompleksniji i zanimljiviji lik.

Jedna od interesantnijih stvari u epizodi predstavlja upravo odnos između Bigbyja i njegovog starog neprijatelja Lovca. Njihov odnos nam otkriva neke mračne istine koje kompletno mijenjaju naš pogled na određene likove i na bajku iz koje su proizašli. Zapravo, svi likovi u epizodi su interesantni, ponajviše zbog dobre glume i zanimljivih dijaloga. S nekima od njih ćete se lako povezati, a neke ćete odmah zamrziti.

Lik Bigbyja je djelomično i poput prazne ploče, njegove temeljne osobine iz stripova su sačuvane, ali smjer u kojemu se njegova osobnost razvija je predana u ruke igrača. Na nama ovisi hoće li se on u određenim situacijama prepustiti svojim životinjskim instinktima ili će zadržati svoju humanost. Prema tome se i oblikuje priča, otvaraju se novi smjerovi, ali u isto vrijeme neizbježno zatvaraju neki drugi. Zbog toga je gameplay u The Wolf Among Us drugačiji od onoga u The Walking Deadu gdje odabiri nisu uvijek drastično mijenjali smjer ili ishod radnje (sjetimo se samo 400 Days DLC-a).

Ponekad nećete stići reagirati na određenu situaciju i dijalog, što naravno rezultira posljedicom koju niste očekivali i/ili željeli. Također, budući da igra automatski sprema poziciju tek nakon što odigrate poveći segment, vraćanje na prethodni checkpoint da biste odabrali nešto drugo nije baš privlačna opcija. No to je zapravo dobro zato što na taj način radnja teče jednim prirodnim tokom, a iznenađenja vas čekaju na svakome kutu. Osobno su me najviše iznenadile situacije u kojima sam bio prisiljen birati između dviju jednako privlačnih opcija koje se ovdje pojavljuju u različitim kontekstima za razliku od The Walking Deada gdje taj izbor pada samo na situacije u kojima morate birati koju ćete osobu spasiti od sigurne smrti.

Posebno interesantan dio gameplaya su akcijske sekvence koje su kompleksnije i dugotrajnije od onih s kojima smo se susreli u The Walking Deadu. Naravno, i dalje su bazirane na quick time eventima no ovoga puta u borbi imate nešto više izbora. Primjerice, na nama je hoćete li neprijatelja odvaliti bocom, zabiti ga u mekani trosjed ili pak u tvrdi zid, otkinuti mu dio tijela ili ne i slično. Svaka akcijska sekvenca je izuzetno zabavna i drugačija, a akcije i reakcije koje izvodite su u perfektno tajmirane tj. točno prate ritam događaja. Zanimljivo je i to što je moguće izgubiti borbu ukoliko ne popratite quick time eventove uspješno što naravno opet drastično mijenja smjer radnje. Jedina prava zamjerka gameplayu je ta što… pa… gameplaya nema dovoljno.


U the Wolf Among Us lika kontrolirate manje nego ikada. Interakcije sa svijetom oko vas je zbilja malo i većinu vremena ćete provesti u dijalozima i cutscenama. Postoje dijelovi u kojima istražujete mjesta zločina, ali riječ je o vrlo jednostavnim radnjama koje se većinom svode na obično klikanje po označenim objektima koje Bigby potom prokomentira. Pa ako ste mislili da u The Walking Deadu niste imali veliku kontrolu nad likom, u Wolf Among Us ćete zbilja pomisliti da ponekad samo sjedite i gledate neku animiranu seriju.

Ekipa iz Telltale Gamesa još jednom je uspješno i vjerodostojno prenijela jedan poseban svijet iz stripova u format video igre. The Wolf Among Us je jedno pozitivno iskustvo, u osnovama vrlo slično The Walking Deadu, ali u isto vrijeme posve naprednije i drugačije. Napredak se najviše vidi u području prezentacije gdje glazba, gluma i snažni vizualni stil zajedno vode glavnu riječ. Napredak je očit i u sustavu odabira koji ovoga puta bitno utječe na smjer radnje, ali i u akcijskim sekvencama koje su ovdje jednostavno odlično odrađene.

Svijet Fablesa je intrigantan, mračan i napet, ali i vrlo kompleksan te opširan, a upravo zbog toga će ponekad biti zbunjujuć ljudima koji se nikada nisu susreli s izvornim materijalom. Jedan od problema je i sam gameplay kojega jednostavno nema dovoljno. Kontrola igraču se oduzima prečesto što igru čini više interaktivnom serijom nego pravom igrom. Bez obzira na te nedostatke, The Wolf Among Us, ako je suditi po ovoj prvoj epizodu, je svakako avantura koju jednostavno morate odigrati.

by Zoran “wyzard” Žalac

Šerif Bigby finalnom The Wolf Among Us epizodom završio je svoju istragu u napaćenom Fabletownu… barem za ovu godinu, odnosno sezonu. Igru je sada dakle moguće odigrati u kompletu, ako ju već niste pratili epizodno zadnjih devet mjeseci. Cijenite li dobru i napetu priču, to vam se svakako isplati čak i ako vas Telltaleove „interaktivne animacije“ polako počinju živcirati oduzimanjem kontrole lika i nizanjem scena u kojima jednom rukom možete pritiskati tipku na mišu/gamepadu, a drugom kopati po nosu… ili nešto.


The Wolf Among Us imao je svojih uspona i padova ove sezone. Najbolje trenutke definitivno je imao u središnjoj, trećoj epizodi, a zatim je uslijedilo najslabije izdanje u četvrtoj koja je donosila prijetnju za nekoliko likova, da bi se u konačnici ispostavilo kako uopće nije utemeljena. Finale je, međutim, na zadovoljavajuć način zaključilo priču i dalo joj epilog, tako da sezonu u cjelini možemo smatrati uspjehom. Igra je u većini slučajeva igraču dala slobodu da učini ono što želi i to je pozitivan odmak od sličnog The Walking Deada u kojemu obično biramo manje zlo između dviju stvari koje trebamo učiniti, iako to baš ne želimo.

Karakteristično za Telltale, igra nije ništa riskirala niti uvodila nove elemente gameplaya tijekom sezone. Bilo je tu, doduše, naznaka za nešto novo, poput detektivske dedukcije u drugoj epizodi i odbrojavanja vremena u trećoj, no nikad to nije izašlo izvan Telltaleovih okvira igranja na sigurno. Što je šteta, jer bi time gameplay dobio novu dimenziju i ne bi se svodio na puku mehaniku: stisni tipku A za opciju A, a tipku B za opciju B. Imao bi veći značaj za igrača od povremenog biranja tipki između dijaloga.


Ipak, moram priznati kako su akcijski segmenti mnogo bolje odrađeni nego u The Walking Deadu, a impresivna završna borba u petoj epizodi daje optimizma da bi Telltale za buduće igre mogao napraviti nešto skroz interesantno – na svoj specifičan način. Nadam se tako da jednoga dana u Game of Thrones igrama neće nužno označavati ključne odluke već će dopustiti da ih donosimo nesvjesno, u žaru borbe, pa da se zatim suočavamo s posljedicama.

To „suočavanje s posljedicama“ u The Wolf Among Us-u osjeti se tek površinski. Osjećaj je dobar, ali teško se oteti dojmu da igra ne ispunjava potencijal, kao vjerojatno ni sam Telltale. Riječ je zato o igri s odličnom pričom, ali ne i o priči o odličnoj igri.

Daleko od zombija i drage nam Clementine, proveli smo vrijeme u svijetu vukova alkoholičara i žabaca koji pričaju. The Wolf Among Us nova je avantura epizodnoga karaktera iz studija Telltale Games koja mnogo donosi i još više obećava.

84 Naša ocjena
  • Fablesi
  • prezentacija
  • uzroci i posljedice
  • zbunjujuće novoj publici
  • nedostatak slobode

Komentari (18)

  • MaliMicek

    25.10.2013 - 20:05

    Fina reca, pročitao od A do Ž 🙂
    Jel se znaju datumi izlaska ostalih epizoda ?
    Također, igrao sam i dvaputa prošao Wolfa samo da vidim razlike u odabirima.
    Jako zanimljiva igra.
    Btw možete kretat lika sa A,S,D,W ako to više preferirate nego miš i samo klikanje na neke stvarčice u sobi itd.

    • Shazaam

      @MaliMicek, 25.10.2013 - 20:31

      Pa miče se sa WASD da, ali često se od točke A do točke B prelazi putem cutscena. Zbilja je malo slobode.

  • mickolopi

    25.10.2013 - 20:45

    Odlicna igra, ne znam da li ce biti bolja od TWD, opet tamo smo se ponasali zastitnicki prema Clemmy i to daje jaci osjecaj emocija u igri, ali ocekuje nas dobra avantura to je 100%. Samo treba docekati naredne epizode.

  • maxim.x

    25.10.2013 - 21:03

    Meni je ovo za sada cak i bolje od The Walking Deada, i slazem se za akcijske scene da su odlicno napravljene i ima ih iznenadujuci mnogo.

  • Black op

    26.10.2013 - 08:01

    "Smatram da je nemoguće odmah pohvatati sve detalje ovoga opširnog svijeta ukoliko niste upoznati s tematikom iz stripova" znao sam da ce ovako biti…

    • MaliMicek

      @Black op, 26.10.2013 - 09:16

      Zapravo uopće nije posebno opširno i komplicirano to hvatanje tematike iz stripa niti je svijet toliko opširan bar ne u prvoj epizodi, takodjer smatram da je možda korisnije poznavat bajke koje smo slušali ko mali nego: "tematiku stripa" lol
      Ne morate uopče čitati Fables da bi za par minuta već sve znali.

    • maxim.x

      @Black op, 26.10.2013 - 09:37

      Upravo to, ja to prije ove igre nikada nisam cuo za fables no na pocetku igre je sve objasnjeno u doslovno jednoj recenici. Uostalom, tko nije cuo za bajke poput crvenkapice, snjeguljice itd? Iako cak ni njih ne moras znati jer igra ima odlican codex ili character bio-kratak je a ima sve potrebne informacije o svakom liku.

  • optima

    26.10.2013 - 09:21

    Vrijeme je da se pocnu bajke ponovo citati, na jedan novi nacin 😀

  • Brko28

    26.10.2013 - 13:34

    crtano smeće!

    • maxim.x

      @Brko28, 26.10.2013 - 13:41

      Veoma konstruktivan komentar.

    • MaliMicek

      @Brko28, 26.10.2013 - 17:24

      Mačje smeće 🙂

  • RedEy3

    26.10.2013 - 14:10

    Bolje je po grafici, stabilnosti i posebice borbi od walking dead-a, nekoliko puta bolje. Ali se ponavlja ista boljka koja me smeta – nedostatak slobode tj. odabira. I dalje pucaju na visoko i stalno reklamiraju '' you tailor the game based on your choices '' a zapravo imate svega jedan bitan odabir u cijeloj igri. Sve ostalo zapravo jednako završava samo ima različite outcome-ove u smislu dijaloga. Mislim da će po tome biti identično ko walking dead, i da jedine likove koje ćemo moći spasiti će vak i onak ili biti nebitni za slijedeće epizodu ili umrijeti bez obzira što napravili.

    • MaliMicek

      @RedEy3, 26.10.2013 - 17:34

      Jesi li uopće odigrao prvu epizodu ?
      Ak nisi ne seri molim te. Nisu posljedice samo u smislu različitih dijaloga u outcomu tvoje odluke nego doista ima utjecaja na priču koji će vjerujem biti puno izraženiji u drugim epizodama jer će se prenositi sejvovi.
      Primjer : SPOILER : Ne čitati dalje ako niste zaigrali.
      Imaš opciju kad te Toad zove upomoć da netko razbija Šumarov stan da odabereš opciju kod koga prvo ideš, Toada ili Faithinog muža. Ukoliko odabereš Faithinog muža Toad će se naljutiti ali če više manje biti sve isto. No ako odeš prvo do Toada Faithin muž iliti princ završi mrtav ladan i ujedno ta radnja briše tj ne postoji scena u kojoj s njim pričaš saznaš brdo stvari, i pobrineš se da ostane živ kada netko pokuša provalit (ako tamo ne reagiras može završit mrtav ili ne mora) Na kraju same epizode biraš koga češ uhititi i tako omogućiti drugome da pobjegne.
      Prošao sam dvaputa da bi vidio različite posljedice i fakat ih ima, daleko od toga da će ti outcome bit u smislu drugačijeg dijaloga.

      BTW HCL zašto nigdje na forumu ne postoji tema Wolf Among Us ? Ali zakunuo bih se da sam ju negdje davno vidio.

    • RedEy3

      @RedEy3, 26.10.2013 - 20:51

      Mislim da nisam da ne bih znao da je borba puno bolja, zar ne? Ne serem ništa, mnogi gaming site-ovi tvrde isto. I fanovi također. Igrao sam svih 5 epizoda TWD ( I platio za razliku od 90% vas na ovoj stranici dao bi se kladiti ) i mislim da sam kompetentan iznjeti svoje vlastito mišljenje. Kao što sam rekao, jedan bitan odabir. Spoiler: I to je ovaj koji si ti spomenuo, gdje možeš spasiti onog nebitnog princa. Vidjeti ćeš koliko je to bitno kasnije, isto kako je u TWD bilo ''bitno'' hoćeš spasiti onog kamermana ili voditeljicu. Također da si odigrao više puta shvatio bi da bez obzira što odabrao, da kad odeš kod žabe će biti praktički ista scena, samo što će se on naljutit ako ne odeš prvo kod njega, a inače sve identično, čak se nije potrudio ni sakriti dokaze koji su toliko očiti da bi mentalno zaostalo dijete od 6 godina ih uočilo. Nisam znao da je igra za djecu. Također odabir hoćeš li ganjat ovog ili onog je opet nebitan, svi znamo tko će umrijeti bez obzira što ti napravio. Jedino što možeš onome otrgati ruku, to je nekakav odabir, iako mogu pretpostavljati da u slijedećoj epizodi više neće biti bitan.

  • arthas

    30.10.2013 - 13:28

    igra mi je super, ali ovo s epizodama mi je preseravanje, šta sad odigramo sat vremena i moramo čekat novu koja će po najavama izać za mjesec i pol,dva, do tad ću odigrat još 10 igara i zaboravit radnju wolfa, a kod ovih igara je jako bitno da se uživiš u lika i radnju, kako se ono kaže da je odigraš u jednom dahu. Inače obožavam ovakve igre

  • goldfinger

    24.07.2014 - 17:21

    Odlična igra!

  • DeratizatoR

    24.07.2014 - 19:07

    Reca mi se svidjela, igra mi se svidjela, sta rec' vise… 😀

  • Korto Malteze

    13.02.2023 - 14:14

    Meni bas nekako prijaju te kako ih zovete Telltaleove „interaktivne animacije“, i zao mi je sto ih nema vise.

    Ima trenutaka kada mi se ne igra nista iole kompleksno, recimo kada ja napolju +40c, i za te trenutke njihove ‘igre’ su mi savrsene.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?