Tokyo Jungle

U današnje vrijeme, kada je tržište zasićeno igrama koje ciljaju na sigurnu zaradu, teško je progurati neku novu ideju jer ne žele svi uložiti u nešto što možda neće opravdati ulog. No na našu sreću, izgleda da Sony voli na ovoj generaciji gurati igre koje se najlakše može opisati kao “drugačije”. Upravo takav stav iz kuće PlayStationa omogućio je stvaranje jedne od najneobičnijih igara za PS3. Zove se Tokyo Jungle, a zašto je “drugačija” vidjet ćete već iz trailera ispod.

Osnovna ideja Tokyo Junglea vrlo je jednostavna; trebate se prilagoditi životu unutar tokijske džungle i preživjeti što duže. To naravno neće biti lagani zadatak kad igrate u ulozi životinje koja je na dnu hranidbenog lanca. Zamislite samo pilića kako veselo leti dok traži hranu i odjednom ga primjeti hijena, vuk ili lav. Znate da idući prizor neće biti nimalo lijep, osim ako vaša definicija lijepog uključuje mnogo crvenog perja. S druge strane ako igrate kao životinja koja je pri vrhu hranidbenog lanca, stvari su potpuno drugačije, čak i kada vas napadnu životinje koje su i jače od vas.

Osim životinja postoje i drugi faktori zbog kojih možete izgubiti život u tokijskoj džungli. To se prvenstveno odnosi na glad te otrov koji se može pojaviti u određenim četvrtima unutar grada. Uz to, morate paziti i na godine što je veoma interesantno napravljeno. Naime, kako starite tako će vam se i karakteristike smanjivati. Da izbjegnete takvu smrt, trebate napraviti potomstvo. Prvo je potrebno osvojiti određeni dio grada tako što ćete obilježiti posebna područja, a zatim valja pronaći partnericu koja vas može odbiti ako niste dovoljno veliki rank ili može biti očajna pa će krenuti za vama čak ako ste i niskog ranka. Nakon toga zaputite se u gnijezdo i sačekate da dobijete mladunčad. Potomci, osim što će vam produžiti život, mogu biti i od pomoći prilikom bježanja. Nažalost tada plaćate najskuplju cijenu jer je potrebno žrtvovati jednog iz čopora da neprijatelj zastane na njemu.

Da igra ne bude puko preživljavanje pobrinuti će se različiti zadaci koje trebate izvršiti ako želite otključati nove životinje ili dobiti nove odjevne predmete. Zadaci variraju pa ih ima različitih poput: označiti određeni broj teritorija, pojesti traženu količinu kalorija, otići u zadani dio grada i tome slično. No postoje i specifični zadaci za određene životinje. To znači da se s jelenom neće trebati boriti protiv drugih životinja ali ćete morati pronaći određenu biljku za pojesti. Osim takvih općenitih zadataka postoji i jedan posebni za kojega je potrebno dostići određene uvijete da postane dostupan, a kada ga riješite otključavate novu životinju za igranje. Tako je recimo za pilića zadatak pronaći i dotaknuti određenu životinju, dok gazela treba zauzeti teritorij od svinje. Osim spomenutih zadataka postoje i posebni događaji koji će se pojavljivati kako vrijeme prolazi i oni mogu utjecati na svijet oko vas. To može uključivati dolazak dinosaura u određeni dio grada ili da čopor životinja zauzme jednu četvrt. Ukratko, što duže preživite, to će se svijet više mijenjati tijekom vaše avanture.

Osim preživljavanja, koje je igrin glavni element, Tokyo Jungle sadrži i radnju koja će vam objasniti zašto su ljudi nestali s planeta. Tako je prvo poglavlje tutorial koji će vas pripremiti za život u tokijskoj džungli. Kada završite početno poglavlje u modu preživljavanja pojaviti će se novi memorijski čipovi čijim sakupljanjem otvarate iduće poglavlje. Ovom dizajnerskom odlukom radnja i preživljavanje su usko povezani stoga nećete moći odigrati sva poglavlja, a da pri tome ne isprobate kako je to preživljavati. Kako budete napredovali sa otkrivanjem radnje tako će se idući čipovi nalaziti na sve udaljenijim mjestima od početne pozicije. Činjenica je to zbog koje zadnja tri poglavlja nisu lagana za otključati jer traže dobru dozu spretnosti.

Kroz ukupno 14 poglavlja upoznati ćete sedam jedinstvenih životinja i saznati njihovu priču. Tako ćete u ulozi jelena tražiti svoju majku i izbjegavati ostale životinje pomoću osnovnog sustava skrivanja. Lav će imati zadatak da brani svoje potomstvo dok će zadnja misija biti baš u japanskom stilu s ogromnim energetskim kuglama i laserima. Stvarno. Reći išta više bilo bi spoilanje.

Tokyo Jungle teško je svrstati u neki žanr. Zapravo, kad bolje promislim – gotovo je nemoguće. Možda bi bilo najbolje reći da je to “simulator životinjskog preživljavanja u gradu”. Jer kako drugačije opisati igru koja pritisak na tipke vašeg kontrolera prenosi u grad gdje se nalaze životinje od zeca, svinje, krokodila i nilskog konja pa sve do dinosaura i klokana te koje se u tom gradu hrane, nadmeću, ubijaju… jednom riječju – preživljavaju. Ideja je zanimljiva, a izvedba dovoljno zabavna. No najveći problem ove igre leži djelomice i u samoj ideji. Dakle, čar je u tome da otključate što više životinja, a da bi ih sve otključali trebati će vam mnogo vremena tijekom kojega igra čini premalo da vam ne dosadi. Iako postoje različiti zadaci prilikom preživljavanja to ne garantira da će vam biti zabavno igrati dovoljno dugo da sakupite određeni broj bodova i otključate baš onu živinu koja vas zanima.

Uz to, sama borba nije naročito zabavna jer osim izbjegavanja, udaranja sa šapom i ugriza ništa drugo ni ne postoji. Osim toga igra ni s grafičke strane nije nešto naročito impresivna jer izgleda kao da je rađena za PS2, no treba biti pošten i reći da je ipak riječ o relativno jeftinom PSN naslovu. Unatoč svim manama mogu reći da je ovo ipak vrijedno vašeg novca. Nije skupo, a riječ je o čudnom i jedinstvenom iskustvu poput ničega što ste prije igrali. Jer gdje drugdje ćete vidjeti situaciju kada lavovi love vukove dok u pozadini hoda medvjed. Toga nema ni na National Geographicu.

Znate onu scenu iz I Am Legend kada Will Smith juri autom po zaraslom New Yorku i želi izgledati kul iako je sam u gradu? Maknite Will Smitha, prebacite se u Japan, dodajte hrpu životinja i došli ste u Tokyo Jungle.

77 Naša ocjena
  • ideja
  • brojnost životinja