Twisted Metal

Devedesete godine prošloga stoljeća bile su zlatno doba za žanr borbe vozilima. Uz Twisted Metal tu su još bile igre poput Vigilante 8, Rogue Trip te Interstate `76, da navedemo samo nekoliko. No od svih tih igara jedino je Twisted Metal nastavio živjeti. U svojih 17 godina postojanja, serijal je dobio osam igara od kojih je upravo ova zadnja nazvana baš kao prva igra koja je utrla put svojim nasljednicima. Zbog toga se pitamo može li ovaj Twisted Metal vratiti slavu serijalu kakvu je imao u svojim počecima ili će ipak ubrzo pasti u zaborav?

Twisted Metal uvijek se drži svojih korijena što znači da će i ovoga puta Calypso organizirati turnir gdje će ispuniti jednu želju onome tko ga osvoji. Nažalost ovaj puta će samo tri lika imati mogućnost osvajanja turnira, a to su: Sweet Tooth, Mr. Grimm i Dollface. Zbog malog broja likova unutar kampanje vidljivo je da je glavni fokus na multiplayeru.

Zbog malog broja likova unutar kampanje vidljivo je da je glavni fokus na multiplayeru.

Kampanja se dijeli na tri poglavlja i u potpunosti je linearna. Osim što ćete igrati samo s likovima navedenima u gornjem podnaslovu, linearnost se prenosi i na strukturu levela unutar poglavlja što znači da ne možete birati koju mapu želite prvo igrati. Prilikom igranja sa svakim likom vidjet ćete nekoliko videa koji će vam pokušati objasniti zašto se vaš lik našao unutar natjecanja. Iako vas videi neće povezati s natjecateljima, čak ćete i dobiti dojam da im je radnja besmislena, opet ćete ih sa zadovoljstvom pogledati zbog jedinstvenog stila snimanja. Ako ste gledali Planet Terror onda znate što možete očekivati.

Iako je kampanja linearna ipak ima dovoljno različitog sadržaja da ostane zanimljiva i da ju poželite završiti. Uz već klasični Deathmatch tu su i utrke. Premda utrke nisu previše zanimljive zbog nedostatka „težine“ vozila, to se ne može reći za borbu unutar električnog kaveza. Da stvar ne bude tako lagana, kavez se s vremenom premješta po mapi, a nakon određenog vremena van kaveza počinjete gubiti životnu energiju.

Uz kavez tu je još i borba protiv Juggernauta – velikog kamiona koji stvara neprijatelje i ima impresivnu vatrenu moć. Možete pretpostaviti koji vam je cilj na levelima gdje se nalazi ova mrcina. Za kraj poglavlja servira vam se i posebna bitka protiv bossa iliti šefa kako smo to govorili davnih devedesetih godina. Ako vam se kampanja ne svidi, bitke protiv šefova mogle bi vas iznenaditi, kako veličinom i dizajnom tako i težinom jer se borba proteže kroz nekoliko razina.

Zašto volimo igrati online? Vjerojatno zato jer je čovjek mnogo interesantniji neprijatelj nego AI. Za svoje pogreške unutar kampanje mogli ste uvijek kriviti AI, ali u mrežnom multiplayeru to neće biti tako. Ako se niste naviknuli na kontrole, ne poznajete mapu i lokacije gdje se nalaze oružja i zdravlje te ne znate iskoristiti prednosti i mane vozila nećete dugo poživjeti u online bitkama. Čovjek će za razliku od kompjutorski upravljanih protivnika igrati pametno (barem u većini slučajeva) i neće voziti kao muha bez glave te vas napadati s minimalnim zdravljem. Stoga je upoznavanje s igrom unutar offline komponente svakako poželjno ako želite izvući maksimum iz online igranja.

Napredovanje unutar multiplayera zasniva se na dizanju levela pomoću iskustvenih bodova koje dobivate igrajući različite modove. Na početku imate samo tri dostupna vozila, a kako budete napredovali dobivati ćete bodove koje možete koristiti za otključavanje novih vozila, sporednih oružja ili skinova. Online igranje sadržava četiri moda: Deathmatch, Last Man Standing, Hunted i Nuke. Prva tri imaju i svoju timsku varijantu, dok je Nuke u potpunosti timski mod. Njega se može najbliže opisati kao varijanta Capture the Flaga samo što ovdje morate umjesto zastave uhvatiti neprijateljskog vođu i odvesti ga do kamiona za žrtvovanje. Za uspješno žrtvovanje dobivate mogućnost ispaljivanja upravljive nuklearne rakete koju morate zabiti u neprijateljsku statuu. Sve u svemu, dosta kreativno i vrlo zabavno. Šteta je jedino što kavez iz singleplayera nije ponuđen kao igrivi mod u online okršajima jer bi to bilo svakako zanimljivije nego klasični Deathmatch.

Za razliku od broja modova, broj vozila je sasvim zadovoljavajući. Ako se igrali prijašnje nastavke neka će vam biti poznata, no neka vozila su doživjela svoju premijeru u ovome naslovu. Na izbor imate od sporih sa više štita, do brzih i okretljivih koji ne mogu podnositi previše štete i koji nisu ljubitelji direktnih sudara. Po prvi puta unutar serijala imamo i helikopter koji ne narušava balans igre i zanimljiv je dodatak lepezi raspoloživih vozila. Jedini problem koji se javlja kod vozila odnosi se na njihovu težinu, bolje rečeno na nedostatak iste. Naime, prilikom direktnog sudara zna se dogoditi da pomalo čudno poletite zrakom i izgubite fokus na borbu.

Postavite si pitanje jeste li željni virtualnog uništavanja vozila. Ako je odgovor potvrdan onda znate da trebate nabaviti ovu igru (sigurno ne ovo). Iako ovaj Twisted Metal nije savršen, u sebi ima dovoljno zabave da vas zadrži pred ekranom, ali to kažemo pod uvjetom da dijelite našu ljubav prema online multiplayeru. Sa singleplayer stajališta igra se ne isplati kupiti jer se kampanja može završiti u jednome danu ako ste uporni, a dodatnog sadržaja nema. Online komponenta ima svojih mušica poput toga da će se ponekada javiti lag ili izbacivanja iz igre, ali na svu sreću to se događa jako rijetko. Stoga ako su vam dosadile različite FPS igre i željni ste drugih načina uništavanja, Twisted Metal trebao bi vam se naći u užem izboru.

Ukoliko ste već zaigrali Twisted Metal podijelite svoje dojmove s nama putem komentara. Ako to pak tek namjeravate učiniti, svakako nam recite što od igre očekujete.

Calypso se vratio što znači da je vrijeme za još jedan Twisted Metal turnir. Ovoga puta natjecatelji su vlasnici PlayStation 3 konzole koji su napokon dobili mogućnost da se ponovno uništavaju suludim vozilima.

78 Naša ocjena
  • online zabava
  • broj vozila