Vader Immortal

SILA I MUČNINA

Ja se obično dičim činjenicom da mi želudac nije osjetljiv na raznorazne vratolomije u virtualnoj stvarnosti. Ponosno to mogu konstatirati uz poznatu uzrečicu bivšeg Nintendovog predsjednika: „Moje tijelo je spremno“ kad god su VR igre u pitanju. Međutim, igrajući Vader Immortal: A Star Wars VR Series u više sam navrata osjetio mučninu – prvo zbog tehničkih manjkavosti u PS VR portu igre koja je prvotno rađena za Oculus Rift, a potom zbog nevjerojatno loših i nezamislivo frustrirajućih kontrola.

Prvo da pojasnim tu mučninu. Igra se maksimalno trudi ponuditi opcije što se tiče kretanja i većina toga je podesivo. Postoji način da se uz ljestve uspnete bez da vam kamera simulira penjanje dok vi stojite na mjestu. No, onda vas igra postavi u lift i jedini način da tu izbjegnete nelagodu jest da žmirite. A ima i jedan trenutak kad vam bez ikakva upozorenja doslovno oduzme tlo pod nogama tako da u VR-u izgleda kao da padate u provaliju dok u stvarnosti zapravo stojite na tlu. Što je užasan, užasan osjećaj i takav bi dizajn u VR naslovima trebalo zabraniti.

Vader Immortal: A Star Wars na PlayStationu 4 je kolekcija triju epizoda i upravo se na tome vidi koliko je truda uloženo u ovaj PSVR port s Oculusa. Naime, epizode ne možete kupiti zasebno – ili 30 eura ili ništa, ali kad ih kupite u paketu zapravo ih morate instalirati i pokretati kao tri zasebne igre. Kad završite prvu epizodu, koja traje oko 40-ak minuta, gasi igru, vrati se u glavni meni konzole i pokreći drugu.

Tri epizode ne možete kupiti zasebno, ali kad ih kupite u paketu zapravo ih morate instalirati i pokretati kao tri zasebne igre.

Priča Vader Immortala jedina je svijetla točka same igre. Zaplet je taj da se sudbonosnim spletom okolnosti nađete na planetu Mustafar, istom onom gdje je Anakin ostao osakaćen i spaljen. Vader od vašeg lika traži da mu pomogne pronaći drevnu moć tog planeta. Zapravo, ne traži nego vam naređuje. No, vaš robotski pomoćnik i još jedan mještanin Mustafara pomažu glavnom liku da ne poništi kanon Star Warsa, odnosno da Vaderu ne otključa veću moć od one koju je imao u filmovima.

Svidjelo mi se kako je priča o samom planetu Mustafar isprepletena s avanturom u ovoj igri. Ne znam hoće li to (p)ostati kanon, ali bi fanovima Star Warsa moglo biti interesantno čuti zašto je Mustafar postao tako nepristupačan planet. I ne, nije zbog klimatskih promjena u dalekoj galaksiji. Likovi su također simpatični, s dobro odmjerenom dozom humora. Vader djeluje uvjerljivo, iako mi je bio daleko strašniji u jednoj drugoj prošlogodišnjoj igri – izvan VR-a.

Gameplay Vader Immortala je jako linearan, tj. režiran do te mjere da je više kao usputna zabava na tračnicama. Od igrača se ne traži nikakvo mozganje, a borba je lišena svakog izazova te nisam siguran može li se u ovoj igri uopće doći do Game Over ekrana. Kad dobijete lightsaber u ruke dobar je osjećaj prilikom blokiranja napada i privlačenjem protivnika pomoću Sile na svoj lightsaber. No, te dionice kratko traju pa je lightsaber zabavan svega nekoliko minuta. U većini slučajeva zapravo je tlaka upravljati i njime i silom.

U većini slučajeva zapravo je tlaka upravljati i lightsaberom i silom.

Nije raspored kontrola u igri loš – kad radi kako je zamišljeno, onda je zabavno mlatarati protivnike i razgledati okoliš. No, kontrole rijetko kada rade kako je zamišljeno. Igra se može igrati jedino pomoću dva PS Move kontrolera te je iz nekog razloga jako neprilagođena za iste. Detekcija kontrolera je katastrofalna, toliko da su mi ruke u igri izgledale kao na donjoj slici dok sam ih u stvarnosti držao potpuno ravno.

Prava je trauma kad nešto u Vader Immortalu morate hvatati ili povlačiti. Potez odbacivanja objekta pomoću Sile je kao da bacite kamen svom silom, a on odleti ni pola metra od vas. A onda kad se ne trudite da ga bacite daleko, on odleti na raketni pogon. Penjanje je isto tako odvratno i u više mi je navrata kamera razbila igru pa je izgledalo kao mi glava prolazi kroz plafon. U drugim slučajevima igra bi se zblesirala pa bi me prilikom kretanja postavila kao da ležim na samom tlu umjesto da stojim.

Najgora od svega su konstantna gubljenja u prostoru kad se ekran zacrni.

Najgora od svega su konstantna gubljenja u prostoru kad se ekran zacrni. Ja ne znam zašto se to dogodi kad se dogodi, kao da ne zna ni sama igra, okrećem se lijevo-desno, pokušavam ponovno centrirati sliku pa se slika pojavi pa ja okrenem kameru pa ona opet nestane pa idemo sve ponovo i najradije bih bacio VR s glave. Bez imalo dvoumljenja mogu reći da je Vader Immortal najmanje funkcionalna VR igra koju sam do sada igrao, a igrao sam i prokleti The Inpatient.

Usporedite li same trailere za PC i PS VR verziju Vader Immortala već je po tim materijalima vidljivo da je PlayStation dobio grafički inferiornu verziju igre. Možda sama igra ima nekoliko impresivnih prizora s dobro animiranim čudovištima, no kako se sve odvija na mračnom Mustafaru s padom detalja grafike dolazi i do zatamnjene, mutne i isprane prezentacije koja je iskreno rečeno pravi smor za oči.

Sa svim negativnim opaskama na umu, stvarno baš nikome ne bih preporučio Vader Immortal za PlayStation VR. Jedina preporuka je ta da se klonite igre ako želite sačuvati živce i želudac. Star Wars je možda savršen fit za VR tehnologiju općenito i doživljaj upravljanja lightsaberom u teoriji bi trebao biti odličan, no s PS Move kontrolerima je na razini mlataranja polu-ispuhanim balonom u obliku mača. Ozbiljno, toliko je loše.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Traumatično iskustvo iz svih pogrešnih razloga.

44 Naša ocjena