NBA 2K10 [PC,PS3,X360]

Damir Belčić

Dame i gospodo stigao nam je kraj desetog mjeseca, a to može značiti samo jedno (dobro može značiti više stvari, ali ciljamo na samo jednu). Ne, ne mislimo da je to doba kada kreće nova sezona Gotovčevih ili nova sapunica na HRT-u, to je doba kada započinje nova NBA sezona, na opću radost i veselje svih ljubitelja košarke, a 2K je i ove godine izdao novu inačicu NBA franšize sukladno sa početkom predsezone na našim malim ekranima. Bar onima koji imaju blagoslov kabelske televizije. No dobro, zapravo nije bitno uživate li u čarima košarke preko malih ekrana ili monitora, novi NBA 2K10 naslov je ovdje i spreman je za recenziranje. Nudi li “desetka“ nešto više od njezinog predhodnika NBA 2k9, pobjeđuje li svog izravnog suparnika NBA Live 10 od EA Sports-a? Rula li? Faila li? Čitajte dalje i saznajte…

NBA 2K10 nije ništa značajnije promijenjen u smislu same igrivosti koja je savršeno razrađena i koja prati ovu košarkašku simulaciju već nekoliko godina. Sve što je zapravo valjalo iz prošlogodišnje igre je ponovno ovdje. Brze i odlične kontrole, brzo podešavanje taktika, realizam u kretanju košarkaša i ukupan dojam realnosti i košarkaškog spektakla. NBA 2k9 je bila najbolje prodavana NBA igra, a čini se kako ove godine “desetka“ nastavlja gdje je “devetka“ stala. Ono što ćete primjetiti odmah pri prvom dodiru sa igrom je njen cover. Dobar stari Kevin Garnett više nije zaštitno lice igre, već ga je zamjenio Kobe Bryant, a i sam glavni loading screen krasi njegova slika.

Osim novog zaštitnog lica, 2K je uveo i nekoliko novih modova igre. Najprije treba spomenuti NBA Today koji nam automatski s interneta skida najnovije vijesti, statistike ili najnovije promjene u roosterima NBA timova.Tako ćete već moći zaigrati s Carterom u Orlando Magic-u ili Shaquille O’Nealom u Cleveland Cavaliersima, s tim da će igra automatski mijenjati roostere kada će u stvarnom svijetu doći do nekog trade-a ili neke kupnje. Također ćete preko NBA Today moda moći igrati i stvarne NBA utakmice tj. one koje se igraju tog dana. Pohvalno od izdavača koji je ovim potezom napravio dobar ekvivalent NBA Live-u i njihovom Dynamic DNA modu.

Najsvježiji dodatak igri je My Player Mode koji vam omogućuje da sami stvorite svog igrača i pošaljete ga na dug i trnovit put uspjeha u najjačoj košarkaškoj ligi na svijetu. Nakon što svog igrača nazovete i podesite po vlastitoj volji, krećete na brojne treninge i kampove kako bi postali bolji i time si omogućili mjesto u nekom od NBA klubova. Na treninzima je potrebno izvršavati određene zadatke kako bi zaradili skill bodove kojima ćete nadograđivati vašega igrača. Nažalost, to ne funkcionira nimalo savršeno niti je imalo lagano. Vaš skill će vam padati, ako dobijete koš čak i ako u toj akciji niste ništa krivi tj. ako niste čuvali igrača koji je poentirao. Nadalje, vaš skill će rasti svakim zabijenim košom, blokadom, dobrom obranom, pa čak i svakim skokom. Također je pomalo iritantno kako vaš igrač počinje sa katastrofalno lošim ocjenama i jako lošom formom. Na vama je da ga učinite boljim, no to može doista potrajati. Na kraju ispada da je ovaj mod igre za početnike više frustrirajući negoli zabavan, no mislim da iskusni i tvrdokorni NBA2k gameri neće imati previše problema. Tko voli nek izvoli.

U poznatom Association modu i dalje možete igrati punu sezonu + playoff, no i ovdje ima nekih promjena. Ovoga puta moguće je kontrolirati svih 30 NBA timova, upakiran je NBA Development League, omogućeno je više slobode u trade-u i kupnji, sve izgleda malo fluidnije i laganije nego kod predhodnika itd. Sve u svemu moguće je NBA 2K10 odigrati i kao dobar NBA manager, bez obzira želite li odigrati svaku utakmicu ili nijednu. Također je sada moguće snimiti poziciju na hard-disk usred utakmice, te ju nastaviti kada to vama paše. Ovo je dobra novost u samoj igri, no nekako imam dojam da su time uvelike olakšali utakmice. Iako NBA 2K10 ima više razina težine (Rookie ,Superstar, Allstar) nekako mi se čini da je sada nemoguće izgubiti utakmicu, budući da možete snimiti poziciju za vrijeme tekme i ako, nedaj bože izgubite, lako možete učitati poziciju i probati ponovno.

NBA Blacktop je i dalje ovdje i nudi podosta zabave iz All Star Weekenda. Moći ćete i dalje gađati trice, energično zakucavati u Slam Dunk Contest-u ili odigrati All Star utakmicu protiv AI kontroliranog protivnika ili protiv prijatelja. Brzi ulaz u rankirane mečeve, online lige, zatim potpora koja omogućuje igru desetorice igrača istovremeno, mogućnost da oformite svoju ekipu i da na internetu podijelite sve od screenshotova, replaya, highlight trenutaka do VIP tipa, itekako daje dojam odlične online potpore u igri i vaše sigurnosti u dobro uložen novac. Naravno, ako radi. U prva dva tjedna od izdavanja igre serveri za obje next-gen platforme, odnosno PS3 i X360, su u totalnom rasulu i kaosu najblaže rečeno. Visual Concepts obećava patch koji je itekako dobrodošao, što da riješi probleme na serverima, što da riješi neke sitnije bugove u gameplayu same igre.

Od njegovih samih početaka, NBA 2k serijal pratila je jedna riječ – realizam. Svake godine 2k Sports izbacuje novu inačicu koja je za jednu dozu realnija i ljepša od predhodne. NBA 2K10 nikako ne narušava tu tradiciju. Najnoviji 2k naslov je najrealističnija i najljepša simulacija košarke na tržištu. Od samog predstavljanja i zagrijavanja igrača pa do same utakmice igru prati odlična grafika i odličan dizajna igrača koji se itekako trudi biti što bliži “pravoj stvari“. Svakog igrača moguće je lagano raspoznati, kao i njihove određene poteze, kao naprimjer Jamesova tradicija da prije svake utakmice baca u zrak smrvljenu kredu.

Gameplay se nije nešto spektakularno promijenio od prošle verzije, ali je unaprijeđen. Ogromna lepeza poteza, driblinga i samih kretnji ponovno je na razini i pridodaje realnosti. Iskusni igrači će znati kada usporiti loptu , kada efektivno proći igrača, kako dodati i stvoriti akciju i lagano položiti te samim time osjetiti će veselje uspjeha lijepog koša. Skoro svaki zamislivi potez je u igri, no pomalo krute animacije ih usporavaju. Kombinacijom različitih tipki moguće je napraviti varijacije poteza no neki potezi, tj. Driblinzi, sami po sebi imaju animaciju od nekoliko sekundi, a dok ih igra izvrši moguće se naći u poziciji da ste izgubili loptu. Za uspješnost poteza i laganih koševa poznavanje košarke i precizan tajming je ono što vam treba.

Nedostatak u igri je opet timski AI. Igrači neupravljani vama će ponekad stati sami od sebe, propustit loptu, koračat po aut-liniji, loše se otkrivati ili će pak napraviti backcourt violation i samim time vas pogodit u živac .AI nije glup, no nije ni baš pametan .Ipak ovakvim greškama donosi još jednu trunku realnosti jer kakva bi to košarka bila sa savršenim igračima koji nikad ne bi pogriješili? Ponekad će vaš igrač promašiti čisti zicer i to će vam dignut tlak na tisuće, no taj problem prati NBA2k serijal već nekoliko “sezona“ i očito je da nije još ispravljen. Često će vaši suigrači sami donositi odluke i udvajati nekog protivničkog igrača što rezultira time da neki od petorice suparničkih igrača ostaje sam i samim time zabija lagan koš. Najčešće tricu i to je naravno vrlo iritantno.

Akcije i potezi su prilično skriptirani, no poznavatelji košarke će često na maštovit način znati zabiti prelijep koš. Dodatna čar novog naslova je da si sada možete izbiti iz glave to da uzmete Lebron Jamesa, ili Kobe Bryanta i bezglavo jurcate terenom lomeći koševe. Zašto? Zato jer je sada uveden novi način potrošnje stamine. Ispod igrača se nalazi žuta linija koja predstavlja turbo iliti brzo trčanje koji se troši prilično brzo, naročito u kontrama. Nakon što ste potrošili žutu liniju koja se obnavlja u obrani ili kada igrač stoji, preostaje vam plava linija koja se troši još brže, a onda zovite hitnu. Igrač je skoro pa spreman za bolnicu jer postaje jako spor i neučinkovit te vam ne preostaje ništa drugo negoli pozvati time-out kako bi izvadili umornog haklera ili mu omogućili da tijekom time-outa dođe do daha.

Iskusniji igrači su u prethodniku mogli dobro proučiti protivničkog playa i dosta lagano mu oteti loptu ili presjeći njegovo dodavanje. Nakon par sezona Rondo mi je imao 10 ukradenih lopti po utakmici što je itekako nerealno. Ovdje, u novoj NBA 2K10, stare iskusnjare će to znati ponoviti no u uvelike smanjenom režimu. Imat ćete puno više osobnih pogreški ili će vašeg playa protivnički igrač proći bez po muke, ukoliko se odlučite za krađu lopte. Brzim izbornicima moći ćete mijenjati različite akcije, obrambene ili ofenzivne postove i timske zadatke, čime simulacijski dio igre dolazi do punog izražaja. Izbornici akcija su fluidni i brzo ćete pohvatati osnove. Donositi ćete određene trenerske odluke, zvati različite napade, obrane itd. Bilo da zovete izolaciju, bilo da zovete pick and roll, mini izbornici vam neće smetati nego će vam pomoći i donijeti mnoštvo kombinacija i poteza te će pridonijeti odličnom gameplayu i raznovrsnosti jedne košarkaške utakmice.

Umjesto dosad osam izvedivih akcija sada ih na raspolaganju imate čak 24 što je pohvalno, no možda ipak malo previše za snalaženje u vrevi utakmice kada vam otkucava sat. Gameplay možda treba navikavanja i strpljivosti da se zaobiđu neke prastare mane, no uz te sitnice ne daje nikakav drugi dojam nego odličan.

Prezentacija je u NBA 2k naslovima uvijek bila jedan od glavnih aduta igre. Ne bojte se tako je i ovdje. Grafika je odlična i dalje na razini. Detaljnost igrača, publike i košarkaških terena oduzima dah. Ono što je odlično u samoj NBA 2K10 igri je fluidnost poteza i animacija. Soundtrack je i dalje hip-hop žanra, ali je poprilično dobar. Poznati komentatori Harlan, Kellog i Millerova su ponovno s nama sada i sa produbljenim komentarima, iako mi Kellog nekako zvuči kao da govori iz bačve. Zabiti koš predstavlja uspjeh, a ukoliko želite frenetično zakucati komentatori će vas počastiti svojim uzdasima i povicima oduševljenja. Nažalost ponekad u igri dolazi do osjetnog pada framerate-a i to bi moglo nagrditi cjeloukupnost igre i ocjene. Na sreću ti trenuci nisu česti. Neki tehnički nedostaci malo smanjuju unikatnost igre no, sve u svemu prezentacija igre je izglancana do zavidnog sjaja.

Navigacija kroz brojne menije je i dalje ista, iako drugačijeg izgleda i strukture. Nažalost, ponovno moram reći da je čak i nepregledna što se vuče još iz prijašnjih naslova te ćete se ponekad izgubiti tražeći neki feature igre u nekom meniju.

Sve u svemu, igrali smo jedan odličan NBA naslov koji ima gotovo sve što prosječni ljubitelj košarke može zaželjeti. Tu je odlična prezentacija, varijacije prelijepih realnih poteza, zakucavanja, alley upova, akcija, dobra grafika, fluidnost same igre i velika realnost. Ono što u igri baš i ne valja proizvođači obećavaju riješiti patchevima. Ponajprije problemi s online serverima, priglup AI i još poneke tehničke sitnice. Ukratko, novi NBA 2k naslov će pružiti ponovno brojne utakmice i brojne sate zabave ljubiteljima košarke. Budući da NBA Live 10 nije donio ono što je EA Sports obećavao (skidanje NBA 2K10 s trona), možemo reći sa dobrom dozom sigurnosti i uz slaganje brojnih recenzenata diljem svijeta da je NBA 2K10 i dalje kralj košarke.

A što vi mislite o ovoj novoj inačici po mnogima najbolje virtualne košarke? Ostavite nam komentar u boxu za komentare ispod i izjasnite se ( morate biti registrirani ).

Hoće li i ove godine 2K Sports pobjediti EA Sports u borbi za najbolju simulaciju košarke? Čitajte dalje i saznajte kako je ispao NBA 2K10, nova inačica popularnoga NBA 2K serijala.

82 Naša ocjena