Venetica [PC, X360]

Robert Tauzer

Venetica je klasični RPG s pogledom iz trećeg lica, a dolazi nam iz “njemačke škole”, uz koju nas vežu mnoga pozitivna igraća iskustva (između ostalih Gothic i Drakensang). Igra nas vodi u prekrasnu Veneciju mističnog šesnaestog stoljeća, začinjenu mračnim obiteljskim tajnama, mačevanjem i magijom . Što se tiče glavnog lika, programeri su iskoristili jeftin trik utjelovivši je u vidu dražesne junakinje po imenu Scarlett, računajući na višak hormona u muške gamerske populacije. Imali li ovo željenog efekta? Itekako! Nije Lara Croft postala popularna bez pravog razloga. Scarlett će se tako svako malo presvlačiti u nove slatke kompletiće (ništa se ne vidi, perverznjaci jedni) što će u vama probuditi prikriveni profesiju modnog stilista za koju niste ni znali da postoji.

Priča je, iako ofucana, lijepo ispričana te nadasve zanimljiva. U njoj se javljaju primjese romantičnih elemenata, no glavna se fabula veže uz činjenicu da Scarlett ima mračno i uznemirujuće obiteljsko naslijeđe. Naime, sama Smrt, ovdje kao fizičko biće, član je njezine uže familije (ne, nije riječ o vašoj punici). Njome kontrolira grupa zvana Corpus, čija je zadaća u svakoj generaciji odrediti nasljednika smrti. Kada nespretnom nezgodom odabir padne na crnog maga, svijet se nađe u opasnosti jer se nitko ne usudi suprotstaviti besmrtnom čarobnjaku. Naravno, nitko osim Scarlett koja mora razviti svoje moći kako bi spasila čitav svijet od zla koje se nadvilo nad njime.

Kada je gameplay u pitanju, igra je pojednostavljena do razine simpatičnosti. Questovi i zagonetke obično su pravocrtni i jednostavni te vam neće zadavati nikakve glavobolje. Doduše, ima tu i nekoliko kompliciranijih dionica, no čini se da su one ispale zahtjevnije sasvim slučajno, a ne namjerno. Vizure i krajolici su lijepi i oku ugodni, kao i gradovi kojima se krećete (uglavnom Venecija, ali i nekoliko udaljenijih lokacija). Modeli likova često su reciklirani i ponavljaju se, no kod prikaza velikog grada ovakve stvari su očekivane.

Borba nas nije pretjerano oduševila, iako nije najlošiji primjer koji smo vidjeli.

Elementi RPG žanra u igri se očituju kroz standardni inventar te skilltree sličan onome u Diablu. Magije i vještine su brojne te prilično zanimljive. Vaš ženstveni avatar može se orijentirati na vještine borbe ili magije, što je sasvim uobičajena praksa u ovakvim igrama. Također, igra vam često daje dva pristupa, odnosno načina za rješavanje raznih problema i zadataka – onaj dobri i onaj malo zločestiji. Naravno, kako to obično biva, vaše odluke utjecat će na daljnji tok igre. Borba nas nije pretjerano oduševila, iako nije najlošiji primjer koji smo vidjeli. Očiti uzor vuče iz Gothic serijala, a sastoji se od klasičnog napada, blokiranja te izmicanja, koji ovdje izgledaju pomalo konfuzno.

Venetica je s grafičke strane dosta siromašno prezentirana u smislu sveukupne detaljnosti svijeta, modela i tekstura. No dizajneri su ovo vrlo efikasno uspjeli zamaskirati korištenjem naprednijih efekata sjenčanja i dobro pogođenih paleta boja, tako da igra većim dijelom izgleda solidno, a na momente i odlično. Sve to prati jako dobra orkestralna tema, a glazba je kod ovakvog tipa igara itekako bitna i značajno podiže atmosferu. Vizualni ugođaj je u stilu simpatičnog animiranog filma, s prenaglašenim likovima i svijetom koji pomalo podsjeća na Monkey Island ili Albion, odnosno Fable. Nažalost, isti svijet “krasi” i primjetna doza tehničke neispoliranosti, koja se primjećuje na raznim glitchevima i propustima.

Po ukupnom dojmu Venetica uvelike podsjeća na već spomenuti Gothic serijal. Ukoliko možete preći preko neispoliranosti, dobit ćete prilično jednostavnu, ni po čemu revolucionarnu, ali nadasve zanimljivu i zabavnu igru koja ipak ima dovoljno šarma da vas njime u potpunosti zarazi. Dakle, kratko i jasno: za sve ljubitelje lutanja fantazijskim krajolicima te istraživanja nepoznatih svjetova uz laganu orkestralnu glazbu u pozadini, Venetica će biti ugodno igraće iskustvo.

Pošto s ovom recenzijom ponovno kasnimo, vjerujemo da ste već probali ovu igru. Ako smo u pravu, ostavite nam komentar i ocjenu, a čak i ako nismo, recite nam što mislite o ovom RPG naslovu.

Njemački studio Deck13 putem igre zvane Venetica ponudio nam je novo fantazijsko iskustvo. Znači li ono ujedno i kvalitetan proizvod, pročitajte u ovoj recenziji.

• dizajn