Nakon jakog dugog sna Overlord biva probuđen s viješću da je njegov prethodnik mrtav, te da je došlo veselo vrijeme da ga on naslijedi. Naravno, kako smo već navikli, došlo je vrijeme da spasimo ljudsku rasu od svih zala, te svijetu donesemo blagostanje i mir? Ha, ne! Napokon je netko shvatio da nam je to dopiz.. Pardon, dosadilo, te da je vrijeme da se malo okrene ploča. Ovog puta nalazimo se u ulozi zlog *random evil laugh* Overlorda čiji je cilj pokoriti carstvo i obnoviti vlastiti toranj koji je u ruševinama. Eh, naš Overlord je ustvari jako mačo tip, a siguran sam da bi se svidio i našim stilistima sa tim muževnim čeličnim oklopom, hetero sjekiricom, te iznimno kul kacigom kroz koju se naziru njegove plamteće oči…

Kao svi pravi narko-bossovi, ni Overlord ne voli sam prljati ruke (zapravo nema nikakve druge povezanosti između narko bossova i našeg protagonista. Čisto da nebi bilo zabune, jeli.). Iako i on ima oružje i par magijica koje ćete tu i tamo iskoristiti, sav pravi prljavi posao raditi će Overlordovi minioni, mala, opaka, prekul stvorenja koja će vas uveseljavati tijekom čitave igre, te slušati sve vaše zapovijedi. Minioni s veseljem obavljaju sve što im zapovijedite, pa se bez problema i žrtvuju kako bi malo povećali vaše healthe. Uništavaju sve što nađu na putu te si pritom sami nalaze oklop i oružja, sve ostalo donose vama, a najviše će vas razveseliti kad popiju pivu i uriniraju po tepisima. Početi ćete sa deset miniona, da bi pri kraju igre kontrolirali čak pedesetak, što neće biti velik problem zahvaljujući jednostavnim kontrolama. Dok u početku imate samo smeđe minione, s vremenom ćete dobiti crvene, zelene, i na kraju plave, a svaka „boja“ ima svoju specijalnost. Smeđi minioni su osnovni, najjači borci izbliza; crveni će za vas gasiti vatru, te istu izdaleka bacati na protivnike (pritom paleći sve okolne lako-zapaljive površine. Malo ih je teže zaustaviti); Zeleni su poput rogueva, specijalizirani su za napadanje s leđa/backstabbanje, dok su relativno slabi ako ih se napadne sprijeda, a za vas će gasiti sve izvore otrovnih plinova; plavi su posljednji minioni koje ćete dobiti, jedini koji mogu plivati, te jedini koji mogu ressurectati ostale minione.

Čelični oklop te oružje koje sam spomenuo, kasnije se mogu upgraedati, a s vremenom Overlord skuplja i nove magije, te povećava svoj health/mana bar pa tako igra ima par RPG elemenata. Osim oklopa, cijelo vrijeme skupljate nove stvarčice za vaš toranj, da bi ga poslije vaša „gospođa“ sređivala kako vama paše. Tako će vaša baza, vaš toranj, iz početne ruševine postati mjesto u kojem bi svaki zlikovac poželio živjeti. Spomenuta „gospođa“ će vas kasnije i razveseliti (dobro, možda ne vas osobno, već našeg protagonistu), onako kako to samo dame mogu. Igra je ponajviše fantasy avanturistički nastrojena, a Overlord (nažalost) nije zao kao što bi se možda dalo naslutiti. Iako imate izbor hoćete li biti zli ili – iznimno zli, svo zlo koje ćete činiti nije tipično Hitler-like zlo, već zapravo pošalji-minione-da-sve-razbiju ili ne-daj-ljudima-hranu-nego-je-odnesi-u-toranj zlo. Taj pretjeran avanturistički štih tu i tamo zna ići na živce. Jedna od najinteresantnijih stvari u igri je humor, jer humora uistinu ima dosta, a čini se da su developeri bili dosta inovativni. Od vaših miniona, zvukova koje oni proizvode, raznih akcija koje rade (spomenuo sam pivu i pišanje), preko gay elfova i ostalih poremećenih rasa kojima ćete pomoći, do neprijatelja s kojima ćete se susresti u igri. Overlord će vas natjerati da se tu i tamo doista nasmijete od srca.

Grafika u igri je sasvim pristojna, sa interesantnim fantasy settingom koji pomalo baca na Fable. Osvjetljenje će zapravo određivati ugođaj u svim prostorima kroz koje ćete prolaziti sa svojim minionima. Nivo detalja, posebice na samom Overlordu, je dosta dobar, a efekti spellova, koje ćete primjetiti kad ponekad bacite pokoji spell, su također interesantni. Interesantno je i da igra nije pretjerano zahtjevna, pa će i oni s malo slabijim konfiguracijama uživati u fantasy svijetu Ovelorda. Glazba u igri je ok, nista spektakularno, ni posebno pamtljivo, no voice acting je predobar =). Glasovi svih likova su baš onakvi kako trebaju biti, a voice acting vašim minionima posebice daje na osobnosti. Nekada ćete ih poslati da razbijaju sve na putu, samo da bi slusali zvukove koje ispuštaju. Ono „For Overloord“, kada vam nešto donesu, jednostavno nikad neće dosaditi. A.I miniona je dosta dobar, a iako čovjek nebi rekao kada ih prvi put vidi, vaši mali gremlini su dosta inteligentni: sami će pronalaziti put do cilja koji ste im zadali, obaviti posao, pokupiti nešto zlata ili armora za sebe, te se vratiti do (odnosno, iza) vas. Moram priznati da je nedostatak ikakve mape u igri ponekad predstavljao problem. Par puta se dogodilo da sam se osjećao pomalo izgubljeno, ili bi cijelo vrijeme išao u krug, te se na kraju vratio na mjesto odakle sam počeo, što bi one malo slabijih živaca moglo natjerati da počupaju koju dlaku sa kose (ja svoju njegovanu kosicu nisam čupao, naravno). Još jedan od sitnih problema bi bila linearnost, iako ćete u početku steći dojam da imate velik izbor oko questova, kasnije shvatite da određen quest ne možete započeti, ako onaj drugi nije obavljen. Jednostavno morate ići određenim redoslijedom.

Ipak, Overlord je dosta inovativno i interesantno iskustvo, a ako zanemarimo pokoji manji problem s linearnošću/minionima koji se utapaju ili zapinju (zna se dogoditi, ali stvarno rijetko), definitivno je naslov kojeg treba probati. Ako ne zbog zanimljive grafike, fantasy svijeta ili solidne single-player kampanje, onda zbog genijalnih miniona i humora koji igra pruža.

Možete li zamisliti igru koja vam uz veliku dozu humora daje priliku da budete zaista zločesti? Naravno da možete. Kako su je zamislili momci iz Triumph Studiosa? Pročitajte recenziju i doznajte.

Duje Kozomara

Umirovljeni haceelov doktor lošeg humora. Još voli Plejstejšn, ali mnogo više priča o GDPR-u.