Grim Fandango

Danijel Handžek

Danas je na repertoaru još jedna u nizu Lucasovih avantura, kojeg neki avanturisti smatraju ocem žanra zbog cijele serije odličnih avanturističkih igara kojima nas je častio dugi niz godina. Grim Fandango je prva Lucasova avantura koju su preselili u potpuni 3D svijet. U ono vrijeme (1998.) igra je upala u 3D maniju koja je tada zavladala i vrlo dobro se u njoj snašla. Razlog zašto ljudi vole ovaj žanr je zato što se programeri i dizajneri moraju vraški potruditi kako bi napravili dobru atmosferu, dobru priču i na kraju originalne zagonetke koje igrač mora riješiti. U Grim Fandangu sve navedeno je odrađeno odlično, a ekipa koja ga je radila zaslužuje naklon. Duboki.

U igri preuzimate ulogu Mannya Calavere koji radi u Ministarstvu smrti. Posao mu je skupljati ljude iz Land of the living ( svijeta živih) i dovoditi ih u Land of the dead ( svijet mrtvih ). Svijet mrtvih u kojem ćete provoditi svoje vrijeme sastoji se uvelike od umjetnosti iz svijeta Maya i Azteca, tj. dosta se fura na nekakav meksički folklor. Za one koji neznaju Azteci su vjerovali da duša putuje četiri godine podzemljem dok ne dođe do svoga odredišta tzv. „Devetog podzemlja“ i tek tu ulazi u vječnost mira. To isto se i događa u igri, a vi ste tu da te duše ispratite. Većina radnje se odvija u gradu čiji su stanovnici, logično, kosturi. Kako budete ušli pomalo u sav taj svijet vidjet ćete da tamo nije ništa bolje nego u stvarnom životu. Pronaći ćete sve od kriminala i korupcije do pohlepe i prijevare, a cijelu tu priču prati i fini crni humor. Postoji oko stotinjak lokacija i više od pedeset različitih i unikatnih likova sa kojima ćete morati obavljati razgovore i kemijati ne bi li riješili kakvu zagonetku. Hvale vrijedna brojka, kojom se može pohvaliti mali broj avantura ( naravno onih koje su izašle iz iste kuće ).

Vaš Grim Fandango paket uključuje putovanje autom, brodom i vlakom kako bi bolje uživali na četverogodišnjoj ekskurziji u zemlji mrtvih. El Marrow je vaše prvo zaustavljanje u igri, mjesto koje predstavlja ulaz ( gateway ) u zemlju mrtvih. Pa prolazite kroz Petrified forest u koji ulaze samo oni koji imaju muda te se ne preporučuje dolaziti bez vodiča. Naime, okoliš je potencijalno opasan. Također ćete posjetiti i grad koji nikada nije umro, a zove se Rubacava. Da ne nabrajam dalje, vidi se da lokacije i sama radnja imaju takav mističan štih što daje svoju dozu atmosfere. Lokacije su grafički solidno urađene i ne vidi se neka prevelika razlika između današnjih avantura i ove igre koja postoji već deset godina. No u ovom žanru grafička uređenost nije ni na prvom mjestu, već samo ugođaj ( kojega doduše pospješuje grafički izgled ), priča i zagonetke, a to je ovdje odrađeno vrhunski. Uostalom onako kako smo i navikli od Lucas Artsa.

Neki od likova koji vas prate kroz cijelu igru su Eva – tajnica Mannyjevog šefa. Zatim Don Copal – šef našeg glavnog lika kojeg naravno jedino vidimo kada se dere na nas bez ikakvog razloga. Domino Hurley – poslovni konkurent našem liku koji je iznimno uspješan. Koja je tajna njegovog uspjeha i u kakvoj je vezi sa Don Copalom? To je nešto što valja saznati igrajući igru. Meche je tajanstvena žena, koja je tajanstvena. Ah, dovoljno je da ste informirani o njenoj tajnovitosti, recimo to tako. Salvador Limones je revolucionar, a Glottis je naš vozač koji je lud za vožnjom, autima i svime što se kreće brzo. Jedan savjet, ne puštajte Glottisa u kockarnicu jer onda možete zaboraviti na njega (ode plaća ode žena :)). Kako i svaka priča tako i ova ima svoga kriminalca, svog Al Caponea, a ovdje se on zove Hector Lemans koji naravno vuče korijene iz mafije.

Ovo je tek ugrubo rečeno jedan broj glavnih likova sa kojima ćete se susretati tokom igre, naravno tu je još manje-više hrpa drugih manje važnih za priču ali bitnih za daljnji napredak. Sama igra je dosta teška, no ne sa strane kontrola ( za manje od pola sata bez problema ćete skužiti kako sve funkcionira ) već pričam o samim zagonetkama što je sa moje strane jedan plus jer igri povećava trajnost, a i nama igračima daje još veću želju da otkrijemo kako što riješiti. Ovo ne bi bilo moguće da sve oko naslova nije odrađeno na jednoj zavidnoj razini. Sam okoliš i likovi su tako napravljeni da su jednostavno toliko zanimljivi da ih morate istražiti i igra vam ne dopušta da se odlijepite od ekrana. Razgovor unutar igre je riješen standardno, dakle tako da birate svoj odgovor i pitanje, te ćete vrlo lako zapamtiti određene detalje razgovora jer je jednostavan, a likovi zanimljivi i upečatljivi. Upravo zbog ovoga igru ćete i relativno brzo preći ne zato jer je kratka već zato jer vas tjera da ju igrate sve duže i duže.

Ovo je jedan o klasika avanturističkog žanra koji definitivno ne smijete propustiti ako ste ljubitelj istog i ako ga već niste isprobali. No čak i da ste već jednom prošli kroz cijelu avanturu sa Mannyem u Zemlji mrtvih, nadam se kako će va ova recenzija podsjetiti na ovu odličnu igru i nagnati na to da ju još jednom odigrate. Vi koji ju još niste igrali, neznam što čekate. Jedini problem na koji možda naletite su eventualni tehnički problemi. Ipak je ovo deset godina stara igra, čuo sam da je nekima sa novijim konfiguracijama stvarala probleme koje ni patch nije uspio riješiti. Sve u svemu, ovaj naslov definitivno zaslužuje svoje mjesto u vašoj vitrini jer je remek djelo svog žanra sa neodoljivim šarmom, prejakim likovima, odličnom atmosferom i više nego pogođenim humorom.

Orginalni trailer za Grim Fandango

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Prisjetili smo se kako je bilo putovati Zemljom mrtvih u ovoj izvrsnoj avanturi koja nam je došla iz Lucas Artsa još 1998. Propuhasmo prašinu sa CD-a i krenusmo po ko zna koji put ponovno stati u cipele Mannya Calavere…

94 Naša ocjena
  • Izvrsna priča puna detalja i humora
  • sveopća atmosfera i zagonetke.