HCL.HR

Gameri Okruglog Stola: Barbarians – The Invasion

Erna Fučić 17.06.2018.   •   0 komentara


Kad se tim talijanskih dizajnera očaran Barbarima udruži, stvori se naoko kaotičan svijet na ploči, koji zapravo funkcionira kao podmazani…vulkan?!

Barbarians : The Invasion glomazan je Kickstarter projekt koji je nedavno došao na adrese ljudi koji su ga podržali. S obzirom na odličan online uspjeh projekta (2000 ljudi ga je podržalo – 165 000 funti podrške!), igra će sigurno uskoro zasjati i na policama trgovina.

Igru je radio provjereni talijanski tim dizajnera, M. Chiacchiera, M. Ciaccasassi i P. Zizzi, gdje je potonji poznat po dizajnu interesantnih Euro igara poput Signorie, Asgard, Hyperborea… a matični dizajn studio Tabula Games trenutno ima Late Pledge opciju na novu gigantsku igru prekrasnog grafičkog dizajna – Mysthea.

Na vrhu vulkana…

Barbarians: The Invasion prvenstveno očarava svojom zaista jedinstvenom 3D komponentom koja zauzima gotovo pola ploče – vulkanom. Zatim, igra dolazi s preko 100 minijatura trupa za svakog igrača, detaljno izrezbarenih barabara…i barbarica – dosta  oskudno odjevenih hrabrih ratnica, te cca 200-injak bogato ilustriranih kartica u jednom klasičnom talijanskom stilu hiperrealističnog-skoro-pa-kiča.

Igra je složeni Euro tip, a dolazi s čak dvije ploče, jednom igraćom i drugom za mapu invazija. Dva do četiri igrača dobivaju minijature, pripadnike svojeg klana, tzv. šampione, trupe i grbove, te svoju osobnu igraću ploču na kojoj prate statistiku svojeg klana – stanje resursa, razvoj trupa, posebne sposobnosti klana, zgrade u vlasništvu, naklonjene bogove…

U svojoj osnovi, igra je bazirana na mehanikama worker placement i area control, stoga je jasno da će glavni pokretač svega biti upravo  3D vulkan pred vama. Vulkan se sastoji od pokretnih prstenova koje mijenjaju situaciju svake runde, a na njima je niz akcija koje vaši šampioni mogu aktivirati. Međutim, jednom kad se odlučite niz koju stranu vulkana će se vaši šampioni spuštati, vaš izbor sljedećih akcija postaje ograničen, stoga ćete svaku rundu pažljivo morati planirati unaprijed – i paziti da netko od vaših protivnika slučajno ne odluči zakrenuti vulkan tijekom same runde!

Postoji dakle cijela paleta ponuđenih akcija, od niza različitih načina dobivanja/mijenjanja resursa, do konkretnih akcija poput izgradnje zgrada, dobivanja naklonosti nekog božanstva, dobivanja ratnog zapovjednika, te naravno odlazak u rat.

Rat nije uvijek rješenje…

Odlazak u rat podrazumijeva da imate dosta dobro razvijene trupe archera, berserkera i raidera, što elegantno pratite na ploči svojeg klana kroz njihove razine. Prije rata svakako morate ulagati u njih, jer jednom kad kročite na ploču s mapom invazije, onda ste potpuno izloženi devastirajućoj strani ratovanja. Ovisno o regiji koju izaberete napasti, otvara se odgovarajući špil karata koje na sebi imaju indikaciju koliko i koje vrste trupa ćete morati potrošiti za uspjeh. Neuspjeh se dosta kažnjava, a ukoliko ste se prethodno opremili poštenim ratnim zapovjednikom možete bolje utjecati na ishod.

Ratovanje, tj. area control u ovoj igri jest velik dio gameplaya, no nije nužno ključan za pobijediti. U dosta toga možete ulagati na glavnoj ploči tj. u vaš klan, što vam može donositi bodove prema sigurnoj pobjedi – dominaciji. Jedna od najbitnijih značajki je razvoj znanja vašeg klana – Otkrivanja, Obrane i Ekonomije, kojima ili proširujete radijus regija koje možete napasti, smanjujete gubitke prilikom neuspješnog ratovanja, ili pak berete dodatne resurse, a predanim ulaganjem u znanje također donosi bodove prema pobijedi. Uz to, možete ulagati i u taktičko znanje, što vam bitno može olakšati uvjete potrebne za osvajanje teritorija. Na raspolaganju su vam zgrade i božanstva, kojima trenutno ili trajno poboljšavate svoj klan, a dugoročno također predstavljaju ulaganje u bodove prema pobijedi.

Na kraju svake runde postoje posebni demoni koje svaki klan mora pobijediti. Demoni imaju posebne potražnje, žrtve ili resurse, a daju i posebne nagrade. Kroz cijelu igru su poznati, te se za njih imate vremena pripremiti, kao i za runde između okršaja s njima, kada feštate sa svojim klanom uz žrtve oltaru za posebne beneficije…

Krvoločni Euro?

Iako možda na prvu i ne ostavlja takav dojam, Barbarians je ni više ni manje nego klasična Euro igra. Glavna razlika je upravo u tome što su dizajneri odlučili potpuno zaobići klasične i sada već naveliko izlizane tematike uzgajanja povrća i srednjovjekovne razmjene dobara za nešto potpuno nesvakidašnje. Zasigurno nećete naići na još jednu igru u kojoj ste podivljali barbar na vrhu vulkana. Upravo taj dobar iskorak u tematskom smislu će zainteresirati razne profile igrača, pa čak i one koji bi inače u potpunosti zaobišli igru koja je poprilično jednostavni worker placement.

Centralna mehanika pokretnog vulkana će vas s razlogom privuči ovoj igri, prvenstveno zbog svojeg 3D oblika koji ima i ključnu funkciju gameplaya. Uz samo 3 do 4 akcije koje dobivate svaki krug, mogućnost rotiranja prstenova vulkana će vam ponekada biti od presudne važnosti pogotovo ako se pred vama nađu akcije koje uopće ne idu u prilog vašoj strategiji, pa se morate iskopati kako najbolje znate i umijete.

Kad smo već tih istih strategija, igra nudi pregršt opcija prilikom novih igranja. Area control i osvajanje teritorija na mapi možda i jesu jedan od glavnih segmenata za osvajanje bodova, no zasigurno nisu jedini, a niti dovoljni dio koji će vam osigurati pobjedu. Nakon što jednom odignorirate bogove i zgrade i shvatite svoju pogrešku više vam se ista neće ponavljati.

Najveće zamjerke samoj igri dolaze iz vizualnog aspekta. Glavnom pločom dominira previše smeđih tonova koji stvaraju donekle monoton i zamoran osjećaj radi loše preglednosti. Na sreću, sama ploča nema pretežno puno bitnog sadržaja koji bi vam mogao promaknuti, već su sve bitne stvari dovoljno dobro istaknute, ali ipak ostaje dojam da se najveći segment igre grafički mogao bolje izvesti. Druga zamjerka su ikone, koje su jednostavno presitne. Dizajn samih ikona je dovoljno jasan i intuitivan, no iz nekog razloga se izdavač odlučio toliko ih smanjiti na ploči, da ako sjedite samo malo više udaljeni od vulkana ili traka znanja provest ćete dobar dio igre u pokušajima da razaznate akcije koje želite koristiti. Svakako propust koji ipak malo kvari dojam same igre, šteta.

Sve u svemu, Barbariansi su igra koji spada u val tematski nabijanih Euro igara koje se ne boje priuštiti igračima glavobolje zbog svoje kompleksnosti, a isto tako se ne ustručavaju pokazati svoju raskoš na stolu i privući zainteresirane poglede. Već smo pisali o naslovima koji koriste istu formulu (Anachrony) , te nas svakako veseli što se sve više izdavača odlučuje za ovakve poteze, te time razbija stereotipe vezane uz Euro igre.

Čitajte nas i dalje, jer sljedeći put zaranjamo u recenziju prekrasnog Abyssa i pripadajućih ekspanzija, od koje je najnovija Leviathan! Do tada svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti. Svratite i na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram!

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?