HCL.HR

Root – kronike šumskog ratovanja

Bruno Barkić 24.02.2019.   •   3 komentara


Krznena šumska družina skriva opaku ratnu igru – i cijeli board gaming svijet se nepovratno zaljubio u nju!

Root će vas na prvi pogled zasigurno privući zbog svojeg izrazito šarenog i simpatičnog stila ilustracija no, ne dajte se zavarati, jer ispod tog sloja krznene dragosti skriva se dosta agresivna ratna igra! Direktno inspirirana poznatim sistemom ratnih igara (COIN), Root svakako nije mačji kašalj po pitanju svoje kompleksnosti.

Root, dizajnera C. Wehrle, priča priču žitelja šumskog kraja u borbi nad teritorijima i težnji ka ostvarenju potpune prevlasti. Četiri zaraćene strane dolaze s potpuno različitim setom pravila i provedbom svojih posebnih ciljeva kako bi bili prvi koji će prikupiti traženi broj bodova. I kada kažemo različiti set pravila mislimo na u potpunosti drugačije mehanike i stilove igranja potrebne za uspješno savladavanje svake od frakcija!

I am (G)Root!

Marquis de Cat , odlučivši omastiti svoj brk, započinje igru širenjem svojeg režima po cijelom šumskom kraju s jednostavnim ciljem provedbe industrijalizacije i militarizma. Ovi namrgođeni narančasti mačići su zasigurno najjednostavnija frakcija unutar same igre. Kako bi ostvarili prijeko potrebne bodove za pobjedu, sve što trebaju raditi tijekom igre je uspostaviti svoju ideologiju na što je više moguće lokacija putem podizanja različitih građevina. Na raspolaganju su im pilana pomoću koje će dobivati prijeko potrebno drvo za izgradnju; radionica za sastavljanje raznih predmeta i prikupljanje bodova; te zgrade za novačenje novih trupa koje će im omogućiti brojčanu prevlast nad određenim teritorijima. Ulaganje u različite tipove građevina donosi vam dosta raznolikosti i određenu dominaciju u početku igre, no ako se posvetite gradnji jednog tipa građevina, one će postepeno donositi sve više prijeko potrebnih bodova – sve je pitanje balansa.

Dinastija Eyrie za to vrijeme, s druge strane ploče, pokušava vratiti natrag staru slavu i svoj teritorij. Stjerani u sami kut mape, ovi pernati ratnici pokušavaju postepenim širenjem svojeg teritorija ostvariti, iz kruga u krug, sve više bodova; koji će rasti ovisno o broju gnijezda pametno pozicioniranih na ploču. Ono po čemu se razlikuju od ostalih frakcija je dekret, koji iz kruga u krug postaje sve opasniji ‘stroj’ te, ako je pomno isplaniran, postaje sve teži za zaustaviti. Postepenim dodavanjem novih akcija u dekret, igrač koji kontrolira dinastiju počinje imati impozantnu količinu poteza naspram ostalih; no isto tako mora biti jako pažljiv, jer nemogućnost odrađivanja samo jedne od tih akcija stajat će ga svega što je gradio u prethodnim potezima – dekret propada i primoran je izabrati novog vođu koji će povest pernati narod u bolje sutra.

Kad mačke nema miševi kolo vode

Dok će Marquis i Eyrie kontrolirati većinu ploče, te svojim okršajima biti u centru pozornosti tijekom cijele igre, ostale dvije frakcije će pokušati ostvariti svoje ciljeve na malo drugačiji način. Woodland Alliance je najlakše opisati kao ‘Družinu Robina Hooda’ koja se oslanja na gerilske metode ratovanja i prikupljanje simpatizera od strane lokalnog stanovništva.  Za razliku od prethodne dvije frakcije, šumska družina započinje igru bez prisutnosti na ploči, te ona pametno širi simpatizere po ploči i ucjenjuje sve ostale igrače koji slučajno kroče na teritorije gdje su prisutni njihovi saveznici. Ipak, gdje ima simpatizera, tamo onda postoji i mogućnost za pobunu! Upravo te pravilno tempirane pobune mogu okrenuti jednu partiju Roota naglavačke, pošto ista u potpunosti briše ostale frakcije s te lokacije.

Upravo je to i jedna od čari koje skriva Root, jer nepromišljeni potezi i nedovoljno planiranja u jednom trenu mogu Marquisa stajati bitnih ruta za dovoz drveća, ili Eryie potpunog kolapsa cijelog dekreta. Root se ne oslanja na pokušaje potpune dominacije i agresije, jer više od svega je potrebno prihvatiti simbiozu i suživot s ostalim žiteljima, te se suzdržati od stvaranja tempa kojeg ostali neće moći pratiti – barem ne u ranim fazama.

Za kraj nam je ostao Vagabund, koji vodi potpuno različitu igru od svih ostalih igrača. Vagabudnu nije u cilju preuzeti kontrolu nad određenim teritorijima, niti izgraditi vojsku koja će se suprotstaviti ostalima, već svoje ciljeve ispunjava preko raznih avantura. O njegovoj slobodi igranja ponajviše govori i to da stil igranja može slobodno mijenjati ovisno o raspoloženju, jedan trenutak biti lopov; a  već drugi velika pomoć nekoj od strana.

Isto tako je u mogućnosti i kretati se šumom između puteljaka, što mu omogućava da lagano šmugne od izravnih nevolja, u kojima će se zapravo vrlo često naći, pošto ostali igrači neće zauvijek tolerirati konstantno potkradanje. No, u trenutcima kada ne traži nevolje, itekako može biti velika ispomoć što može dovesti do jakog savezništva i prijateljstva koje Vagabund strpljivo bilježi na svojoj ploči.

Ponajviše od svega Vagabund će paziti na balans i simbiozu svih frakcija, pošto je jedini sposoban prijeći od jednog kraja karte na drugi kako bi spriječio ostale igrače u osvajanju previše bodova. Srce Roota upravo leži u sitnim kompromisima na koje igrači moraju pristajati iz kruga u krug. Pošto niti jedan igrač neće biti u mogućnosti se sam obraniti od naleta ostalih suparnika, puno puta ćete vidjeti kako se sljedeći potezi naglo prekidaju, samo kako bi dopustili svojim novim (privremenim?) saveznicima da ojačaju, jer zajedno moraju zaustaviti revoluciju šumske družine.

Korijen na vašoj polici

Root je uspio u svojem naumu da upakira jedan od kompleksnijih aspekata ratnih igara i postavi ih pred igrače u jako pristupačnom, te po pravilima laganom pakiranju. Pristupačnost se ocrtava više od svega po otprilike jednoj stranici pravila po frakciji, te po prosječnom trajanju partije nešto više od sat vremena. Gotovo bismo mogli zaključiti i da je Root igra koju bi svatko mogao (i trebao) zaigrati.

Iako, bit ćemo pažljivi s ovom preporukom, jer Root nije igra koja će se nužno svidjeti apsolutno svakome. Cijela ta simbioza, sklad i strateška tolerancija dolazi sa svojim setom pravila koje se treba pomno pratiti. Svaki vaš nagli dobitak u bodovima vas čini otvorenom metom za ostale suigrače, što bi vas ujedno moglo stajati i cijele igre, te nije rijedak slučaj da se već unutar par poteza nađete na drugoj strani trake s bodovima. Root je igra ravnoteže i pažljivog planiranja sljedećih poteza u skladu s ostalim suigračima, te kao takva možda i neće najbolje sjesti igračima koji se hrane na kontroli, krvavim konfliktima i potpunom uništenju protivnika.

Međutim, kada se sve zbroji i oduzme, Root je svakako pravo osvježenje u moru igara baziranih na kontroli teritorija i svakako jedna od inovativnijih u ovom sada već pomalo ustajalom žanru. Bazična igra zamišljena je za do 4 igrača, a spada u viši cjenovni rang na tržištu. Postoji i dobro prihvaćena Riverfolk ekspanzija, koja proširuje broj igrača do 6, a izdavač Leder Games najavljuje i novu KS kampanju ovog ožujka, ekspanziju Underworld. Uz elegantna pravila i bezbroj mogućnosti za novo igranje, ne sumnjamo da će se Root vrlo brzo naći uz rame modernim klasicima kao što su Scythe i Terraforming Mars, te dugo ostati na našim stolovima i raspravama.

Zahvaljujemo dućanu Carta Magica što nam je dala igru Root na raspolaganje za recenziju! Čitamo se uskoro, a do tada svakako bacite oko na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara; naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti, te pogledajte i naš Instagram!

Komentari (3)

  • NeoGames

    24.02.2019 - 17:45

    Racuna li se groot kao +1 pun

    • Zoran Žalac

      @NeoGames, 25.02.2019 - 11:17

      Ovaj put ja nemam prste u tome!

  • Kosjenka

    24.02.2019 - 18:10

    koja vam je frakcija zivotinjica bila najzanimljivija, a koja najteza za igru?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?