HCL.HR

Bivši dizajner BioWarea tvrdi da je EA vreća bez dna

Petra Rukav 23.10.2017.   •   46 komentara   •   Zanimljivosti


Bivši zaposlenik BioWarea izjavio da EA ne zanima što igrači žele već im je glavni interes usmjeren na koliko će novca iz nas izvući.

electronic arts

Prošloga tjedna digla se velika prašina oko zatvaranja Visceral Games, razvojnog studija koji stoji iza horor franšize Dead Space. Izvršni potpredsjednik Electronic Artsa, Patrick Söderlund, priznao je da se namjeravaju odmaknuti od singleplayer igara koje se fokusiraju na priču te da su njihove vizije usmjerene prema naslovima kojima će se igrači željeti vraćati i u istima provoditi mnogo vremena. Visceral Games vjerojatno je izletio iz igre jer nije poštivao ta pravila.

Dakako, naizgled beskrajna pohlepa 35 godina starog američkog izdavača i distributera videoigara naljutila je brojne fanove, ali i bivšeg dizajnera BioWarea. Ukratko, Manveer Heir je izjavio da njegov bivši poslodavac kao i ostale velike tvrtke u gaming industriji „brinu samo o zaradi“.

Naglasio je kako iste „zapravo nije briga što igrači žele već ih zanima ono za što će igrači dati svoj novac, a to su suptilno različite stvari“. Nadalje, Heir sugerira da porast mikrotransakcija te dodavanje često suvišnih multiplayer komponenti uništava iskustvo igranja onim igračima koji preferiraju singleplayer.

Ovo je definitivno ideja EA-a. Oni uglavnom forsiraju s igrama otvorenog svijeta zato što pružaju bolju zaradu. Riječi koje EA koristi su ‘vratiti im se opet i opet’. Zašto vam je stalo do toga, EA? Zbog mikrotransakcija. Radi toga smo dodali i multiplayer u Mass Effect 3, zar ne? Kako bi se ljudi iznova vraćali stvari od ‘samo’ 60-100 sati igranja.

Iako još uvijek ne znamo što EA smjera po pitanju Star Wars igre, jasno nam je da to neće biti linearna avantura s fokusom na priču. Jednostavnije rečeno, naslov će imati otvoren svijet, možda za više igrača, u kojeg će biti puno lakše pobacati razne mikrotransakcije i loot kutije.

Je li EA uistinu vreća bez dna? Mislite li da su otvoreni svijet i multiplayer igre ono na čemu EA treba raditi? Ne zaslužuju li igrači koje zanima singleplayer svoj dio kolača? Javite nam u komentarima ispod.

Komentari (46)

  • GAMEmaher

    23.10.2017 - 14:18

    Pa je da EA malo pohlepno to naizgled ali nisu sad ni vreća bez dna… prije bih to rekao za Activision čiji call of duty drži cijene ko zlato. EA bar hitove novije battlefield 4 i Star Wars battlefront su davali po 35 kn + gratis seasson pass mape. Igre na popustima su im isto jeftine kad prođe koja godina po 40-50 kn tako da meni su oni prihvatljivi. Ne kupujem odmah novo čim izađe a ko može priuštit novo tome je svejedno.

    • Czar

      @GAMEmaher, 23.10.2017 - 14:38

      Na plejka storu vidim svako toliko neku cod igru na akciji, a isto je vjerojatno i na Steamu tako da moraš redovito pratiti.

    • GAMEmaher

      @Czar, 23.10.2017 - 15:26

      je akcija po 120 kn igre tipa advanced warfare, ghost, black ops2… o tome i govorim. Jer igre od EA su po 35 kn

    • sgtbare

      @Czar, 24.10.2017 - 16:23

      Nema opravdanja, EA je vreća bez dna koliko i activision, to su gladne korporacije kojima je bitnija kvantiteta vise nego kvaliteta, zato se svaki nastavak battlefielda i coda sve vise casualizira da se privuce sto veca masa, udaljava se sve vise od one formule sto je cinilo prve igre odlicnima i igre se “poglupljuju” da tako kazem zato je neusporedivo iskustvo jednog “cod – united offensive” i ovaj novi WWII recimo ili “bf2” stari i “bf4” taj osjecaj imerzije i igrivosti nije toliko zastupljen kao u novijim fast-paced casual nastavcima… naravno da je tu velika vremenska razlika, stariji engine…itd. ali govorim o rezultatu, sveukupni experience!

  • partybreaker

    23.10.2017 - 14:18

    Šokantno!

  • Solokow

    23.10.2017 - 14:20

    Bojkot. Da se vidi tko je gazda.

    • Drunkenstein

      @Solokow, 23.10.2017 - 14:30

      Ja san ih bojkotira zajedno s activisionom ima najmanje 5 godina, no naprosto je nemoguce od ljudi ocekivat bilo kakav bojkot u bilo cemu, to uvik ostane na pojedincima.

    • Cro_echo88

      @Solokow, 23.10.2017 - 14:34

      Slazem se, treba se zajednica pobunit i pocet bojkotirat takve izdavace i takve nacine poslovanja i dat im do znanja u kojem smjeru hocemo da se gaming razvija…oni zive od nas a ne mi od njih.

    • movie

      @Cro_echo88, 24.10.2017 - 18:49

      Ti živiš na nekoj drugoj planeti ili si samo utopist?

  • sgtbare

    23.10.2017 - 14:25

    HCL, trebali biste napisati neki članak/special o tome kako je i koliko Electronic Arts kroz rane 2000′ pa sve do danas uništio i pokopao brojne razvojne studije koji bi debitirali dobrim naslovima a zavrsili nikako i zaboravljeno, prvo mi pada na pamet The Saboteur pandemic studia…i more ostalih…

    • delight353

      @sgtbare, 23.10.2017 - 14:49

      Podupirem ideju.

    • Shadow king

      @sgtbare, 23.10.2017 - 16:21

      Potpisujem

    • Retr0

      @sgtbare, 23.10.2017 - 17:38

      Svaka čast za komentar.

    • pleto

      @sgtbare, 24.10.2017 - 07:43

      To bi bilo zanimljivo štivo

    • moordrak

      @sgtbare, 24.10.2017 - 09:42

      Odlična ideja!

    • funky0308

      @sgtbare, 24.10.2017 - 21:07

      Imas odlicnih dokumentaraca na YouTubetu od Gameranga ( https://youtu.be/vIctmHmisVM ) – ima jos nekih gdje se prica o “novom” EAu.. ali svakako je prijedlog dobar. Ima puno sl tema koje bi mogli pokriti u nekakvim serijalima

  • Red Falcon 2

    23.10.2017 - 14:34

    Oh, you don’t say!? To je isto kao da mi je netko rekao da je nebo plavo.

  • sedf

    23.10.2017 - 14:40

    Hm,kad se svatili?

  • delight353

    23.10.2017 - 14:59

    Suptilnim, polaganim, ali sigurnim koracima, veliki izdavaci kao EA rade na stvaranju navika kupcima. Umjesto da je obrnuto. Ta formula se primjenjuje i na drugim granama gospodarstva. Cesto cete od rukovodecih cuti: “Takva je potraznja. Zato radimo takav i takav proizvod…”. No, cinjenica je da su oni sami sebi stvorili priliku, a ne trziste. Nevjerojatno kako novaca nikada nije dosta… Misljenja sam da ce veliki izdavaci, kao i EA, ici slicnim koracima i ugasiti svaku kreativnost i inovaciju. Bojim se da cemo u skorijoj buducnosti na PCevima i konzolama igrati igre mobilnih modela…

    • funky0308

      @delight353, 23.10.2017 - 16:05

      Citam tvoj komentar i bas re hocu ispraviti u “takva je potraznja” ali vec si sam napisao – oni su sami sebi kreirali potraznju. Ja od EAa igram jako malo stvari, osim FIFAe, a i to cu ubrzo prestati. Stanca se svake godine ista stvar za novih 500kn. Zapravo, kada bi usporedili FIFU iz 2010 i ovu danas, tek tu bi vidjeli sto je novo. Mlate pare na FUTu i lhudi ko bleaavi trce za time, placaju karte suhim zlatom… tome treba stati na kraj. Sto se mene tice, mozemo vec danas. Jer stvoriti si trziste i pravila, navuci klince od male dobi i trenirati ih i dresirati na smeca koja ce im servirati narednih godina je odvratno i na to ne smijemo pristajati. Ja sam iskljucivo single player gejmer i sranja kao sto su BattleFront me ni malo ne zanimaju. Ne cijene oni mene, ne cijenim ni ja njih. Odvratno kapitalisticko ponasanje u onome sto je nasa zabava i nas, moglo bi se reci i zivot ili ajde – nacin zivota. – mi smo odgovorni i zaustaviti to i vjeruj mi moze se. Netko je rekao “nece vecina” – nema vecine, svatko sam za sebe i da vidis kako ce nas se brzo skupiti tisuce. Opcenito su im precjenjene igre i ni to im nije dovoljno, nego jos otmi na loot boxovima i ostalim ljepotama. Uvaljuju multy player gdje mu stvarno nema mjesta samo da se pare uzmu. Treba prestati kupovati i kraj price. A ako vec moram imati FIFU pa kupi je jednom u tri god i neka puse. Ili je treba skinuti s torrenta. S ovakvom gamadi se bori njihovim oruzjem. Ja sam apsolutno za postivanje autorskih prava ali posto ih ne postuje sam EA, nego iscjedi i skrsi svaki mali studio kojemu pomognu (bas me zanima gdje je nastavak one igre gdje mali Yarni siba po sumi, ne sjecam se kako se zove igra iako je imam – eto koliko cesto palim Origin …pogusili su sve sto je valjalo) – ako je tako, ja mislim da se fer boriti se na sve moguce nacine. Pokazali su s ME koliko nas cijene…gamad

    • sedf

      @funky0308, 23.10.2017 - 17:13

      U pravu si,EA trebao davno da crkne,Ali kako opstaju,I Rokstar I CD red su pobjideli zlo EA,I nikad nisam video posvecejnijem singalplayjer gamer ikada,nego ba bi igrao God Of War ili Titanfall 2?

    • Toma_HR

      @delight353, 23.10.2017 - 16:50

      Naravno, na početku godine odrede rast 10%, nadaju se 5%, a menadjerima isplaćuju bonuse preko 6%. Svima mora biti jasno kako taj svijet funcionira od danas-do sutra, točnije od jedne do druge fiskalne godine sa tendencijom manje daj a više uzmi. Da se njih pita igrali bi igre ko Minecraft i Super Mario , a plaćali 700 kn. Ljudi koji donose odluke ne igraju igre niti su ih igrali a potrošači su za njih stado i ovce. Svjetlo je CD ProjectRed i Rockstar jer su prejaki da ih pojede zlo kao EA, koje je pojelo mgoge male studie.

    • l)oolvl

      @Toma_HR, 23.10.2017 - 22:46

      koji Rockstar, a što je sa GTA Online i “mikro”transakcijama tamo. Bit će veliko iznenađenje ako i RDR 2 ne bude multiplayer na neki način. Igre koje danas valjaju su uglavnom ili indie ili od japanskih izdavača, zapadni AAA izdavači su postali previše megalomanski za svoje dobro.

    • funky0308

      @l)oolvl, 24.10.2017 - 18:57

      Biti ce sigurno, ja oko toga dileme uopce nemam. Mozda na foru GTA V sto mi je jos i prihvatljivo, SP dio igre je mogao biti veci ali ne moras igrati Online i to mi je OK. Ako nas budu maltertirali s lootboxovima i mikrogluparijama neka odje… i oni.Ma igrati cu Carmagedon od prije 20 god ali necu gamadi davati po 150 eura za ihru, nema sanse. Neka ih rade free pa cemo kupovati lootboxove.

  • Goran1234

    23.10.2017 - 15:08

    Zadnje što sam ja kupio od EA je bilo Lord of the Ring’s za PS2,na tome ću i ostati….nažalost.A ionako vide budućnost gaminga u iznajmljivanje svog softvera,tako da nije dobro,svakako.

  • Serpico

    23.10.2017 - 15:36

    Da rade samo ono što treba da rade s obzirom na to kakav pristup imaju (sportske simulacije, generične i smorne igre otvorenog sveta i multiplejer FPS-ove) ne bi bilo problema. Nego, oni kupuju studije, IP-jeve ili u nekom trenutku daju zeleno svetlo za stvaranje nekih zanimljivijh igara ili onih koji su za užu igračku publiku a koji ne odgovaraju njihovim ogromnim ambicijama i s vremenom to unište, pa od studija i IP-a bude long lost, and long forgotten.

  • blacklist0907

    23.10.2017 - 15:43

    On to tvrdi a mi to svi znamo

  • funky0308

    23.10.2017 - 16:10

    Ja se samo nadam da sve ovo nece dovesti do sloma velikih izdavaca i jedne odvratne krize koja ce bas sve puno kostati. Iako, kad malo bolje razmislim – pa neka se i dogodi. Mali indie studiji ce izroniti, pomoci cemo im Kickstarter kampanjama i Early Accessima i OK. Ako nista drugo, imamo hrpetine neodigranih igara pa cemo barem to zavrsiti. Ovo sto radi EA, a od nedavno (par god) tim stopama krece i Ubisoft i ostatak ekipe treba pod hitno zaustavljati i odupirati se tome. Jbte, za par cemo god dobiti kostur igre za 10 eura , a sve ostalo placati. I to na fer nacin, hocu ivaj mac i ovaj armor, nego lottery loot box la sta bude (naravno, biti ce hrpa smeca koje cemo placati stvarnim novcem). Jako lose. Nadam se samo da nece izbaciti nista toliko dobro da necu moci odoliti, ka sam s njima raskrstio. Nema SP igara? Hvala i dovidjenja.

    • delight353

      @funky0308, 23.10.2017 - 17:11

      Potpuno se slažem s tvojim komentarom. Meni su više dosadila ta forsiranja multiplayera…

    • Drag0nFlam3

      @funky0308, 23.10.2017 - 17:39

      Živa istina, meni padne mrak na oči kada vidim u kojem smjeru su krenuli EA, Ubisoft, Activision i ekipa. Svake godine istu stvar prodaju i tvrde da je “novo i inovativno”, i svake godine nalijepe cijenu od 500 kn. Ja sam također single-player tip i kvalitetnu priču u igri najviše cijenim tako da je i meni tužno da imamo sve više i više loot boxeva, mikrotransakcija, DLC-eva na svakom pogledu, a sve manje poštenih i marljivih developera koji će uložiti vrijeme i ljubav u svoju igru te je prodati bez nekakvih season passeva, loot boxeva itd. Jedina stvar koju moram priznat EA-u da je dobar potez su česti popusti, imam negdje 10 igara u Origin library-u a da sam ih dobio besplatno/ugrabio za nekih 50 kn, ali ruku na srce nijedna njihova igra me nije bog zna šta zaokupirala…

    • funky0308

      @Drag0nFlam3, 24.10.2017 - 07:55

      Istina, ja sam fan ACa i stvarno mi je Ubisoft nekada bio “drag” izdavac/studio ali posljednja dva ACa nikada nisam zavrsio niti hocu – to je jako lose i za jedan indie studio. Isti taj Ubisoft se kleo kako su Seasson Pass fore iza nas i kako to nece vise raditi – eto nama Seasson passa i za AC Origins – sada kazu da su mislili na Seasson pass koji nece biti bitan za gameplay i pricu igre?! Pa kao da su Incursioni u Divisionu biti za pricu u igru?! EA sam prekrizio, nabaviti cu svakih par god FIFU i to na nacin da je kupim s legom pola pola kao i ove godine, AC Origins cekam da vidim da li su nesto naucili i nakon toga pada odluka sto dalje, ako ne bude dobar, cijeli account ide u prodaju (sa 20ak igara) – dosta je. Jbte, danas se covjek vise zabavi uz BrickRigs i Minecraft nego uz jedan AC Syndicate iz kojega su se cuda dala izvuci. Puno je problema bilo u ACu, prica se samo o RPG elementima i mehanikama, a ja se iskreno nadam da se radilo i na ostalim mehanikama i da se Sayek nece pentrati ko kreten za sve zivo samo zato sto drzim R2… Uskoro je dan D pa cemo biti pametniji. I za EA i za Ubisoft. Sto se tice Origina – istina, hroa je bespla igara, imamo EA Valute sa igrama za sicu ali koliko se toga da odigrati kao dobru igru, a koliko tek toliko jer smo ih dobili? Last of Us sam odigrao pet puta i mogao bih opet, AC Black Flag igram dan danas, bas kao i GTA V i jos nekih par igara – to su igre (za mene) i nadam se da cemo se vrlo brzo vratiti tamo gdje gejming i pripada, a to je zabava, ne preskupo oblacenje barbika kroz kojekakve lutrije i loot boxove.

    • moordrak

      @funky0308, 24.10.2017 - 10:52

      Funky, budem ti ja ispričao kakav je Origins deluxe edition ne brini. A glede oblačenja barbika, jbga. Gaming se promijenio. Ostarili smo i sada neki novi klinci pišu pravila.

    • funky0308

      @moordrak, 24.10.2017 - 16:59

      Hehe…moj lega, igra je na Uplayu, samo se ceka preload igre 🙂 . znaci delux je uletio? Meni je malo zao sto sam uzeo digitalnu kopiju ali puno mi je jeftinija, na Uplayu je dobijem za 300tinjak kn (popust 20% od U pointsa – ovo “U” nije na nacionalnoj osnovi 🙂 ) , htio sam imati i kutiju ali nema veze – samo neka igra valja i nabaviti ce se kutija ili jos bolje poster kojega sam promasio, a bio je u Rebootu. Ovako nesto se dugooo ceka i onaj tren kada serveri prorade ja igram 🙂

  • Shadow king

    23.10.2017 - 16:24

    Pa nije ni čudno za tu kompaniju, s obzirom da je bila dva (il više, ve nisam siguran) put izglasana kao najgorša kompanija u Americi.

  • Toma_HR

    23.10.2017 - 16:43

    Igre od EA treba kupovati kad dodju na 50 kn, ne prije

  • mr.labud

    23.10.2017 - 16:58

    Ode EA u ljepi k###c.

    • movie

      @mr.labud, 24.10.2017 - 18:55

      Baš si labud. Kako će otići u kurac firma koja samo na jednoj igri godišnje okrene oko 2 milijarde dollara? Mislim na fifu.

  • Black op

    23.10.2017 - 17:14

    Ako ih nije briga šta igrači žele kako to da imaju tako veliki uspjeh i prihode?Paradoks 21. vijeka.

    • funky0308

      @Black op, 24.10.2017 - 09:33

      Ostale fransize ih guraju (BF1, BattleFront1 i sl)…ali ne manjka ni para od preordera za ME i ostale krasne igre. FIFA i NBA se prodaju ko’ blesavi i mislim da cemo se nacekati da oni padnu. Ocito vecini odgovara nacin na koji rade i dok je god tako oni nece mijenjati smjer kojime idu.

    • Black op

      @funky0308, 24.10.2017 - 12:29

      Dakle rade kako treba, vidjećemo do čega će ovo dovesti za 5 godina.

  • L3gi0naR

    23.10.2017 - 18:29

    Neznam koja im je zadnja igra i valjala,sve škart nad škartom.

  • Pararera

    23.10.2017 - 20:06

    Možda da uključe mozak i krenu slušati igrače, možda bi i više para bilo?

  • pleto

    24.10.2017 - 07:42

    Počet cu bojkotirat njihove igre

  • moordrak

    24.10.2017 - 10:42

    Ne bave se oni ovim poslom zato što vole igre, nego zato što vole pare. Cilj gaming industrije je isti kao i kod svake druge industrije: generiranje profita. Djeco draga, dobro došli u kapitalizam!

    Sve dok se određene igre iz portfelja bilo kojeg izdavača igara prodaju (a neke se godinama prodaju odlično, FIFA npr. ), nastaviti će ih razvijati, dok će sve drugo, manje profitabilno gasiti i prepuštati nekome drugome. I da, naravno kako će učiniti sve kako bi izvukli što je moguće više para od vas! Vremena su se promijenila. Klinci danas hoće sve,odmah i imaju dovoljno para za plaćanje onoga što žele. Različiti izdavači im nude dodatne sadržaje putem mikrotransakcija. Simple as that. Za ove koji kukaju i prigovaraju zbog uvođenja takve prakse u igre, nemojte p*zditi da i vi ne bi trgovali kada pare ne bi bile problem.

    Posve druga stvar je proizvod koji se nudi. U slučaju EA, onaj “arts” je netragom nestalo iz njihovih igara i u zadnjih nekoliko godina, EA nije izdao ništa vrijedno spomena, a sve čega se dotaknu pretvore u govno. Osobno, MP i sportske igre me ne zanimaju, a ako to znači da ću jednom godišnje odigrati jednu kvalitetnu SP igru, uredu. Manje smeća na mojim policama.

  • marko1106

    24.10.2017 - 16:57

    Nije mi zao sto traze novce i sta ja znam…neka ako ima budala koja ce svaki dan kupovati gluposti pa neka ih izmuzu….zao mi je sto su mi unistili tako drage fransize…kupe studio pa ga uniste

  • hostile

    30.10.2017 - 01:56

    Ea i activision na torente, a od ostalih kupit.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?