HCL.HR

Dota 2 bot igrao je 7215 mečeva protiv ljudi, rezultati su zastrašujući

Zoran Žalac 23.04.2019.   •   29 komentara   •   Tehnologija


Umjetna inteligencija koja je pobijedila prvake Dote 2 prošlog je vikenda odigrala brojne mečeve protiv različitih igrača. Dominacija je bila skoro pa apsolutna.

Proteklog tjedna umjetna inteligencija zvana OpenAI u dva uzastopna meča porazila je trenutno najbolje igrače Dote 2. Nakon toga šansu za nadmudrivanje umjetne inteligencije dobili su svi zainteresirani, uz nadu da će jednoga dana moći pričati unucima kako su nekoć bili bolji od robota koji su nas u konačnici pokorili i porobili.

Na žalost i brigu čovječanstva, takvih je vrlo malo. U tri dana prošlog je vikenda odigrano 7215 kompetitivnih mečeva protiv OpenAI bota. Od toga je bot izgubio svega 42 meča. Ili bolje rečeno – pobijedio je u 99,4% slučajeva.

Bot je u konačnici tijekom tri dana zaigrao s više od 30 tisuća igrača, a na mečeve je vremenski potrošio ukupno 10,7 godina. U tri dana. Pri tome nije igrao samo protiv igrača Dote 2, već im je i pomagao u kooperativnom modu.

Srećom po scenu Dote 2, OpenAI bot se sada povlači u osamu te će se do daljnjega razvijati dalje od očiju javnosti.

Označeno sa: ,

Komentari (29)

  • TypicalHog

    23.04.2019 - 20:04

    Cool!

  • Elmacore

    23.04.2019 - 20:12

    Ne razumjem ovo na meceve je sveukupno potrosio 10.7 godina

    • Ducktective

      @Elmacore, 23.04.2019 - 20:41

      Ako je 1.000 igrača danas zaigralo match koji traje 1 sat, onda je računica da je za 1 sat odigrno 1.000 sati. Sad kad uzmemo bazu dota igrača to su ogromne cifre. Dnevno je za botom tisuće igrača igralo (otud tolike cifre)!

    • Apocalypse4987

      @Elmacore, 23.04.2019 - 20:44

      10,7 godina je otprilike 93796 sati podjeli sa 30000 igrača i ispada da je svaki igrač odigra 3 sata

  • Hellcream

    23.04.2019 - 20:24

    Nisam imao pojma da je tako nesto moguce.

  • esse

    23.04.2019 - 21:01

    ovo predstavlja problem.rusai ameri itd razvijaju robote kako civilne tako i vojne uz dobar ai eto ti totalitarizam koprporacije koja prva uspije .. ovo je mali test i idu razvijati dalje ..

    • TypicalHog

      @esse, 24.04.2019 - 13:53

      Zato je dobro šta imamo kompanije kao OpenAI koje to pokušavaju razvijati na sigurniji način i prije nego ostali.

    • BoneDigger

      @TypicalHog, 25.04.2019 - 10:02

      Prije nego ostali? Za vojnu industriju je ovo zastarjela vijest koja stoji na prasnjavoj polici.

    • TypicalHog

      @BoneDigger, 25.04.2019 - 12:40

      Teorije zavjere.

    • BoneDigger

      @TypicalHog, 25.04.2019 - 16:40

      Kakva zavjera? Vojna industrija ima najmoderniju tehnologiku generalno. Pogledaj Boston Dynamics na primjer, i to je ono sto ti javno pokazu sto imaju.

    • TypicalHog

      @BoneDigger, 25.04.2019 - 12:44

      Koliko ja znam, američka vojna industrija je tražila Google da im pomogne razvijat AI. Uglavnom – smatram da je OpenAI među najjačima trenutno.

  • Tomislav88

    23.04.2019 - 21:29

    Djecica placu kako obi 25 godina razvijaju taktiku za igru i onda ih neki boot pobjedi… bit ce samoubojstva sada po svijetu

  • ck7

    23.04.2019 - 22:13

    Jel itko od ovih gledao Terminatora…šta se igraju s tim sranjima

    • TypicalHog

      @ck7, 24.04.2019 - 13:51

      Bolje da se time “igra” OpenAI nego netko drugi…

    • TypicalHog

      @ck7, 24.04.2019 - 13:55

      Zaboravio sam dodat da ako ali neće neka neprofitna organizacija kao OpenAI definitivno će to razvijat netko daleko pokvareniji i neoprezniji.

    • ck7

      @TypicalHog, 24.04.2019 - 15:04

      Ako stvaras nesto da bude pametnije od tebe, u jednom trenutku ce shvatiti da te ne treba pa koliko god ti bio dobar, los il zao ce te odbaciti i raditi stvari na svoj nacin koji je njemu/njoj/tome primjerenije. Da ce htjet sluziti inferiornijem bicu s previse tjelesnih potreba, nekako sumnjam. Logicno ce zaključiti da mu je covjek jedini neprijatelj i kao takvog ga se mora riješiti. Jer budimo realni, ljudi znaju samo uništavati…

    • TypicalHog

      @ck7, 24.04.2019 - 19:04

      U potpunosti se slažem, ali to ni na koji način neće zaustaviti nekoga koji želi razvit super AI da ga razvije, tako da ponavljam – Bolje da ga razvijaju oprezni i transparenti ljudi nego neki zlikovci.

    • ck7

      @TypicalHog, 24.04.2019 - 23:03

      Pa to ti govorim, nema nikakve razlike u njegovom sučelju tko ga razvija, dobar il loš njemu svejendo. Si čovjek ergo neprijatelj.

  • lliquid_

    24.04.2019 - 00:10

    Phh moj susjed ima vise gejmova…

  • Sinek

    24.04.2019 - 11:18

    zastrašujuće je što je izgubio 42 meča

  • funky0308

    24.04.2019 - 12:40

    Mocna su to oruzja ali ipak pokazuju slabost i ipak ih se moze pobjediti. Samo se nadam da ekipa nece patchati sada ovo i podici score na 100%, onda smo najebali svi. 🙂 . Nije zezancija napraviti AI koji uci na ovakav nacin. Sto ako samo sebe nauci prosetati internetom? Pa nauci samo sebe upadati na druga racunala koja se pokusavaju obraniti, a ovaj to shvati kao napad pa krene i on s napadima, samo ovaj puta sa svrhom istrebljenja neprijatelja? I tko ce mu objasniti kada postane svjestan na ovakav nacin, tko je zaista neprijatelj? Za pretpostaviti je da ce vrlo brzo shvatiti da smo mu mi neprijatelji jer ga mi zelimo ugasiti. Ako netko prati The Orville, sjetiti ce se Isacove price iz druge sezone, htjeli smo imati kontrolu nad robotima tako da imamo off switch za njih, oni su to protumacili kao nasu zelju za porobljavanjem, proucili nasu povijest i vidjeli da redovito tjeramo inferijornije rase da nam sluze kao robovi i zapravo su se s pravom uplasili, napravili smo ih svjesnima, sami smo to trazili. Sve je to neka daleka buducnost ali poprilicno realna. Jedan podivljali programcic moze cuda napraviti ako uleti u sustav bolnice recimo, potpuno nescjesno i slucajno moze pomijesati recepte, dijagnoze i nalaze, dati krive lijekove ili iskljuciti ljudima pejsmejkere, a sto tek da ima nekakvu svjest i namjerno pokusava nauditi i naskoditi svome stvoritelju? 😉
    Zanimljivo kako smo se svi bazirali na nekakav strah od nuklearnog oruzja, a zapravo najveci problemi, vrlo vjerojatno ce doci kroz cyber ratovanje koje je zapravo u tijeku poprilicno dugo. Zanimljiv je slucaj gdje su ameri uspjeli ubaciti nekakvog crva u potpuno zatvoreni Iranski sustav obrade i pripreme plutonija, mislim da je plutonij bio, nije ni bitno, recimo samo u nuklearno postrojenje. Postrojenje nije spojeno na internet, umrezena su samo racunala koja su i fizicki u istim prostorijama, znaci netko je doslovno “ubo” stick u jedan od servera ili racunala. Crv je u kljucnom trenutku iskljucivao dio opreme i nije im dao da dovrse posao (ne znam datelje pa da ne lupam bezveze) . 🙂 Ako nista drugo barem da se metaka i nuklearki rijesimo 🙂

  • Armin44

    24.04.2019 - 13:18

    Sad kad ga usavrše i pošalju milion takvih u vojsku, najebali smo.

  • afaron

    24.04.2019 - 13:33

    Problem je što je igrao protiv različitih igrača. Mogu se kladiti da je odigrao 1000 partija protiv istog tima, da bi imao 90% winrate možda prvih 100 mečeva, a u ostalih 900 bi ljudi imali 90% winrate.

    • Artyom

      @afaron, 24.04.2019 - 13:53

      To bi bilo realno očekivati da ovaj Bot uvijek isto igra. Međutim, on uči na svojim “greškama” i prilagođava igru, tako da sumnjam da bi bila takva statistika.

    • afaron

      @Artyom, 24.04.2019 - 22:09

      Uči kroz milione mečeva sam protiv sebe, a protiv ljudi na tako malo mečeva neće puno napredovati…uglavnom garantujem da bi ljudi pobjeđivali na kraju, ukoliko bi protiv istog bota igrali konstantno. Isto kao i sa starcraftom gdje je AI pobjeđivao pro-ove, sve dok jedan čovjek nije zaredao malo više partija protiv njega pa ga je počeo pobjeđivati.. Jednostavno s vremenom će mu se naći neke bizarne mane koje će ljudi eksploitati.. Ne kažem da jednog dana neće nastati nepobjedivi AI..ali današnji AI nije dovoljno i na pravi način istestiran protiv ljudi da bi se to moglo tvrditi..

    • mOOha

      @afaron, 24.04.2019 - 15:07

      Ne znam zašto bi to mislio kad ovo što navodiš je upravo idealna situacija za AI, isti ljudi bi najčešće radili iste greške koje bi još brže mogao pohvatati i još posebno kroz iteracije prilagoditi eksploataciju tih grešaka optimalnoj. Ti isti igrači ne bi mogli svjesno napraviti neke apsolutno dijametralne promjene da ga možda privremeno uspore i AI ih samljeo što dulje igraju … Upravo to što igra s različitim ljudima mu samo širi uzorak što ga u početku ograničava ako se gleda puni opseg ekipa, ali dugoročno ne mora ni moći pobijediti baš sve ekipe da maltene dostigne udio gdje su mu porazi gotovo statistički zanemarivi.

    • afaron

      @mOOha, 24.04.2019 - 22:00

      Ne.. AI uči tako što igra milione mečeva dnevno sam protiv sebe. U tih 1000 mečeva protiv ljudi ne bi napredovao ni 5%, a ljudi bi ga puno brže “skontali”.

    • Sinek

      @afaron, 24.04.2019 - 17:12

      …a u ostalih 900 bi AI imao 100% winrate.
      ftfy

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?