HCL.HR

Gothic – prva velika igra iz Njemačke

Zoran Žalac 15.03.2019.   •   6 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno 18 godina, startao je fantasy serijal Gothic koji se uspio probiti unatoč tome što se prodavao na samo tri tržišta.

Njemačka je u mnogim pogledima svjetska velesila, no u industriji videoigara dosta su dugo kaskali za ostatkom svijeta. Tek su početkom 21. stoljeća iz Njemačke počele stizati zvučne i ambiciozne videoigre, a jedna od takvih bila je i fantasy RPG zvan Gothic.

Gothic je bio debitantski projekt razvojnog tima Piranha Bytes koji je na toj igri radio pune četiri godine. Postavio nas je u svijet koji je izgubio rat protiv Orkova, u ulogu neimenovanog zatvorenika koji dobiva zadaću boriti se protiv demona zvanog Sleeper. Igrač se mogao pridružiti jednoj od triju frakcija.

Gothic je za svoje vrijeme bio prilično velika i otvorena igra, a to je prepoznala i publika i kritika. U kontekstu RPG-a i napredovanja koristio se pomalo netipičan sustav u kojemu je igrač prvo morao osvojiti bodove za razvoj određenih vještina, a zatim i platiti učitelju da bi ih naučio.

U ranoj fazi razvoja Gothic je nosio naziv Orpheus, a jedna od ideja za ime bila je i Finster.

Iako je igra prvotno bila ograničena samo na njemačko, austrijsko i švicarsko tržište, ostvarila je solidne rezultate u prodaji, a njezin nastavak donio je serijalu širu, svjetsku slavu. U razvoju je bila i ekspanzija za prvi dio, no ona je otkazana prije dovršetka. U planu su bile i verzije za tadašnje konzole, ali se pokazalo kako ZenGin Engine nije bio prikladan za slabiji hardver.

Komentari (6)

  • moordrak

    15.03.2018 - 13:35

    Piranha Bytes je bio i ostao proizvođač trashy igara. Teško je opisati taj stil, ali, ili ga voliš, ili ga mrziš. Rizen serijal, uz prošlogodišnji Elex, spadaju u dobre primjere takvog stila.
    Gothic serijal igara je za mene otvorio jedan posve novi svijet digitalne zabave. Ghotic je nudio nešto drugačiju perspektivu i pristup RPG žanru. Grafika u ono vrijeme nije bila presudni faktor već imerzivnost, a priča je bila odlična! Ako ću govoriti iz današnje perspektive i meni je teško povjerovati da sam satima mogao buljiti u ovakvo smeće od igre. Kada kažem smeće, mislim na grafički prikaz. U svoju obranu, onda nismo znali za puno bolje. Uz Bladurs gate koji je žario i palio u to vrijeme, Diablo, Icewind Dale, Neverwiter Nights, moram reći da je ovo bilo jedno zanimljivo razdoblje u kojem su nastali mnogi legendarni naslovi koji su udarili temelje modernim video igrama. Ovih nekoliko navedenih, uz Gothic ću valjda pamtiti dok sam živ.

    • Darac83

      @moordrak, 15.03.2019 - 19:42

      Je, tada se izbacivalo puuuuno manje igara godišnje, a još manje si mogao nabavit kod nas. Zato smo one koje smo imali prelazili detaljno, neke i više puta, čitali svaki dialog, svaki pronađeni log i slično zbog čega smo “uronili” u svaku ovakvu igru i zato ćemo ih pamtit. Da ne govorimo da je bilo manje obveza i više vremena za igru. Sad kad na assasins creedu ili slicnoj igri naletim na letter ili log s više od 3 reda teksta samo preskočim, jer me ceka 5 neodigranih igara i tekst je ono “bla, bla, platio je onom da ubije onog jer je on dobar s onim koji je dobar samnom, bla, bla…”, samo mi reci gdje je iduci main mission da idem dalje… 😂

  • IvanDado

    15.03.2018 - 14:24

    Prvi Gothic nisam igrao sve do tamo 2008, ali sam zato dvojku igrao nekih godinu dana nakon releasa i obozavao svaki trenutak proveden uz ovaj serijal ukljucujuci i Gothic 3 koji je po mnogim stvarima bio dosta losiji od svojih prethodnika. Sada bas prolazim kroz Elexa, nekih 40 sati provedenih do sad, ali samo exploram mapu. Jos nisam konkretan zadatak obavio i ne mislim jos neko vrijeme. PB stvarno zna napravit prekrasan world koji je vise nego gust istrazivat. U Elexu se moze dosta sati ulupat ako si completionist kao ja. Sto se tice same kvalitete igre rekao bi da mi je negdje kao Risen 1. Prvi Risen mi je bio super, a posljednja 2 “meh” znaci Elex je vise nego solidan. Zamjerka mi je jedino sto graficki i po animacijama igra previse podsjeca na posljednje 2 Risen igre, a uz njih me ne vezu pretjerano dobra sjecanja. Ima tu dosta mjesta za napredak i mislim da ako PB odluci radit serijal od Elexa da bi dvojka mogla bit samo jos bolja. Uglavnom, veselim se vidjet sto momci spremaju za buducnost.

  • Darac83

    15.03.2019 - 19:33

    Gothic 2 sam posudio od frenda i oduševio me. Priča me toliko zainteresirala da sam, nakon njega, odigrao i prvi. Znam da je bila daleko od odlične igre, ali spada mi u igru koju ću pamtit jako dugo. Obje imam još uvijek. Onaj osjećaj u dvojci kad konačno postaneš paladin… 😍😁😎

  • Loghain

    15.03.2019 - 23:21

    Sjećam se da je Gothic 2 dok je bio novi bio u ono vrijeme jedan od najboljih RPG-ova, mislim da su i CDPR devsi uzeli kao inspiraciju za svoj kasniji Witcher serijal i njega. Ali danas mislim kako je najveći problem Piranha Bytes jednostavno nedostatak novca da bude ravnopravan velikim studijima, talenta su uvijek imali ali bez novca da u svojim RPG-ovima imaju poštene cinematice, angažiraju neke od najboljih pisaca za njih i glumaca da daju glas likovima u igri su ostali na nekoj razini između indie studija i profesionalnog bez mogućnosti da prave AAA naslov.

  • crolink07

    16.03.2019 - 16:29

    Gothic,igra iz doba kad mi je PC bio ravnopravan s konzolama.Odavno više nije.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?