HCL.HR

Google lagano prodaje maglu, na Stadiji nema igranja svih igara u pravoj 4K rezoluciji

Zoran Žalac 19.11.2019.   •   46 komentara   •   Tehnologija


Prve recenzije Googleove platforme za streaming igara nisu očaravajuće te je jasno da usluga još nije potpuno spremna za masovnu upotrebu.

Streaming platforma Stadia danas će biti lansirana diljem svijeta, a jučer su nam stigle i prve recenzije. Njima je u prvom redu potvrđeno ono što smo već znali – Stadiji fali neke osnovne funkcionalnosti, poput podrške za achievemente i family sharing opcije. Potvrđeno je da su igre mahom skuplje nego na drugim platformama i da ponuda nije bogzna kakva.

Najzanimljivija je tehnička analiza koja kaže da se tehnologija streaminga poboljšala u odnosu na prijašnja testiranja, prvenstveno u kvaliteti slike. Stvar u principu funkcionira kako je zamišljeno i igre su većinom igrive putem streaminga. Međutim, nekoliko je stvari koje su vrlo problematične ili se mogu protumačiti kao laži.

Naime, odaziv kontrola je u usporedbi s konzolama u prosjeku pedesetak milisekundi sporiji na Stadiji, što samo po sebi nije problem. Problem je što taj lag varira ovisno o tome na čemu se Stadia koristi. Ako je to preko preglednika na PC-u, kontrole su sporije nego da igrate preko TV-a s Chromecast Ultra uređajem.

Druga značajna stvar jest činjenica da se neke igre ne izvode u nativnoj 4K rezoluciji kada vam Google šalje sliku u 4K rezoluciji. Kako navodi Digital Foundry, Destiny 2 se na 4K razvlači s 1080p rezolucije, a Red Dead Redemption 2 sa 1440p. Za platformu koja se hvali da je skoro dvostruko snažnija od postojećih konzola zvuči problematično ako već sada ne može pokretati igre trenutne generacije u pravoj 4K rezoluciji. Usporedbe radi, Xbox One X konzola pokreće Red Dead Redemption 2 u nativnoj 4K rezoluciji i izgleda bolje od verzije na Stadiji, koja se također vrti u 30 sličica po sekundi.

Dakle, kako sada stvari stoje, Google je prvim korisnicima Stadije prodao streaming platformu koja ne donosi igranje u pravoj 4K kvaliteti, a na PC-u trenutno nema podršku ni za taj lažni 4K.

Označeno sa: ,

Komentari (46)

  • Petar Marjolovic

    19.11.2019 - 09:01

    Potpuno očekivano. Previše je dobro sve to zvučalo kako su oni opisivali, da bi bilo stvarno.

    • deanHR

      @Petar Marjolovic, 19.11.2019 - 12:36

      Da. Najlakše je reći da Google prodaje maglu a prodaje ju samo guskama…

    • MightyAloy

      @Petar Marjolovic, 19.11.2019 - 19:30

      Kakve veze ima PS Now s Googleovim lažnim obećanjima i prodajom muda pod bubrege entuzijastima i naivnima? PS Now barem nudi katalog igara koje se još k tomu mogu instalirati lokalno na konzoli dok se kod Stadie igre moraju kupovati što je suludo i totalni dealbraker. Stadia je promašaj, PS Now uz sve svoje nedostatke ipak nije.

  • BeLLicus

    19.11.2019 - 09:13

    Kakva stadija kakvi bakrači tko će preko toga igrati. Propast će za godinu dana.

  • marko1106

    19.11.2019 - 09:26

    Bio sam jedan od onih koji su se nadali nekqkvom preokretu u streaming tehnologiji pa da cemo svi fino moci igrati igre bez da bacamo tisuce kuna. A nista pricekat cu PS5.

  • Dick Johnson

    19.11.2019 - 09:36

    I sve to za samo 130€ godišnje!

    • moordrak

      @Dick Johnson, 19.11.2019 - 10:21

      Nemoj biti površan. Spominješ samo jedan od modela pretplate. Ovo sada je dostupno određenom broju korisnika, ne svima. Tijekom 2020. pustiti će uslugu svima, bez ikakvog mjesečnog plaćanja. Biti ćeš ograničen rezom(1080p), nećeš imati pogodnosti pretplate (free igre), a igre ćeš kupovati kao za svaku drugu platformu. Osobno, više bih volio plaćati uslugu po modelu Netflixa ili PlayNow (sve ti je dostupno odmah za 9.99) ali ebat ga. Možda u budućnosti.

    • Dick Johnson

      @moordrak, 19.11.2019 - 16:38

      Istina, treba probat. Meni osobno se ne sviđa kupovat igre za tako neku imaginarnu platformu. Da je ko Netflix kak si reko to je već druga priča.

  • moordrak

    19.11.2019 - 09:43

    Moj komentar na Stadiju je: UPOTREBLJIVO. Googlova novotarija nije ništa bolja ili lošija od PSNow usluge što se samih tehnikalija tiče. Stadia nije savršena, nije za perfekcioniste ali je vrlo iskoristiva. Normalno, nije sve ružičasto kako bi to Google htio. Malo ulja na vatru: odabir koju ćemo igru igrati na TV-u za sada je moguć samo preko mobitela, igranje na mobitelu je moguće samo sa njihovim Pixelima, chromecast opasno zeza i baca fatal errore svako malo. Razlog nepoznat. Tek nakon reboota rutera stvar je na TV-u proradila kako spada. Korištena je WiFi mreža. Razlike između žice i WiFi-ja nema. Google tvrdi da je 20 Mbita brzine u downloadu dovoljno za standardnu rezu. Sa 100/100 Mbita nije bilo nikakvih problema, a mjerač brzine je pokazivao da se koristi nekih 30-35 Mbita u peekovima. FPS boo. Ne izgleda mi to baš kao obećanih 60FPS-ova. Možda na kompu ali na tv-u ne skoro sigurno. Igre tu i tamo trznu, pri tome ne mislim na lag nego doslovno na trzanje, glitch u igri. Traje nekih sekundu otprilike, a pojavljuje se random, možda jednom u sat vremena. Sustav za to vrijeme pretpostavi gdje si u igri i jednostavno nastaviš daljem onako kao da glajdaš. Nije dobro ako si u kakvom fajtu ili pvp-u. Lag? Nisam ga osjetio. Moram priznati da se nisam sjetio odigrati D2 sa mišem i tastaturom na PC-u. Ebiga. Naučio sam se na kontroler. Performanse su, realno, usporedive sa konzolama (barem što se Destinya tiče). Na PC-u će to trebati biti ipak puno bolje da bi zagriženi PC igrači prešli na ovakav model igranja. Mobitel kako rekoh, nisam probao. Ekipa kod koje sam testirao nije imala podržane uređaje. Onako na kraju, za te pare ne možeš kupiti pošteni kontroler kamoli konzolu. Za kežual igrače super. Tko traži nešto više, neka se zadrži na nekoj drugoj platformi.

    • dukicas

      @moordrak, 19.11.2019 - 13:15

      Svaka čast na objektivnosti. Ma kod nas jedva čekaju da nešto ispljuju odmah. Jbt. pa tek je ugledala svetlo dana. To kao od tek rođene bebe očekuješ da odmah potrči. Uostalom, lepo su rekli da će biti besplatno za 720 i 1080 piksela. Čemu kmeka i dreka!? Pa Nvidia GeForce Now je već 2 godine u BETA testiranju i još uvek ne ide kako bi trebalo. Doduše oni zaista nikome ni centa nisu uzeli, niti prodaju igre već povežeš Steam, Uplay i Epic naloge i igraš besplatno, pa ako si zadovoljan super, a ako nisi slobodno razguli nisu ti ništa ni naplatili ni obećali.

    • moordrak

      @dukicas, 19.11.2019 - 16:28

      A znaš šta se kaže, može bosanac iz bosne ali nikad neće bosna iz bosanca… To ti je mentalitet naših ljudi. Bog Isus ih ne bi zadovoljio. Samo da je prigovarat’. Napisao sam realno kakvo je stanje usluge sada. Google je krenuo pametno sa ovom igrom. Korak po korak. Nisu odmah pustili sve svima. Ovo sada je bio dobar stress test sustava. Možeš zamisliti što bi se desilo da se odjednom desetci milijuna znatiželjnih korisnika obruše na podatkovne centre. Da su odmah pustili free uslugu, pa sve bi pljusnulo. U planu je kako si rekao free usluga samo se nadam da je neće regionalno zaključati. Meni najbliži serveri su u Italiji ili Austriji. To mi govori da za Stadiju ipak imaju dugoročne planove. Vidjeti ćemo.

    • Kiner Pingvin

      @moordrak, 23.11.2019 - 21:57

      Konačno malo objektivnosti. Super odrađeno. Čudi mene da nisi ušao u HCL,IGN,Play! Zine ili u koje GOD novinare takav,ali ozbiljno?

  • Hadvar

    19.11.2019 - 10:04

    To je malo glupa usporedba jer je steam bio prva platforma za prodaju videoigara i nije se moramo ravanati po nikakvim standardima. Danas je 2019. i stadia nije prva streaming usluga i imali su dosta vremena prouciti konkurenciju. To sto steam nije 2004 bio savrsen nije opravdanje da npr. epic store ili stadia mogu izaci bez osnovnih funkcija. To je isto kao da ja sada u 2019. izbacim konzolu bez hard diska i kazem:”Pa ni playstation nije poceo sa hard diskom”. Bezveze. Google i dosta danasnjih kompanija zele prodavati obecanja i zele da stavimo svoju vjeru u njih.

    • vragec25cro

      @Hadvar, 19.11.2019 - 11:06

      Pa nisi vlasnik igara niti na Ps plus i ps now niti na xbox game pass ili gold.

    • moordrak

      @Hadvar, 19.11.2019 - 11:08

      Obožavam ove mlade generacije! Sve mora biti odmah, sve mora biti sada i sve mora biti savršeno. Ako budeš tako razmišljao, doživjeti ćeš puno razočarenja u životu. Dobar proizvod se gradi kao i kuća, ciglu po ciglu. Naravno da ću vjerovati Google-u kada kaže da će Stadiu u budućnosti poboljšati. Znaš zašto imam vjere u ono što oni kažu? Zbog njihovih prijašnjih rezultata. Svaki novi proizvod predstavlja poslovni rizik. Kada bi svi igrali na ziher, neke danas uobičajene stvari nikada ne bi ugledale svjetlo dana.

    • Hadvar

      @moordrak, 19.11.2019 - 12:03

      Isto kak su rekli da ce google plus srusiti facebook? Ili kako su google naocale “buducnost”? Stadia ne nudi nista novo i nista inovativno, a prezentirali su brda i doline do prije tjedan dana kada su rekli “e btw, 80% sto smo prezentirali nece biti trenutno dostupno”. Imas stranicu killedbygoogle.com gdje su svi projekti koje je google ugasio. Zasada ih je 190 na listi. Google si to moze priustiti jer imaju neogranicenu kolicinu novaca i zele se ugurati u svaku granu zabavne industrije. Ne sumnjam da ce se stadia poboljsati u buducnosti, ali je google poznat da nisu bas strpljivi sa projektima koji ne donose novce na pocetku.

    • Hadvar

      @Hadvar, 19.11.2019 - 13:24

      Stadia nije zapocela sa streamingom niti ce ga popularizirat. Imas PS now, Nvidia ima svoju streaming platformu vec neko vrijeme u beti i nintendo planira svoju streaming platformu. Mislim da i xbox ima svoje ali nisam siguran. Stadia ima google iza ledja ali nema nikakve novitete koji vec nisu viđeni. Danas mozes preko playstation streaminga igrati ps4 igre na pc-u i tv-u. Ne znam za koga je stadia namijenjena. Konzolasi sigurno nece prijeci na stadiu zbog ekskluziva, pc master rasa nece zbog razine grafike i jednostavno boljih performasi koje stadia nikad nece doseci. Mobile gameri su mobile gameri ejr ne zele trositi novce na konzole i racunala. Stadia zasada ne nudi nista sto bi privuklo ljude. Zasada na stadiji plaćaš za dozvolu da mozes kupiti igre za istu cijenu kao i na konzoli ili pc-u. I to su jos igre koje su relativno “stare”.

    • moordrak

      @Hadvar, 19.11.2019 - 15:23

      Napokon dobro pitanje: kome je Stadia namijenjena. Moje mišljenje je: svima, posebno kežual igračima. Zašto? Iz više razloga. Potrebni hardver je cijenom prihvatljiv, u krajnjoj liniji, može se koristiti za druge namjene ne samo strimanje igara. Govorim li o mobitelu, svaka šuša može instalirati aplikaciju na mob i igrati AAA PC igru na mobitelu… Performansama je u razini konzola, odnosno debele većina PC konfiguracija. PC MasteRrasa sa savršenim konfiguracijama predstavlja maleni postotak ukupne populacije igrača. Pogledaj si malo statistike što ljudi imaju “po doma”. Na kraju, oni nikada nisu zadovoljni sa ničim i svakom ku*cu nađu prigovor. Prosječne konfiguracije i prosječni igrači prevladavaju. Upravo ti prosječni igrači su ciljana skupina. Stadiju je moguće koristiti “u letu” ilitiga u pokretu dok recimo čekaš red kod zubara, iskoristiva je (ili će biti iskoristiva) na velikoj većini platformi (mobiteli, tableti, stolna računala, prijenosnici). Niti jedna jedina platforma NIKADA nije bila prisutna na toliko različitih uređaja. Hoće li zaživjeti? Ebiga. Nemam kristalnu kuglu. Ja je koristim i koristiti ću je u budućnosti. Zašto? Prvo jer obožavam tech gadgete, drugo jer mi je eto fora igrati D2 u autu dok putujem prema ZG-u 🙂 Btw, spomenuo si google glasses. Naravno, isprobao si ga kao i ja i znaš da se radi o AR tehnologiji i gadgetu koji radi sasvim solidno? Znaš naravno i za HoloLens a bome i za AppleGlasses. Get my point? Ta tehnologija je tu, među nama. Koriste li je svi? Pa ajmo reći ovako, nije za običnu raju 🙂

    • Hadvar

      @moordrak, 20.11.2019 - 09:24

      i dalje imas problem konekcije. U SAD-u i dalje vecina nema kvalitetnu internet konekciju, a pogotovo kod nas. Stadia trazi brzinu od najmanje 20 mbita. Za 4K trazi 50 mbita. U Hrvatskoj gdje je prosjecna brzina 1-20 mbita, Stadia nece funkcionirati kako treba. Plus bandwidth. Ako igras stadiu, uzimas sav promet u kuci i nitko drugi ne smije na internet inace ce doci do lagga i vjerovatno ce ti rezolucija pasti da se odrzi stabilnost. To je vrlo slican problem koji smo imali prije 20 godina sa dial up internetom. Nisi smio pricati na telefon dok je netko na internetu. Onda imas problem sa data cap-om. Ono sto internet provideri kazu da imas flat internet ne znaci da je neogranicen. Za to se treba informirati koliko tko ima data cap. Prosjek je 1 tb interneta. Igranje na 4k tv-u uzima do 15 gb prometa (to sam nasao na internetu, ali mislim da je malo napuhan broj). Zamisli da putujes autom i hoces igrati rdr2 na mobu a nemas wifi. Ajmo rec da imas 4 gb mobilnog interneta. Izracunaj koliko dugo mozes streamati igru na mobilnom internetu. Nisam jos ni uzeo u obzir da signal kod nas nije svugdje isti. Kad govorim o PC master rasi ne govorim striktno o onima koji igraju sve na ultra u 4k. Govorim o kvaliteti i performansama koje stadia nikad nece dostici. Govorim o input lagu. Kraci je put od tipkovnice do racunala nego od tipkovnice do googleovog racunala u Njemackoj ili Austriji. Mozes imati najbolju konekciju, ali svejedno signal mora prevaliti put od servera do tebe doma. Input lag nije velik. Ako igras single player, nece te to toliko dirat. Ali u multiplayeru je to jako bitno. Teoretski, oni koji zive blize serveru imaju malu prednost nad ostalima. Streaming je buducnost. Slazem se. Ali nece zamijeniti nacin na koji sada igramo igre jos jako jako dugo. Bar dok internet ne bude super brz svugdje.

    • moordrak

      @Hadvar, 20.11.2019 - 11:18

      Ma gle, neda mi se previše pregudati. Živim u Hrvatskoj, u Rijeci ne San Franciscu ili Perthu. DSL mi je valjda već 15 godina dostupan na svim lokacijama na kojima sam živo. Trenutno imam 500Mbita interneta na raspolaganju hoćeš žicom, kabelom, optikom ili zrakom i ove fore u Hrvatskoj je loš internet ne pušim. Loše su plaće. Zadovoljstvo brzog interneta me košta. Spreman sam plaćati traženu cijenu jer mi je zbog struke i posla kojeg radim, brzi internet prioritet. Gdje god sam došao, a vjeruj mi naputovao sam se po Hrvatskoj, NIGDJE nisam imao problema sa mobilnim internetom ni brzinama, a bogme ni podatkovnim limitom od 1Tb (čisto info, nakon 1Tb u vršnom razdoblju se smanji brzina na 1/1 mbit dok nakon 23 sata do 8 ujutro brzina se vrati u normalu ). Čedanj je bio najegzotičnija lokacija ove godine. Potraži na google mapama di je to. Uskoro dolaze neke nove tehnologije koje će dodatno ubrzati stvari. Što se 4k igranja na PC-u tiče, nemoj se ljutiti, ali ne poznajem nikoga tko uopće ima 4k monitor kamoli da se igra u 4k zato oprosti mi zbog skepticizma. Igranje je stvar percepcije. Normalno da na mobitelu ne očekujem kvalitetu kao na 160” dijagonale i već me sama pomisao da mogu igrati omiljenu igru dok gubim vrijeme na čekanje ili putovanje oduševljava. Ne tražim perfekcionizam i nisam usamljen u takvom stavu. Ova googlova usluga je takava kakva je. Nije savršena, ali je dostupna značajnom broju ljudi. Hoće li zaživjeti, kako sam već rekao, pokazati će vrijeme.

    • Wolfman

      @moordrak, 19.11.2019 - 14:13

      Upravo na osnovu prijašnjih rezultata bi se također moglo zaključiti i da će Stadia biti samo jedan u nizu Googleovih projekata koje će s vremenom potiho ugasiti 😀

    • Stitrek

      @moordrak, 19.11.2019 - 19:00

      Ipak se radi o Google-u koji je gigant po pitanju internet infrastrukture i kapitala, tako da će projekt biti potpuno funkcionalan. Postepeno će stvari biti bolje a dolaskom 5G mreže će se i hardware na Google serverima unaprijediti tako da će 4K 60fps u svim AAA igrama biti moguć.

    • Hadvar

      @Hadvar, 19.11.2019 - 12:08

      Steam ima opciju da backup-as igre na medij, usb ili eksterni disk. Tako da ako zelis, mozes imati kopiju. Plus, ne ovisis o steamu ako zelis igrati igre. Ako je steam offline i dalje mozes igrati single player i vecinu multiplayer igara. Valve je cak naglasio da u slucaju ako se steam ugasi, sve igre koje smo kupili ce i dalje biti dostupne za skidanje i igranje. Stadia u drugu ruku, ne garantira nista. Ne dobijes ni game file-ove a placas punu cijenu za pristup igri i ovisis o googleovim serverima.

  • SanKa

    19.11.2019 - 10:05

    “šok i vjeverica”. u startu se znalo da lažu ko psi

  • funky0308

    19.11.2019 - 10:40

    Da sve skupa zvuci OK, zvuci ali ja bas nisam nesto posebno sretan sa streaming uslugom ma kako dobro da radi. Radim puno vise stvari na PCu od samo igranja i volim imati barem jedan PC u kuci ali pozeljan je i laptop. Jednoga dana ako se prebacim samo i iskljucivo na igranje, opet ne bi isao na stream nego na konzolu. Maknuti PC i spojiti konzolu na neki dobar monitor, mis i tipk i OK. Za 10ak godina, OK, mozda nesto manje, kada streaming bude radio onako kako danas radi Netflix, mozda sve skupa i zazivi, zasto ne. Kupis TV i monitor i spreman si za gejmanje ali opet – ne za mene. Mi, starije generacije koje su navikle na opipljivo, vjerojatno cemo ovo preskociti ali OK, stizu nove, mlade nade koje ce sigurno pronaci prednosti ovoga ali tek kada sve besprijekorno bude radilo

    • moordrak

      @funky0308, 19.11.2019 - 11:49

      Pravo pitanje je kako će računalo budućnosti izgledati i hoćemo li uopće govoriti o računalu ili nekakvom drugom uređaju kojem još ne znamo naziv. Već danas se u kompleksne sustave mikroprocesora integrira štošta, a za dvadesetak godina, tko živ tko mrtav. Neznam koliko si upoznat sa računalstvom u oblaku, no mnoge tvrtke u ovom trenutku ili prelaze na takav model poslovanja ili ga primjenjuju jer je daleko jednostavniji za održavanje i nadogradnju dok je skalabilnost, govorimo li o dugoročnim investicijama, gotovo neograničena. Oprema sa korisničke strane je minimalistička. Ono u što treba ulagati je infrastruktura. Kvalitetna infrastruktura je kralježnica ovakvih sustava. Upravo zato mislim da nas u budućnosti čekaju neke tehnologije koje nam se danas čine nemogućima. Jednostavan primjer, da li si kao klinjo prije 35-40 godina mogao zamisliti da ćeš na zidu svog dnevnog boravka imati tanku televiziju ogromne dijagonale ili da ćeš bez ikakve prepreke razgovarati video-vezom sa tetom u australiji dok ploviš gliserom prema Unijama? Nije uopće upitno hoćemo li koristiti tehnologiju strimanja igara, nego je samo pitanje vremena kada ćemo je početi koristiti. Rekao bih, vrlo brzo.

    • vragec25cro

      @moordrak, 19.11.2019 - 13:35

      Ja mislim da neçe jako napredovati i da çe stremanje igara biti kao virtualna stvarnost.Tu je i nije tu,osim ako nešto drastiçno ne promjene.Gledaj kad su poçele igre na pc(ako se ne varam + – par godina) i konzolama(nešto prije nešto kasnije) i kolko su se promjenile od sedamdesetih osamdesetih godina.Znaçi i dalje se igramo na konzolama i pc jedino šta se popravilo od poçetka gejminga da su igre ljepše,kompleksnije i da su u 3d.(eventualno još kontrole i kontroleri).Ostalo nije baš nešto previše napredovalo u tih 35-40godina šta se tiçe gejminga.

    • moordrak

      @vragec25cro, 19.11.2019 - 14:38

      Gaming nije napredovao u zadnjih 40 godina?! Znaš, imaš pravo. Samo je prerastao iz zabave nekoliko ćuknutih nerdova u tatinoj garaži u multi-milijunski međunarodni korporativni bussines. Prihvaćen je kao sport, dio je nastavnog kurikuluma na fakultetima i školama, proučavaju ga bihevioralni stručnjaci jer izaziva zdravstvene poremećaje ako se pretjeruje u njemu, od njega što direktno, što indirektno kroz programiranje, dizajn, i razvoj žive stotine tisuća ljudi dok još milijunima služi kao sredstvo zabave i opuštanja. Balkancima se ništa nije promijenilo. Kako i bi kada su mislima još u ’45 prošlog stoljeća. Ne mogu vjerovati da osoba koja se bavi gamingom može izjaviti kako ništa u gamingu nije napredovalo u proteklih 40 godina. Ti sebe zoveš gamerom?! Ovo zadnje možda malo zvuči kao uvreda, nije mi intencija vrijeđati te, ali iskreno sam iznenađen ovakvim stavom.

    • vragec25cro

      @moordrak, 19.11.2019 - 14:55

      Masovnost nisam uraaçunao jer prije 40 godina naprimjer bilo i manje automobila,telefona,kasnije kad su stigli mobiteli isto to.Zdrastvene poremeçaje ne uzrokuje gaming nego okidaç koji te otjerao da postaneš ovisan o gamingu(a mislim da je to najmanji postotak ljudi koji “bolesni” zbog neke igre ili gaminga).,isto kako neki ljudi postanu narkomani ili alkoholiçari,najmani postotak je iz zabave.Svi mi imamo svoje okidaçe kad puknemo pa tražimo drugdje utjehu.Ovo sve šta si nabrojao ostalo masovnost koja normalno da sa sobom nosi dobre i loše strane.Pogledaj samo razvoj mobilnih igrica zadnjih 10 godina.U samim igrama se promijenilo kako rekao u prethodnom komentaru grafika,postale kompleksnije i da su veçinom u 3d.Ti i dalje kad ideš igrat na nekoj konzoli ili pc imaš isti sistem kao prije 30 godina(otprilike,samo malo prilagođenije i ljepše).Upališ monitor/tv pokreneš instaliranu igru/ili cd i igraš.(normalno ako si prije instalirao nebitno koja platforma u današnje vrijeme jer veç malo koja igra plug and play).Na to sam mislio kad sam gore napisao,sve ostalo masovnost,veça i lakša dostupnost i kapitalizam.

    • moordrak

      @vragec25cro, 19.11.2019 - 16:07

      Gaming nije samo gaming nego postoji uzročno-posljedična veza na puno razina. To sam ti pokušao objasniti. Glede profita,hvala, neizmjerna zahvalnost i tapšanje po ramenu ne plaćaju račune. Toliko je valjda jasno. Naravno, velike korporacije uvijek traže model kako zaraditi još novca. Konkretno, Google. Oni dovoljno zarađuju kroz svoju primarnu djelatnost: oglašavanje. Znači imaju dovoljno za sebe, za investitore i još im ostane za razvoj. Mogu si priuštiti eksperimentiranje, zapravo shvaćaju ga kao ulaganje u bussines, ne kao gubitak. Nekada pogode, nekada ne, ali lova se i dalje vrti.
      Netko je napisao da Google neće popularizirati strimanje kao oblik igranja igara. Budu li se ponašali kao Sony sa svojom PlayNow uslugom, odmah piši kući: propalo je. Generalna razlika između Sonya i Googla je što je Googlova primarna djelatnost usko vezana sa mrežom i mrežnim servisima kao recimo Amazon i IBM koji nude usluge iznajmljivanja IT infrastrukture. To je danas vrlo profitabilan bussiness. Sony ima dvije opcije ili izgraditi vlastite farme servera ili iznajmiti resurse gore spomenutih giganata. U svakom slučaju, imaju određeni gubitak. Ima i Google, ali kako sam rekao, oni mogu popeglati taj gubitak jer imaju vrlo solidnu infrastrukturu u svojem vlasništvu. Sony si to ne može priuštiti. E sada, Google ima konačni proizvod. Hoće li imati dovoljno snage istjerati mak na konac, vrijeme će pokazati. Zapravo tržište će pokazati. Nadam se da će uspjeti. U slučaju propasti Stadije, a što se može. Ostat će mi Chromecast Ultra. I to je nešto 🙂

    • vragec25cro

      @moordrak, 19.11.2019 - 16:43

      U svemu postoji ta uzroçno-posljediçna veza,kapitalizam i masovnost.Normalno kako raste gaming industrija raste i sve vezano za nju(kako gdje,kod nas na balkanu i dalje te gledaju ko frika i geka u zadimljanom prostoru),s time se širi i popis kompanija koje žele dio kolaça.Devolperima nikad nije bilo lakše doçi do para ako imaju dobar proizvod(kickstarter i sliçno),svi ti u gamingu vide neki svoj dio kolaça.Samo igranje i dalje isto(malo prilagođeno današnjem vremenu,mobiteli),upališ pokreneš igraš.Samo bolje sve izgleda 🙂

    • funky0308

      @funky0308, 20.11.2019 - 11:30

      To jos treba vidjeti..vrlo lako moguce da streaming padne u zaborav kao i mnoge druge tehnologije i ideje. Ako nista drugo, proci ce jos dosta vremena dok to zazivi onako kako izdavaci zele. Ne znamo kako ce buducnost gejminga izgledati i na cemu ce se uopce igrati. Mozda ode sve u neke AR / VR vode pa ode skroz na drugu stranu. Rano je jos. Vecina svijeta za sada ne streama ni filmove, a kamoli igre. Vidjeti cemo kroz 10-15 godina kako ce stvari fumkcionirati

  • Petar Marjolovic

    19.11.2019 - 11:43

    Hahahaha, Microsoft je sj*bao sve što je ikada imao, pogotovo Windows. Jedino što im u dalje drži kredibilitet je Xbox. Imaju najgluplji Store na svijetu.

    • vragec25cro

      @Petar Marjolovic, 19.11.2019 - 13:29

      Tko koristi store pokraj game passa?

  • SemirTheChosen

    19.11.2019 - 14:17

    Prve recenzije su prilično negativne, kazu da i na čak 200-350 mbps internet brzinama igre nakon određenog vremena igranja počinju štekati…

  • Armin44

    19.11.2019 - 14:44

    Polako ljudi, ne znam čemu potreba da se sve popljuje u komentarima.
    Ispeglat će se to s vremenom.

    • Zoran Žalac

      @Armin44, 19.11.2019 - 15:11

      Taj dio i brine… jer Google baš i nije poznat po tome da pegla proizvode s vremenom, barem ne one koji odmah ne zažive kako treba.

    • Saren

      @Armin44, 19.11.2019 - 15:20

      Hoce samo ce sa tim biti kao i sa svim ostalim kod nas – ultra kasno ili polukorisno. *2500-th somewhere on Balkan…* -“in latest news it seems that Spotify 1.0 might finnaly arrive with likes of Apple Music to this lil province, on top of removal of geo blocking. While officials still cannot confirm or deny this historic moment that might be step in right direction”…. Uglavnom, Stadia je krasna ideja, doduse kad se popegla polovici nas znacit ce sipak jer je nasa internetska infrastruktura bogu za plakati (za one koji ne zive u velikim gradovima), da ne spominjem jos banalnije kretenarije kao u sali koju sam naveo gore pa sve do restrikcije giftanja obicne igre nekome (tebe gledam MS store -.-“!), da ne govorim o sugavom Xbox accountu koji zelim placati ali nemoze. Mars sa svojim accountom u UK il US da bi radio, a navodno zivimo u EU i imamo “sve benefite” kao i ostali. Ovo zadnje nema veze sa Stadiom da se razumijemo ali i dalje je samo primjer kako se na nas gleda kao potencijalno trziste, jer vecina prije ili poslije nas zaobidje u sirokom luku ili im se jednostavno neda natezati sa nama.

    • moordrak

      @Saren, 19.11.2019 - 15:33

      Točno u sridu!

    • Armin44

      @Saren, 19.11.2019 - 18:05

      Da nam je bar Spotify dočekati..

    • Saren

      @Armin44, 19.11.2019 - 20:48

      Da i to se ceka kao ozebli sunce.

  • Razor

    19.11.2019 - 16:22

    Svi koji su malo više u tehnologiji znali su kako ne postoji infrastruktura koja bi podržala googleove nebuloze.

  • rokonja

    19.11.2019 - 19:10

    Samo koji epski komentari na stadiu… ufff. E to je dobra ideja ko i život na Marsu.

  • MightyAloy

    19.11.2019 - 19:56

    Ne mogu vjerovati koliko “znalaca” ovdje brani Stadiu. Dovoljan razlog da se Stadia ne podrži je činjenica da se moraju kupovati igre koje na kraju niti ne posjeduješ, a ako platforma propadne možeš se slikati. Da je usluga slična Game Passu možda bi i imalo bi nekog smisla, a ovako je DEALBRAKER! Također, zagovaranje streaming budućnosti znači prepustiti sve raljama korporacija a one neka nas deru do iznemoglosti. Budućnost u kojoj korporacija, u ovom slučaju Google drži sve konce gaming usluge u svojim rukama (infrastruktura, vlasništvu nad igrama, podaci korisnika itd) treba maksimalno odgoditi. Neki se pitaju za koga je Stadia? Nije za nikoga i to je Googleov teški promašaj zbog čega će ovaj eksperiment vjerojatno propasti i ja navijam da se to dogodi. Konzolaši žele posjedovati uređaj i igre, i to im je dovoljno. A onaj tko ima para da kešira 60€ po igri da bi stremao će rađe dati novac za high-end PC i imati iskustvo igranja kakvo mu Stadia nikada neće moći pružiti. Tko će dati pare za ovo osim nekolicine koja želi isprobati novotarije? Casual gamer garantirano neće, a neće ni hard core ekipa. A gdje je još činjenica da moraš uvijek biti online te internet infrastruktura koja je svjetlosnom godinama daleko od toga da bi ovako nešto približila masama? Još kad slijedeće godine izađu PS5 i Scarlett + plus Microsoftovo streaming rješenje, nitko neće pričati o Stadiji, a Google će ju u roku 2 godine ugasiti. Stadia ne samo da ne nudi ništa bolje od ovog što imamo nego je u odnosu na gaming današnjice puno puno lošije gaming iskustvo. Ja ovo zaobilazim u širokom luku, a razvoj događaja ću pratiti iz čistog interesa. Nema to veze s Balkanom i s balkanskim mentalitetom već činjenicom da je Google već u startu opasno promašio. Da igram Tomb Raider na mobitelu dok kenjam i još platim 60€, pa nisam poludio!

    • moordrak

      @MightyAloy, 19.11.2019 - 21:01

      U jednome imaš pravo. Znalaca, dodao bih i vidjelica ovdje koliko ti srce želi. Daj mi za početak molim te objasni kakva je točno razlika između posjedovanja digitalne licence za igru na PSN-u, Live-u, Steam-u, Epic Storu, Google playu Itd. i kupovanju igara na Stadiji? Nisam shvatio kako je to deal braker? Ti inače kupuješ sedam puta istu igru za svaku platformu posebno ili? Svjestan si naravno da je sve jači trend u konzolaškom a bome i u PC svijetu kupovanje digitalnih izdanja igara? Teško je i meni priznati ali imam skoro osam puta više digitalnih verzija igara nego onih na fizičkim diskovima,a kupujem jedne i druge. Evo, ne sjećam se kada sam zadnji puta koristio DVD ili BR čitač. Kvragu, ni nemam ga u računalu od valjda 2001. kada sam nabavio prvi NAS.

  • Kiner Pingvin

    19.11.2019 - 21:06

    A ni jedina ekskluziva koju Google Stadia ima nema dobar Metascore na Metacriticu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?