Nakon otkrivanja našeg izbora
10 najboljih igara u zadnjih 10 godina vrijeme je da ispunimo obećanje i otvorimo glasanje za najbolje igre prošlog desetljeća,
po žanrovima. Time težak zadatak odabira prepuštamo vama, naše je samo da vam ponudimo listu od deset nominacija, a vi ćete nam reći koje igre zaslužuju biti proglašene najboljima.
Kažemo igre jer ćemo po pojedinim žanrovima imati dvije do tri kategorije za glasanje: single-player i multiplayer. Pravilo je da jedno isključuje drugo pa neka igra može biti nominirana ili u SP ili u MP kategoriji, ne oboje. No, kako igre najčešće nisu uvijek podijeljene na jedno ili drugo, prilikom nominacije kao kriterij uzimamo značaj i kvalitetu komponente po kojoj igru svrstavamo u SP ili MP kategoriju.
Kako smo birali nominacije?
- igra može biti nominirana ili u single-player ili u multiplayer kategoriji
- samo jedna igra iz serijala može biti nominirana
- u obzir su došle samo pune igre koje su dovršene (ne računamo early access, ekspanzije, modifikacije, itd.)
- igra također mora biti “živuća” da bi dobila nominaciju – npr. ako su joj službeni serveri ugašeni, ne podliježe nominaciji
- nominacije su složene prema nizu kriterija među kojima ističemo značaj igre za cjelokupnu industriju, njezin utjecaj u žanru te općenitu kvalitetu iste
Ovaj izbor za najbolje igre prošlog desetljeća bit će malo drugačiji od Zlatnog Dabra. Kao prvo, uz glasanje neće biti vezana nikakva nagradna igra. Kao drugo, glasanje će trajati u kraćem roku (tri dana za svaki žanr), sve kategorije neće odmah biti dostupne, ali ćete nakon glasanja moći vidjeti trenutne rezultate.
I još nešto – znamo da će odabir jedne igre ponegdje biti težak, stoga vam za svaku anketu dajemo po dva glasa. Minimalno morate iskoristiti jedan glas, a onaj drugi je opcionalan. Naglašavamo ipak da jednoj igri ne možete dati dva glasa – drugi glas morate dati drugoj igri, i to tako da ju odmah označite kvačicom kad i prvu. Nakon glasanja ne možete naknadno iskoristiti drugi glas.
Dajsikeks
11.01.2020 - 16:56Ja uopce ne vidim GOW (novi) kao hack’n’slash igru, je da koristiš sjekiru, al naspram Devil May Cry i Bayonetta, Nier i itd. nije ni blizu toga
mili1985
@Dajsikeks, 11.01.2020 - 17:56Akcijske igre, pa ih podijelili na hack/slash i avanture. Iako ni po meni ne spada tu.
Demon90
@Dajsikeks, 11.01.2020 - 20:31Upravo to pored bajonette dmc darksidersa god of war h&s
kebbab
@Demon90, 13.01.2020 - 02:51A dali si pročitao “Najbolja hack’n’slash igra u zadnjih DESET godina bila je:”. Tu najverovatnije nije ciljao na novi God of War nego God of War 3 (2010) i God of War: Ascensions (2013).
_Someone_
@kebbab, 13.01.2020 - 13:42God of War je ime igre, a ne fransize, i da, misli se na zadnji nastavak.
Demon90
@kebbab, 13.01.2020 - 16:33A onda bi napisali god of war 3. A I čak da eto zaključimo da je u pitanju cijeli serijal opet to nije puno h&s nego neki mix
Kiner Pingvin
11.01.2020 - 17:00Užas! Zelda tako loše rangirana, toliko o PS fanboyeviama i koliko ih je na HCL-u. Nije kriva redakcija ali korisnici (neki) jesu. Kvazigameri!
SimpleHR
@Kiner Pingvin, 11.01.2020 - 17:10Vjerojatno zato jer sigurno 80% ljudi na HCL-u nema switch pa samim time ne mogu dati glas igri koju nisu igrali
deanHR
@SimpleHR, 11.01.2020 - 17:24Normalno. Usput ne znam zašto nekome poput mene koji sam odigrao obje igre HZD ne bi smjela biit bolja a sigurno nisam jedini.
SonOfZeus
@deanHR, 11.01.2020 - 18:14Igro obje, hzd mi miljama ispred. Jednostavno mi Zelda dosadila u prvih nekoliko sati
deanHR
@SonOfZeus, 11.01.2020 - 18:43Da, ono je tipični komentar nekoga tko voli Zeldu i teško prihvaća da nekome HZD može biti bolja igra. Ništa čudnog i uvijek su svi fanboyi ako su protiv mog mišljenja. ???
marko1106
@deanHR, 12.01.2020 - 09:33Igrao sam obje i HZD mi je bolja samo zato sto pise akcijska avantura. Zelda mi ne drzi tu puno sto se tice akcije. Dosta je sporija igra.A ovi sto odmah krenu sa vrijedjanjima nisu vrijedni komentiranja jer ne mogu shvatiti da njihovo misljenje znaci samo jedan glas
SanKa
@SimpleHR, 13.01.2020 - 10:15ne ne ! fanboyevi smo ! damn your common sense !
ihneacho
@Kiner Pingvin, 11.01.2020 - 18:57sony>nintendo uvijek bilo i bit će!!!!!!!!!
afaron
@Kiner Pingvin, 11.01.2020 - 21:0384.13% ljudi nije igralo Zeldu BotW 🙁
deanHR
@afaron, 11.01.2020 - 21:12Ali je na istom portalu proglašena kao GOTY od strane igrača na zlatnom dabru. Logika much? Nema logike, samo se ljudima ne sviđaju rezultati pa izmišljaju svakakve izlike.
Goran1234
@deanHR, 11.01.2020 - 21:41Na koju igru misliš? Ako misliš na Zeldu, ona je bila od redakcije igra godine, ne od čitatelja Hcl portala.
deanHR
@Goran1234, 11.01.2020 - 21:47Da, guglo sam i sada vidim da sam krivo zapamtio. My bad.
Tony77
@deanHR, 11.01.2020 - 22:24Kaže kralj mi krivi što volimo PS hahahaha
afaron
@deanHR, 12.01.2020 - 14:10Ja sam relativno nepristran, imam pc ps4 i switch…switch koristim najmanje, ali zelda botw je van konkurencije
deanHR
@afaron, 12.01.2020 - 14:26Čim kažeš da je nešto van konkurencije teško je shvatiti ozbiljno tvoju nepristranost jer kao i svaka druga ta igra ima mana i ogromnu veličinu mjesta ta napredak a samo zbog toga što je na slaboj konzoli ne znači da ja to ne uzimam kao da ne postoji jer mi je i to bitno ?
afaron
@deanHR, 12.01.2020 - 15:48pa dobro, moje (kao i svačije) mišljenje o igrama je subjektivno, tako da stojim iza toga da je (za mene) botw van konkurencije…ali ako imam miljenika među platformama, to je definitivno PC a ne switch.
afaron
@deanHR, 12.01.2020 - 15:50sorry nisam vidio da je i HZD u konkurenciji…u tom slučaju botw nije van konkurencije, ali i dalje br1 (za mene)
deanHR
@afaron, 12.01.2020 - 16:08Hehehehehe
Kiner Pingvin
@deanHR, 12.01.2020 - 20:44Doslovno po tvome nijedna igra ne smije biti van konkurencije, a da pritom netko nije subjektivan. “Sad kad pogledam baš mi je bilo žao što je Beaver Hunter 2006 izašao 2006. (u pretprošlom desetljeću) pa nije mogao u odabir za FPS prošlog desetljeća… Bila bi to velika konkurencija za FC3 i CS:GO… Nema se što za reći, šteta! Ali da je bilo za najbolji FPS svih vremena bio bi i Beaver Hunter 2006. u konkorenciji. Igra je od Kinga (Marka Babića) dobila konkurentnu ocjenu, onu koja je u školi (a i na HCL-u, bome) “odličan”. To je ona dotad neviđeno visoka [dramatična pauza] 5( samo na HCL-u 5 od 100)!” Ovako nekako bi to trebalo izgledati.
deanHR
@Kiner Pingvin, 13.01.2020 - 09:18Pa da. Reći da je neka igra van konkurencije je čisto subjektivno jer svatko cijeni igre na svoj način a neke ne može cijeniti jer ne igra taj žanar ili od tog developera ili na toj konzoli i tu odmah ne možeš imati igru bez konkurencije. Jer da je van konkurencije onda bi imala 100% glasova kao plan A a možda ne bi uopće imali izbor širi od te jedne igre kao plan B. Recimo, meni je jedan od najboljih FPSova ikad Devastation a sumnjam da je puno ljudi čulo za tu igru iz neke 2002. ako se ne varam. No reći da je bez konkurencije je meni bezveze. Ja sma siguran da će malo ljudi glasati za jedan anno 1800 kao jednu od goty igara a meni je odlična, čak mislim da nema šanse da bude u bubnju. Primjer samo a imam ih još. Ja sam dane utukao u tu igru i još joj se vraćam. Čak mi je draža od tri kingdoms a siguran sam da sam neke dobre igre slučajno zanemario. Recimo, tek sma nedavno upoznao jednu interesantnu management igru dok sam na youtubeu gledao Arctic dlc za anno – survive the aftermath. Od onda igram alfu i pratim napredak igre koja će mi sigurno poslije izlaska oduzeti puno vremena. Tako da… Istina je da nekim igrama ne damo šansu zbog ili izgleda ili jer nismo čuli za njih ali jbg, ja ne radim liste nego HCL i biram meni najbolje od toga ili što mislim da je najbolje a nikako me ne zanima da li je nešto popularnije nekom drugom ili da li se nešto igra više jer me ne zanimaju nikakve nagrade niti da moj odabir bude u sferi popularnih.
kebbab
@Kiner Pingvin, 13.01.2020 - 03:44Problem je da danas ljudi padaju samo na grafiku a tu su na vrhu baš HZD i GOW na trenutnim generacijama konzola. Meni je recimo teško gledati vrhunski Batman Arkham City tako nisko. I ako malo pogledaš vidiš da sve igre u toj kategoriji osim Enslaved: Odyssey to the West možeš igrati na ps4 i pola jih je izašlo u zadnje tri godine (2017-2019). To sve ti daje znati kakav je to “gaming” tako da ne vredi se opterečivati.
deanHR
@kebbab, 13.01.2020 - 09:21Mislim da padaju na grafiku manje nego mi mislimo. Ne bi Minecraft i Fortnite i slične igre bile tolilo popularne.
SimpleHR
11.01.2020 - 17:04Neznam hoce li biti puzzle kategorije, ali ako bude unaprijed se zna koja igra će odnijeti titulu najbolje prema HCL korisnicima
Capaev
11.01.2020 - 17:16Hack’n’Slash – naravno, jedan jedini: Metal Gear Rising: Revengeance
Akciona-Avantura – neprevaziđeni deo serijala, Assassins Creed 4:Black Flag.
snooker
@Capaev, 12.01.2020 - 05:51I ja glasao isto. 🙂
deanHR
11.01.2020 - 17:25Žao mi Sekiro ali GOW i Jedi su mi draže. A dolje opet HZD pa Zelda.
Ducktective
11.01.2020 - 17:31Ovo je nepravedno poprilično! Zeldu je igrao jako mali broj ljudi obzirom da Switch i nije baš “svakodnevna” konzola na našim prostorima. HZD i Arkham city su masterpiece igre, ali je Breath of the wild ipak stepenicu iznad…po mom mišljenju bar.
Masterchief
@Ducktective, 11.01.2020 - 18:08HZD nije masterpiece igra, ali se slažem s ostatkom komentara
deanHR
@Ducktective, 11.01.2020 - 18:45Nisi u pravu. HZD je kupilo 10 milijuna igrača a Zeldu 16 milijuna. Tako da nemoj izmišljati izlike protiv igre koja tebi recimo nije bolja.
Paponja
@deanHR, 11.01.2020 - 19:12Ducktective misli na korisinike hcl portala ciji su glasovi i prikazani a ne na ukupni broj prodataih primjeraka tako da tvoja teza bas ne drzi vodu. Istina je da je nintendo na nasim prosotrima manje zastupljen pa dosta ljudi nije “iskusilo” zeldinu genijalnost.
deanHR
@Paponja, 11.01.2020 - 19:31Ma ne znam baš da postoje brojke koje mogu pokazati koliko se Nintendo kupuje kod nas tako da možemo samo špekulirati. I meni se čini da je više Sony korisnika ali opet onda ako gledaš broj korisnika, ne bi li neka multiplatform igra trebala biti izglasana? Ergo- nema to baš toliko veze. Recimo Death Stranding je za sada PS ekskluziva i dosta svježa igra pa baš i nema pomoć takozvanih Sony fanboyeva. HZD je odlična igra u egalu sa Zelsom i ja sam glasao za obje ali ako je manje ljudi igralo Zeldu normalno da će zbog toga teže glasati za nju, istina ali opet ne vidim zašto bi to umanjilo trenutno vodstvo koje odlični HZD ima.
Ducktective
@deanHR, 11.01.2020 - 20:05Ako ćemo već tako, trebali bi glasati samo korisnici koji us odigrali sve navedene igre. Obzirom da sam igrao sve igre o kojima sam se usudio komentarisati, iuznio sam čisto svoje subjektivno mišljenje!
Ducktective
@Paponja, 11.01.2020 - 20:03Upravo, zašto bih inače koristio frazu “na našim prostorima”!
marko1106
@Paponja, 12.01.2020 - 09:37Aki kod nas je zastupljeno piratstvo i sa sigurnoscu mogu reci da je pola HCL skinilo CEMU. Zelda mi je odlicna igra ali i ja sam stavio HZD samo zato sto mi je Zelda dosta sporija i nikako mi ne ide u Aciju.
Kratosov Boy!
@deanHR, 11.01.2020 - 20:03Broj prodanih primjeraka ne oznacuje kvalitetu igre
deanHR
@Kratosov Boy!, 11.01.2020 - 20:12No shit. Upravo kažem da nema logike da je manje prodavana igra zbog fanbojeva ta koja ima više glasova a manje je prodana. To sam napisao. I normalno da ne znači, broj prodanih primjeraka bilo čega ne znači da je bolje od nečeg manje prodanog. Upravo sam to napomenuo kad je reko kolega da zbog vojske fanbojeva “lošija igra” ima više glasova a manje je prodana.
Kratosov Boy!
@deanHR, 12.01.2020 - 08:55Sorry krivo sam shvatio tvoj komentar
deanHR
@Kratosov Boy!, 12.01.2020 - 09:11Ja sam uvijek neshvaćen ?????
Kratosov Boy!
@deanHR, 12.01.2020 - 11:07???
Ducktective
@deanHR, 11.01.2020 - 20:04Rekoh “na naišim prostorima” obzirom da su mi poznate navedene brojke”. I sam znaš da je switch konzola koja nije najpopularnija na balkanu!
deanHR
@Ducktective, 11.01.2020 - 20:18Pa gdje imaš brojke? Ja ih nigdje nisam vidio niti za jednu konzolu tako da kao što sam rekao to su sve špekulacije. Daj mi linkove prodanih primjeraka te dvije konzole u Hr i tih igara u Hr. Mi to pretpostavljamo zbog ps2 koji se čipirao i bio je popularan ali ja ne znam da je to do danas tako ostalo jer sjećam se koliko je borbe bilo za Zeldu kada se glasao GOTY. Kako je onda Zelda pobijedila? Znači… onda je bilo jer je bolja igra a sada gubi jer ima na HCLu više PS fanbojeva. Daj mi reci gdje nalaziš logiku? Mislim, ne želim da ovo zvuči ko da te napadam ili nešto jer mi to nije cilj ali nema mi logike. Nije li? Isti portal pa ovisno od rezultata imaš različite faktore dolaska do njih. Ne može u isto vrijeme jedna igra biti odabrana jer je bolja od druge a u drugo vrijeme ne biti odabrana jer sada odjednom ova što nije bila odabrana ima više fanbojeva. Shvaćaš moju dilemu?
Ducktective
@deanHR, 11.01.2020 - 21:07Logiku ne zansivam na prodajnim rezultatima čije egzakstne rezultate bih mogao da predstavim. Radi se o sljedećem; Ja recimo znam 100 ljudi (parafraziram) od tih 100 ljudi 25 posjeduje ps4 i pc, a 3 posjeduje switch između ostalog. Nebitno, nećemo dalje raspravljati, svako dobro ti želim!
deanHR
@Ducktective, 11.01.2020 - 21:10Da ali ta logika ne pokazuje kako je u vrijeme još manje korisnika Switcha na HCLu proglašena za GOTY na zlatnom dabru od strane fanova. Mislim, nije bitno. Čujemo se na nekoj drugoj vijesti.
Paponja
@deanHR, 11.01.2020 - 21:18Ako se dobro sjecam hzd je bio goty po nasim glasovima a zelda odlukom redakcije.
deanHR
@Paponja, 11.01.2020 - 21:29Sigurno? Ja mislim da je bilo obrnuto. Nije vrag da griješim? Sve me strah googlati, sav moj kamen temeljac je ta godina kada je zelda dobila nagradu a znam da po objektivno to nije moglo ispasti tako. Sve mi pada u vodu ako si u pravu. Sve
Paponja
@deanHR, 11.01.2020 - 21:57Evo provjerio sam i moram te razocarat ali sve ti pada u vodu?. Redakcija je izabrala zeldu a posjetitelji hzd,mada ne cudi me rezultat zelda je puno vise svjezine donjela u open world zanr i definitivno bi trebali bit inspiracija svim developerima koji rade open world igru,interakciju sa okolinom su pogodili u samu sridu nacinom kombiniranja sposobnosti koje link ima sa svime oko sebe i stvorili ogroman svijet koji dijeluje kao jedan veliki lvl koji je veoma zanimljivo za istrazivat.
deanHR
@Paponja, 11.01.2020 - 22:55Da, utopljen sam i da… interesantan svijet i prije svega odlična fizika. Vrhunska igra. Makar mene osobno je Aloy zarobila sa svojom pojavom i jedva čekam nastavak a nadam se da će poraditi na fizici i AI-u jer sve drugo mi je čista desetka i ne želim da rade promjene u pogrešnom smjeru. A Zelda isto može napredovati sa boljim svijetom ako to NS uopće dopušta i da se kuća može dograđivati i da još prorade na AIu jer tehnički ne mogu biti blizu najboljih AAA igara sa drugih konzola ali mogu ih pobijediti sa nekim drugim stvarima
deanHR
@Paponja, 11.01.2020 - 21:47U pravu si.
Ducktective
@deanHR, 11.01.2020 - 21:51U redu, čujemo, svako dobro!
DINEK
@deanHR, 11.01.2020 - 23:32Ukucaj na Njuskalo Zeldu pa Hzd i usporedi kolicinu oglasa. I da… Zelda 70€ , Hzd 20€.
deanHR
@DINEK, 12.01.2020 - 08:00Opet nema logike zašto bi Zelda bila skuplja. Normalno da će je manje ljudi kupiti.
Dad of Boy
11.01.2020 - 17:42GOW i AC: BF
_Someone_
11.01.2020 - 17:44Horizon i LA Noire su akcijske avanture, a TLoU i Uncharted su TPS. Ma ne mogu. I quit
ToniMC
11.01.2020 - 17:49Jesam li ja jedini kojem ovaj “Assassin Creed” 4 i nije nešto naročito? Previše ishajpovana igra.
mili1985
11.01.2020 - 17:50Nisam baš neki ljubitelj hack&slash, ali Revengeance i njegov blade mode je zakon!
DjokaBA
11.01.2020 - 18:05Koliko nerealnih Playstation fanboyeva..
Dad of Boy
@DjokaBA, 11.01.2020 - 20:53Izvoli maramicu
312AE
11.01.2020 - 18:05Uhh, od kud ste izvukli Enslaved. Vidi se da puno ljudi nezna za tu igru, a i nije komercijalno nažalost bila nešt uspješan. No jako zabavan u svoje vrijeme.
Makaveli777
11.01.2020 - 18:07Po meni Zelda je najbolja akcijska avantura
SonOfZeus
11.01.2020 - 18:17Opet ljudi kmece, podsjecaju me na hajdukove navijace svaki put kad izgube utakmicu. Sucu krivi, mamic kriv, trava kriva, temperatura zraka kriva… Isto sada, fanbojevi krivi, konzole krive, debeli prsti krivi…
griffglavan
11.01.2020 - 18:18Mislim da ja onda nemam pojma od zanrovima igre,znaci svaka igra di se nesto zakolje macem je Hack and slash,svaka igra di rijesis jednu zagonetku u cijeloj igri je Puzzle..hmmm..
deanHR
@griffglavan, 11.01.2020 - 18:46A svugdje gdje pucaš je TPS ???
Kralj Budala
@deanHR, 11.01.2020 - 19:01Osim ako pucaš iz prvog lica! ?
deanHR
@Kralj Budala, 11.01.2020 - 19:07Hahaha Ma, ne znam što reći. Još će na kraju Witcher 3 biti survival horor jer ima čudovišta u sebi.
_Someone_
@deanHR, 11.01.2020 - 20:22Oprosti molim te, ali svi znamo da je Witcher 3 card game
deanHR
@_Someone_, 11.01.2020 - 20:24Hahaha Uf, zaboravio sam. Blesavi ja. Ali to ti nije card game nego bi HCL reko strategija na poteze ???
Dajsikeks
11.01.2020 - 19:18Death Stranding je avantura bez akcije
Demon90
11.01.2020 - 20:54Mene evo osobno zanima kako pojedinci glasaju na osnovu onoga što su odigrali ili na osnovu onoga što su čuli ali nikada nisu odigrali eventualno možda pogledali video i zaključili
Zoran Žalac
@Demon90, 11.01.2020 - 22:04Kako im iz stranke narede!
Demon90
@Zoran Žalac, 12.01.2020 - 17:10Oh ok. ????. Ja pitam za ozbiljno jer evo osobno nisam odigrao sve igre s liste. I teško mi je točno odgovoriti zato što ih nisam sve igrao pa ih stoga ne mogu ni usporediti. Glasi sam na osnovu usporedbe onoga što sam igrao
l)oolvl
12.01.2020 - 01:57zanimljivo da imate Enslaved: Odyssey to the West, ali nemate DmC
Zoran Žalac
@l)oolvl, 12.01.2020 - 13:02Jedna igra po serijalu, stavljen je DMC V koji je ipak bolje prihvaćen.
Oblakoder
12.01.2020 - 01:58Objektivno Zelda i GoW su najbolje igre u ove dve kategorije ali posto je ovo Sony bastion ishod smo znali i bez glasanja. U svakom slucaju gaming duznost sam obavio 🙂
Whitewalker
12.01.2020 - 10:56Sekiro i GoW sam odabrao, ali da može više stavio bih i Nier automata i Nioh..
MakikaM91
12.01.2020 - 19:36God of War i Assassin’s Creed: Black Flag.
TitanShifter
14.01.2020 - 11:23Ljudi dragi kakav black flag pored ovih ostalih igara. Jako dobra igra nema govora, ali prehajpana, loša prica, likovi slabi isto, combat standardni stari ac sa desnog na lijevi klik padaju desetorica. Svijet i naval combat su za pohvalu, ali eto iskreno 8/10 igra koja ne spada u kategoriju sa ovim ostalim.