HCL.HR

Jedan tip ide u sudsku bitku protiv Nintenda – i to bez odvjetnika

Zoran Žalac 08.10.2024.   •   30 komentara   •   Zanimljivosti


Amerikanac koji je prodavao modificirane Nintendo Switch konzole i usluge modificiranja istih ne odustaje od pravne bitke s tvrtkom Nintendo.

Tvrtka Nintendo je brojnim slučajevima pokazala kako se pravni sporovi s njima ne isplate. Srušili su tako famoznu hakersku grupu Team-Xecuter, razne stranice koje su distribuirale stare igre, čitavu emulacijsku scenu za Nintendo Switch… Iz bitke s Nintendom rijetko tko izlazi kao pobjednik, no to nije obeshrabrilo jednog tipa iz SAD-a koji se ne želi povući pred japanskom firmom.

Amerikanac Ryan Daly iz Michigana našao se na radaru Nintendovih odvjetnika ove godine zbog prodaje hardvera za zaobilaženje antipiratske zaštite Nintendo Switch konzole. Daly je prodavao razne modifikacije te je nudio usluge modificiranja Switch konzola i instaliranja piratskih kopija Nintendovih igara. Iz Nintenda su mu zaprijetili tužbom, na što se Daly oglušio pa će sada morati na sud.

Kako prenosi Torrentfreak, Daly je u svojoj žalbi izjavio da nije učinio ništa krivo te negira da je uopće vodio posao s modificiranjem konzola. Interesantno je pak da optuženik u ovoj fazi spora s Nintendom nije odlučio angažirati odvjetnika nego zastupa sam sebe. Moguće je da će to učiniti ako spor prođe fazu prikupljanja dokaza ili ako mu u međuvremenu postane jasnije u što se uvalio.

Komentari (30)

  • vale26

    08.10.2024 - 13:40

    Kad igrice budu bile po 15 eura komad bez ikakvih pretplata glupih za online i takve fore, onda ce se prestat masovno, bar 70% piratiranja. Sta oni ocekuju, da kupujemo jednu igricu mjesecno kad su po 50e i placamo pretplate??? Kad je netko skrt treba krasti sto vise od njega

    • movie

      @vale26, 08.10.2024 - 19:16

      Da se ne lažemo, svi smo piratirali i svi smo prošli tu fazu. No s tim se ne treba hvaliti i prijetiti. Stvar je jednostavna, ja imam proizvod a ti imaš novce. Ako ti se moj proizvod ne sviđa cijenom dobra je stvar što ga ne moraš kupiti. No ne moraš niti ukrasti moje intelektualno vlasništvo. Što kada bi općenito svijet funkcionirao na taj način? Ne sviđa mi se cijena kave pa ću je popiti ali neću platiti, i da sada ne nabrajam dalje. Kažem, svi smo piratirali ali nismo se time hvalili i javno prijetili krađom. Ljudi rade igre koje u produkciji pojedu i preko 200 milijuna dolara. Sada tome dodaj reklame i sve što ide uz promociju igre. Kako očekuješ da ti netko takvu igru proda po 15 eura. Sao mi nemoj sada o onoj mantri svi će kupiti za 15 eura jer neće. Tržište ima svoje limite. Ne znam što oni očekuju ali sigurno ne očekuju da ih potkradaš. Ako to već radiš, šuti i ne objavljuj cijelom svijetu.

    • Onaj Koji Igra

      @movie, 08.10.2024 - 21:39

      Smiješno mi je kako po tvome ispada da je piratiziranje nešto što čovjek nadilazi s godinama. Oni klinci koji su piratizirali San Andreas, kasnije su kupili GTA V. Da nisu kao klinci isprobali igru koju im nitko doma ne bi kupio, Take Two ih ne bi imao za mušterije kasnije. To što je netko igru piratizirao, ne znači da bi je, da nema tu opciju, kupio.

      Piratiziranje nije, kako, kažeš, krađa, ičega pa ni intelektualnog vlasništva. Radi se o povredi prava za kopiranje gdje autoru nije djelo oduzeto, već je samo kopirano i distribuirano bez njegove privole. Copyright je u suštini vremenski ograničen (iako u praksi naizgled neograničen) monopol na zaradu od nekog intelektualnog vlasništva.

      Nemoj me krivo shvatiti, kolega gore evidentno nema pojma o čemu priča sa svojim igrama za 15€, ali ne moramo zato opravdavati zakone koji su izlobirani da se uspostave i održe monopoli u tzv. industrijama zabave.

    • Pararera

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 00:05

      Crack se može usporediti s krađom. Stvar je u tome da fizičke stvari ne možeš duplicirati, npr. kavu.

    • Onaj Koji Igra

      @Pararera, 09.10.2024 - 09:51

      Krađa je otuđivanje. Nema otuđivanja, nije krađa. Ovako je po zakonima i ovu definiciju ćeš naći čak i na stranicama udruga koje lobiraju za copyright. Što god rekli u svojem marketingu, znaju da se pravno ne radi o krađi.

    • Stecajni_upravnik

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 15:31

      Kradja je po definiciji sticanje protivpravne imovinske koristi na stetu treceg lica. Dakle, za postojanje bitnog elementa dela mora postojati sticanje protivpravne imovinske koristi na neciju stetu kao i namera za protivpravnim ponasanjem obzirom da je neophodan oblik vinosti za kradju umišljaj. Izbi jedan od elemenat dela i nema dela, tako funkcionise odbrana u krivicnom postupku. Pozdrav veliki👍

    • Pararera

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 19:48

      A što je otuđivanje? Da to nije drugi naziv za krađu?

    • Onaj Koji Igra

      @Pararera, 09.10.2024 - 22:09

      Pojasnio sam drugdje u komentarima da pišem o pravnoj definiciji. Pravni sustavi ne tretiraju piratiziranje kao krađu, već kao zaseban prekršaj ili kazneno djelo koje dolazi sa svojim regulacijama i kaznama koje su drugačije od onih za krađu. Jedan od razloga za to je što originalni vlasnik još uvijek ima pristup djelu koje je zaštićeno autorskim pravima.

    • Mrfloyd

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 08:12

      @onaj koji igra

      Da, sa godinama se piratizacija nadilazi i u pravu je. Nisi više klinac koji žica za pljuge i igre, imaš neku lovu ipak za svoje hobije.
      Određeni postotak nikad neće i to je tako.

    • Onaj Koji Igra

      @Mrfloyd, 09.10.2024 - 10:14

      Kad si klinac, možda nemaš novaca za stvari koje bi inače kupio. U tom smislu, kad zarađuješ, da, kupit ćeš. Međutim, slično kao što ljudi kupe na popustu stvari koje im ne trebaju, ne znači da bi ih inače kupili po redovnoj cijeni da nije bilo popusta. Naravno, ako ti je neki proizvod dobar i imaš novca, da ćeš ga kupiti, ako ništa drugo, da financiraš proizvodnju sličnih budućih proizvoda.

    • movie

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 12:41

      Nisam mislio da piratiziranje nadilazi godine već vrijeme u kojem živimo. Nekada smo svi imali iskopirane windowse ne zato što smo bili mladi već zato što je to bilo normalno. Danas rijetko tko koristi krekirane windowse. Ista stvar je s igrama. Prije 20 godina krekirana igra je bila normala. Danas ipak svi igramo online, imamo nekoliko servisa preko kojih se logiramo, igramo igre, kupujemo ih i rijetko tko kopira igre. Bar u mome okruženju. Jednostavno došlo takvo vrijeme. No ako netko i kopira sve pet, no ne moraš se time hvaliti po netu i propagirati piratstvo. Kada kopiraš film, isto nisi oduzeo nečije vlasništvo. Samo si ga kopirao ali zakon o autorskom pravu i srodnim pravima to tretira kao krađu nečijeg vlasništva jer si neovlašteno skinuo nečije djelo koje podliježe zakonu o autorskom pravu radi osobne koristi ili daljnje preprodaje. Ista stvar je s igrama.
      Kod nas to nije još uvijek kažnjivo niti davatelji internet usluga vode o tome brigu. No nebitno, možemo sada igru riječi upotrebljavati kako nekome paše ali sve se svodi na to da piratstvo nije legalna rabota. Piratiraš, kako rekoh sve pet. Šuti i uživaj dok ide. I ja si skinemm film i pogledam ga i obrišem ali se time nigdje ne hvalim niti ikoga potičem da radi isto. Samo bih napomenuo da plaćam netflix, hbo, disney i skyshowtime ali i pored svih tih servisa neki put nešto skinem jer želim nešto pogledati a ne mogu do toga doći na neki drugi način.

    • Onaj Koji Igra

      @movie, 09.10.2024 - 13:37

      Pejsaž svijeta videoigara se promijenio, to je točno. Kako i zašto je dobro pitanje, ali ne bih ga sada otvarao.

      Ne radi se o “igri riječi”, radi se o pravnoj definiciji. Pravni sustavi ne tretiraju piratiziranje kao krađu, već kao zaseban prekršaj ili kazneno djelo koje dolazi sa svojim regulacijama i kaznama koje su drugačije od onih za krađu.

      Odakle ovo o hvaljenju i propagiranju, ne znam, valjda si me pomiješao s nekim drugim komentatorom.

    • movie

      @Onaj Koji Igra, 09.10.2024 - 14:46

      Nisam o hvaljenju na tebe mislio već na lika kojem sam odgovarao na post.

    • RaspudicT1986

      @movie, 09.10.2024 - 13:51

      Di vadis ti te podatke, da je vrijeme piratiziranja prošlo i da vecina ima kupljene windowse. Nekad si mogao kipit igru od prepodavaca koji je przio na cd, ili sam skinut sa jedne stranice ako si znao. Danas ima 15 torrent stranica na jedan klik miša, i skida se sve sto nije liveservis(bdw zbog toga i je sve vise liveservis igara). Slazem se da se ne treba hvaliti time, da treba sto vise kupovati igre, placat netfix i sl. Ali, da su te stvari za naše trziste preskupe…..da jesu i to duplo nego sto bi trebale bit.

    • movie

      @RaspudicT1986, 09.10.2024 - 14:50

      Govorio sam o svom okruženju. Stvarno ne znam nikoga tko ima piratizirane windowse i to godinama. Tamo još od win8. I igre se sve manje piratiziraju. Toliko sniženja i servisa da za svakoga ima ponešto. Jedino što se i dalje isto piratizira su filmovi. Neke filmove više kod nas ne možeš kupiti legalno i jedino što ti preostaje je skinuti s neta dok se može.

    • Blodekmodek

      @vale26, 08.10.2024 - 22:10

      Slažem se

    • moordrak

      @vale26, 09.10.2024 - 09:28

      Neću moralizirati o piratiziranju, svi smo bili u tim vodama. Da kao klinac nisam piratizirao, danas se ne bih bavio poslom koji mi donosi kruh na stol. Tvoje rezoniranje zašto to radiš me malo zagolicalo.
      Što znači biti škrt? Pretjerano štedljiv? Uzdržljiv u trošenju i davanju? Tvrd na novcu? Oskudan? Siromašan po kvaliteti? Nedovoljan po sadržaju?
      Nintendo kao korporacija možda ima neke karakteristike škrca, ali škrtost nema nikakve veze sa cijenom igara, plaćanjem online servisa te povredom autorskih prava i intelektualnog vlasništva. Sve navedeno diktira tržište. Dok god postoji interes, postojati će i prodaja. Igre su roba kao i svaka druga bez obzira na cijenu. Uvijek će postojati netko tko će platiti traženo. Svaka roba ima svog kupca.
      Nintendo ovako na prvu izgleda kao veliko đubre no oni samo štite svoje interese. Štite ih dobro. I svima idu na živce sa tim svojim fleksanjem mišića. Kada bi sutra odlučili izaći izvan granica vlastitog ekosustava, istog trenutka bi im se otvorilo ogromno tržište, prvenstveno tu mislim na mobilni segment. Službeno odobrena i podržana emulacija na PC-u sigurno bi dodala koju nulu na računu. Nedostatak bi bio kontrola tržišta. Prema Nintendu.
      Iz kojeg razloga žive u ’80-ima, nitko ne zna jer iste principe zaštite koje tako nemilosrdno primjenjuju već godinama mogli bi primjenjivati na bilo kojoj drugoj platformi.

    • kaurazmaj23

      @vale26, 09.10.2024 - 15:43

      I da su 10 eura meni su nekako SLAĐE ove za ĐABA. Najbolje da počnu igre dijelit BESPLATNO i Svi budemo SRetNI i ZADOVOLJni!

    • Tutorial

      @vale26, 12.10.2024 - 12:49

      Ovdje se zapravo moram složiti s kolegama @movie i @onaj koji igra,gospoda je u pravu,ako kopiraš još dan danas igre ili filmove,u redu,to je tvoja stvar,al kog boli briga na internetu što si ti eto posto ili si još pirat. Jedino kog ne boli briga su tvrtke od kojih si kopirao ili krao intelektualno vlasništvo. Ponekad je bolje mučat/biti tih i ne upast u probleme,neg hvalit se okolo i upast u teške probleme. To je kao da ja sad dođem i kazem svom prijatelju “e jesi znao da ja inače ovako kradem stvari od ljudi i pljačkam okolo” šta ti misliš šta on može danas sutra napravit za to što si se izlajao? Pa može te u zatvor strpat,može te doslovno u probleme uvalit,dapače možeš ti i sam sebe uvalit u probleme jer eto ispo si glup. Kako? Jer si se upustio u takvu radnju i odluku ne slučajno,nego SAVJESNO si odlučio to napraviti,i znao si koje mogu biti posljedice i znao si da te iste posljedice mogu veoma biti kobne za tebe,ili tvoju obitelj i/ili okolinu. Zato..moj savjet bolje je ponekad primučat,skupit pare za neku igru,ili posudit u prike pa vratit nazad kakva je bila,nego kopirati/piratirati i hvaliti se okolo oko toga

  • vale26

    08.10.2024 - 13:40

    Kad igrice budu bile po 15 eura komad bez ikakvih pretplata glupih za online i takve fore, onda ce se prestat masovno, bar 70% piratiranja. Sta oni ocekuju, da kupujemo jednu igricu mjesecno kad su po 50e i placamo pretplate??? Kad je netko skrt treba krasti sto vise od njega

  • Motor City Bengals

    08.10.2024 - 14:34

    Fellow Michigander!

  • Makaveli.K.R.

    08.10.2024 - 15:11

    Rdr1 napokon za PC 🍻

  • Stecajni_upravnik

    08.10.2024 - 16:00

    Ili se pre ovoga konsultovao sa nekim ko mnogo zna ili je potpuna budala. E sada, ako bude opcija prva, Nintendo je u ogromnom riziku za dalje. Pratimo razvoj situacije…

    • movie

      @Stecajni_upravnik, 08.10.2024 - 19:08

      Nintendo je do sada slomio puno veće igrače od njega pa ne vidim kako će se lik financijski nositi s jednom takvo korporacijom kojoj je jedini cilj poslati poruku svima koji pokušavaju isto. Jednostavno imaju dužu kitu, više novca i veći odvjetnički tim. To je u Americi jako bitno.

  • zvoninjo

    08.10.2024 - 18:06

    Al ga bude popušio

  • davor781

    08.10.2024 - 18:42

    Ludilo brale 😁😁😁

  • Lazy

    08.10.2024 - 19:22

    You went full retard,never go full retard man…volio bi da sam u krivu al svi znamo ishod.

  • Onaj Koji Igra

    08.10.2024 - 21:04

    Ovako se ne piše članak o sudskom sporu u tijeku. Za čovjeka koji nije ni imao prvo ročište piše da je radio ovo i ono, navodeći optužbe kao činjenice. U originalnom članku je sve pravilno navedeno; trebalo je samo prepisati s razumijevanjem. Da čovjek zna da postojite, u roku nekoliko dana objavljivali biste njegov zahtjev za objavom ispravka informacije, bez obzira kako se ovaj spor završio.

  • SonOfOsiris

    09.10.2024 - 20:39

    Znači lik je lud hahaha, a dobro će ga našamarat na sudu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?