Ljudi bi se iznenadili da znaju koliko je mali bio budžet za Clair Obscur, kaže izdavač igre
Izdavačka kuća Kepler Interactive ne namjerava otkriti razvojni budžet svoje velike uspješnice Clair Obscur: Expedition 33, ali sugerira kako je manji od svih nagađanja koja se mogu pročitati na internetu.
Fantastični RPG Clair Obscur: Expedition 33 uvjerljivo je uspješna igra s 3,33 milijuna prodanih primjeraka u prva 33 dana prodaje. S obzirom na činjenicu da iza igre stoji tim od svega tridesetak ljudi (i otprilike još toliko vanjskih pomagača), može se pretpostaviti kako su troškovi razvoja i promocije već pokriveni te je izdavačka kuća Kepler Interactive ostvarila dobar profit.
Međutim, nigdje javno nije bilo otkriveno koliko je koštao razvoj Clair Obscur: Expedition 33, a ljudi bi to voljeli znati jer bi im to dalo nadu kako igre ne moraju biti skupe da bi imale raskošnu grafiku, punu glasovnu glumu, itd. U razgovoru za GI.biz, Matthew Handrahan i François Meurisse iz izdavačke kuće Kepler Interactive poručuju kako nagađanja o budžetu njihove igre nisu ni blizu stvarnog iznosa.
“Vidio sam puno procjena i sve su više od stvarnog budžeta.” – kaže Meurisse, a Handrahan dodaje: “Garantiram da od deset ljudi koji bi pogađali budžet igre nitko ne bi pogodio točan iznos. Siguran sam da su Mirror’s Edge i Vanquish koštali više, reći ću tako.”
Meurisse također poručuje kako uspjeh Clair Obscura neće promijeniti planove razvojnog tima Sandfall te da se isti ne planira previše širiti.
“Za sada nam je vizija držati se bliskog tima koji radi u istom gradu, s manje od 50 ljudi, te se fokusira od projekta do projekta. Tako su se videoigre radile godinama. Ekipe koje su napravile Ocarina of Time ili Half-Life 2 , mislim da su imale maksimalno 60 do 70 ljudi, a takva veličina studija omogućuje dobre ideje i odličnu kreativnost.”
mili1985
30.05.2025 - 12:00Stara škola gaminga. Imaš viziju, imaš ekipu koja dijeli tu viziju, imaš ljude koji te financijski podupiru i vjeruju u tvoju viziju i svi se fokusiraju na jedan projekt. Danas je to rijetkost.
Dick Johnson
30.05.2025 - 12:03Bloat je nenormalan. Igre poput prvog Batmana ili GTA Vice city su napravili timovi manji od 100 ljudi za godinu i pol. I evo i Claire Obscure jos jedna od njih. Cdpr slozio witchera 3 za cca 3 godine, a sad budu pimplali po cyberpunku 2 jos 6 godina valjda a presli na UE5 da ubrzaju razvoj. Koje tu lud?
Blackbeard
@Dick Johnson, 30.05.2025 - 16:30I jedan Skyrim su napravili nešto manje od 100 ljudi.
ProperBurial
30.05.2025 - 12:33Vidiš imaju i točne podatke o prodaji. Ne kao ubisoft i ea.
ChungaLunga
30.05.2025 - 12:34A s druge strane imas jedan Star Citizen. Igra koja mnogim developerima ce mozda biti jedina na kojoj su radili. Od prvog zaposlenja do penzije (prijevremene).
Lozinka87
30.05.2025 - 13:22Najbliži tome danas je Remedy, možda čak i iznad jer imaju i svoju tehnologiju Northlight engine. Zdrava i kreativna okolina za razvoj, da je više ovakvih, vjerujem da će se gaming opet vratit u double AA period nešto slično PS2 eri.
Motor City Bengals
30.05.2025 - 16:50Problematicno je kad JRPG nema jp voice.
departed1983
@Motor City Bengals, 30.05.2025 - 18:45Kad je balkancu problematicno sto francuska igra nema japanski voice.. jebemte zivote…
Motor City Bengals
@departed1983, 30.05.2025 - 19:54Nisam nikakav Balkanac.
departed1983
@Motor City Bengals, 30.05.2025 - 20:09Jesi jesi..
_Someone_
@Motor City Bengals, 30.05.2025 - 19:08Ovo uopce nije cistokrvni jrpg, tako da ne vidim cemu cudenje. Ocito je da su vukli inspiraciju za mnoge segmente igre iz jrpgova, ali nema ama bas nikakvog smisla da ukljuce japanski voice
Motor City Bengals
@_Someone_, 30.05.2025 - 19:57Frajeru, imaju ga svi Assassin’s Creedovi, ima ga Drying Light, Cyberpunk, Star Wars Outlaws, Witcher 3 i tako dalje i tako blize…
MD2
@Motor City Bengals, 31.05.2025 - 00:05Pa to su velike produkcije, a ova igra nije. Treba naći ljude koji bi preveli i glumili na japanskom. A zašto je to tebi problem? Igra je francuske produkcije i ako želiš izvorni jezik, igraš na francuskom. Kakve veze ima japan s ovom igrom?
Mahio
30.05.2025 - 20:57Ajoj nikad nisan igraj ovaj tip igre moga bi im dat sansu
-W-
30.05.2025 - 21:46Probili “break even” odavno, bez brige..😉😎
snooker
31.05.2025 - 11:07Pohlepa je uništila i gaming koji je poša u krivom smjeru. Danas im trebaju na stotine milijuna i desetak studija kako bi napravili copy/paste prethodne igre (ubisoft), a nekima još triba i 10 godina da naprave nastavak (EA)