HCL.HR

Najavljena su poskupljenja PC hardvera i do 25%, ni bubreg više neće biti dovoljan

Zoran Žalac 07.01.2021.   •   103 komentara   •   Tehnologija


Ako ste se nadali kupiti ili nadograditi PC hardver po nekim normalnim cijenama u 2021. godini, slobodno zaboravite na to.

Trenutna situacija na tržištu grafičkih kartica je užasna. Ispod 5000 kuna kuna jedva da se može naći i GeForce RTX 3060 TI, po snazi tek četvrti model zadnje serije grafičkih kartica iz Nvidije. Tako je svagdje, ne samo kod nas, a tako je jednim dijelom zbog nestašice, preprodavača i rekordno visoke vrijednosti kriptovaluta. S takvom kombinacijom situacija je gora nego prije tri godine, a već je onda bila luda.

No, bit će još i gore, čini se. I to ne samo za grafičke kartice.

Dolaskom 2021. godine američke će tvrtke morati plaćati više poreze na proizvode koji se uvoze iz Kine, a mnogi će taj trošak prebaciti na krajnje kupce. Poskupit će tako grafičke kartice, matične ploče, napajanja, SSD-ovi, kućišta i sl. Neke će komponente poskupiti više, neke manje, a kako će se oporezivati od 7,5% do 25% cijene proizvoda, u tom bi se rasponu mogla kretati i poskupljenja.

Prvo takvo najavila je tvrtka Asus iz koje poručuju da će povisiti cijene svojih grafičkih kartica i matičnih ploča zbog logističkih komplikacija i poreznih tarifa na uvoz. Kažu kako su radili s partnerima za logistiku da bi maksimalno smanjili porast cijena, no to za grafičke kartice u prijevodu znači porast preporučene maloprodajne cijene do čak 80 dolara.

Naravno, to vrijedi za američko tržište, no znate kako to ide kad nešto zahvati SAD. Uostalom, porezne tarife na uvoz iz Kine samo su jedno od navedenih objašnjenja za poskupljenja. Logističke komplikacije nastale usporenim prometom zbog pandemije COVID-a 19 su druga stavka, a pandemija je globalna pa će i poskupljenja hardvera isto tako biti globalna.

Komentari (103)

  • Apocalypse4987

    07.01.2021 - 12:23

    Aha, kad triba mlatit lovu onda je Taiwan dio Kine, a za sve ostalo nije?

    • GTA222

      @Apocalypse4987, 07.01.2021 - 12:27

      Pa naravno i ti pitaš glupa pitanja.

    • zeljo024

      @Apocalypse4987, 10.01.2021 - 19:31

      Samo je chip proizveden na tajvanu, graficke karte se proizvode u fabrikama u kini.
      Mozes pogledati na svojoj grafickoj koja zemlja je prizvodjac.

  • mg

    07.01.2021 - 12:25

    Mobile phone Cloud gaming with Xbox Game Pass Master Race.:)

    • Hadvar

      @mg, 07.01.2021 - 13:57

      hahaha.. slatko

  • Jodler

    07.01.2021 - 12:26

    Koma. Nemam drugi komentar

  • Dragan[MKD]

    07.01.2021 - 12:27

    Svu sreću pa je PS5 400€(3000HRK), samo još da bude dostupan u trgovine.

    • personauser

      @Dragan[MKD], 07.01.2021 - 12:29

      Ali će dodatni SSD za PS5 biti dosta skup

    • movie

      @personauser, 07.01.2021 - 12:51

      Što će mi dodatni SSD? Imam sada instalirano 10 igri i još nije pun. Svih 10 odjednom ne mogu igrati. Briši, piši i vozi.

    • personauser

      @movie, 07.01.2021 - 14:03

      664GB slobodnog prostora od ukupnih 825GB je premalo za 2021. jer kako budu izlazili buduće igre bit će potrebno kupiti dodatni SSD

    • Zoran Zabac

      @personauser, 07.01.2021 - 14:43

      400€ i miran 7 godina 😎

    • personauser

      @Zoran Zabac, 07.01.2021 - 14:46

      Zelio sam reci da ce povecanje cijene SSD-a utjecati i na dodatni SSD za PS5

    • Okramtaker

      @personauser, 07.01.2021 - 20:03

      Pa neces svih 825GB igrat odjedanput

    • personauser

      @Okramtaker, 08.01.2021 - 10:03

      Ima ljudi koji instaliraju igre pa ih ne odigraju odmah nego ih odigraju npr. za nekoliko mjeseci, godinu dana…..

    • personauser

      @Zoran Zabac, 07.01.2021 - 14:48

      Zato više preferiram konzole negoli gamerski PC

    • Mr.Nobody

      @personauser, 07.01.2021 - 16:05

      Ljubitelj sam story igrica tako da je meni i 500gb sasvim dovoljno…kupim igru-odigram-obrisem

    • movie

      @personauser, 08.01.2021 - 18:15

      Kako izlaze nove igre tako stare brišeš. Nisam muzej da bi skupljao starine. Ako mi se ikad ponovno igraju lako ih ponovno skinem i instaliram. Prostora je i više nego dovoljno za 12 igri.

    • GTA222

      @personauser, 07.01.2021 - 12:52

      Njemu će bit dovoljan taj što je već unutra. Tako i tako nema smisla stavljat none igre dok ne pređeš stare, ne?

    • GTA222

      @Dragan[MKD], 07.01.2021 - 12:29

      A on se ne pravi u Kini?

    • Cros80

      @Dragan[MKD], 07.01.2021 - 14:40

      Da ps5 slazu u japanu ne u kini..

  • delight353

    07.01.2021 - 12:36

    Jednostavno necemo kupovat novi hardware, a igrat cemo na ovome sto imamo. Simple. A za 2-3 godine otkantat PC ako se situacija ne popravi i prebacit se na konzole.

    • Duanador

      @delight353, 07.01.2021 - 12:50

      Kontroler mi ne leži nikako. Morat cu PS5 i spojit tastaturi i miš. Možda mogne tako ako do toga dodje.

    • departed1983

      @Duanador, 07.01.2021 - 13:03

      Vecina igara koje zahtjevaju tastaturu u mis imaju support za to.. mislim na MP shootere… sve ostalo sto je SP je ugodnije igrati sa controllerom, pogotovo ako ti je poso da sjedis cijeli dan za kompom…
      Ja sam prije mozda pola godine, nakon sto se pokvarila moja graficka, kupio polovnu rx 580 za 100 eura, racuno sam da cu kad izadje nova serija tu moci prodati za iste pare, ili je ostaviti kao neku rezervu… Nisam ni u snu pomislio da ce cijene ovako ludo otici i sve su prilike da bi mi to mogla ostati main graficka naredne 2 godine 😀
      Ali ozbiljno se razmisljam o prelasku na konzole, jer ove cijene postaju nenormalno visoke, a nove konzole imaju bolji hardver, i vjerovatno vecina igara nece ici na tih reklamiranih 120 FPSa, ali uz ovakve cijene, i 60 je solidno 😀

    • Dajsikeks

      @delight353, 07.01.2021 - 13:44

      Good luck 😂

    • Lazy

      @delight353, 07.01.2021 - 14:33

      Jbte PC mi pod must, al cini se da ces biti u pravu.

    • personauser

      @delight353, 07.01.2021 - 14:38

      Kada npr. XGP bude dostupan na TV praktički više nećeš morati imati ni PC ni Xbox

  • Okramtaker

    07.01.2021 - 12:49

    Znam da nema veze sa ovime, al jos jedna igra za koju malo ljudi zna a je željno očekujem za 2021. je Cybershadow, dolazi od tvoraca vrhunskog Shovel Knight serijala

    • Truegentlemanx

      @Okramtaker, 07.01.2021 - 13:25

      Stari hvala ti brdo za ovo, ogroman sam fan Shovel Knighta i njegovih DLC-ova, ne znam kako su me zaobišli promotivni materijali za Cyber Shadow, igra izgleda čudesno.

    • Okramtaker

      @Truegentlemanx, 07.01.2021 - 13:30

      Prisa sam glavnu igru i sva 3 DLC-a, još je najluđe, zapravo je samo jedna igra a 3 DLC-a, al su DLC-evi su tolko dobro napravljeni(pogotov King of Cards)da imaš osjećaj da su zasebne igre. A da te jos malo informiram ako nisi znao radi se na jos jednoj Shovel Knigh igri, Shovel Knight Dig, kad bi izlazila 2021. onda bi mi bila na vrhu najiščekivanijih igara, al se jos nezna relase date.

    • Okramtaker

      @Okramtaker, 07.01.2021 - 13:33

      Jedino mi se Showdown nije bas svidia, za sve ostalo minimalna ocjena 90

    • Truegentlemanx

      @Okramtaker, 07.01.2021 - 17:07

      Za Shovel Knight Dig sam čuo i igra izgleda brutala po traileru kojeg su pokazali. Vidiš nisam igrao King of Cards dlc, zar je stvarno bolji od Specter of Torment?

    • Okramtaker

      @Truegentlemanx, 07.01.2021 - 19:23

      Bolji je ne samo od ostalih DLC-ova nego i od originalne igre(po meni)

  • PppPP

    07.01.2021 - 13:38

    nekidan gledam rtx 3070, 7500kn haha to stvarno netko kupuje kod nas?

    • delight353

      @PppPP, 07.01.2021 - 14:58

      Nedavno sam pisao kako sam pocetkom 2012 slozio komplet novu kantu za 7500 kn. Konfa koja je jela sve naslove u tadasnjih standardnih 60 FPSa i full detaljima na FHD ekranu. Onda mi je netko na portalu nastojao objasniti da sada placamo “piksele” na ovim skupim karticama. Nisam siguran da sam shvatio poantu, jer tehnologija ide naprijed kako god. Ma ovaj rast cijena nema veze s mozgom.

    • ScoobyDooo

      @PppPP, 07.01.2021 - 17:33

      Toliko je 3080 u DE xD

    • Saren

      @PppPP, 08.01.2021 - 03:59

      Ne vidim sta se cudis, pa ti je 1080 Ti kostao 11 somova kuna, pa se kupovao kao lud i kod nas. Imas i 3070 po 5500 od primjerice Palita i drugih, isto ko sto imas i 3090 od 14-17 somova kuna. Drugim rijecima tko moze, kupit ce, bilo i bude.

    • PppPP

      @Saren, 08.01.2021 - 10:29

      1080 ti je bila vrh ponude osim titanke, 3070 nije ni blizu. Obično se toliko istroše jer žele imat najbolje. Jednostavno nije isto kad grafa standardno košta toliko i kad bi trebala koštati duplo manje

    • departed1983

      @PppPP, 08.01.2021 - 11:16

      Nije.. mid range karte su cijenovno otisle u high end…. Gtx 970 sam platio 370 eura i uz nju dobio far cry 4… danas mozes nabaviti 3070, otprilike za duplo vise para..

    • Saren

      @PppPP, 08.01.2021 - 15:43

      Ha naravno da nije isto, tako je kako je, nitko ne kaze da je to super zato sto su cijene nabrijane, naravno da nije. Opet i ovisi sta hoces od kompa i koliko mozes platit. Netko hoce bolje i moze bolje, naravno da ce odrijesit kesu. Mada svi tech revieweri kazu da ti ne treba Titan lvl kartica ako ces samo igrati, ako radis nesto graficki zahtjevno tada da, dobra investicija. Znaci samim time ne trebas top of the line, no opet za Black Friday su 3090-tke po cifri od 14 somova kuna otisle ko vruce kifle.

  • RickBarry

    07.01.2021 - 14:09

    Iman njivu par hektara, šta misliš, jesam prolazan?

  • DjokaBA

    07.01.2021 - 15:33

    PS5/XBOX stizem.

  • Strange Man

    07.01.2021 - 15:33

    Ovo će samo pojačati već odličnu prodaju konzola.

  • Slim1992

    07.01.2021 - 15:55

    Ma PC polako odlazi u penziju, telefoni, pametni televozori i ostale stvari su ga zamjenile maksimalno. Realno dlabo koga znam da i dslje koristi PC, svr manje i manje. Ne vidim ni sebe da bi mogao sjediti u stolici ispred monitora i sa kucistem.koje zauzme pola sobe. Pitanje samo vremena kad ce doci poslednji dani

    • RickBarry

      @Slim1992, 07.01.2021 - 16:20

      Notorna glupost, još jedan od mitova o “propasti PC-a”.Molim te objasni, koji uređaj se koristi za programiranje, izradu igara, web development…? Da nije možda frižider?
      A ovo da se PC ne koristi bahahah vjerovatno zato Steam ruši rekorde aktivnih igrača iz dana u dan.

    • Okramtaker

      @RickBarry, 07.01.2021 - 16:23

      Mislio je na gaming

    • RickBarry

      @Okramtaker, 07.01.2021 - 16:25

      Pa mislim da nije baš konkretno na gaming s obzirom n prvu rečenicu.

    • departed1983

      @Slim1992, 07.01.2021 - 16:26

      PC gaming nikad veci, pa ove cijene ti sve govore. Potraznja je tolika da mogu stavljati cijene kakve hoce… pored toga, imas ljudi koji su spremni, hoce i mogu platiti duplo vise nego sto je MSRP.. zato i povecavaju cijene.. skontali su, sto da tamo neki likovi kupuju nase proizvode i prodaju ih po vecim cijenama. Mozemo mi odma staviti te cijene. Nema to nikakve veze sa Kinom i nekim porezima.

    • Slim1992

      @departed1983, 07.01.2021 - 19:44

      Dolaze nove generacije korisnika. Dok druge starije odlaze…jednostavno. Sve je manje vremena za sjediti ispred istog i rizikovati diskus 😂. Ok ko prosesionalno radi i zaradjuje. Al ja locno vise ne vidim svjetlu tacku. Plus cijene grafickih i ostalih komponenti. Sad da sklopim pc za gaming po svom ukusu treba 2 3 hiljade eura.Prije koju godinu za hiljadu eura se moglo. Znaci za gamera na PC zeznuto. A ostalo drustevene mreze i to. Zar neko.koristi to na kompu i gugla?

    • departed1983

      @Slim1992, 07.01.2021 - 19:50

      Za nas je skupa i konzola 😀
      Dati jednu svoju (prosjecnu) platu za konzolu nije malo ako cemo biti realni. Ali ima milioni ljudi kod kojih to nije slucaj. Btw, i sad mozes sklopiti za 1000 eura solidan gaming PC sa recimo ryzen 3600 i sta ja znam, 1660 super…

    • pleto

      @departed1983, 08.01.2021 - 14:39

      Taki ja imam od prije godinu i pol i 16 giga rama i što ponekad nešto zaigram na kompu meni super. Samo mi još SSD fali.

    • BoneDigger

      @Slim1992, 07.01.2021 - 19:02

      Joj ovakvih bisera je bilo i 1998. pa eto nas danas. Postoje ljudi koji trebaju pc za rad od kuce takoder – samo jedan primjer korisnosti pc-a. Ne pada mi na pamet ne kupovati pc kad sa njim zaradujem novce i uz to igram igre na njemu, win/win. Nece ove tarife trajati dugo tako da se ne moras nadati.

    • Slim1992

      @BoneDigger, 07.01.2021 - 19:40

      Ma ja kazem za prosjedcna korisnika. Ja dam licno koristio 15 godina za gaming i batalio prosle godine. Doduse slabije sad igram al konzola je posluzila. Yt gledam na tv a telefon za ostale stvari koristim. Sad neko spominje programirsnje a ovde 1 posto ljudi ne programira. Prije 10 godina je nepojmlnivo bilo da smartphoni dodju tu gdje jesu, smart tv ovi itd. Promjenio sam kompijutera i kompijutera, grafickih 10 plus za te godine i na kraju skontam da mi komp prasinu kupi i prodam. Ni ja ni brat skoro da ga nismo koristili. Doduse konzola je malo doprinjela al eto. Plus dosta ljudi znam koji vise ne sjedaju za isti

    • BoneDigger

      @Slim1992, 07.01.2021 - 22:13

      Vidi koliko raste gaming na PC-u kao i na svim drugim platformama Gaming history revenue tako da nema brige.

    • Slim1992

      @BoneDigger, 07.01.2021 - 23:51

      Sve je manje i manje ljudi koje sjede za i imaju racunar pa ti vidi. Pogledaj oko sebe. A i prodaja u 2020toj biljezi pad tako da… Nemam nista protiv PC i dalje je to po meni najbolja platforma za gaming al msm da je ovo sto pricam ocito. Prije 10 godina se nije mogla zamisliti kuca bez rscunara, sad samo gejmeri i ljudi kojima je to posao koriste isti!

    • BoneDigger

      @Slim1992, 08.01.2021 - 08:50

      Jesi li uopce pogledao link koji sam stavio? Tvoje anegdotalne price i osobni dojmovi nemaju nikakvog utjeca na stvarnost, to je samo tvoja percepcija. Ja ti dajem cinjenicni podatak svidio se on tebi ili ne. Prodaja u 2020 biljezi pad? Ne moze biti dalje od istine, upravo je suprotno sa svim konzolama, PS4/5, Xbone/series x/s, PC, Switch, mobitele necu naglasavati. Znaci svi su zabiljezili rast bas u 2020. Gledam oko sebe i nemogu naci niti jednu konzolu ili komponentu na polici.

    • Slim1992

      @BoneDigger, 08.01.2021 - 09:43

      Svi osim PCa… ne mozes naci od rudara i malih proozvedenih kolicina

    • personauser

      @BoneDigger, 09.01.2021 - 16:12

      Koliko dobro znam PC gaming je dosta popularan u Njemackoj

    • pleto

      @BoneDigger, 08.01.2021 - 14:40

      Vrtiš kriptovalute?

    • BoneDigger

      @pleto, 08.01.2021 - 19:05

      Ne. Mozda bih poceo ako mi se isplati sa strujom.

    • personauser

      @BoneDigger, 09.01.2021 - 16:11

      Počni rudariti ako imaš dovoljno jak PC za to

    • BoneDigger

      @personauser, 10.01.2021 - 03:37

      Mislim da imam, i5 8600k 5.0GHz i 3070 OC. Znas li ti nesto o rudarenju? Da me malo savjetujes ako imas vremena i volje?

  • burekz

    07.01.2021 - 16:35

    Znači sad da složiš PC “current gen”: barem Rtx 3070 oko 7.500, CPU oko 2.000, Matična oko 750, Hdd da se nađe mjesta 750, SDD isto tako ajmo reći 750, pa treba malo rama 16 gb ako je brži barem 600 kuna, pa još napajanje barem 500 kuna, kučište u koje to sve stavit oko 400-500 kuna, a plus periferija Monitor malo bolji 2.000 plus miš,tipkovnica, slušalice ako je sve malo kvalitetnije barem 500-600 kuna. Vjerojatno sam zaboravio neke sitnice, ventilatori, kontroler itd. I evo nas za čaš na 17.000. A ima i skupljih, i GPU, CPU. Da se složi top-top konfa to ni 25.000 kuna nije dovoljno, pa kud to ide i gdje su granice?

    • burekz

      @burekz, 07.01.2021 - 16:41

      Krivo sam stavio za RTX 3070, nije 7.500 nego 5.500 ali opet ispadne ukupno oko 15.000. Prije par godina najjače kartice u “generaciji” su bile do 4.000 kuna maximum. A sad su “entry level” od 4.700 pa do preko 10.000 top

    • burekz

      @burekz, 07.01.2021 - 16:43

      RTX 3090 – 15.000 kuna

    • Drunkenstein

      @burekz, 08.01.2021 - 12:19

      Evo nekoliko razloga zbog kojih ti je usporedba nevaljana: 1) Nastupile su krize, više njih, istovremeno; rudarska, virusna i sad ova politička. 2) Najbrže kartice unazad nekoliko godina su ciljale na 1080p, jer tada još skoro nitko nije ima niti 2K monitor. Današnje najbrže kartice ciljaju na 4K, viša srednja klasa cilja na 3K/4K, srednja klasa je dohvatila 2K-3K raspon, dok je niža srednja dohvatila 2K. Drugim riječima, današnja niža-srednja klasa je poput gtx 980/Ti, a opet znatno jeftinija uz sve navedene krize, a bila bi još i puno jeftinija u normalnim okolnostima. 3) Nove tehnologije; RTX, DLSS, SAM i slično, neke su od njih, poput RTX nažalost, znatno povisile cijene. Osim toga, proizvodni proces je puno manji (7-8nm), a to također utječe na cijenu. 4) Današnje kartice su u prosjeku puno manji potrošači.

    • Vexido

      @burekz, 08.01.2021 - 00:32

      kupi od skuplji i boljih stvari samo cpu i grafičku , a na sve ostalo štedi , ja sam prije 5godina bio kupio komp 6k . 3k mi je otislo na cpu i grafu , a drugih 3k na monitor , napajanje , ram, hard disk , matična , kućište

    • Drunkenstein

      @Vexido, 08.01.2021 - 12:27

      Na taj način uštediš samo inicijalno, kad dođe vrime za nadogradnju – možeš se slikat. To nije uvik slučaj, ali često je. Nije dobro štedit na napajanju i ploči jer su to temelji, a napajaju sve ostale komponente, uključujući i periferiju, i tako im utječu na vijek trajanja. Nije dobro da ti se kroz 2-3 godine korištenja gpu, cpu i sve ostalo nepravilno napaja. A nije loše ni za kučište izdvojit 350-450 kuna iz više razloga. Još i malo bolji monitor, a na svemu ostalome se već može gotovo maksimalno štedit.

  • KhorneFlake

    07.01.2021 - 16:37

    Mjesec dana sam gnjavio svog dobavljača i jedva dograbih jednu RX6800. Prokomentarisao je nešto tipa da je stigao maltene poslijednju karticu u Evropi. Papreno sam platio ali cijenio sam je tad, a sad ću, izgleda još i više. *cmok* maj prešus.

    • Okramtaker

      @KhorneFlake, 07.01.2021 - 21:17

      Čita se prešs, ne prešus😜

    • KhorneFlake

      @Okramtaker, 07.01.2021 - 22:15

      Ma slučajno pogriješih, ali HCL nema edit….

    • Okramtaker

      @KhorneFlake, 08.01.2021 - 00:40

      Da, jos mi nije jasno zasto ga nemaju

    • personauser

      @Okramtaker, 08.01.2021 - 10:02

      Kada HCL uvede edit na portalu to će biti povijesni dan za HCL

  • narkoholicar

    07.01.2021 - 17:36

    Im lijeka…prestanite kupovat 6 mjeseci..nek im prihod padne, ne samo asusu nego svima, nek im investitori iz kine rusije amerike počnu kucat na vrata i zivkat ih na telefone kad dionice počnu se rušit ko kule od karata, gledajte cd project red, imaju sreće pa su do sada bili dobri sa igračima, nema puno kompanija koje bi ovo preživile, prestanite kupovat 6 mjeseci i kad im dođe svima voda do grla onda će se druga pjesma pjevat….svi sad pričaju o tome kad će se cjene normalizirat, ma neće se normalizirat jer već 15 godina se priča o normaliziranju cijena a sve što se događa je konstantno poskupljenje. Nema normalizacije bez prisile. Prestanite kupovat 6 mjeseci i dobit ćete normalizaciju ili barem korak prema njoj.

  • trulex

    07.01.2021 - 17:48

    Laganini uzmem plejku i uživam za male pare

  • PicardMT

    07.01.2021 - 18:05

    Naša skupa zabava postaje sve skuplja, to je jasno i bez ovoga što se događa posljednih godinu dana. Dok se nekad mogao služiti komp za high postavke i 60 ak fps-a za 4-5 000 kn, sada je to nedovoljno za višu srednju klasu obične grafičke. Nije jednostavno i ima par kuteva s kojih se ovo može promatrati. S jedne strane nikad jeftinije složiti dobar komp, napraviti ogroman upgrade ukoliko imate komp star 5+ godina, a s druge strane niikad skuplje igrati nove igre s maksimalnim postavkama i novim tehnologijama. Uzrok je veliki napredak i sve brži skokovi u grafičkoj prezentaciji igara, sve zahtjevnije igre koje da bi radile s jako visokim postavkama u sve normanijih i poželjnijih 144 + fps-a treba jako puno platiti u cijeni hardware-a. Pozitivna stvar je procvat PC gaminga, nikad bolja prodaja pc igara i hardware-a, do te mjere da se i konzolaške ekskluzive sve više prebacuju na pc, ne samo da developeri dodatno zarade već i da prikažu igru na još jednoj boljoj grafičkoj razini.

  • MoGaming

    07.01.2021 - 19:47

    Sve od kad je pandemija počela pojeftinuje a samo ovi poskupljuju. Pustite ih jedno pola godine, ne samo da će vratit cijene nego i pojeftinit.

  • Lazy

    07.01.2021 - 19:55

    Ma to je sve otislo u pm, do nedavno, a od davna(sjecam se da je BUG casopis uvijek to naglasavao) je vrijedilo da se gaming komp slozi za 10000kn i tocla, to je kao amen bio, sad sam grafu samo platio 6000, pfff kazem, sve je kvragu otislo.

    • Drunkenstein

      @Lazy, 08.01.2021 - 12:43

      6500 kuna je bilo dovoljno za 1080p/75Hz/maksimalne postavke, bez periferije, naravno.

    • Lazy

      @Drunkenstein, 08.01.2021 - 13:20

      A to ti je to, jos 3500 za periferiju i imas komp za podivljati😁. Al sad bro, saaad je to perverzija sve….

  • iKnock-97

    07.01.2021 - 21:19

    Ajd bar su me riješili dileme kod kupnje izmedu PCa i PS5. Samo nek oni lupaju cijene ako ima ovaca… RTX 3060 Ti 5000kn u instaru a npr u Valhalli performira lošije od PS5 a znamo kako komponente u PCu stare sa optimizacijom developera pa to je čistp bacanje novca.

    • krklj69

      @iKnock-97, 07.01.2021 - 21:49

      Samo savjet,nikada ne kupovati u Instaru nabijaju cijene za bezveze,isto kao da kupujes tehniku u Konzumu,ovo za komponente ti ne drzi vodu jer isto vrjedi i za ps5 koji je po tvojoj logici za 3 godine zastarijeli komad hardvera,a moze neki link na ovo di ps5 nadjebava 3060 po mogucnosti da nije youtube vide od onog lika koji se prosrao kada je radio usporedbu,lik stavi paralelno Doom kao pleyka 240 fps i 1440p,a kada ono ps5 nativno ne podrzava 1440 i lockan na performance modu na 120 fps,pa je ciko priznao da se radio o 2080ti ,a ne o ps5.

    • iKnock-97

      @krklj69, 07.01.2021 - 21:55

      Puno hvala za savjet vezano za Instar. Što bi ti onda preporučio kao alternativu? Evo ovaj benchmark: https://www.youtube.com/watch?v=UjkQ43_ZtmY&ab_channel=JansnBenchmarks
      1440p ultra settings ne moze 60 fpsa odrzavati.. a znamo da za 3-4 god kazu za PC “preporucamo ovu grafu ili ovu i ako nemate jbg nece raditi igrica” a na konzoli bar svaka radi dok god izlaze igre na njoj. Takoder sumnjam da je negdje bolja ponuda od Instara, ne kuzim sta fali njima?

    • krklj69

      @iKnock-97, 07.01.2021 - 22:38

      Hvala na linku,ali stari 3060 je i zamisljena kao kartica za 1440p i na ultra high postavkama ne drzi stabilnih 60 ali vidis da mu je nakraju average 60 i to opet na ultra high,radi se o solidnoj kartici koja treba vrtiti next gen igre na 1440p i kojoj je zamisljena cijena bila 500 dolara,ali nazalost o tome sada samo svi mozemo sanjati barem jedno vrijeme.Kaj se tice Instara tamo idem samo da se smijem cijenama za njihove prebuild kompove,takvi veci specijalizirani ducani su dobri samo za periferije,alternativa ti je njuskalo,vecinu svojih kompova sam napravio od rabljenih komponenti i do sada se nisam zajebao samo jebiga treba biti strpljiv.PS5 je u rangu 2060,sto opet nije nikako lose dapace,interestantan komad plastike,veselim se vidjeti sto developeri mogu napraviti.

    • iKnock-97

      @krklj69, 08.01.2021 - 13:15

      Slazem se. Sad na njuskalu ima GTX 1070 za cca 1500kn. S tom grafom apsolutno sve igre koje su do sad izasle vrtis na 1440p bez ikakvih problema. Problem je što ne stare dobro graficke. Nekako nemam srca dati 5000kn za komp (sve novo osim grafe) i onda za 2-3 god biti outdejtan i opet ici kupovati grafu. Skup sport malo.

    • Drunkenstein

      @iKnock-97, 08.01.2021 - 12:50

      Preporuke proizvođača igara nikad nisu ikakvo mjerilo. Ne da su za 10% ili 30% neprecizne u korist korisnika, nego su često neprecizne za 50 i više posto.

  • lkuka13

    07.01.2021 - 21:25

    Racunala su ionako prvenstveno namjenjena za posao i za takvo prosjecno racunalo ne treba ni 8000kn a tko zeli igrati igrice neka plati ili uzme konzolu.

    • RickBarry

      @lkuka13, 07.01.2021 - 23:26

      Brojke i statistika ne idu u prilog tvojoj tezi.

    • lkuka13

      @RickBarry, 08.01.2021 - 18:37

      Racuala se vecim djelom kupuju za rad, uredi, javna privatna poduzeca. Vecina roditelja djeci kupiju racunalo za skolu a tek onda za igru. Kupnja racunala iskljucivo za igru od roditelja prema djeci je jako mala, djeca ne kupuju racunala. Za razmisljanje nije potrebna statistika.

    • Drunkenstein

      @lkuka13, 09.01.2021 - 11:54

      I šta bi to trebalo značit? Većina ljudi kupi parizer umisto pršuta, znači li to da je parizer bolja i isplativija kupovina? Roditelji češće odaberu konzolu zato jer je gotovo rješenje, neda im se zezat sa desktopom, a mnogi niti ne znaju šta i kako, pogotovo danas kad je Windows 10 aktualan. U pravilu, ako izuzmemo trenutne krize, desktop je s dobrim razlozima inicijalno skuplji, a na duge staze se izjednači cijenom ili je čak jeftiniji. Nadalje, za većinu tih uredskih i školskih potreba, dovoljan je raspberry pi ili neko drugo jeftino mini računalo na intelu/win10. Nađe se nešto adekvatno već ispod 1000 kuna.

    • lkuka13

      @Drunkenstein, 09.01.2021 - 13:44

      Za onog tko nema para parizer je apsolutno isplativiji. Dakle da ponovim racunala se pocetno prvenstveno kupuju za rad a ne igranje. Tko zeli bas za igru neka iskesira 20k kuna ili vise al da ce to dugorocno biti isplativije od konzole hm…

    • Drunkenstein

      @lkuka13, 09.01.2021 - 18:00

      A čuj, reci to stotinama milijuna ljudi koji su kupili i kupuju desktop za igranje. Neki ga osim igranja koriste i za rad te opću namjenu, dok drugi samo igraju, a takvih je isto puno. Zašto bi bilo potrebno izdvojit 20 000 kuna, kad je donedavno bilo potrebno svega 6500 za najbolje moguće iskustvo na 1080p/75Hz, s tim da je taj iznos dozvoljava kupovinu pristojnog napajanja i matične ploče, pa i kučišta? Za svega 8000 se je imalo najbolje moguće iskustvo na 2K – cifra bez monitora. Nakon tog iznosa krivulja smislene kupovine naglo opada. Osim toga, dvije fete pršuta su hranjivije od 7-8 feta parizera, a parizer se i kvari velikom brzinom.

    • Drunkenstein

      @lkuka13, 08.01.2021 - 12:54

      Desktop je prvenstveno namijenjen za sve svrhe, a za igranje je uvik bio i bit će nekoliko klasa poviše konzole.

    • lkuka13

      @Drunkenstein, 10.01.2021 - 14:04

      Tako je desktop racunalo ne multifunkcionalno i tko zeli igrati na njemu igrice za dvije klase iznad konzola neka plati, jel to vrijedno ovisi od osobe do osebe.

    • mg

      @lkuka13, 08.01.2021 - 14:14

      Kaže se konzola je isključivo za igre, a HCL Gaming Portal je primarno za igre:)

  • Saren

    08.01.2021 - 04:09

    Bilo i bude uvijek. Ovaj mining ne ide nikome na ruku. Doduse nista sa tom proizvodnjom cipova/pandemijom ne ide nikome na ruku. Problem je sta su obje kompanije napravile tzv. paper launch. Nahajpas proizvod, rulja divlja, kada treba isporuka nula. Nedavno procitao da je osvanulo 500 tisuca komada ne oznacenih 3080 kartica u nekom kontenjeru na kojeg su kao komotno “zaboravili”, prekjucer precitam da se neki lik docepao navodno od same Nvidije preko 78 komada 3080-tki. Tako da se pitas tko pije, tko placa u toj prici. Nadajmo se da ce bar ta nestasica se primiriti uskoro, no ne vjerujem nekako. U svemu to u banani je jos prica sa proizvodnjom tj stancanjem mobitela svake godine, a to uzima presedan naspram grafa, CPU-ova i slicnog. Ja jos cekam da se docepam koje nove kartice, a i usput osvjezim maticnu i CPU, a do njih nikako, mada mislim da cu cekati jos malo za benchmark i review tzv. Super/Ti serije koliko ih se vec pojavi i tada usporediti za 6800 XT-om, pa vidjet sta mi se isplati. PC gaming je oduvijek koliko ja pamtim bio skupa stvar, nista nazalost novoga ni ove godine. Bilo je i bude. Veci problem mi je trenutno dobavljivost proizvoda. Mada razmisljam da pricekam jos i obicnu verziju 5800 serije novog Ryzena pa onda makar uzmem maticnu i proc, a grafa kada bude.

    • Drunkenstein

      @Saren, 08.01.2021 - 13:05

      PC gaming je oduvijek koliko ja pamtim bio skupa stvar – samo inicijalno skupo, zapravo i ne baš, tek relativno skupo, a na duge staze svakako jeftinije od konzola (do nedavno). Nešto je sasvim drugo kad se kupuje za igranje pri 2-4K, 60-144Hz, to je i dalje skup sport za mnoge i nije mjerilo, niti se to uopće može usporedit s konzolama.

    • Saren

      @Drunkenstein, 08.01.2021 - 15:53

      Gle naravno da se uvijek da svasta sloziti za razne iznose, koliko ce to bit dobro ovisi o onome koliko si para voljan upucati. Naravno da nece svatko ganjati 4k rezu, 5x SSD-ova i ne znam sta sve ne. Niti svatko ima potrebe za takvim racunalom. Kad si usporedim iznos od prije sad 3 godine i koliko ce me doci novi djelovi tu sam negdje, no kako se kaze svaki hobi se placa i kosta. Sta se mene osobno tice ne trebam 144hz-a ali ispod “3k” reze ne idem, a to kosta i kostati ce tako je kako je . No kao i svaki hobi opet, tko voli i moze izdvojit ce.

  • Rajder

    08.01.2021 - 07:59

    Pričamo o ovom svemu….a mi u nekim područjima Zag županije imamo takvu paricu i propusnost da je isdn nekada bio jači, bolji, brži…radimo s pokućnim i inima koji su par nepar sa signalom, katastrofa

    • Drunkenstein

      @Rajder, 08.01.2021 - 13:09

      Da, to je apsurdno. I dalje ima puno kućanstava koji plaćaju 200 i više kuna za nekakvih nestabilnih 5-10mbps i 0.5-1mbps upload.

  • cile36

    08.01.2021 - 21:35

    Nista tu nije komplikovano koliko to oni zakompliciraju ,Zbog kripto gluposti i velike potraznje hadrvera,a pogotovo graficki kartica , odlucili gladni stvorovi da dignu cijene .Prosto ko pasulj .

  • kanidja536

    09.01.2021 - 12:50

    Poreze kinezima je udario Trump a Biden bi ih jedino mogao ukinuti.

  • monacor

    10.01.2021 - 10:55

    Ja sam odlucio da kupim grafiku, mozda neku 5700xt ali kada naucim jednu strucnu literaturu od nekih 1600+ stranica…a to ce potrajati pa ce i cijene pasti garant hahah..

  • besantesteras

    23.04.2021 - 21:18

    Ovde kod nas, a i na netu kruže glasine da sa novim izdanjem RTX 3000 serije GPU-a, već postojećim, ali i novim RTX 3080 TI, RTX3070 TI itd, kojima će hardverski i softverski biti onemogućen mining, da već sledećeg proleća, najkasnije sledećeg leta u svim radnjama imamo sve ove modele grafičkih po nešto nižim cenama, naravno većim nego što su njihove zvanične MSRP cene, jer cena bitcoina pada, a tek će da pada. Pogledajte šta se dešava sa PS5 konzolama koje su u decembru i januaru bile preko 1000€, sada već kod nas na oglasima se može naći standard PS5 konzola za 600€,jer scalperi su nagomilali količine hardvera, a njegova proizvodnja polako, ali sigurno kreće da se poistovecuje sa cifrom potražnje. Oni koji imaju GPU na rafovima, jer nisu svi ludi da daju po 2000€ za ok grafiku, će isto kao i ovi scalperi početi da obaraju cene, kada se iste pojave u radnjama po nižoj ceni.
    Nadam se iskreno da svemu ovome dolazi kraj do sledeće godine, jer ja sada mogu da dobijem mnogo više para za moju grafičku, nego što me je letos koštala, ali šta da radim sa tim parama kada ovde kod nas u radnjama imaju samo RTX 3090 I modele i RX 6900XT, koje su papreno skupe…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?