HCL.HR

Nintendo postrožio mjere, pazite što dijelite po društvenim mrežama

Zoran Žalac 26.10.2023.   •   103 komentara   •   Industrija videoigara


Novo ažuriranje smjernica o objavljivanju sadržaja Nintendovih igara ističe kako japanska tvrtka više neće tolerirati bilo kakve objave o neovlaštenoj reprodukciji sadržaja, što obuhvaća i emulaciju.

Tvrtka Nintendo već je poznata po tome da na YouTubeu i društvenim mrežama nastoje zabraniti prikazivanje skoro svega što im ne odgovara, a nisu sretni ni time ako netko zarađuje novac promovirajući njihove igre. U budućnosti bi se situacija mogla dodatno pogoršati jer su iz Nintenda ažurirali smjernice za korištenje svog sadržaja na online platformama i u suštini postrožili već stroga pravila.

Od sada si tako Nintendo uzima za pravo izdati DMCA naredbu za uklanjanje videa, slika, zvučnih zapisa i sl. koji sadrže ono što službeno nije dio Nintendovih igara ili se ne reproducira na Nintendovim platformama.

U prijevodu, Nintendo tako polaže pravo na uklanjanje svih korisničkih videa o emuliranju Nintendovih igara izvan Nintendovih platformi. Slikovni ili video materijali modifikacija za Nintendove igre? Zabranjeno!

Veliko je pitanje je li takvo što legalno. S jedne strane, zakonski nije kažnjivo emulirati i modificirati igre na hardveru za koji te igre nisu namijenjene… sve dok svoj primjerak igre nabavite legalno i vlastoručno ga prebacite na drugi uređaj. Međutim, iz Nintenda se mogu pozvati na to da im videozapisi koji sadrže emulaciju i modificiranje njihovih igara nanose štetu jer ne prikazuju stvarno stanje tih igara na Nintendovim platformama, tj. potencijalno zbunjuju kupce njihovih igara stvarajući im kriva očekivanja.

Komentari (103)

  • BozanicJosip

    26.10.2023 - 12:04

    Ček jel se to odnosi i na speedrunnere i stare igre?

  • Daky_13

    26.10.2023 - 12:37

    Nego kako brate,svaka im čast.Danas youtjuberi mnogo spoiluju i upropašcavaju doživljaj.Igra još nije ni izašla a oni postavljaju već “Game ending and final boss fight”Medjutimn i to nije dosta pa postave na slikama sve bosseve u igri,znači užas

    • butjer1010

      @Daky_13, 26.10.2023 - 12:43

      A tebe netko tjera da to gledaš? Frče ti ruku, prijeti ti djecom ako ne pogledaš???

    • Daky_13

      @butjer1010, 26.10.2023 - 12:54

      Hteo ne hteo ti te slike moraš da vidiš kada pregledavaš youtube,nameću ti se na silu jedino ako si slep.Nemogu se danas izbeći spoileri

    • HeimdallTheWhite

      @Daky_13, 26.10.2023 - 12:44

      Pa dobro ne moras klikati na to i ne moras gledati/citati o tome.

    • Daky_13

      @HeimdallTheWhite, 26.10.2023 - 12:56

      Prijatelju džabe kad ja vidim sliku na youtube ko je final boss,nemoguce je izbeći neke stvari

    • Maymun420

      @Daky_13, 26.10.2023 - 14:03

      a Super Mario je inace poznat po tome da do samog kraja igre ne znas ko bu ti bil “final boss”…nda

    • Daky_13

      @Maymun420, 26.10.2023 - 17:57

      Ne pričam o super Mariju nego u opšte

    • ZeZeko

      @Daky_13, 26.10.2023 - 12:50

      kakve to veze ima sa emuliranjem? to što ti govoriš je vezano za raniji pristup igrama koji dobijaju streameri i youtuberi, što je marketinška stvar

    • Daky_13

      @ZeZeko, 26.10.2023 - 13:01

      Pa nema veze ali sam usput i to napomenuo što me jako nervira i kvari doživljaj i to treba zabraniti i imati neki zakon i za to.Znači ako je neko dobio ranije igru ne bi smeo kačiti ništa na netu u vezi toga

    • PppPP

      @Daky_13, 26.10.2023 - 14:46

      Dosadan si, ne vrti se svijet oko tebe i tvojih želja

    • Daky_13

      @PppPP, 26.10.2023 - 17:59

      Sta se ti uplices tebi mozak I ovako radi u alfa režimu

    • MeDoNjA

      @Daky_13, 26.10.2023 - 15:40

      Promasio si temu , dakle i dalje ces moci prikazivati finall boss-a u Suler Mario igricama dokle god je igras na Nintendo platformi. A to sto tebi izlaze finall boss-ovi je najcesce jer pratis takav sadrzaj. Bilo kako bilo niko ne moze zabraniti da ti izbacujes takav sadrzaj pa cak ni nintendo.

    • Daky_13

      @MeDoNjA, 26.10.2023 - 18:02

      Pa ne pratim ali dovoljno je da samo za jednu igru upišes final boss i posle za svaku izlazi

    • Zoran Žalac

      @Daky_13, 26.10.2023 - 18:10

      Nije loše ponekad obrisati povijest pretrage… i tako.

    • MeDoNjA

      @Daky_13, 26.10.2023 - 18:50

      Zato sto se youtube kao i svaka aplikacija trudi da ti prikaze ono sto je vezano sa tvojim interesovanjima.

    • butjer1010

      @Daky_13, 27.10.2023 - 20:57

      A zašto bi upisivao final boss ako si sad rekao da bi trebalo to zabraniti????? Ak’ te ja kužim stari moj…. Baljezgaš stari ovdje gluposti, kakva zabrana jer tebi izlaze final bossovi na YT????? Odakle ti samo pravo da tako nešto, pa čak i podržavaš, a ne da zahtjevaš skoro, koliko tu plačeš???? Stvarno molim te, malo razmisli o ovome o čemu tu pišeš. Pogledaj koliko ti je ljudi reklo da nisi u pravu, da pišeš gluposti, daj malo razmisli, nemoj odmah da ti ovo zajebe ego i da moraš brzo kontru lupiti….

    • Daky_13

      @butjer1010, 28.10.2023 - 11:19

      Upisivao sam kod nekih igara koje nisam hteo igrati pa me čisto zanimao kraj iako mislim da je to spoilovanje koje se odnosi na igre koje još nisu izašle u prodaji.Tebi je to u redu?meni nije.

    • butjer1010

      @Daky_13, 28.10.2023 - 11:37

      Pa svima je to u redu, ne meni. Daj molim te nemoj biti razmaženo derište i još to ovdje potencirati, molim te. Vidiš da si neki pristojan dečkić, obično ludaci tvojih godina bi već psovali majku na ovakve komentare, a ti si i dalje fin, poštujem to, ali nisi u pravu! Zato što tebi radoznalost ne daje mira, i želiš vidjeti nešto što bi ti pokvarilo (spoilovalo kako ti kažeš) ugođaj kasnijeg igranja, ti se zalažeš za ukidanje takvih videa? Pa jel shvaćaš apsurd te teze??? To ti je isto kao da ja želim da se zabrani paradajz u Europi zato što moje dvoje djece imaju alergiju na njega?!?!? Čim ga vide, loše im je?!?!? Šta misliš koliki bi ja mamlaz trebao biti da to tražim? Kužiš “point”? Zaobiđi YT, zaobiđi net dok ne završiš igru, ako ti je to već toliki problem! Ili je problem u tebi, ovisnik si o gledanju videa, kao i moji klinci, i 12 sati na dan vrte kretenske videe bez ikakve pouke, bez da mogu nešto naučiti iz njih, ali jednostavno su hipnotizirani, ma koliko se ja svađao s njima? Razmisli malo o tome, probaj objektivno sagledati gdje bi mogao biti problem.

    • Daky_13

      @butjer1010, 28.10.2023 - 15:01

      To sto ti uporedjujes sa paradajzom nema blage veze.To što većina misli ne mora značiti da je to uvek ispravno obično je obrnuto.Vecina se pre predaje zlu a tako malo ima dobrih i ne toksičnih ljudi.Tako da većinom ne marim i srećan sam što mislim drugačije,a ti za moje godine i ne znaš al važno je da lupaš.Ja nisam pisao ovde peticiju da to mora da se uvede niti sam to predložio u skupštini,samo dajem svoje mišljenje.Ti se možeš složiti baciti lajk ili jednostavno ignorisati.Zasto bi ulazio u polemiku bespotrebno to nije nikome dobro donelo makar ja tako radim.Al eto dosada svašta radi ljudima najlakše je praviti se pametan preko tastature.Mozes i ti tvojim klincima isto kazati ili zabraniti da gledaju youtube dok još možeš dok su mali ako imaš autoriteta

    • MeDoNjA

      @Daky_13, 28.10.2023 - 16:16

      Bogami sa tvojim zahtevima AI-u bi trebalo 3 meseca da te posmatra da bi shvatio tvoj nacin pretrage cak ga ni tada ne bi shvatio jer ti ne znas sta hoces ,ali bitno je da je to “tvoje misljenje” koliko god je pogresno . Znaci pazi govoris da mrzis sto ti Youtube daje video klipove gde se otkrivaju final boss borbe i kazes da ti to jako smeta i ukinuo bi ih , zatim kazes da ti ne pratis takav sadrzaj samo ponekad upises final boss jer si radnoznao da vidis final boss-a igrice koju ne zelis da prodjes. Mislim cekaj jel si za da se final boss klipovi u igricama ukinu ili si da se final boss klipovi ne ukinu ili si ipak da se final boss klipovi ukinu , a samo da se dozvole kada tebi cefne da zelis da gledas final boss borbu???

    • Daky_13

      @MeDoNjA, 28.10.2023 - 17:36

      Ja ne znam sta je to tebi toliko komplikovano.Normalno ne bi trebalo izbacivati na netu igru koja još nije izašla pogotovo njen sam kraj.Zato podržavam politiku Nitenda.Kada strimeri na platformama promovišu njihov sadržaj odma bato kucaju na vrata ili kazna

    • butjer1010

      @Daky_13, 28.10.2023 - 19:24

      Nisam mislio na većinu kada pričamo o životu, nego većinu ovdje. Ovdje, gdje se priča o video igrama, ne o životno bitnim događajima. Slažem se s tobom da su većina, kada se dotaknemo te teme, idioti, ali ovdje je riječ o slobodnoj volji u nebitnoj temi. Malo si pobrkao lončiće. Što se tiče pravljenja pametnim, e i tu si malo zeznuo, jer ako svi kažu suprotno, a samo ti ovako, onda ne znam tko se tu pravi pametan. Moji klinci su već punoljetni, pa im niti ne mogu, a niti ne želim zabranjivati takve stvari, koliki god imao autoritet. Oni su u godinama kada nitko nije pametniji od njih (svi smo bili takvi tada), pa samo mogu napraviti kontra efekt. Samo sam ti htio dati do znanja da nisi u pravu što zahtjevaš takve gluposti, ali dobro, vrati se u svoj Svijet, i nemoj ni slučajno razmisliti o tome što smo ti svi rekli…

    • Aldin219

      @Daky_13, 26.10.2023 - 16:26

      Joj daky sine ne daj se.

  • butjer1010

    26.10.2023 - 12:45

    Danas si svatko sa više novaca daje za pravo da radi ovakve stvari, pa tako ni za nintendo to nije čudno. Njihov problem je samo u tome da si mogu pofafati pišu, jer koliko god oni to tražili da se zabrani, one koji to rade zabole kitica. A i mene usput… Ja biram šta gledam, ako mi se gleda pogledam, ako ne, preskočim, a da mi je bolje da ima video o tome nego da nema, naravno da je bolje.

  • Bojko

    26.10.2023 - 13:11

    Kada bi YouTuberi i gameri općenito napravili bojkot Nintendovog sadržaja (starog, novog, novosti, događanja…) na 6 mjeseci, brzo bi pjevali drugačiju pjesmu.

  • Nemanjazzz

    26.10.2023 - 13:21

    maksimalno forsiraju kupovinu konzole, po meni najmanje privlacna konzola trenutno

  • IgorBiH

    26.10.2023 - 13:26

    Offtopic ali Zorane piši o građanskom ratu koji se odvija unutar Sonija između GaaSovaca i filmične singleplayer frakcije. Pljušte otkazi, glave se kotrljaju. Ustanak je jer ljudi koji su decenijama radili na isti kalup ne žele da se prešaltaju na isplativiji GaaS. Vjerovatno je i Jim Ryanov odlazak imao veze sa tim.

    • Zoran Žalac

      @IgorBiH, 26.10.2023 - 14:53

      O otkazima u Sonyju se pisalo ovaj tjedan, prvenstveno onim koji su potvrđeni, a sad je li posrijedi “građanski rat”, vidjet ćemo. Ako je nešto veliko izaći će kad-tad na vidjelo. Za sada je sve “rekla-kazala” iz Jaffeovog izvora. Nema još izravnog obraćanja Connie Booth da možemo sa sigurnošću reći je li dobila otkaz. Niti ju je Jaffe uopće kontaktirao.

  • Fenner

    26.10.2023 - 13:36

    Da li bi me Nintendo kaznio da zapalim neku njihovu igru i to snimam?

  • Cros80

    26.10.2023 - 14:00

    Taj nitendo ne podnosim isto kao i apple

    • gundogan

      @Cros80, 27.10.2023 - 16:22

      Jesi se zapitao zašto?

  • gundogan

    26.10.2023 - 14:05

    A što bi trebali. Bili vi dopustili lopovu da lijepo uđe u vaš stan, pokupi stvari koje mu se sviđaju i izađe, a vi ga samo lijepo pozdravite.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 14:53

      Tko je lopov?

    • Stefek

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 15:38

      Lopovi su ovi što igraju Nintendo igre,na ilegalan način preko emulatora..

    • Apocalypse4987

      @Stefek, 26.10.2023 - 15:41

      Po tome su lopovi i ljudi koji pjevaju karaoke

    • gundogan

      @Apocalypse4987, 26.10.2023 - 16:23

      Haha. Nije ti baš dobra analogija

    • Apocalypse4987

      @gundogan, 26.10.2023 - 16:30

      Pa kako ne, koristiš intelektualno vlasništvo (igru/pjesmu)na način preko sredstva na koji nije namjenjena originalna upotreba (emulator/karaoke mašina). U oba slučaja imaš gnjevnu organizaciju kojij to smeta

    • Zoran Žalac

      @Stefek, 26.10.2023 - 15:48

      Znači postojanje lopova, u skladu gornjom analogijom, bi trebalo značiti da onda nikoga ne treba puštati u stan? Jer ako postoje lopovi, ulazak u stan bi trebao biti zabranjen svima.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 16:14

      Ajde molim te, koliko od tih što emuliraju imaju svoj primjerak igre legalno i vlastoručno su ga prebacili na drugi uređaj. Raspravljaj normalno ako oćes raspravljat, a ne da se pravimo pametni ili glupi. Msliim da bi ti trebao ići u političare jer ovi tvoji spinovi su u rangu toga.

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 16:34

      A i da je, znaš koliko me boli kurac što je neko proglasia ilegalnim to da skidam rom-ove igara starih 15-20-30 godina za koje generalno nikoga nije briga osim kad treba uvalit tužbu. Te igre bi nestale da nije emulacije.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 16:44

      Većina tih starih igara što valjaju ima na Nintendo online pretplati. Samo problem je kupiti Switch.
      Ako ti je tako stalo do neke koje nema odeš na ebay i kupiš staru konzolu, igru i igraš. Sve legalno

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 16:54

      Nikakvi spinovi. Svakome tko nije toksični fanboy je jasno da Nintendo ovdje liječi bolesni prst tako da reže nogu. Ti se slobodno ulizuj korporaciji, ja nemam potrebe za tim. Što se mene tiče neka slobodno otežaju kopiranje igre. Imaju pravo, ako hoće, angažirati i denuvo za to. Ali bedasto je braniti Nintendovo kažnjavanje emulacije tvrdnjom da to treba tako zbog lopova. Postoji hrpa načina za zaustaviti piratizaciju bez da se nanosi šteta emulaciji.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 17:01

      Obrnuto opet, režu bolesni prst da spase nogu. nego ti mijenjaš teze. Mislim da bi ti trebao bit savjetnik predsjednika Nintenda da mu objasniš kako trebaju poslovati. Ipak su se ti ljudi našli na tim pozicijama slučajno.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 17:11

      Ma je li – režu bolesni prst da spase nogu – jer nakon što su se pojavili Switch emulatori na PC-ju unazad 2-3 godine, Nintendo baš eto niže pad prihoda iz godine u godinu, poslovanje im je u problemima i definitivno ljudi više ne kupuju Switch konzole… Možeš mislit 😆 Laži i spinaj te agende nekom drugom. Ne govorim im ja kako trebaju poslovati – to će odlučiti sami. Ja mogu reći samo što je iz moje perspektive dobro ili loše za potrošače. Ganjanje profita uz ugnjetavanje zajednice igrača za mene nije nešto što ću ikad pozdravljati i slaviti. Bilo da se radi o Nintendu, Rockstaru, Konamiju, bilo kojoj drugoj firmi. Firme ti nisu prijatelji. A i da jesu, takvo ponašanje ni od prijatelja ne bi tolerirao.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 17:38

      Ko kaže da su problemima nego im je poslovanje moglo bit još više u plusu i imali bi još više novaca za ulagati u razvoj i inovacije i dalje uveseljavat ljude kao što samo veliki NINTENDO može.

    • MeDoNjA

      @gundogan, 26.10.2023 - 17:47

      Oni sad imaju brda novca pa se i dalje prica da nova konzola nece imati oled display i btw staru konzolu milkuju do iznemoglosti , zamisli kada ti onako prelepu zeldu izbacis za uredjaj koji ce to vrteti u 30fps-a , takodje do juce si uvek morao da pravis novi nalog za svaku njihovu konzolu , support da igras starije igrice na switch-u ne postoji znaci ja za svaku njihovu stariju igricu moram da imam konzolu tog godišta. Da su pametni mogli su napraviti nintendo launcher na pc-u i da izbace sve wii u igrice i da to naplate i potreba za emulatorima bi se smanjila milion posto, cak ne trebaju ni razmisljati o optimizaciji bukv bi svaki pc mogao to pokrenuti samo bi trebali malcice truda da unesu…

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 18:00

      Naravno da je moglo biti, samo to nema nikakve veze s “spašavanjem” kako si ti naveo. Niti što veća zarada garantira da će ju ulagati u razvoj i inovacije. Niti veća zarada garantira da će to biti inovacije koje su ljudima potrebne. Niti veća zarada garantira da će ljudi prihvatiti njihove inovacije. Switch je kao inovacija došao onda kad NISU bili u plusu. A njihova najslabije prodavana konzola došla je nakon što su imali najuspješniji period u čitavom stoljeću. Toliko o tome.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 19:41

      Sve ja to znam. Pričam opcenito

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 17:56

      Da i tebi ovdje ponovim. Legalna emulacija nije krađa, ilagalna emulacija je krađa. Ja mislim da je 95% emulacije ilegalno, ali nebitna su moja nagađanja postotaka, sigurno je ogroman postotak. Ilegalno emulirajući ljudima kradete novac koji su pošteno zaradili. Jedan programer će zbog toga imati manju plaću što nije ljudski ni morlano. A ako ćemo gledat kako to doprinosi razvojuu gaminga, bit će manji motivirani, radit će lošije, sporije, znači negativno. Ako ćemo o korporacijama. Ljudska pohlepa za novcem je uvijek gurala naprijed tehnološki razvoj i razvoj opčenito. Odluči se jeli želiš razvoj ili najbolje da se svi vratimo u kameno doma, tamo nije bilo korporacija.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 18:08

      Oko čega onda debatiramo? Da treba zabraniti legalnu emulaciju zato što može biti ilegalna? Takva bitka s piratstvom nikad nije urodila plodom – kad god ga se nastoji suzbiti na silu, uvijek se prouzroči suprotan efekt. Lijepo je Gabe Newell rekao: piratstvo je problem usluge, ne cijene. Prije pojave Steama piratstvo je na PC platformi bilo veći problem nego ovaj koji Nintendo ima s emulacijom. I nije se taj problem smanjio nikakvim forsiranjem DRM-ova. Opstao je Steam, koji je igračima ponudio platformu na kojoj žele kupovati igre zbog raznoraznih pogodnosti. Propali su s druge strane svi pokušaji ugnjetavanja od strane Electronic Artsa i Ubisofta s drakonskim DRM zaštitama koje su ograničavale broj instalacija igre i sl. Prije 20 godina se govorilo da je PC gaming mrtav i da nitko ondje ne može ostvariti profit zbog piratstva. Gdje smo danas na PC gamingu? Samo u činjenici da se igre poput Elden Ringa, Starfielda i Cyberpunka uvjerljivo najviše prodaju na PC-ju. I ruše rekorde igranosti. Unatoč postojanju pirata.

    • MeDoNjA

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 18:56

      Pa ni GOG nije propao koji deli ceo instalacioni folder i mozes mu raditi sta hoces cak sta vise pomogao je i oziveo mnoge stare igrice i prodaju se po ceni 2 bureka…

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 19:47

      I što ti hoćeš reći i zašto smo došli do ovoga. Samo govorim da je ilegalna emulacija krađa, htio ti to prihvatit ili ne. Uostalom, vidiš da je i zakon na Nintendovoj strani.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 20:38

      Ja drumom, ti šumom. Zakon je na Nintendovoj strani, da, kad se krši. Ali ovdje se ne radi o tome. Ovdje se radi o tome da po Nintendovim pravilima ni legalnom emulacijom, dakle s kupljenim primjerkom igre i vlastoručno prebačenim, ne smiješ objavljivati nikakvu snimku vezano za tu emulaciju. Stvarno nije komplicirano za shvatiti. Čisto ugnjetavanje, jer da idu na sud izgubili bi, ali će ugnjetavati korisnike jer korisnicima nije vrijedno stvaranja troškova da bi se itko vukao po sudovima s Nintendom.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 21:02

      Pa rade to jer znaju da velika većina nije kupila tu igru pa zbog toga najebe i ta mala manjina koja bi stvarno to radila legalno. Ti ovdje braniš ta prava manjina i zbog te manjine je po tebi u redu da većina krade i kriviš korporaciju da je pohlepna štojoj se krade, a ne kriviš ljude koji ilegalno emuliraju i kradu.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 26.10.2023 - 21:55

      Opet izvrćeš. Ne tvrdim da je uredu da se krade. Emulacija neće magično nestati ako Nintendo blokira video korisnika o njoj. I dalje će postojati. Guranje problema pod tepih koje ništa ne rješava. Postoje načini kako ju suzbiti. Lansiranje retro konzola za stare igre, ali s dugotrajnijom podrškom. Ili lansiranje snažnijeg i kvalitetnijeg hardvera, češći popusti na igre… Hrpa načina kako se boriti protiv piratstva bez da se kriminalizira emulacija. Samo skineš fanboy naočale pa ćeš vidjet.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 06:43

      Ako ćeš ti bit sretan da dam ja fanboy onda sam ja fanboy Nintenda bez obzira što igram podjednako na Playstationu i Nintendu. Ako je bit fanboy što nevjerojatno cijenim Nintendo onda jesam. Meni se čini da si ti nekako imaš taj fanboy kompleks pa toliko često to spominješ. Kao da si prije bio velik fanboy nečega, sad misliš da si se toga riješio i izdigao pa proglašava druge misleći da si nešto razumio i da si iznad. I opet ti pišeš koje koje bi bilo najbolje rješenje za njihovu borbu protiv toga bez da si upućen, a rade većinu toga. Čuj, lansiranje snažnijeg i kvalitetnijeg hardvera. Pa bi onda plakao koliko ti košta. Još da ti ga i poklone najbolje. Mislim da da bi tek onda zadovoljiili tako zahtjevnom korisnika.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 27.10.2023 - 10:37

      Još bolje, idi onda piši peticije da Sony zabrani prikazivanje Bloodbornea i drugih PS4 igara na modificiranim PS4 i PS5 konzolama u 60 fps-a, jer je to očito štetno za gaming i treba se netko založit za opstanak korporacija koje nisu u stanju omogućiti istih tih 60 fps-a nakon što su igrači pokazali da je to izvedivo. Evo, kao znak dobre volje, mogu ti promijeniti i nickname u ŠAMPION KORPORACIJA, ako već smatraš da fanboy nisi.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 12:05

      Sony ima svoj stav, a Nintendo svoj, zašto bi svi imali isti. Puno više pluseva proizlazi od Nintenda zbog toga što je takvi kakvi je, nego minusa. To što bi ti sve mijenjao kod njih onda to više nebi bio Nintendo. A meni se čini da se puno više ti zamaras korporacijama. Traženje mana i dlake u jajetu je isto zamaranje

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 27.10.2023 - 12:32

      Nedokazan si. Ne moraju svi imati isti stav. Ali je moguće da je jedan stav oko iste stvari iz perspektive korisnika bolji od drugoga. A u ovom slučaju, specifično po pitanju “lova” na objave o emulaciji i modificiranju, za korisnike je bolji Sonyjev pristup nego Nintendov. To uopće nije za debatu.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 16:16

      Pa je, svakako je bolji iz perspektive korisnika koji krade.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 27.10.2023 - 19:11

      Ne, nego je bolji iz perspektive SVIH korisnika, uključujući i one koji sve koriste LEGALNO. Svaki je korisnik bogatiji za informaciju da bi Bloodborne hardverski dokazano mogao ići u 60 fps-a na PS4 ili PS5. I onaj koji ima modificiranu konzolu i onaj koji nema. Nema smisla da se ta informacija nastoji zataškati ili cenzurirati od strane Sonyja ili From Softwrea. To što ti pozdravljaš i nastojiš opravdati Nintendovu cenzuru je poražavajuće i tužno.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 19:34

      A nema smisla dalje ako ne kužiš ove moje prijašnje postove

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 27.10.2023 - 19:48

      Slažem se da nema smisla. Za kraj samo onda sažetak tvojih stavova: 1. legalnu emulaciju Nintendovih igara treba kažnjavati uklanjanjem objava tako da se nitko više ne usudi objavljivati ništa vezano uz emulaciju. 2.Nintendo ima opravdanje i povod za ugnjetavati kupce svojih igara. 3. Piratizacija će nestati ako Nintendo izigrava policiju na društvenim mrežama.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 28.10.2023 - 08:55

      1. Da, ako oni smatraju da im to objavljivanje pravi više štete nego koristi i ako na to imaju zakonsko pravo. 2. To si ti nazvao ugnjetavanjem. Taj kupac ima pravo kupljenu igru legalno emulirati, igrati modanu samo ne smije objavljivati to ako Nintendo smatra da mu to pravi više štete nego koristi. 3. To nisam niti izjavio niti mislim niti si mogao zaključiti iz mojih komentara.
      Zaključak tvojih stavova je: zbog ekstremne manjine koja LEGALO posjeduje igru, VLASTORIČNO je prebaci na drugi uređaj, snima i objavljuje to i ekipe koja to gleda Nintendo bi trebao promijeniti svoj stav i način borbe protiv piratizacije.

    • gundogan

      @gundogan, 28.10.2023 - 09:01

      A da pri tome oni imaju pravo to zabraniti i imaju više štete nego koristi (samim time kad oni imaju štetu i ostala većina kupaca ima štetu jer posljedično Nintendo ima manje novaca za razvijati igre), ali bi trebali to dopuštati samo da ta ekipa bude zadovoljena.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 26.10.2023 - 21:30

      Uostalom Nintendo ima svoju poslovnu politiku, svoju filozofiju, drugačije gledaju na svoje intelektualno vlasništvo i shodno tome imaju svoj stav prema emulaciji i sami donose odluke jeli im donosi više pluseva ili minusa i sigurno to bolje znaju od tebe. Nintendo je tradiocinalnija i konzervativnija firma, ali svakako taj njihov pristup doprinosi raznolikosti u gamingu. Ali ti ih mijenjao i pretvarano što misliš da je po tebi najbolji pristup. I onda misliš da su drugi fanboyevi i opsjednuti korporacijama, a više ti razmišljaš o tome jer ih želiš mijenjat.

    • Stecajni_upravnik

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 12:47

      Ako suvise veliki broj ljudi krsi propis onda je problem u propisu a ne ljudima, cesto u praksi dokazano

    • Stecajni_upravnik

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 12:47

      Ako suvise veliki broj ljudi krsi propis onda je problem u propisu a ne ljudima, cesto u praksi dokazano

    • Stecajni_upravnik

      @gundogan, 27.10.2023 - 12:40

      Taj programer sto ce dobiti manju platu je odavno u penziji pa je samo korporacija u plusu😂

    • Oblakoder

      @gundogan, 27.10.2023 - 00:29

      Slazem se, stvarno neverovatno da je jedan gaming portal ovakvog renomea uporno brani lopove i stalno napada Nintendo koji zeli da zastiti sebe.

    • RickBarry

      @Oblakoder, 27.10.2023 - 14:11

      Vi Nintendo dupelizci ste daleko naj – braindead sorta ljudi

    • Stecajni_upravnik

      @Zoran Žalac, 27.10.2023 - 12:36

      Osim onina koji stave depozit za eventualnu kradju, u ovom slucaju plate igru…

    • RickBarry

      @Stefek, 26.10.2023 - 16:14

      Nisu, niti je to ilegalno.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 16:18

      Ilegalno je. U članku ti piše kad nije ilegalno.

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 16:32

      Pa da, sama emulacija nije ilegalna, šta ti nije jasno?

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 16:36

      Pa jeli imaš ti sve te igre koje emuliraš

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 16:39

      Ne, imam library ps2 i psp igara ali psp i koje imam fizički, odigram preko emulatora sa skinitim rom-om

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 16:55

      Dobro, onda spadaš u manjinu koja legalno emuliraju, a ja ne pričam o tima. Nemojmo se praviti glupi, ogromna većina emulira ilegalno. A najjači su mi koji emuliraju Switch ili Wii U. Pa ako nemaš 300 eura za kupit konzolu onda nemoj ni igrat, gubit dragocjeno vrijeme za koje možeš nešto zaradit

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 17:18

      Nebi baš reka da ti koji emuliraju Switch nemaju za konzolu jer ti treba poprilično jak PC da ga emuliraš. I opet, i to mi ima smisla jer ima nekih okej igara za odigrat a ne bacat pare na govno od konzole sa 720p ekranom. U tome i je poanta emulacije, da se te igre pokreću u puno većoj rezoluciji, detaljima i fpsom nego na nativnoj joj konzoli.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 17:43

      Pa onda kupiš tu igri pa emuliraj, inače je ilegalno. Opet se vrtimo oko istoga. Problem su ljudi koji emuliraju, a ne posjeduju igru. Kradu, oduzimaju ljudima novce koje su pošteno zaradili. Jednom programeru zbog kojeg igraš igru je zbog toga manja plača npr.

    • Stefek

      @gundogan, 26.10.2023 - 18:26

      Welcome to Balkan. Gdje se ilegalno igranje smatra dobrim djelom,a ako što kažeš protiv onda te svi napadaju.. Pa mislite da bi Sony-u ili Microsoftu bilo svejedno da se njihove igre igraju ilegalno??

    • gundogan

      @Stefek, 26.10.2023 - 19:39

      😂 Baš to

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 19:47

      Sigurno je developeru manja plaća jer nelegalno skidamo igru koja je nastala kad se taj isti developer nije ni rodio

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 20:05

      Je jer nećeš kupit Switch i pretplatu na kojem imaš sve Nintendove klasike

    • RickBarry

      @gundogan, 26.10.2023 - 20:41

      Normalno da neću kupit drljotinu sa 720p ekranom i plaćat nebulozne pretplate da igram par igara starih 40 godina. Ne puši baš tolika korporacijska sranja.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 20:50

      Pa onda nemoj ni krast. Kao da netko dođe u prodavaonicu auta i kaže ovaj auto je drljotima i preskup, zašto bi ja ovo plaćao, idem ga ukrast. Znači tebi je to ok? Ili ti VW neće da proizvede novog golfa 2 pa onda odeš negdje u ulicu i ukraden sebi jedan.

    • RickBarry

      @gundogan, 27.10.2023 - 14:14

      VW nebi ni ukra, a kamoli kupia.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 21:08

      Ili ti želiš golf 2, a oni ti ga proizvode što je najbolje, ali po tebi je on preskup za tako drljavo auto, zašto ti nebi ošao i ukrao neki

    • PrydaCro

      @gundogan, 26.10.2023 - 17:34

      Gle oni sto emuliraju ne bi ni onako kupili konzolu. Oni koji bi to mozda htjeli nisu u mogucnosti, tako da emulacija drzi stare igre jos zivim.

  • Apocalypse4987

    26.10.2023 - 14:19

    Šta ako hipotetski dobijem dite i nazovem ga Nintendo?

    • MeDoNjA

      @Apocalypse4987, 26.10.2023 - 15:41

      Ako su ljudi sa tetovazama igrica dobijali na poklon igricu , ti ces druze za tu vrstu reklamiranja dobiti celu konzolu sve skupa sa igricama.

    • Apocalypse4987

      @MeDoNjA, 26.10.2023 - 16:31

      Ili to, ili C&D od Nintendovih odvjetnika

    • Bojko

      @Apocalypse4987, 26.10.2023 - 22:36

      Ali da li je dite boss?

  • RickBarry

    26.10.2023 - 16:36

    Nintendo relevantan u gamingu ko i ja otprilike. Igre su im toliko kompleksne da bi ih tim srednjoškolaca razvio u tjedan dana.

    • PrydaCro

      @RickBarry, 26.10.2023 - 17:44

      Pricas gluposti? Ono sto je Nintendo napravio sa Tears of the Kingdom je kompleksnije nego sve Sonyeve first party igre kombinirano. Mislim gluplji komentar nisam dugo procitao, cijela dev zajednica vise manje govore da su carobnjaci sta oni uspiju napravit sa tako slabom konzolom. I ne da je relevantan nego kida, igre im ispolirane day one, gameplay zabavan i uostalom prodaja hardwarea i Softwarea pokazuje to. Sa svojih 129 milijuna prodanih konzola reci da nisu relevantni je u najmanju ruku debilno.

    • gundogan

      @RickBarry, 26.10.2023 - 19:40

      Zbog tebe se nadam da samo trollas

    • kebbab

      @gundogan, 26.10.2023 - 22:49

      Ma ne trola vidiš da igra samo Call of Duty.

    • gundogan

      @kebbab, 27.10.2023 - 06:29

      😂

    • RickBarry

      @kebbab, 27.10.2023 - 14:13

      Sori ali mislim da si ti najmanje kompetentna osoba za ovakve komentare s obzirom koliko zadnje vrijeme sliniš na The Crew Motorfest kako je odlična igra.

  • Malimicek89

    26.10.2023 - 19:53

    “The most family fri3ndly company” 😅😅😅😅😅

  • DarioIlic

    27.10.2023 - 02:48

    Mora nesto, na silu, na silu.

  • Fubar

    27.10.2023 - 06:18

    I dalje kad bi birao od svih konzola Nintendo ima najbolje igre za sve ostalo ima pc

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?