HCL.HR

Odgođen je izlazak iščekivane grafičke kartice Nvidia GeForce RTX 3070

Zoran Žalac 02.10.2020.   •   53 komentara   •   Tehnologija


Ako ste planirali nabaviti cjenovno najpovoljniji model RTX 3000 serije grafičkih kartica, morat ćete se strpjeti dodatna dva tjedna za to.

Nvidia je prošloga mjeseca u prodaju lansirala dvije kartice iz nove RTX serije, a to su RTX 3080 i RTX 3090. Treću, cjenovno najpovoljniju karticu – RTX 3070 – obećali su lansirati 15. 10., no ipak je u međuvremenu došlo do promjene plana te će kupci na RTX 3070 morati pričekati do 29. 10. kada će kartice postati dostupne u prodaji po predviđenoj cijeni od 499 dolara.

Iz Nvidije nisu ponudili obrazloženje ove odgode, no prst se može uperiti na nekoliko stvari. Prvo, situacija s naručivanjem RTX 3080 kartica bila je katastrofalno loša jer su prvoga dana kartice bile rasprodane u rekordnom roku, i to zbog botova koji su trgovinama počistili zalihe. Drugo, brzo je otkriven i kvar do kojega je na karticama dolazilo pod određenim okolnostima, pa su iz Nvidije usporili RTX 3080 pomoću zadnjeg drivera.

Treća stvar vezana je za konkurenciju iz AMD-a. Naime, u AMD-u planiraju predstaviti i lansirati svoje nove Radeon kartice krajem mjeseca – 28. 10., a u Nvidiji su zasigurno odabrali novi datum za RTX 3070 upravo s time na umu. Tko zna – ako AMD najavi nešto zastrašujuće dobro, možda se Nvidia još predomisli oko cijene za RTX 3070?

Komentari (53)

  • personauser

    02.10.2020 - 12:48

    Rogue Stallion na aparatima

    • SonOfZeus

      @personauser, 02.10.2020 - 13:04

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Rogue Stallion

      @personauser, 02.10.2020 - 14:32

      Pastuh čeka i Navi 2, pa uzme vagu i važe. Ionako treba pričekati verzije sa aftermarket hladnjacima, Steve Burkea iz Gamer Nexusa, benchmarkove. To je još mjesec – 2 mjeseca prije konačne odluke o kupovini. Mada mi se ne žuri sa kupovinom jer je ova Sapphire Pulse RX 5700 stvarno odlična a Ray Tracing mi baš nije 3-5000 kn napet.

    • funky0308

      @Rogue Stallion, 02.10.2020 - 16:37

      Najvise uzivam u tome kada netko tko nema RTXicu prica kako mu RT nije napet. RT je nesto sto je mozda i najbitnije u nazad desetak godina u gejmingu. Svjetlost je ljudima izuzetno bitna, daje osjecaj dubime i prostora i RTom smo dobili nesto stvarno genijalno. Nemojte pricati na pamet, probajte oa pricajte. Cak vise ne stoji ni proca da nema igara koje podrzavaju RT efekte.

    • Rogue Stallion

      @funky0308, 02.10.2020 - 16:46

      Ti ga bacaš u nesvjest na RT i efekte? Po tebi ispada da je RT bitniji od igara, kompleksnosti gameplaya, priče. Čim se spomene RT ti se jače trigeruješ od Trickstera na loše vijesti o PS5. Frende, RT meni ne vrijedi 5000 kn. Kad bi uzimao recimo RTX 3070 ili Navi 2, najmanje bi je uzeo zbog RTa. To je meni kod igara zadnja rupa svirali. Fora opcija, nikakav lijek protiv raka.

    • funky0308

      @Rogue Stallion, 02.10.2020 - 16:56

      Opet ponavljam, – pricas napamet i ulazos u raspravu o necemu o cemu pojma nemas. Ne, ne trzam se ja ni na sto, imam pametnijih stvari u zivotu oko kojih se trzam ali alergican sam na likove koji ovako lupetaju na pamet i najpametniji su iako ni na papiru tehnologiju o kojoj pricaju vidjeli nisu. Imam PC pored PCa na kojemu se vrte dvije iste igre kada igram s malcem i iz orve ruke pricam ovo sto pricam. Ti s druge strane pises o necemu sto nisi vidio niti isprobao i sam sebe tjesis da ti nije potrebno. Zadnja rupa ti je na svirali jer nemas, ne zato jer ne zelis. Budi makar iskren pa reci da nisi probao i ne znas sto donosi pa ti ni ne fali. Ovakve jeftine fore mozes prodavati negdje dalje

    • anonimikus

      @funky0308, 02.10.2020 - 20:48

      Evo ja koristim Aorusovu 2080ti i imam isto mišljenje kao Rogue Stallion i hebali te ti “RT efekti”. Ja sam je kupio jer mogu, a ne zbog RT-a i fakat nije neki “big deal”. Kupit ću i RTX 3090 isto jer si to mogu priuštit, a tebe budemo pustili namiru da i dalje bacaš malog u nesvjest DX

    • SonOfZeus

      @Rogue Stallion, 03.10.2020 - 07:39

      Čekaj čekaj, lik koji se triggera na svaku konzolasku GOTY igru (osobito od PS-a) i mastrubira na fpse sada govori o kompleksnosti gameplaya i priči. 🤣🤣🤣🤣 jesi ti možda bipolaran? Ali ozbiljno te pitam? Jel se to Rogue Pony loginao?

    • Rogue Stallion

      @SonOfZeus, 03.10.2020 - 08:35

      Evo mog pratitelja opet 😀 Vjerojatno pretražuješ moj profil za nedavnim komentarima samo kako bi mi neš napisao. 😀

      Ne znam kakve veze onaniranje na FPS i onaniranje na RT imaju jedno sa drugim, no ti si se već dokazao kao u najbolju ruku informatički polupismena osoba, tako da me ne čudi takva glupa usporedba sa tvoje strane.

    • SonOfZeus

      @Rogue Stallion, 03.10.2020 - 12:04

      Vratio se rogue konjinja, kad će Pony opet?

    • MightyAloy

      @funky0308, 02.10.2020 - 22:52

      Dobro izvedena RT implementacija svakako može drastično poboljšati grafički prikaz igre. No po meni je problem u tome što su igre poput Controla koje imaju RT na razini, rijetke te se stoga ne isplati dati pozamašne pare za taj feature. Proći će još koja godina dok RT ne postane standard. Hvala konzolama. Također igre koje imaju odličnu implementaciju osvijetljenja i refleksija izvedenu na tradicionalni način poput TLOU II su ionako eye candy, i rijetko tko se za vrijeme igranja zagledava da li se nekakva površina u igri reflektira na 100% realističan način i slično. Da mi nema Digital Foundryja nebi polovicu toga u igrama primijetio.

  • trulex

    02.10.2020 - 12:56

    ne vjerujem da će mjenjati cijenu zbog amd-a

    • Saren

      @trulex, 02.10.2020 - 13:57

      Ne vjerujem ni ja, ako AMD ima ovaj put nesto za trku, Nvidia ce vjerojatno tada odgovoriti sa smanjenjem cijene za malo i lansirajuci Ti verzije kartica na trziste.

    • FamousBG

      @Saren, 02.10.2020 - 14:45

      Slažem se da će tako odgovoriti vjerovatno. Ali ja bi baš zato lansirao ranije, pokupio pare od ljudi za preorder, i onda nakon što AMD objavi svoje kartice, ako bude konkurencije, spustio cijenu 😀 Malo pederski za one koji su insta-buy odradili ali šta ćeš kad neće da čekaju 😀

    • funky0308

      @FamousBG, 02.10.2020 - 16:39

      Nema u tome srece. Onaj koji planira kupiti Nvidiu kupiti ce Nvidiu sto god AMD najavi i izbaci. S druge strane, oni neodlucni i da preorderaju, otkazati ce preorder ako vide nesto bolje, a neckaju se sto kupiti

    • Saren

      @funky0308, 03.10.2020 - 13:54

      A gle istina ali opet, treba nam da AMD napravi svojevrsni Ryzen u GPU svijetu, tim bolje za nas da cijene krenu padati, no kako sam rekao, cak ako je i pola leakova koje sam gledao istinito i da AMD fakat uspije stresti malo izmedju 3080/3090 serije, Nvidija ce vjerojatno odgovoriti na to sa Ti verzijom i to je to. No u svakom slucaju treba konkurencije.

    • KhorneFlake

      @Saren, 03.10.2020 - 18:41

      Koliko čujem, proizvodnja Ampere je već dovoljno skupa, zbog specifičnog kulera i dizajna napajanja, nV jedva zarađuje na njima, te ako budu spuštali cijenu zbog potencijalne prijetnje iz AMD-a moraće ih prodavati s gubitkom. Kao konzolaši i njihove slabije verzije uređaja, ali ovi bar mogu da se čupaju preko igara….

    • funky0308

      @KhorneFlake, 04.10.2020 - 08:54

      Kako i sam kazes, Sony si to moze dozvoliti ali Nvidia jako tesko.. u svakom slucaju, biti ce zanimljiva borba i samo neka ratuju. Nikako nije dobro da jedan ode predaleko od drugoga..

  • razer1234559

    02.10.2020 - 13:03

    Ne treba meni te ultra jake RTX grafičke kartice. Ja sam sa svojom ASRock Phantom RX560 4GB grafičkom karticom ekstremno zadovoljan. Može vrtit Skyrim na max grafičkim postavkama čovječe. Nikada to nisam mogao. Stvarno super grafička.

    • Zoran Žalac

      @razer1234559, 02.10.2020 - 13:39

      Everybody’s gangsta dok Skyrim ReRemastered ne izađe.

  • DjokaBA

    02.10.2020 - 13:05

    Cene su nenormalne. Cekace se AMD-ova ponuda.

    • Lazy

      @DjokaBA, 02.10.2020 - 13:17

      Nekad davno je to bila cijena najskuplje kartice na trzistu, era 1900xtx, ugl da, ovo danas s cjenama je odavno preslo u komediju, u biti u tragikomediju.

    • cvoxxx

      @Lazy, 02.10.2020 - 13:43

      Dok ima ovaca, bit će za njih novaca

    • DjokaBA

      @Lazy, 02.10.2020 - 14:58

      Ove preporucene cene su nista u odnosu na cene za koje se graficke ustvari prodaju. Jeste tako u svakoj generaciji, ali ovaj put je bas preterano. Samo pogledaj po kojim cenama ide 3080. Ludi ljudi. Da mi komp ne treba i za posao, nikada ne bih toliko trosio samo na igranje.

    • Drunkenstein

      @DjokaBA, 02.10.2020 - 15:07

      Da, još od prošle generacije se to uopće ne isplati. Danas najbrže grafičke koštaju ka nekoć cijeli high-end strojevi, ali šta ćeš – ljudi i dalje bezglavo kupuju, pa će se ta eksploatacija zadržat.

    • funky0308

      @Drunkenstein, 02.10.2020 - 16:50

      Danas su kompovi graficke.. jedna graficka mijenja kompletnu konfiguraciju drasticno. Bez diranja CPUa i memorije performanse se boostaju nevjerojatno puno. Ja sam prosle godine planirao mjenjati i plocu i proc, memoriju…prakticki sve osim GTX1070, nju sam htio ostaviti. Napravio sam obratno i promjenio samo grafu, stavio RTX2070. Sve igre idu u max detaljima i postizu min 60fpsa, a igram u 1440p. Da cijena treba biti 1500-2000€ za grafu – naravno da ne treba ali 500tinjak eura za ovako nije puno kada uzmes ovo sto govorim u obzir. Boost je toliki da cu najvjerojatnije krajem ove ili pocetkom iduce uzeti 3070 ili 3080 i ostaviti sve ostalo isto. Meni je cilj zadrzati 60-80fpsa u 1440p i max detaljima i ako je 500€ cijena toga svake dvije, tri godine – stvarno ne vidim problem u tome. Sve kosta, kosta i auto kojega odrzavas..jbga, tako je to. Ne mozes usporedjivati nekadasnje high end PCe s danasnjim grafama a i ne stoji usporedba. Dobar PC je i prije bio skup, mozda i skuplji nego danas, a nije ni iz bliza radio ono sto PCi rade danas.

    • DjokaBA

      @funky0308, 02.10.2020 - 19:48

      Da, ali nece biti 500tinjak. U normalnim okolnostima nece biti toliko, a pogotovu sto sad trziste divlja sa cenama. Iskreno se nadam da AMD moze neku alternativu da ponudi, makar za 3070 jer sumnjam da mogu jace.

    • funky0308

      @DjokaBA, 03.10.2020 - 13:00

      Ma ici ce, polako.. neka AMD izbaci svoje rijesenje i vjerujem da ce cijene biti do 4000kn za 3070 i do 5000kn za 3080. 2070 sam oko 4k platio pa mi nije ni ovo puno. Puno je to novaca, da ne ispadne bahato od mene ali za ovakvu jednu karticu, svake dvije godine mi nije “tesko” dati za novu. Bilo bi bolje da je svake cetiri ali jbga 🙂 .. to su nam nove igracke i za to moram imati 🙂

    • Rogue Stallion

      @funky0308, 02.10.2020 - 23:15

      Na taj stari i7 kojeg imaš suludo je stavljati RTX 3070/3080. Čak i RTX 2070. Igre će raditi ok, no te grafičke kartice neće raditi niti blizu svog potencijala. Pitanje je hoće li biti stvarne razlike u performansama između RTX 2070 i 3070, još gore 3080, a potrošit ćeš 5000+ kn, na 3080 vjerojatno 7000 kn – baciti u vjetar. Na tvojem mjestu se ne bih micao sa RTX 2070 još godinu-dvije, prodao bih to, uštedio i kupio novi PC. No dobro, tvoji novci.

    • Drunkenstein

      @Rogue Stallion, 03.10.2020 - 13:07

      Nije istina, to je i dalje dobar procesor, pogotovo u uvjetima u kakvima on igra. Danas ima ljudi koji imaju takve kartice u kombinaciji sa prvom generacijom i7, igraju single-player pri 60-70 fpsa i samim time bottlenecka nema, ili iznosi do 5% u najgorem slučaju. Drugim riječima, različite su potrebe za različite svrhe.

    • funky0308

      @Rogue Stallion, 03.10.2020 - 13:10

      Ne radim ja to napamet… radi se o 4790k koji je dodatno hladnjen i clockan i nije bottle neck. 2070 radi punim plucima, a raditi ce i 3070 jer joj je ploca sa 16x PCI-e dovoljan. Ne treba nista za sada dirati, igre se oslanjaju na GPU, a proc je i vise nego dovoljan za teksture i svoj dio posla. U kompu su SSDi koji dodatno poboljsavaju performanse i kada se sve slozi kako spada, ne moras imati i9 zadnje generacije. Puno, puno godina se druzim s PCem i znam kada sto trebam mjenjati. Bas zbog toga mi i nije problem pratiti i platiti jer ne dajem 10-15k kn svake druge godine. Nisi napisao sto bi to tocno bila smetnja pa ne znam na sto mislis..bez obzira na sve, ici ce i nova ploca i RAM ali ne jos, nema nikakve potrebe za time jos uvijek. Bilo bi lijepo da je chipset noviji na ploci ali nikakva to smetnja za sada nije.. 😉

    • SonOfZeus

      @funky0308, 03.10.2020 - 07:42

      Sve igre? Jesi igrao AC:O?

    • funky0308

      @SonOfZeus, 03.10.2020 - 13:23

      Sve igre koje igram, naravno da ne mislim da sve igre
      RDR2, koji je poprilicno zahtjevan, gotovo sve opcije su na max, u 1440p i igra se vrti u 60fpsa. Za Odyssey ne mogu 100% tvrditi, imam je ali ne igram je jer mi nije sjela. Ima nekih svijetlih trenutaka ali nije mi dobra. Igre na koje mislim su RDR2, Horizon, Doom External, Division 2, Mafia Def.Ed.

    • SonOfZeus

      @funky0308, 04.10.2020 - 21:37

      Meni Oddisey na 2080ti jedva dogura 60fpsa, uglavnom sa dipovima do 40.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 03.10.2020 - 13:01

      Nije to tako od jučer nego oduvik. Imali smo onaj dugi niz godina kad si bezbrižno moga igrat bilo šta sa dvojezgrenim Intelom i 4GB memorije, sve dok si ima jaku grafičku. Ta tvoja platforma je i dalje kompetentna, možeš je slobodno zadržat sve dok ne primijetiš da ti igre guše procesor uzrokujući time stuttere i nagle padove fpsa. S obzirom da igraš pri 2K, imaš G-sync te se držiš u rasponu 60-80, nebi triba imat problema još neko vrime.

    • funky0308

      @Drunkenstein, 03.10.2020 - 13:42

      Tako je.. puno je toga na cijeloj konfi sto kompenzira jedno drugo ili balansira, mozda bolje receno. Na prvu nekima mozda zvuci cudno ali tako je.. 12 god nemam pa nema ni muljanja i pretjerivanja 🙂

  • tskukan

    02.10.2020 - 13:41

    Najbolje je ne kupovati uopće sada ništa…rtx 3080 je oko 900 eura kod treće strane proizvođača…a ni nema ih…i još imaju problema sa capacitorsima…najbolje čekati prvi ili drugi mjesec nagodinu…jos malo će i amd svoje pokazati…kako sa grafičkim procesorima tako i sa novom 5000 serijom procesora…tako da sad i nije vrijeme za sastavljati bilo kakav High End PC…

    • FamousBG

      @tskukan, 02.10.2020 - 14:44

      Najbolje čekat rtx 4000 😀

    • Tiko222

      @FamousBG, 02.10.2020 - 15:55

      Pa onda razmislit o kupovini rtx 2000 serije 🤣🤣

    • ScoobyDooo

      @tskukan, 02.10.2020 - 15:58

      900€ ti je jedinp strix model.Tuf model je 750-800€ pa izvoli ..Samo nigdje nema za kupit nazalost

    • Saren

      @ScoobyDooo, 02.10.2020 - 16:14

      A i zanimljivo vezano uz TUF, gledao sam tech youtubera neki dan i testirali su taj TUF te usporedili sa drugim grafama koje su imali na testu ispada da je bolji od ultra skupih EVGA, MSI i Gigabyte xD. A jos nije ni top model ASUS-a.

    • funky0308

      @Saren, 02.10.2020 - 16:52

      Gainward je meni (za sada) izbor kojega uvijek uzimam. Nikakvih problema nemam s njime, hladnjenje odlicno radi, nema pregrijavanja, tiho je, a kartice nisu preskupe. Treba malo pricekati, svakako. Neka se izdivlja ekipa koja mlati pare na preprodaji pa kada oni zavrse i cijene se stabiliziraju idemo pazariti 🙂

    • Saren

      @funky0308, 02.10.2020 - 16:58

      E tocno tako, ni ja ne uzimam dok se cijene ne smire i dok ne prestanu botovi ordinirati. Sto se Gainwarda tice imao sam jednog u proslosti i problemi sami sa tim, vjerojatno me zapao los primjerak, a kako sam ostao bez garancije zbog protoka vremena vise nisam gledao njihove kartice, trenutno imam Strix 1080 Ti i prezadovoljan sam, tako da gledam iskljucivo ASUS od Nvidijinih partnera.

    • funky0308

      @Saren, 02.10.2020 - 17:03

      Vjerojatno..ja zadnje tri generacije uzimam Gainward i stvarno nikakvih problema s njima nemam. 1070 sam prebacio sinu u komp i radi i dalje bez ikakvih problema. Nadam se da ce tako i nastaviti. Sto se Asusa tice, sto god sam njihovo imao super zadovoljan sam bio. Trenutno imam samo monitor njihov i odlican je. Star sada vec (ROG PG278Q ako sam dobro zapamtio model) ali i dalje stvarno dobar monitor.

    • BoneDigger

      @Saren, 02.10.2020 - 17:05

      Sad sam bas gledao Jay2centz ako na njega mislis, kartica ima 6x MLCC konfiguraciju, mora da ima i to utjecaja. U svakom slucaju ja sam spreman za 3070, zapravo je jos i bolje da izlazi na kraju mjeseca jer je tada black friday pa ce se valjda naci nekakav deal.

    • Zaratino

      @BoneDigger, 02.10.2020 - 17:39

      Ma teško da ćeš imati deal na nešto što je tek izašlo.

    • BoneDigger

      @Zaratino, 03.10.2020 - 18:50

      Ja sam u Kanadi pa se zato nadam da ce biti nesta za black friday. Iznenadio bih se kakvih dealova se moze naci u 11. mjesecu.

    • Zaratino

      @BoneDigger, 03.10.2020 - 18:58

      Uzmi odma dvi onda i salji meni jednu 😛

    • Saren

      @BoneDigger, 02.10.2020 - 17:46

      Da, na njegov video sam mislio. A vjerojatno ima utjecaj da, cini se da im ide sta god da rade. Tome se i ja nadam.

    • tskukan

      @ScoobyDooo, 02.10.2020 - 16:44

      750 eura još nisam vidio a 800 ok Al ih nema…cekaj da budu dostupne…

  • Zaratino

    02.10.2020 - 16:41

    Ionako ko zna kad ce biti dostupna kod nas…

  • NormalanLudjak

    02.10.2020 - 18:53

    Da, 3080 ima problemesa Overkloakanjem i morali su smanjiti frekvenciju jer dio (ne sve) firmi koje rade nV su stavljali jeftine čipove slabije kvalitete na kartice. Ovo nije tako gadna stvar kao 3,5Gm Rama kod mojih nekadašnjih 970 kartica ali je baš veliki udarac za nV reputaciju. Onda još lažu da je 3090 2x bolja od 2080Ti pa sada i ovo sa 3070. Jako loše to sve skupa ispada. Ali ja ću ionako vjerojatno 3070 sebi uzeti kada stigne u RH. To je OK grqfq za dvije do tri godine po toj cijeni 🙂 💪💪💪💪

  • Cros80

    04.10.2020 - 11:38

    Nebitna informacija za nas obicne smrtike. Nas običnima zanima samo kada izlazi rtx 3060 ili neka niza po pristupačnijoj cijeni.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?