HCL.HR

PlayStation priprema AI likove iz igara s kojima možete razgovarati

Zoran Žalac 11.03.2025.   •   16 komentara   •   Tehnologija, Zanimljivosti


Procurio je interni video koji otkriva kako Sony Interactive Entertainment radi na primjeni AI tehnologije u kombinaciji s likovima iz igara za PlayStation.

Jeste li ikada poželjeli da možete porazgovarati s Aloy iz Horizona? Ili možda još bolje – s Abby iz The Last of Us? Možda vam se želja ispuni u doglednoj budućnosti.

Naime, portal The Verge dokopao se interne Sonyjeve snimke na kojoj je demonstrirana primjena AI tehnologije u obliku chatbota, unutar same igre.

Igrači bi, na primjer, mogli igrati Horizon Forbidden West pa se kroz mikrofon direktno obratiti protagonistici Aloy i pitati ju stvari vezane za priču same igre. U demonstraciji su korištena pitanja “zašto tražiš svoju majku?” i “kakav je osjećaj biti klon?”.

Aloy bi potom direktno odgovorila igraču kroz sintetizirani glas same glumice, a odgovor bi pružili LLM-ovi GPT-4 i Llama 3. Kao i kod svih trenutnih AI sugovornika, odgovor bi bio pomalo robotski, no eto – iz Sonyja su dokazali da se može. Na PC-ju, ali navodno i na PlayStation 5 konzoli… ili barem PS5 Pro modelu.

The AI-powered version of Aloy.

U Sonyju su jasno istaknuli kako je ovo prototip tehnologije i eksperiment koji ne mora nužno postati konkretan proizvod. Međutim, *nešto* će vjerojatno biti jer sve velike tvrtke rade na integriranju umjetne inteligencije u svoje igre i sustave. Vidjeli smo već kako to rade Nvidia i Ubisoft, više je puta Microsoft predstavio svoju viziju primjene AI tehnologije u igrama. Sad samo ostaje vidjeti hoće li se itko sjećati toga za pet do deset godina.

Označeno sa: , ,

Komentari (16)

  • DjokaBA

    11.03.2025 - 11:39

    Pa tako je. Zamisli responzivni NPC sa takvom AI tehnologijom u nekom Red Deadu 3. 😀

  • Kris7yburado

    11.03.2025 - 11:39

    Sony uporno pruža ono što igrači ne traže 🤦🏻‍♂️

  • SanKa

    11.03.2025 - 11:57

    doslovno koji ce nam to k ? tko to zeli ?

    • DjokaBA

      @SanKa, 11.03.2025 - 13:43

      Pa ovo je test, ali moze da bude jako interesantno ako se unapredi.

    • Zoran Žalac

      @DjokaBA, 11.03.2025 - 15:10

      Može da, al trebali su test napravit na PARAPAPA THE RAPPER a ne Aloy. 😂 Al ozbiljno, zasigurno ima potencijala u određenim scenarijima. Narativne avanture, vizualne novele… al možda sam kratkovidan pa ne vidim potrebu za tim u akcijskim igrama kakve Sony radi. Mislim, ljudi su se žalili da Aloy previše priča (sama sa sobom) i otkrije ti rješenje zagonetke prije nego ju kreneš rješavat uopće… Nisu se žalili da ne priča dovoljno 😆

    • DjokaBA

      @Zoran Žalac, 11.03.2025 - 15:23

      Hahahahah gde se samo seti. 😀 … Ma da, mislim da je Aloy random odabrana samo da bude test. I ona to radi, pa i Ellie u TLOU isto odjednom komentarise kad ubije poslednjeg neprijatelja u tom delu mape, Atreus cesto zna u GOWu tako nekad da da hint bez potrebe.. ima primera. U njihovim avanturama definitivno nema potrebe, ali u drugom tipu igara moze da bude vrhunski. Uvek pomenem Disco Elysium kao nesto neverovatno, kao da pricas sa AI-em jer razgovor moze toliko daleko da ode. Ipak ima nekog ogranicenja, a zamisli da nema kad razgovaras sa nekim random likom. Neka skripta mora da postoji koja vodi kroz main story, ali nesto sa strane.. mogucnosti su neverovatne. Da pomenem takodje i diplomatiju u Civilization, interakciju trenera i igraca u FM-u ili sa medijima… itd

  • Mrkvicaa

    11.03.2025 - 12:36

    Kakav je to AI ako ne razumije balkanski naglasak:)

    • Kirian_1984

      @Mrkvicaa, 11.03.2025 - 13:06

      razumije, svasta…. bar kaj se tiče chatGPT-a, možeš s njim pričati kakgod želiš, čak i odgovore prilagodi dijalektu, ne samo da razumije pitanje

    • Mrkvicaa

      @Kirian_1984, 11.03.2025 - 13:24

      Sta tek radi ona Pro mesnata od 200 eura mjesečno:)

  • Apocalypse4987

    11.03.2025 - 12:55

    Ima modova za skyrim gdje NPC-evi odgovaraju na pitanja, i na momente izgleda zapanjujuće realno. Al po mome mišljenju malo nepotrebno, igra mora ić po svome scenariju i razgovori moraju bit skriptirani da bi se igra završila kao je i naumljeno. Kao da gledam film a glumci pričaju što god žele.

    • Nemanjazzz

      @Apocalypse4987, 11.03.2025 - 13:07

      Ima igra gde si detektiv i istrazujes ubistvo i svo vreme pricas sa ai-om. I bas je dobra fora ali je isti problem sto su mogucnosti postavljanja pitanja neogranicene i ne znas sta je pravo pitanje

    • Apocalypse4987

      @Nemanjazzz, 11.03.2025 - 13:21

      To je već hard core istraživanje

  • Kirian_1984

    11.03.2025 - 13:05

    meni zvuči bomba, u slučaju da ipak dio razgovora bude skriptiran, koji je bitan za napredak priče, a ostali dialog da bude AI generated, pa sad, ovisno o NPC-u i njegovoj poziciji u svijetu/priči možeš pričati s njim normalno 😀

  • kebbab

    12.03.2025 - 07:08

    Jako zanimljivo. Nadam se da to zaživi u budučnosti.

  • Richard B. Riddick

    12.03.2025 - 07:59

    E, jbg, sad si mi spoilao igru, nisam imao pojma da je Aloy klon! Je li se to otkrije na početku igre?

  • Kruno32

    12.03.2025 - 09:23

    Haha..al će ljudi slati Abby u 3 pm…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?