HCL.HR

Developeri nam poručuju da radije piratiziramo njihove igre nego kupujemo s trgovina poput G2A

Juraj Bevandić 08.04.2017.   •   50 komentara


Rami Ismail iz poznatog indie studija Vlambeer kaže da bismo mu učinili uslugu kada bi piratizirali njegove igre umjesto kupovanja od preprodavača ključeva.

Rami Ismail

Ponukan aktualnim problemima oko G2A trgovine, suosnivač poznatog indie studija Vlambeer Rami Ismail vrlo kritično se osvrnuo na tu problematiku. Sinoć je putem Twittera izjasnio svoje mišljenje gdje je ušao u raspravu s korisnikom koji tvrdi da je pravo na preprodaju jedno od osnovnih prava koje valja braniti.

No, problem nije u pravu na preprodaju prizvoda, već u tome što se navodno brojni ljudi pretvaraju da zastupaju utjecajne medije i šalju upite za ključeve developerima, a onda ih preprodaju. Time developeri ne zarađuju niti novčića, a Ismail tvrdi kako im je to čak na trošak s obzirom da ulažu vrijeme i resurse u prepoznavanje toga koji su upiti stvarni, a koji brojni lašci.

Ismail ima istomišljenika te je prošle godine Lex Decrauw iz RageSquid studija također izjavio da mu više koristi piratizirana igra nego preprodani ključ, dok neki developeri ističu kako dobivaju upite u vezi igara koje su potpuno besplatne što upućuje na korištenje botova. Svima njima najviše smeta što netko nezasluženo zarađuje novac na osnovu njihovog rada, a postoje trgovine koje takvo poslovanje potiču.

Komentari (50)

  • Negan

    08.04.2017 - 15:21

    Razumijem developera, ali meni nije isto dati 5 ili 25 eura ako igru zaista zelim u svojoj kolekciji, na legalan nacin. Mene zivo boli briga odakle key, ja sam ga platio.

    • Duanador

      @Negan, 08.04.2017 - 15:53

      Ja inace kupujem preko Steam.Origin ili U play. Ali par igri sam kupio preko neke druge stranice jer je bila jeftinija 40-50%. Ne piratiziram ali hvatam akcije. Kako oni dijele te kljuceve i prodaju nije moje da o tome razmisljam.

    • Artyom

      @Negan, 08.04.2017 - 15:54

      Apsolutno! I Svaka čast na savršenom komentaru! To se zove tržište dame i gospodo.

    • trulex

      @Negan, 08.04.2017 - 19:48

      igre su najpopularnije bile kad se plejsejšn mogo čipovat, jaro moj odeš kupiš igara na kilu i dereš cijelu godinu. Sad kad kupujem igru uzimaju mi hljeb iz ruku.

    • zolee

      @Negan, 09.04.2017 - 14:49

      da, ali taj key je često ukraden, jel bi ti bilo ok kupiti ukraden auto ili mobitel?

    • NomadCro

      @zolee, 09.04.2017 - 15:45

      Been there, done that 😛

    • L3gi0naR

      @zolee, 09.04.2017 - 16:45

      Pazi ovo,prije je bio problem skidanje igara,a sad je kupovina LEGALNIH ključeva najveći problem,kako se došlo do tih ključeva nije moj problem,oni su legalni.

    • Czar

      @L3gi0naR, 09.04.2017 - 17:06

      Ključ koji je na neki način ukraden, ili kupljen ukradenom kreditnom i sl., te preprodan tebi po nebitno kojoj cijeni je još uvijek ilegalan ključ.

    • L3gi0naR

      @Czar, 10.04.2017 - 08:53

      Nek se prvo dokaže da je kupljen ukradenom karticom a tek onda neka naprave Revoke ključa.Ne pu×im te fore.Kupovao sam i kupovat ću i dalje gdje mi je jeftinije.Nikada dosad mi nije niti jedan jedini ključ povućen nit sa STEAMa nit bilo kojeg servisa.A ti i dalje kupuj igre za 60€.

  • TeroXCro

    08.04.2017 - 15:59

    Ne kupujem preko takvih stranica,ako ću već ukupit igru kupit ću je direktno preko Steama,Uplaya ili Origina koristeći paysafe kartice direktno ili preko Skrilla.Prije sam piratizirao i slažem se apsolutno sa ovim devom jer ja kad piratiziram neku igru dobijem malo bolji demo,koji i dalje ima nedostatke u smislu MP ili neš,a u ostalom te stranice za ključeve su živi cancer jer su ih sva djeca koja imaju YT kanal počela reklamirat.

    • Dukindra

      @TeroXCro, 09.04.2017 - 17:30

      Hahahaha,kancer su jer su ih deca pocela reklamirati ? Svasta moze da se cuje…

    • TeroXCro

      @Dukindra, 09.04.2017 - 17:55

      Sve šta kidare koje igraju CoD ili CS taknu postaje cancer…

  • Slim1992

    08.04.2017 - 16:14

    Jos malo i u isti kos ce stavljati pirate i ljude koji kupuju preko sajtovu poput g2a….
    Iskreno ja uzivam u ulozi pirata, osjecam se kao sparrow :).

  • darijoman

    08.04.2017 - 16:18

    Akcije na Steamu, Originu i Instant Gaming

  • Dragan[MKD]

    08.04.2017 - 16:32

    Ovi hoce da pretvore PC trziste da nalikuje marketima na konzolama, gdje moras kupiti iz oficijalnog stora, epa nece moci, dragi nam developeri, jeftinije igre su kao mjed i mljeko za nas sirotinja na Balkanu, koju ne moze izdvojiti 60eura odmah, ili da ceka 6mjeseca nakon izlaska neku akciju na Steam/Origin/Uplay.

    • BHLazio

      @Dragan[MKD], 09.04.2017 - 13:48

      Ne moraš kupiti preko stora, masa stranica, između ostalih spominjani G2A, prodaju keyeve za konzole također, od igara, bonova, dlc-ova do Gold/PS+ pretplata.

    • Eldar Tutnić

      @BHLazio, 09.04.2017 - 21:50

      Vau, fakat? Daj živ bio neke od njih? 😀 Valjat ćeš mi za života.

    • BHLazio

      @Eldar Tutnić, 09.04.2017 - 23:01

      cdkeys.com npr., i koliko hoces drugih.

  • josipk

    08.04.2017 - 16:34

    istina bolje piratizirati nego kupovati preko g2a

    • mr-crime

      @josipk, 14.04.2017 - 13:49

      Piratiziraj danas popularne non-singleplayer igre…da i to vidim.

  • funky0308

    08.04.2017 - 16:51

    Al’ se prosrao… Pa strava. Oa neka gledaju malo sto rade, uostalom, cisto sumnjam da podjele toliko kljuceva novinarima da im je to toliki trosak ako se preprodaje. Zasto se ne trazi autorizacija maila novinara? Pa do barem danas nije problem napraviti. Njih ne pati to sto jedna Nvidia dobije nekoliko tisuca kljuceva koji bi trebali ici uz nove grafe? Ti kljucevi najcesce zavrsavaju uoravo na takvim stranicama, zasto se to ne prati? Nitko mi ne moze reci da se ne moze ID grafe povezati prepoznati sa kljucem igre. Dok jedni stite svoje vlasnistvo Denuvom, ovi se pametuju. Gluplju izjavu dugo nisam cuo.

  • L3gi0naR

    08.04.2017 - 18:52

    Nekoga u gaming industriji je zapeklo što Gearbox ekskluzivno prodaje komplet samo sa jednom firmom pa su se odlučili raspričat.Takvih sajtova ko što je G2A ima barem stotinu ako ne i više.

  • mRnjauu

    09.04.2017 - 01:33

    Igre su sve skuplje a za nase mizerne place preskupe. Lako amerima i ekipi s 1000-1500 dolara, a i jos su im tehnicke stvari bagatela cak i za nas standard.

    g2a ftw

    • Saren

      @mRnjauu, 10.04.2017 - 12:02

      Slazem se, dok god je jefitnije i popust na G2A nego Steam il Uplay il Origin kupovat cu tamo. Bogme nije isto platit igru 50$ ako negdje mogu proci i platit 30$ npr. I dok god bude tako kupovat cu di je jeftinije

  • JokeZ

    09.04.2017 - 10:01

    Nisu ti keyevi sa g2a i slicnih stranica izmisljeni, također su kupljeni (ili dobiveni od strane developera), kad bi se ugasile sve slične stranice, opao bi im broj igrača, jer iskreno ja bi uvijek uzeo sa steama, origina itd. ali ako ću na g2a proći 10-15 dolara jeftinije, ko je tu lud onda. Ionako su igre postale preskupe, a kada vidim na steamu da je 60 eura, a na g2a 40, zdrav razum govori svoje, g2a je ništa nego posrednik u toj priči, valjda je bit u tome da se njihove igre igraju, a ne odakle su igrači kupili key, svaki taj key je proizašao od samih distributera

  • BoneDigger

    09.04.2017 - 10:19

    ha-ha a kada sam pricao kako je G2A i ostali rak za gaming trziste onda su se ljudi pravili pamentni. Neka, tjesite se kako cinite dobro djelo.

    • Romano

      @BoneDigger, 09.04.2017 - 14:46

      Upozorenje! Ovdje imamo tipicnog trola kojeg su roditelji vjerovatno odgojili u krščanskom duhu i vjeri. Ali kako to obicno biva takvi postanu najveci licemjeri.

    • BoneDigger

      @Romano, 10.04.2017 - 06:00

      Nikad kupio tamo igru, nepopularno je mislješnje u hr, otiđi na zapad pa vidi reputaciju takvih stranica. Licemjeri sada sute pokriveni ušima.

    • mr-crime

      @BoneDigger, 14.04.2017 - 13:51

      Stavi za taj isti zapad cijenu igre od 250€ pa ih onda pitaj jel hoće g2a popust od 20-50% ili im je ova cijena sasvim ok.

  • edviiN

    09.04.2017 - 11:47

    Kad sam se preselio vamo u Austriju nisam vec par godina piratizovao nego sam kupio preko steama.. jebena je istina ali u bosni sam piratizovao posto rijetko sam imao lipu u dzebu

  • Silvio_7Tech

    09.04.2017 - 13:39

    Kako MP igrati onda?

  • bojanum

    09.04.2017 - 15:13

    To sto izdavaci moraju masno platiti Steam-u proviziju i zato imaju cijene skoro duplo skuplje nego na stranici kao G2A.com, je njihov problem. Neka se skupe i udare po Steam-u i pritisnu ga da smanji proviziju pa cu onda mozda i kupiti igru na Steam-u. Do onda, kupujem kljuceve po raznim stranicama za punoooo manje novaca i mogu biti sretni sto uopce kupujem.

  • (CRO)-Sir

    09.04.2017 - 15:26

    Prije sam skidao sa torrenta a sad kupujem preko Kinguina i daleko su jeftiniji od svih,a od kuda im kljucevi boli me K….!!Bitno da je full game i da se moze igrat multiplayer.Reedem key preko bilo kojeg servisa bio to steam,origin ili uplay 😀

  • Ipe77

    09.04.2017 - 15:36

    spustite cijene na steamu pa nitko nece kupovati drugdje……jaka im je logika nema sta…..ili neka dodu 2-3 mjeseca zivit u hrvatskoj na prosjecnoj placi pa da vidimo odakle ce igre kupovati…..a da ne govorim o tome kakve mi igre danas dobijamo polugotove proizvode od kojih velika vecina nece biti dovrsena nikad kako spada……

    • Saren

      @Ipe77, 10.04.2017 - 12:06

      Tocno – nije isto dati 60 eura za Andromedu npr. na Originu il ju platit 43$ na G2A il Kinguinu – meni se zivo fucka od kud je kljuc dosao tako dugo dok radi i dok je jeftinije. A Steam je tradicionalno bezobrazno skup pogotovo za nase standarde gdi moras gledat gdje si stavio svaku lipu a kamoli da se razbacujes eurima il dolarima xD

  • AaboOs

    09.04.2017 - 15:37

    dada… pošto netko magijom stvara sve te ključeve i preprodaje ih. Smrdljivi licemjeri. Svatko bi htio dio kolača a meni je sladak samo ako ne košta više od 20 evra.

  • Czar

    09.04.2017 - 17:01

    Ovo se lako riješi tako da veći servisi poput Origina, Steama, Goga, Uplaya i sl. ne prihvaćaju ključeve koji nisu kupljeni od njih direktno ili njihovih partnera.

  • MrCrowbarFTW

    09.04.2017 - 18:05

    nebih bas reko,g2a koristim samo za wallet na steam ili neki dlc za origin! Inace uvik s origin,steam,uplay…

  • MrCrowbarFTW

    09.04.2017 - 18:08

    G2A je dobar za nas di imamo 6-7 000 kn mjesecno,lako amerikancima,njemcima etc oni imaju 13-14 000 mjesecno…
    Ajde kao nesto place malo rastu al svejedno!

  • Warix3

    09.04.2017 - 21:00

    Steam keyevi mogu nastati samo ako ih developer generira , tako da je to developerova krivica ako su ti keyevi došli u pogrešne ruke.

  • Eldar Tutnić

    09.04.2017 - 21:53

    Klasični primjer zašto ne podržavam ovakvo razmišljanje je Battlefield 1. On košta na Originu 60€, a na G2A 38$. Sve rečeno. Goodbye.

  • hpollowda

    09.04.2017 - 22:33

    Kako je G2A štetan za mene kao kupca? Kupcu je u interesu da prođe jeftinije uvijek. Na stranicama s ključevima igru kupim za 10 do nekad 30 dolara manje i naravno da ću to napraviti. Ako on kao developer ne provjeri pozadinu nekog tko ga traži free ključeve to je njegov problem.

  • hdnxc

    09.04.2017 - 22:48

    Stranice poput G2A se ilegalno bave pranjem novca dok istovremeno uništavaju gaming industriju. Lopovi s ukradenim karticama kupuju ključeve preko developerskih stranica, onda kasnije to prodaju na G2A i taj novac zarađeni prenesu na svoj račun. Prava kvaka nastane kada vlasnici ukradene kartice zatraže chargeback od banke, developerima je oduzeta zarada koju su dobili od prodaje ključeva dok lopov je slobodan ko ptičica.

    Dakle znači ne osim što im je ključ ukraden još su izgubili novac. Takva lopovska gamad je odvela nekoliko indie developera pod bankrotom.

  • malistallone

    10.04.2017 - 01:16

    Ako serial key radi onda je legalan. Prodavaćima keyeva na takvim stranicama nisu ispravni keyevi došli iz glave. Boli mene ona stvar od koga ću kupit, bitno je da što manje košta i kupac je uvijek u pravu. Mogao bi i ja tako kenjat po twitteru kako nam developeri prodaju polu proizvode, seasson pass naplaćuju koliko primarnu igru, znaći košta me jedna complete igra ko dvije normalne. A o early acess forama da i ne pričam. Neke igre će dovršit dok moji unuci krenu u školu.

  • UrbanFsk

    10.04.2017 - 07:00

    Tko je taj tip uopce i zasto je on relevantan?!

    Napravio je tri igre za koje nitko nje ni cuo pa sad moli ljude da skidaju jer nitko ni nece kupit valjda lol.

    Vrlo lako se provjeri dal je osoba adekvatna za primit review key ili ne, frajer trabunja gluposti.

  • CoBE10

    14.04.2017 - 10:11

    Odes na Humble Bundle, Indiegala ili sl. kupis tamo jeftine igrice, oni su oficialni reselleri i tamo mozes naci veoma dobre popuste. Mogu se i na Steam naci dobri popusti samo cekas Novu Godinu ili tako neki praznik i kupis skoro pa dzabe. Tako neces imati problem sa ovim.

    • mr-crime

      @CoBE10, 14.04.2017 - 14:06

      A kako to funkcionira sa igrama koje imaju visoku igrivost u periodu prvih 6 mjeseci(mp) te nakon toga ostanu bez većine igrača?

  • Ivan23HR

    09.01.2018 - 19:14

    Prvo sam bio skeptičan oko G2A jer sam vidio svakakva mišljenja. Ali onda sam odlučio kupiti prvu igru i ispalo je sve dobro. Dosad su svi key-evi dobri i prodavačima (ocjena barem 98%) sam davao +. Uzimao bi samo one igre koje mogu pokrenuti ili koje mi fale u kolekciji. A takve igre koje mi fale u kolekciji su već vjerojatno zastarjele i iskreno, cijena od npr. 9.99 ili 19.99 eura za igru iz 2010-2011 su pomalo previsoke. Koliko vidim i tu puno ljudi koristi G2A tako da ću i ja idalje kupovat na G2A, ukoliko ju na Steamu/originu/uplayu nemogu kupit.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?