HCL.HR

Freelancer – nemir u svemiru

Gregor Stojev 04.03.2020.   •   11 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno sedamnaest godina, lansirana je ambiciozna svemirska igra koja je duhovni prethodnik Star Citizena.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

U današnje vrijeme imamo čitav niz igara koje se hvale širokim svemirskim prostranstvima. Neke od njih, poput No Man’s Skyja, ta su prostranstva i dostavila, uz malo kontroverzi, a neke se pak poput Star Citizena polako razvijaju. No, istraživanje ogromnog svemira u igrama nije nova stvar jer nešto slično datira još do prošlog stoljeća, a jedno od istaknutijih iskustava veže se uz Freelancer, igru koja je izašla na današnji dan 2003. godine.

Iako je najavljen već 1999. godine, dizajner Chris Roberts (poznat po kultnom Wing Commanderu i po spomenutom Star Citizenu) započeo je rad na još jednom svemirskom projektu dvije godine ranije. Cilj je bio stvoriti virtualnu galaksiju u kojoj bi se radnja odvijala bez obzira na igrača, ili možda bolje rečeno – igrače. U planu je bila podrška za četveroznamenkasti broj pilota koji bi putovali svemirom, obavljali misije i dostavljali resurse po planetima.

Nažalost problemi odgoda krenuli su već nakon prezentacije na E3 sajmu 2000. godine. Studiju Digital Anvil postalo je jasno da raspoloživi budžet jednostavno ne može pokriti njihove želje i snove, stoga je Chris Roberts pristao na Microsoftovu ponudu da ih otkupi.

Kad je napokon izašao 2003. godine, igra koju smo dobili bila je samo površina izvornih najava.

U nadi da će sve biti u redu, tu je negdje gospodin Roberts napustio studio, a Microsoft pak zahtijevao da se osnovni elementi što prije završe i prenapuhane ambicije napuste kako bi Freelancer mogao nekako vidjeti tržište. Nakon nekoliko godina strpljivog čekanja ipak smo dobili naslov koji nam je obećao nešto revolucionarno.

Međutim kad je napokon izašao 2003. godine, igra koju smo dobili bila je samo površina izvornih najava kompleksne ekonomije, automatiziranih manevara i sličnog, a multiplayer je bio ograničen na svega 128 igrača po serveru.

To doduše ne znači da je Freelancer bio loš, daleko od toga. Za svoje je vrijeme još uvijek bio najdetaljnija i najugodnija svemirska simulacija iznimne slobode i varijacije. Imali smo mogućnost istraživanja galaksije koja se sastoji od 48 različitih zviježđa, svaka sa svojim planetima i postajama koje smo mogli posjetiti.

Prilikom sletanja, u PNC stilu imali ste mogućnost hodanja po ulicama i dućanima, kupovine novih brodova i njihovih dijelova poput različitih topova ili štitova, razgovora sa stanovnicima i naravno izbor nekoliko misija.

Iako se priča većinom odigravala kroz borbu, zaradu novca za veće brodove i jači arsenal mogli ste obaviti kako god ste poželjeli, bilo to lovom na svemirske razbojnike, kopanjem asteroida ili trgovanjem materijalima po postajama i galaksijama. To je bilo doba prije WoW-a i općenitih valova MMO-a stoga smo bili zadovoljni singleplayer izvedbom kakva nam je oduvijek poznata dok nam je multiplayer dozvoljavao zabavu s frendovima.

Neko su vrijeme kružile glasine da bi Freelancer mogao dobiti nastavak imena Freelancer 2: Project Lonestar za Xbox 360. Koncept kojime se Digital Anvil poigravao brzo je eliminiran kada se studio zatvorio 2006 godine, a ubrzo nakon toga 2008. godine ugašeni su i Freelancerovi globalni serveri.

U međuvremenu je Chris Roberts na čelu nadolazećeg Star Citizen projekta, jednako, ako ne i više ambiciozne svemirske simulacije od No Mans Skyja s MMO elementima, napucavanjem i istraživanjem iz prvog lica koji je crowdfundingom do danas skupio skoro 300 milijuna dolara, te je tako trenutno i najuspješniji takav projekt ikada.

Komentari (11)

  • nikola2222253

    14.08.2016 - 10:35

    Ovo sam igro nedavno na pcu.

  • Virty

    14.08.2016 - 13:58

    Najbolja igra svog zanra!
    Svake godine ocekujem neku igru koja ce mi biti bolja od Freelancera, ali nikako da je docekam 🙂

    • Jozo koji ti staru vozo

      @Virty, 04.03.2020 - 15:36

      Slažem se s tobom u potpunosti

    • marko1106

      @Virty, 04.03.2020 - 18:27

      Točno to. Znači ni jedna igra do dan danas nije kao FREELANCER. Igrao sam vecinu svemirskih igara i zalosno je koliko ljudi nemaju ideja za takve igre. FREELANCER je imao smisao

  • KhorneFlake

    14.08.2016 - 15:42

    Ubio se igrajući ovo. Došao skoro do samog kraja igre, i tu stao jer sam se malo izgubio Bog te pita na kom kraju galaksije, i nisam mogao da pronađem kako dalje. Nakon par godina odlučim da dovršim posao, srećom imao sam sačuvane save fajlove i prešao igru do kraja, opet se ubio igrajući. Kakva je to zarazna igra bila.

  • barab4

    15.08.2016 - 14:14

    Potpisujem sto je @Virty rekao. Da bar izadje HD reizdanje. Djelomicno sam utazio zedj za Freelancerom dok sam igrao Starpoint Gemini 2.

    • Virty

      @barab4, 15.08.2016 - 21:29

      Mislio sam se ocu li kupiti Starpoint Gemini 2. Kakva ti je inace?

  • ezrail

    04.03.2020 - 15:48

    Ima toliko dobrih modova koji su digli FL na neke nove razine. Zajednica je još uvijek aktivna iako mala (možda par stotina igrača dnevno na serverima) ali bar jednom godišnje odigram 50ak sati na nekom serveru i još uvijek je uživancija. Crossfire server je čak produžio single player kampanju.
    Otprilike sam 2 godine radio kao moder na Sol system modu by Lancer Solurus.
    Još nema igre koja bi zamjenila FL ali Star Citizen bi trebao biti sve ono što je FL trebao biti pa i više ako ikad izađe. Ako ne jebiga ode 25€ u vjetar.
    Single player kampanju svakako prelazim jednom puta godišnje jer je baš space opera.

  • erfatih26

    04.03.2020 - 17:55

    Masterpeace!

  • Ovcaodnovca

    04.03.2020 - 18:41

    bas sam mislio pravo malo remek djelo

  • FychoZ

    09.03.2020 - 09:18

    Još uvijrk igram Discovery Mod

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?