HCL.HR

RETRO DOZA #246: Doctor Hauzer – prvi se poigrao cel-shadingom

Gregor Stojev 19.11.2017.   •   3 komentara


U današnjoj retro dozi otkopali smo bizarnu kombinaciju ranih pokušaja cel-shading grafičke tehnike i survival horora, sve u jednom paketu.

doctor hauzer (1)

Ako pitate koja je bila prva cel-shaded igra, većina interneta vjerojatno će vam odgovoriti kako je to bio popularni Jet Set Radio iz 2000. godine za Segu Dreamcast. Riječ je o upečatljivom stilu renderiranja 3D grafike zbog čega ona onda ispada kao rukom crtana. Dosta fora trik i prilično prikladan način za oživjeti nešto poput stripova, a neki od popularnih naslova koji se koriste tom tehnikom su The Walking Dead i Borderlands serijali. Međutim, točan odgovor na početno pitanje ipak leži zakopan još dublje u povijesti gaminga, a radi se o jednom malom naslovu za kojega vjerojatno nikada niste čuli. Istina je da je Jet Set Radio lako moguće bio prvi naslov koji je u svojoj cijelosti iskoristio cel-shading, no prije nego li je do toga došlo i drugi su se naslovi time poigrali.

Time dolazimo do Doctor Hauzera iz 1994. godine koji je na 3DO konzoli zapravo bio interesantan iz nekoliko razloga – ne samo da je bio prva igra koja je eksperimentirala sa cel-shaded grafičkom tehnikom (iako većinom tek samo s glavnim likom), također je bio i jedan od prvih survival hororaca, pa tako i jedan od ranih naslova koji se u potpunosti temeljio na tada još revolucionarnim 3D poligonima. Zbrojimo li sve to u jednu cjelinu i ispada da je Doctor Hauzer bio ispred svog vremena.

doctor hauzer (3)

Samo godinu dana poslije Dooma i The 7th Guesta kojeg smo par doza ranije izdvojili, te pune dvije godine prije Resident Evila, nije ga uopće potrebno duboko sagledati da bi vidjeli kako je doprinio razvoju igara koje će slijediti. Da odmah tu izbjegnem potencijalne diskusije, moram spomenuti kako je Alone in the Dark veoma sličan posao obavio već ranije 1992. godine, no tu se ipak radilo o 3D likovima u unaprijed 2D renderiranim pozadinskim okolinama, istoj metodi koju će Resident Evil kasnije usavršavati.

No Hauzer je bio još interesantniji zbog nekih drugih finih detalja kojima se survival hororci još duže vrijeme neće poigrati, poput mogućnosti mijenjanja perspektive kamere. Doktorovu ukletu kuću i njene zamke tako ste mogli preživjeti kroz tri različite perspektive – iz prvog lica, fiksnih kadrova u prostorijama ili čak ptičje perspektive. Ipak, Hauzer je bio unikatan i po još nečemu a to je bila činjenica da uopće nije imao neprijatelja.

Glavna poanta tu je isključivo bila na zagonetkama i zamkama dok su elementi poput skupljanja streljiva i prepucavanja s nekakvim čudacima zanemareni. Možda je upravo to i jedan od razloga zašto se Hauzer danas više ne pamti među pionirima žanra, jer dok su Rezi i Alone in the Dark išli dalje kako bi postali franšize, Hauzeru je izgleda bila sasvim udobno ostati u toj 1994.

Komentari (3)

  • SemirTheChosen

    19.11.2017 - 15:15

    uvijek rado procitam retro dozu, to je moja dnevna doza kofeina!

  • Adam Jensen

    19.11.2017 - 15:46

    Mrzim cell shading, jedina lijepa cell shaded igra je Dishonored

    • SemirTheChosen

      @Adam Jensen, 19.11.2017 - 22:34

      …a: Bastion, Catherine, Call of Juarez: Gunslinger, DRAGON BALL XENOVERSE 2, Gravity Rush, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Ni no Kuni, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, Prince of Persia 2008, One Piece Burning Blood, Sly Cooper: Thieves in Time, Persona 5….. nisu lijepe cell shaded igre?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?