HCL.HR

Return to Monkey Island imat će easy mod, ako vam se ne da razmišljati

Zoran Žalac 25.04.2022.   •   7 komentara


Tvorac Monkey Islanda potvrdio je kako će nova igra imati svojevrsni casual mod za ljude koji nikada nisu igrali PnC avanture ili žele jednostavnije zagonetke.

Monkey Island će povratkom nakon 30+ godina pauze promijeniti vizualni stil, ali i princip u dizajnu zagonetki. Kako je otkrio Ron Gilbert u razgovoru za Ars Technicu, danas više ne prolazi ono čime se Monkey Island nekoć proslavio.

“Ako igrači nemaju ugrađeni sustav savjeta u igri, izaći će iz nje i odgovore potražiti na internetu. Skrivanje djelića informacije bez ikakvih tragova gdje ga pronaći – takve stvari danas jednostavno ne bi prošle.” – pojasnio je Gilbert dodavši kako će sustav savjeta u Return to Monkey Island imati smisla u kontekstu fantazije te pružiti više od prohoda kakve igrači mogu vidjeti izvan igre.

Gilbert je također potvrdio da će igra imati i svojevrsni casual mod s pojednostavljenim zagonetkama. Kaže kako će taj mod biti namijenjen onima koji nisu nikad igrali klasične avanture ili jednostavno imaju obaveze ili djecu, te ne žele trošiti vrijeme na mozganje oko pojedinih zagonetki.

Komentari (7)

  • butjer1010

    25.04.2022 - 22:09

    Ne znam za ostale, ali ja bi bio najsretniji kad bi u dnu ekrana pisalo : Talk, Pick up, Give, Push, Pull, Open, Close,……….. I sa novom grafikom, po mogućnosti, kao iz Special Editiona “jedinice”. Nema novog p’n’c-a koji će konkurirati tim starima iz osamdesetih i devedesetih. Šteta što Gilbert i ostali danas misle drukčije. Volio bi da se netko ohrabri i samo proba napraviti takvu igru.

  • Zvonimir Komar

    26.04.2022 - 08:27

    Volim Gilberta, ali ovaj argument “…oni koji imaju obaveze….nemaju vremena” mi je smiješan i iz njegovih usta. Pa bavi se aktivnošću kada imaš vremena. Ili ako doista nemaš vremena – a ništa onda, imaš nesreću da si zaposlen 100% svojeg vremena i otpiši ovakve aktivnosti. Ili se ipak samozavaravamo malo?

    Ali ta ideja da ćeš zbog “manjka vremena” bitno promijeniti aktivnost da bi se njome uopće mogao baviti i pri tome primisao da se još uvijek baviš izvornom (nepromijenjenom) aktivnošću kojom se želiš baviti – čista besmislica.

    Svi komentari o nužnosti da se malo reflektira o dizajnu p’n’c avantura stoje, jednako kao i pitanje o danas smislenom sustavu hintova i sl. Stare avanture su svakako često umjetno otežavale neke stvari – to treba izbjegavati. Novije p’n’c avanture koje su naučile lekcije, a opet ostale u duhu prave p’n’c avanture – Gemini Rue, Primordia, Gilbertov Thimbleweed Park….bilo je još toga, ali po meni nešto manje uspješnoga od ovih. Wadjet eye generalno izdaje dobre stvari u ovome polju.

  • Zvonimir Komar

    26.04.2022 - 09:11

    Kad smo kod teskih avantura – sjeca li se netko avanture KGB? E to je bilo tesko, ezoterija u dizajnu ponekad totalna, a uz to je i vrijeme u igri teklo i odredeni dogadaji su se zbivali u vrlo tocno vrijeme koje ako si propustio, igra se vise ne moze preci. Da bude jos bolje….ponekad si tek nakon sati o sati kasnije shvatio da nesto ranije nisi napravio ilibsi napravio nesto sto nisi smio napraviti, pa zbog toga sadasnju situaciju ne mozes proci.

    No, unatoc nekim izludujucim stvarima, atmosfera, prica, dijalozi su te tako uvukli u cijelu stvar, da si svejedno ustrajao. I to mi je pravi put u dizajnu. Nemoj stvar olaksati da svatko moze lako proci, zato sto je iskustvo suplje, nego uvuci igraca tako da zeli prolaziti stvar.

    U intervjuu Gilbert i kolega rabe rijec “empowering the player”. Medutim, je li osnazujuce napraviti laku igru u kojoj ce se svima CINITI da su dobri ili je osnazujuce napraviti zadovoljavajuce tesku igru u kojoj ces se morati potruditi, ali ce te dizajnom drzati uz sebe (a ne tek lakocom prolaska).

    • butjer1010

      @Zvonimir Komar, 26.04.2022 - 11:18

      Sad sam išao pogledati taj KGB, i stvarno, to nisam nikad igrao! Moram to skinuti i probati, djeluje “ludo”. Hvala. Također sam tvojeg mišljenja o težini igre. Nije mi jasno da netko mijenja jedinu stvar zbog kojih i volim ovaj žanr. Ako mi igra nije neka, pogledat ću na net i vidjet walkthrough, ali ako je igra kao Monkey Island, nema šanse, ubijat ću mozak dok ju ne prođem. To i je bit takvih igara, misliti malo, mučiti se. Nadam se da će promijeniti još dosta toga do izlaska, da će slušati starije ljude koji su već igrali igre poput Monkey Islanda, a ne klince koji takve igre uglavnom i ne igraju.

    • Zvonimir Komar

      @butjer1010, 26.04.2022 - 17:19

      Meni jedna od najdražih avantura…odigrano još na Amigi. PC verzija vrlo slična – malo lošiji zvuk i malo viša rezolucija grafike, ali sve zapravo vrlo slično.

      Taj Cryo Interactive je tada radio vrlo inovativne stvari. A ako budeš probao zaigrati – vidjeti ćeš i da je tematika i atmosfera vrlo vrlo mračna. Polomio sam se na toj igri haha. Trebalo mi je par godina uz prekide da ju pređem, a nekoliko dijelova su frendovi uspjeli riješiti, pa su mi rekli. Sve prije interneta i bez ikakvog walkthrougha. Svakako igra s manama, ali unikatno iskustvo.

      Novi Monkey sam siguran da će u ne-casual modu biti dobar unatoč ovim nekim stvarima koje su rekli u intervjuu. A drago mi je što su odlučili napraviti “novu MI igru”, ne samo sljedeću u nizu, kako kažu…to mislim da je dobar izbor. Samo neka zadrže taj duh. Iako, zanima me stvarno što će iskemijati sa interfaceom.

    • butjer1010

      @Zvonimir Komar, 26.04.2022 - 18:27

      Morat ću je onda na Amigi probati, skidam je na WHDLoadu.

    • Zvonimir Komar

      @butjer1010, 26.04.2022 - 20:33

      Javi kako ti se cini kad malo odigras, ako ti se da. 👍

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?