Šef Biowarea, Casey Hudson potvrdio je loše uvjete rada u toj kompaniji
Možda se na površini čini kako Bioware i EA imaju skladan brak, ali čini se kako ta unija dovodi do toga da zaposlenici pucaju po šavovima, a sada imamo i priznanje iz vrha Biowarea.
Prije nekoliko dana, portal Kotaku nas je počastio člankom o katastrofalnom razvojnom procesu Anthema i lošim uvjetima rada u Biowareu. Ako ste pročitali izvorni članak ili našu vijest, već ste relativno upućeni u problematiku. Ukratko, EA i Bioware očigledno imaju običaj ljude koji rade na njihovim igrama rastezati do granica ljudskosti. Situacija je u nekim trenucima bila toliko loša da su zaposlenici odlazili na stresom uzrokovani dopust nakon kojeg se mnogi nisu nikada vratili.
Nakon što je Biowareov mlaki odgovor izignorirao problematiku i naišao na oštre kritike, oglasio se i Biowareov šef – Casey Hudson. On je u priopćenju koje je poslao zaposlenicima priznao gotovo sve primjedbe navedene u originalnom članku Kotakua. U istom je naravno obećao kako je mu glavni prioritet identificiranje i rješavanje tih problema. Dodao je kako je znao da se Bioware suočava s krizom kada se 2017. u njega vratio i od tada ima za cilj učiniti ga boljom i uspješnom radnom okolinom.
Usput je iskritizirao činjenicu što je Kotakuov članak u nekim djelovima bio usmjeren prema specifičnim osobama untuar kompanije. Nazvao je takvo ponašanje ekstremom koji traumatizira te ljude te kako ne može prihvatiti takav tretman svojih zaposlenika. Ironično, s obzirom da je čitav članak zapravo poziv u pomoć uzrokovan lošim tretmanom zaposlenika. Ali, tko prizna, pola mu se prašta?
AdvCool
04.04.2019 - 22:21EA je baš primjer kompanije kojoj je važan samo novac, i novac, i novac, te da ne zaboravimo, novac.
TorcidashFromCroatia
@AdvCool, 04.04.2019 - 22:40Zaboravio si novac
Shadow king
@TorcidashFromCroatia, 04.04.2019 - 22:48Mislim da je zaboravio novac.
Šalu na stranu, slažem se
drazensi
@AdvCool, 05.04.2019 - 08:14Kojoj to kompaniji nije vazan samo novac, novac i novac? Daj mi molim te navedi jednu kompaniju kojoj su na prvom mjestu radnici, pa tek onda njihov profit. Uvjeti rada se naravno razlikuju od tvrtke do tvrtke, ali na prvom mjestu je uvijek novac i profit.
funky0308
@drazensi, 05.04.2019 - 14:04Ali zasto uvijek okrecete pricu na tu stranu? Naravno da je kompanijama bitan novac ali to ne znaci da moraju biti smeca, a pogotovo ne znaci da mi to trebamo prihvacati bez pogovora. Ovakvo ponasanje industrijskih giganata nije nastetilo samo Biowareu, nasteti svaki puta i nama i treba se buniti kada god je to moguce. Pobunili su se ljudi u Biowareu, zajednica je stala iza njih i stvari ce se promjeniti. EA se stisce sa svih strana i vec vidimo pozitivne pomake u njihovim projektima. Dakle, koliko god je, reci da je kompaniji bitan samo novac, otkrivanje tople vode, toliko je to potrebno reci. Ako pustimo da rade sto god zele doci cemo ponovno na pocetak. To sto neki od nas misle da nas glas ne moze promijeniti nista, ne znace da su u pravu i da je to zaista tako. Hrpetine su situacija u kojima smo mi promjenili stvari i natjerali turbo bogatu ekipu da se povuce. Moze se, samo treba prestati gledati na stvari iz njihovog kuta. Jbmi se da li ce izdavac zaraditi manje ako je na ovoj platformi ili bi on hrpu para pa stanca sulude gluparije na koje nas tjera da ih kupujemo…gledati treba sebe i stvari iz naseg kuta. Mi trazimo bolje igre, vise sadrzaja i manje otimacine, a to da oni zele zaraditi je najnormalnija stvar ali neka zarade kvalitetom, ne otimacinom, zabranjivanjem recenziranja prije izlaska, preskupim DLCima ili nepostenim loot sustavima.
blacklist0907
@AdvCool, 05.04.2019 - 10:18Istina.. Al bioware je sjebo 3 puta vise od njih… 7 godina su oni kao radili anthem i napravili to kaj su napravili
funky0308
@blacklist0907, 05.04.2019 - 14:08I to je istina ali istina je i da je problem bio u tome sto ekipa nije znala sto radi, da se u tih sedam godina mijenjao koncept, radili i micali dijelovi igre (kao sro su gradovi i utvrde), pojma nisu imali sto je zamisljeno i kako bi igra u konacnici trebala izgledati, probaj si samo zamisliti kako je raditi na necemu, a ne znas na cemu radis. Sva odgovornost je na voditeljima, direktorima i sefovima kako u EAu, tako i u Biowareu. Sest godina se vrtiti sami oko sebe i onda u 16mj odraditi igru?! Cudo da je uopce u funkcionalnom stanju. Ljudi koji rade na igrama su kreativci i umjetnici, tesko mogu raditi na ovakav nacin
Darcoolio
04.04.2019 - 22:44Mislim da je ovde vreme za razvod, EA se pokazao kao loš bračni partner.
U početku je brak bio idiličan, jeste malo DLC politika bila naporna, ali šta sad.
Sad kad je došlo do nasilja u porodici, vreme je da se rastura.
drazensi
@Darcoolio, 05.04.2019 - 08:18Da i moze otici, sto ne moze, Bioware kakav je postojao vise ne postoji. EA mozemo kriviti do sutra, no Bioware je jednostavno proizveo osrednje igre u posljednjih nekoliko godina. Koliko god se EA mijesa, ako ne mozes u 7 godina osmisliti koncept i kostur za neku igru, onda nesto ne valja ni u tvojim redovima.
Darcoolio
@drazensi, 05.04.2019 - 10:14Ako te veže ugovor onda ti nema mrdanja.
Lovac
@drazensi, 05.04.2019 - 10:20Ma da, ali više BioWare tu nema glasa; samo EA dioničari/investitori “a, počeli ste s nekim konceptom i daleko je od spremnog, ali očekivana zarada u ovoj fiskalnoj godini je XYZ, to moramo izdati do tog i tog datuma s implementiranim mikrotransakcijama”. Nema se više prava na odlučivanje/slobodne ideje s njihove strane. Jedina šansa je da daju otkaz i osnuju novi studio, ali tu onda treba kapital za napraviti novu AAA igru.
blacklist0907
@Lovac, 05.04.2019 - 12:38https://youtu.be/kUopKcRLNGA
funky0308
@Lovac, 05.04.2019 - 14:09Takozvani Kojima free stile hahaha
Saren
04.04.2019 - 22:48Zalosno je ovo. Rekao sam u startu da ovdje ne smatram krivim toliko Bioware za fail Andromede i Anthema vec EA. Steta jer nekad kad si cuo za Bioware to je bio sinonim kvalitete il u najgorem slucaju bar dosta dobre zabave, EA je to uspjesno unistio. Apex Legends je bez uplitanja gramzljivog EA postao ocito jako dobar jer se ovi nisu mijesali u posao im. Nadam se da ce BioWare-ova buducnost debelo promijeniti nabolje, ali dokle god su u krevetu sa EA-om sumnjam da ce biti ista od toga. Za BioWare bi najbolje bilo kofer pod ruku i crta van kako je Bungie otisao od Activisiona. Pod uvjetom jel da im je takvo sto moguce. Ostanu li pod EA-om tesko da ce ista dobroga proizaci iz toga. Mogu se jedino nadati da Casey zna sta radi i da ce uspjeti pronaci nacin da BioWare se vrati na stare staze ali kazem sumnjam.
Lovac
05.04.2019 - 06:59BioWare ne može otići kao Bungie, njih je EA baš kupio, ovdje nije na žalost samo partnerstvo u pitanju.
Loghain
@Lovac, 05.04.2019 - 10:47Postoje dvije mogućnosti, naći novog investitora koji će ima dati novac da izađu ili jednostavno ta da većina ljudi koja je radila u Biowaru izađe iz njega ovakvog i da se okupe i osnuju neki novi studio.
funky0308
@Loghain, 05.04.2019 - 14:11Nema tu vise izlaska, studio je u vlasnistvu EAa i sve dok ga EA ne odluci prodati Bioware ne moze nigdje. Naravno, ljidi mogu otici i osnovati drugi studio ali tesko je krenuti od nule
Zvonimir Komar
05.04.2019 - 11:00Schreier završava ovaj izvještaj sa: “Since the publication of this week’s article, I’ve heard from a number of developers who work or have worked at beloved AAA game studios with messages like, “Replace BioWare with [my studio] and it’s the same story.” We can only hope that continuing to talk about and report on these issues will lead to widespread change.”
Ovo doista treba istaknuti i odlično bi bilo da se ovaj razgovor malo proširi jer je već dulje vremena zapravo evidentno onima koji prate da je cijela ova tzv. AAA gaming industrija u žestokoj banani. To se među ostalim vidi već i na samim igrama kakve izlaze. Dragulji poput nedavnog Sekira su nažalost postali tek iznimke.
funky0308
@Zvonimir Komar, 05.04.2019 - 14:15Istina, radi se monoppl na trzistu, OK, nije bas monopol ali dva, tri velika igraca ne daju prostora bas nikome, zajednica slijepo kupuje sva smeca koja se stavljaju pred nju i zacarani krug uporno se vrti. Vrijeme je, ocito, za radikalne promjene ali sve dok developeri ne odluce pokazati zube, udruze se i otpuse velike, nece se stvari promjeniti. Da se skupi ekipa iz nekoliko odlicnih studija i krenu u crowdfounding kampanju ljudi bi ih podrzali (ukoliko se radi o kvalitetnoj ideji, naravno), jedan uspjeh je dovoljan da se stvari zakotrljaju i krenu i da pocnu samostalno funkcionirati pod nekim postenijim izdavacem
moordrak
@Zvonimir Komar, 05.04.2019 - 15:43Dobri proizvodi su nekada bili ogledala tvrtki. Entuzijazam i kreativnost uz trajnost i pouzdanost su bili glavni korporacijski pokretači. Danas je glavni pokretač isključivo novac. Management nameće nerealne ciljeve, ljudski potencijal se iskorištava do granice pucanja bila ona psihička ili fizička dok je pritisak na one koji najviše rade nenormalan. Nije to slučaj samo u gaming industriji. Ovo je formula koja se naširoko primjenjuje u današnjem poslovnom svijetu. Da li je to pravedno? Nije naravno. Promjena se mora dogoditi, zato ovakvih članaka treba biti puno više.
moordrak
05.04.2019 - 15:20Ovdje vrijedi ona: “Sine, da samo znaš kakav je bio tulum, dobro da ne laješ…”
Kada pročitam sve ovo, bude mi pomalo žao ne podržati brojne kreativce, umjetnike i programere koji su ipak nekako odradili svoj posao najbolje što su znali.
funky0308
@moordrak, 06.04.2019 - 11:15Hahaha…dobro da ne lajes 😀
Slim1992
05.04.2019 - 19:01Ma bioware dotakao dno pa sad spasavaju sta se spasiti moze. Znamo svi kakav je EA..govna…al ovi su propali nacisto.
Doffthewarboy
07.04.2019 - 16:33Zbilja???? Ma neeeee….sto sljedece….voda je mokra