Steam ima novu najtraženiju igru – horor s ljudožderima
Odluka da se Sons of the Forest lansira u early accessu naišla je na odobravanje PC igrača te je igra prestigla Starfield na listi najželjenijih naslova na Steamu.
Kontroverzna igra The Day Before, koju je u jednom trenutku najviše korisnika Steama imalo na listi želja, netragom je nestala sa Steama. Na vrhu tzv. wishliste neko je vrijeme bio Hogwarts Legacy, a kako je igra sada izašla i mnogi su ju igrači nabavili odmah prvoga dana, tako je na vrh wishliste zasjeo drugi naslov – znanstveno-fantastični ep Starfield. Međutim, Starfieldova vladavina ipak nije dugo trajala.
Nakon ovog vikenda najtraženija igra na Steamu je Sons of the Forest, horor avantura preživljavanja na otoku s kanibalima. Prvi je The Forest bio uspješan upravo među PC publikom pa ovakav rezultat zapravo ne čudi.
Ipak, zanimljivo je da je Sons of the Forest skočio na vrh liste nakon što je objavljeno kako igra ovoga mjeseca neće biti lansirana u 1.0 verziji. Iako se može reći kako je developer radije odlučio lansirati nedovršenu i nepotpunu verziju igre nego ju još jednom odgoditi, čini se da fanovi nisu zamjerili taj potez. Baš suprotno – još se više ljudi zainteresiralo za igru otkako je otkriveno da će biti early access naslov.
dragansimic22
13.02.2023 - 14:051.0 verzija, coming in 2024
Strahinja Radonjic
@dragansimic22, 13.02.2023 - 14:20A možda i to nije loše. Držače nam igra pažnju duže nego da izađe odmah 1.0. Izlaziće po neki veći update na svakih možda mesec-dva i ja ću se sigurno vraćati ovoj igri da vidim šta je novo. I ja sam bio veliki protivnik Early -Access-a pa sam se vremenom navikao i ni u jednu takvu igru se nisam razočarao.
dragansimic22
@Strahinja Radonjic, 13.02.2023 - 14:32Loše je, ne budimo apologeti. No treba vidjeti scope igre, ako je isto kao Forrest, dopizdit će svima brzo, no ako ima neku dinamiku preživljavanja koja će omogućiti konstantne replayove u coopu, onda će se dosta ljudi zadržat. No da će se vratit netko tko je odigrao igru radi nekog updejta, neće, čak ni DLC-ovi ne vraćaju značajniji dio igrača.
Zoran Žalac
@dragansimic22, 13.02.2023 - 14:41Kažeš da ni DLC-ovi ne vraćaju igrače… prošlog vikenda izašao novi case za CS:GO, postavljen novi rekord aktivnosti igrača u 11 godina staroj igri. Toliko o tome.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 15:06CS je outlier, i konstantno ima nove igrače, pogledaj ostale igre. Npr, Horizon Zero Dawn
Zoran Žalac
@dragansimic22, 13.02.2023 - 15:10Za Horizon Zero Dawnom nikakav sadržaj nije naknadno dodavan nakon što je igra lansirana. Niti ta igra ima multiplayer komponentu kao The Forest i CSGO. Ne kužim usporedbu.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 15:19Kak nije, bio je DLC Frozen nešto, evo ti i link najboljih DLC-ova https://gamerant.com/best-video-game-dlc-2022/ , koliko od toga je privuklo natrag igrače. Također, to što spominješ u CS-u, to nije DLC, to su dodatne mikrotransakcije, i da ih nije bilo, CS se stalno vrti oko milje. Govoriš kao da je vratio 50% igrača. Isti vrag s LOL-om, dođe novi season skin bundle, digne se broj igrača. To su posebne igre, čisti outlieri – drugim riječima ne vrijedi za obične igre. VIdit ćeš s ekspanzijom Cyberpunka, vratit će 10% igrača (možda više ako oriđiđi bude na dobrom sejlu), na 3 dana.
Zoran Žalac
@dragansimic22, 13.02.2023 - 15:21Horizon je na Steamu, gdje je aktivnost igrača javno dostupna, lansiran u Complete Editionu gdje je Frozen Wilds već bio dio igre. Nije se pojavio naknadno. Dolje sam ti fino naveo statistiku koja pokazuje da ne znaš o čemu pričaš.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 15:08https://gamerant.com/best-video-game-dlc-2022/ ili nešto s ove liste…..
Zoran Žalac
@dragansimic22, 13.02.2023 - 15:15Evo, prvi s liste (koji je lansiran na Steamu kad i na drugim platformama) – Cuphead DLC – jasno se vidi skok aktivnih igrača po izlasku DLC-a.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 15:29Isto se objašnjenje može pronaći u terminu outlier, to je toliko mala baza igrača https://steamcharts.com/app/268910#All koji imaju dosta veliku stopu igranja naspram ukupnog broja igrača koji su kupili igru. Traži dalje
Zoran Žalac
@dragansimic22, 13.02.2023 - 16:13Nema potrebe. Dostavio sam ti ono što si tražio i dokazao da pričaš gluposti. Ne pomaže ti tu nikakvo izvlačenje na kojekakve termine.
Nightyx
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 16:43Tolko o slobodi govora
Darac83
@Zoran Žalac, 13.02.2023 - 22:20Vas dvojica… Get a room… 😂
dragansimic22
@Zoran Žalac, 14.02.2023 - 09:06možeš mi dokazati suprotno još na 50 primjera i dalje ne objašnjava na tiusće drugih koji ne uspjevaju isto
Zoran Žalac
@dragansimic22, 14.02.2023 - 10:08Da, jer se uspjeh neke igre ne svodi ima li DLC y/n. To je logična stvar kojoj ne treba posebno objašnjenje.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 14.02.2023 - 11:10ne pričamo o uspjehu igre, već o značajnom povratku player base-a na igru koja je dobila DLC
Zoran Žalac
@dragansimic22, 14.02.2023 - 12:06… a kako će se, molim te, igrači VRATITI igri koja ih nije imala u startu (aka – nije bila uspješna u startu). Daj uključi taj mozak malo.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 14.02.2023 - 12:25o čemu mi pričamo? jesam ti dao primjer AC Valhalle kojeg si preskočio mudro, na tisuće igara koje su dobro poslovale nisu mogle s DLC-om ZNAČAJNO vratiti player base.
Zoran Žalac
@dragansimic22, 14.02.2023 - 12:49“Mudro” sam preskočio primjer Valhalle jer Ubisoft Connect i Epic Games Store ne dijele statistike o svojim igrama i igračima. Jednako kao i primjer Horizona koji si promašeno naveo, Valhalla je na Steam došla dvije godine kasnije, i taj DLC je lansiran na Steamu paralelno sa samom igrom, ne naknadno. Odgovori mi, kako će DLC za Valhallu ZNAČAJNO VRATITI igrače u igru ako se na platformi pojavljuje prvi put isti dan kad i sama igra?
dragansimic22
@Zoran Žalac, 14.02.2023 - 13:24Kako sam Horizon krivo naveo, igra je imala DLC Frozen Wilds ili Frozen forst, 100% nije privukla natrag značajan broj igrača kad je taj DLC izašao. Za Valhallu nađi podatke, ako ne za nju nađi za Origins, ako ne za njega nađi za ostale, pogledaj. Daješ mi ekstreme kao CS i Cuphead u moru od 10 000 igrica i više.
Zoran Žalac
@dragansimic22, 14.02.2023 - 14:24AC Origins, 22. 3. 2018., vikend nakon lansiranja The Curse of the Pharaohs DLC-a, broj istovremenih igrača na Steamu raste za 65% u odnosu na tjedan dana prije lansiranja DLC-a. Nema na čemu, a sad se prestani javno sramotit, plz, neugodno je.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 15.02.2023 - 08:33Voliš velike postotke, ali ne kužiš statistiku. 65% u odnosu na tjedan dana prije može biti recimo 6500 ljudi više naspram 10 000 koji su tu igru igrali tjedan dana prije, dakle ukupno 16 500 ljudi igra igru nakon DLC-a, a kupilo je igru na steamu recimo 1 000 000 ljudi? Je li to značajno? Ili se igraš s riječima ili muljaš? Da je 100 ljudi igralo tjedan prije DLC-a, a 1000 ljudi nakon, onda bi broj igrača porastao za 900%, fina postotak, ništa ne znači. Ono što ja pričam je o ZNAČAJNOM povratku igrača, znači više od 50% svih igrača koji su kupili prokletu igru na steamu.
Zoran Žalac
@dragansimic22, 15.02.2023 - 09:25Značajno ima različita tumačenja u kontekstu DLC-a, tj. očekivanju od istoga naspram očekivanja od igre. Ne možeš valjda, zdravog razuma, očekivati da će OPCIONALNI sadržaj, za koji tražiš novac povrh onoga što je već plaćeno za igru, privući više od 50% svih igrača koji su kupili igru. Free DLC vjerojatno ima više šanse, i DLC za multiplayer igre ima više šanse. Lansiranje igre i DLC-a nije jedno te isto i ne vidim kako bi DLC trebao imati moć da privuče podjednaku količinu igrača ako je neobavezni dodatak. Ja u životu nisam čuo da je ijedan izdavač ili developer izjavio da očekuje kako će 50+% igrača kupiti DLC ili zaigrati igru ponovno zbog DLC-a. U tom kontekstu značajan je onoliki rast koliki je očekivan. Nitko živ ne očekuje da mu DLC bude popularniji od same igre.
dragansimic22
@Zoran Žalac, 15.02.2023 - 09:34Isključivo sam koristio riječ značajno, ne veliko, ne osrednje, ne površno – značajno. Witcher je to napravio recimo, i taj tvoj Cuphead. No većina ne može. Razlog u tome je što je danas DLC skin, a prije je bio nešto na razini GOW Rangaroka.
Duanador
@dragansimic22, 13.02.2023 - 16:14Mene su DLC-evi vracali igrama cesto. Cak i trenutno igram Outraider jer nije DLC bio kada sam prvi put igrao pa evo, da i DLC odigram.
Forest sam takodjer igrao na Ratama da kazemo. Igram tjedan dva pa ostavim. U medju vremenu dodje par update onda igram opet neko vrijeme.
Jedna od igara kojoj sam se rado vracao sa izlaskom novih DLC-a je city skyline. Igra koju i dan danas rado igram.
dragansimic22
@Duanador, 15.02.2023 - 08:34Ja ne kažem da se ljudi ne vraćaj, ja kažem da se ne vraćaju značajno.
Duanador
@dragansimic22, 15.02.2023 - 08:39Ok. To si vjerojatno u pravu. Nebih znao sada koliko je to u procentima nekim koliko se igraca vrati zbog DLC-a. Ali Vjerojatno ne puno. Cak vjerojatno samo oni kojima se i sama igra bas svidjela.
dragansimic22
@Duanador, 15.02.2023 - 08:46Vrati se, ne puno, ali uvijek se određeni dio vrati. To je jer i sama kvaliteta DLC-ova nije kao što je bila prije. Ali eto, Zoran je stavio primjer Cupheada, tu se nakon DLC-a, vratilo 70% ukupnog playerbasea. Uvijek ima izuzetaka.
MeDoNjA
@Strahinja Radonjic, 13.02.2023 - 19:21Nemoj tako 7 days to die me poprilicno razocarao i jos uvek to radi. A nadam se da nece ostaviti nedostatke do full release-a , kao u prvom delu gde je uvek jedan te isti morao startovati coop kako bi nastavili igru. U proslom post-u su govorili kako su igricu ubacili u early acess kako ljudi ne bi cekali , po tom tekstu mislio sam da se radi o fazon 2 do 4 meseca , a ne cela godina, samo se nadam da jd optimizacija dobra …